Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Inferno NEO ja Mad Force Kruiser

Aloittaja Äijäx, 01.10.10 - klo: 22.03

mikari

Kattelin tuossa että miksi nämä autot, vanha ja uusi, näyttävät jotenkin erilaisilta niin Kruiserissa on iskareilla sivupidikkeet eivätkä enää kiinnity suoraan runkolevyihin.

Uusi alusta istuu siten alempana kuin vanhassa mallissa.



Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Uusi Neo "Race Spec" jossa uusi .25 pannu (ihan siisti kansi) ja gigaset radiot!

Kiitos 20 vuodesta!

Ile__

Näyttää hyvältä. Kone ei perustu nähtävästi mihinkään aiempaan GX-koneeseen. Ainakin on kaasarikin täysin erilainen ja lohkossa on pakoputken kiinnitys kuten oikeissa moottoreissa :grin:
Kyoshon uus giganen radiokin, joka toimii neljällä patterilla on huima parannus tähänastisiin rtr-radioihin...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

mikari

Täytyy olla samaa mieltä.

Mietin tuossa että alkaako tässä näkyä uuden toimitusjohtajan kädenjälki?
Vanha pappa siirtyi taannoin yläkertaan ja nuoremman polven johtaja on nyt vissiin ollut puikoissa jotain vuoden verran. Tänä aikana automallisto on mun mielestä uudistunut merkittävästi nykyiaikaisempaan suuntaan.
Kiitos 20 vuodesta!

nnikkem

Näyttää hyvältä.  :azn:
Jos ollut kerta jo n. vuoden puikoissa uusi toimitusjohtaja, miksei autommallistoa ole uudistettu radikaalimmin? Eikös tuo alustamalli ole jo melko vanhahko?
Mutta parempaan suuntaan mennään!
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

mikari

#185
No joo, ei se taida siitä olla kiinni. Ovat kuulemma uudistaneet organisaatiotaan, se vaikuttanee enemmän.

Alustamalli on vuodelta 2000. Japanilaiset toteuttaa poka-yokea eli osia kierrätetään hyvin pitkään eri malleissa. Mutta ei se ole häpeä, tuo alusta toimii vielä todella hyvin. Etenkin noiden parannusetn kanssa (big boret jne). Ihan kokemuksesta voin sanoa. Monet uudet krossarimallit ovat niin kiikkeriä ettei "average joelle" ajaminen ole hauskaa. Tai älyttömän vaikeita mekata kun kaikki on pakattu niin tiukkaan ettei kiinalaisen sormea isompi mahdu mihinkään väliin järkevästi. Honkkarin X1 on käytännössä tästä alustasta suora kopio.

MP9 on käytännössä tästä mallista hiotumpi evoluutio versio.

e: Tällaisenaan varmasti jo hyvä club-reisseri. Jos olis intoa ja aikaa, niin lähtisin tolasella vaikka Finnish Openiin kokeilemaan, suoraan paketista. En vaihtais edes servoja. No se nimh akku olis varmaan pakko laittaa AA patskujen tilalle.
Kiitos 20 vuodesta!

PikkuPiru

Oliskohan kellään tietoa GX21:sen specsejä esim. rpm alue sekä hp ja onko tietoa tästä uudesta 25:sta.
Mitä jos haluaisin vaihtaa kytkimen 3 palaan ,käykö sp4:sen vauhtipyörä sekä kytkin osat suoraan neo:n GX21 akselin päälle? Olen vasta aloittelemassa harrastusta joten voi tulla tyhmiä kysymyksiä. ^^,

mikari

#187
Nykyisessä Neossa on sama 2-palainen ku SP4:ssä tietääkseni
Siis vastaavat palat kuin 3-palasessa mutta vain 2 niitä. Sama kun Kruiserissa.
Tosta uudesta Race Specistä ei tiedetä kai vielä just mitään. Joten moottorista myös vain se mitä tossa videolla. Eihän nää oikeille .21 krossikoneille pärjää, se nyt on aika selvää. Tosin joillekin niissä onkin liikaa tehoa, ajaminen menee vaikeeksi ja renkaat vaan sutii ja kuluu.
Mä en itse asiassa ole 100% varma tulevatko nämä Race spec mallit Suomen valikoimaan ja jos tulevat niin koska. Nykyinen Neo ei ole ollut vielä pitkään.

Sitten on erikseen 3-palainen 777:ssa olevan kytkin, joka kyllä sopii kans.
Kiitos 20 vuodesta!

PikkuPiru

Eli 777:an varaosa/optio luetteloa selaamaan ----> kiitos


mikari

Mad Force miehet varmaan tietää asiasta.. eli funtsin tossa jos laittas jotain vaseliinia, molybdeenia whatever noihin akseliputkien liitoksiin niin ei vesi ja lika menis ineen.. pysyis diffit puhtaana eikä pääsis komponentit ruostuu..
Onks kukaan nähnyt vaivan ja auttoiko?
Oikein kova jätkä varmaan laittais silikonia mutta se taitaa olla jo vähän turhan HC......
Kiitos 20 vuodesta!

joo-ananas

Mutta eikö se vesi ja lika mee sisälle sieltä akselin päästäkin?
Kyosho mad-force

mikari

siellä on laakerit, ei minusta niinkään

kun purin (purkasin turuks) niin enemmän tuntui olevan ylimäärästä noissa saumakohdissa

täytyy varmaan nähdä vaiva ja laittaa kaikkiin neljään, muutamaan laitoin jo
Kiitos 20 vuodesta!

joo-ananas

Ei ainakaan tos vanhemmas mallis oo laakerii sillai en tiiä sit täst kruiserista.
Kyosho mad-force

mikari

eiku joo, onhan se auki. piti oikein kelata katsomatta kuvaa tai autoa. olet oikeassa. pyöränakseli kohtaa siinä dogbonen.

laitoin niitä rasvoja putkiin että meni jouhevasti sisäkkäin. ei taida ihan auttaa tässä asiassa, hehe  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Tänään oli se ajosää joten kävin oikein ajamassakin, ulkona.

Voi tsiisus kun hienosti keulii mennessään ylös lumista pulkkamäkeä. Ihan pirun hauskaa, vielä kun olis kunnolla valaistu  :cool: Ei voi käsittää että tossa on noin paljon voimaa vaikka aika lelu kone vakiona. Ilmeisesti kevyt välitys ja kevyt paino tekevät niin hyvän menon mahdolliseksi. Ja sit toi jousitus: Se on just sellanen joka pitää pihasuttaus vehkeessä ollakin  :grin:

Mutta kehumiset sikseen, oli mulla jonkinlaista asiaakin näiden RDS moottoreiden omistajille.

Eli ensin ryypytin ja sitten koitin käynnistää kylmänä. Ei lähteny viidellä vedolla jotin otin puhaltimen ja lämmitin 10 sekkaa. Uusi yritys ja lähti ekalla. Eli ilmeisen iso merkitys koneen esilämmittämisellä talvella. Asia jonka suomenkielinen ohjekirjakin mainitsee.

Vieläkin mennään muuten auton mukana tulleella tulpalla.
Yritetään saada videokuvaa tulevaisuudessa, molemmista Kruisereista, VE ja Nitro, yhdessä.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Lumista iltapäivää

Tässä muutama lumikuva nitro Kruiserista, toivottavasti kelpaa...













Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#197
Kruiserin talvistartti

Kiitos 20 vuodesta!

JiiVee

pöö

Jani L

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 04.12.10 - klo: 16.32
Lumista iltapäivää

Tässä muutama lumikuva nitro Kruiserista, toivottavasti kelpaa...

Milloin lupaamasi video tulee ?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Nicke

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 04.12.10 - klo: 16.32
Lumista iltapäivää

Tässä muutama lumikuva nitro Kruiserista, toivottavasti kelpaa...

Kun on kuitenki laitettu se tonni kameraan, niin voisiko kuvia edes vähän säätää ennen nettiin laittamista? Pokkaritasoisia kuvia saa otettua ihan pokkarillakin.

Ikävä katsoa noin pielessä olevia kuvia.

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 04.12.10 - klo: 19.25
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 04.12.10 - klo: 16.32
Lumista iltapäivää

Tässä muutama lumikuva nitro Kruiserista, toivottavasti kelpaa...

Kun on kuitenki laitettu se tonni kameraan, niin voisiko kuvia edes vähän säätää ennen nettiin laittamista? Pokkaritasoisia kuvia saa otettua ihan pokkarillakin.

Ikävä katsoa noin pielessä olevia kuvia.

Nho, eihän noista puutu kuin valo :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Nicke

Alivaloitettuja joo, ja valkotasapainosta tuskin tarvitsee edes puhua.

Huvittavaa kun Mikan kännykkäkameralla otetut kuvat ovat noiden asioiden suhteen huomattavasti parempia  :wink:

Eli ihan vinkkeinä, niin valkotasapainon säätö pois sieltä automaatista, ja valoitusta kannattaa katella jo kameran näytöstä välillä kun ottaa kuvia, ettei sitten ole noin pielessä. Tai ottaa kuvat raw muodossa, niin voi keskittyä enemmän siihen valoitukseen ja säätää valkotasapainon kohdilleen koneella.

mikari

Tätyy sanoo meidän 16 vuotiaalle  :wink:

Ne näytti ihan hyvältä Canonin ruudulla. Jännä homma sinänsä.


Videota


Kiitos 20 vuodesta!

InfernoSP4

Pääasia kuitenkin, että on kuvia mitä katsella... Aika hiljaista olisi tässäkin
topicissa ilman GT Warriorin postauksia.  :smiley:  Mukava siis, että joku jaksaa nähdä vaivaa ja laittaa tänne katseltavaa.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

InfernoSP4

Hyvinhän se näyttää lumessa kahlaavan!  :tongue: Eikä ole siis tullut mitään kastumisesta
aiheutuvaa radiohäikkääkään? Nuo vakiona olevat renkaatkin näyttää toimivan ihan ok eli pitoa on ihan riittävästi.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

mikari

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 04.12.10 - klo: 20.16
Hyvinhän se näyttää lumessa kahlaavan!  :tongue: Eikä ole siis tullut mitään kastumisesta
aiheutuvaa radiohäikkääkään? Nuo vakiona olevat renkaatkin näyttää toimivan ihan ok eli pitoa on ihan riittävästi.

Kyl mä diggaan. Eikä nää koskaan videolla nopeasti kuvattuna oo sama ku livenä..

Ei oo mitään ongelmia ollu tosiaan. Servot istuu niin ylhäällä ja radiokotelo on tiivis.
Kiitos 20 vuodesta!

Raisu

Hyvin tuo kyllä hangessa menee, meidän madi oli tänään pulkkamäessä mukana ja iskä pöllytti hankea :azn:
Hauska peli, diffit vielä kun jaksaisi ottaa auki ja jäykistää paksuilla öljyillä.