Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Inferno NEO ja Mad Force Kruiser

Aloittaja Äijäx, 01.10.10 - klo: 22.03

truck

stadi -- Savage XL

mikari

#511




Toi frontflippi tossa videolla 4:20 kohdalla ja sit uudellen on kyllä aika hauska  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Onks tää muuten kotimainen ? Ihan siistii slo-mo kuvaa..

http://www.youtube.com/user/Sleepperi

Kiitos 20 vuodesta!

salkku00

Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

mikari

Ok, kiitti. Ei ottanut silmään tuo.
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Kysymys Neo race spec omistajille:
Onko teillä kestänyt tuo KE25 moottori hyvin, itsellä leikkasi jo 3 kerran kiinni  :shocked: (auto ostettu 12.7.11)
Samoilla säädöillä ajoin toissapäivänä( ei pitkää suoraan ajoa, lähinnä hyppimistä), eikä mitään ongelmaa, mut nyt ku ajoin pitkään suoraan niin "klik", eikö kone vaan yksinkertaisesti kestä suoraa ajoa... kaasu pohjassa???
2 ekaa kertaa tais johtua kiven juuttumisesta pohjalevyn ja vauhtipyörän väliin.
Ei muuta kun uutta osaa ostamaan...   :wink:

JiiVee

Ootkos sisäänajanut koneen kunnolla?

minkä tahansa koneen saa hajoamaan sillä että sitä ei sisäänaja.
pöö

Piedro

Piti tänään käydä fiilistelemässä ja kokeilemassa miten kone lähtee ilman esilämmitystä käyntiin
kun torstaina ois tarkotus pitää ajosessiot paikallisen ala-asteen kentän reunalla.
Nostin kaasua trimmillä 10-naksua, puhalsin tankin paineletkuun niin että nitroa vähän virtasi kaasariin,
hehku kiinni ja kolmannella nykäsyllä käyntiin :grin: sit vähän ajan päästä kaasutrimmi takasi nollaan.

Mistä heräsi heti kysymys että jos kone on hyvin säädöissään niin tarviiko antaa käynnistäessä lisäkaasua?
vai pitäisikö lähteä tulille niin ettei tarvii kaasuun koskea, mulla lähtee pienellä apukaasulla kun palmun alta
mutta jos kaasuun ei koske niin saa nykiä kyllä kyllästymiseen asti, mietin että onko alaalta liian rikkaalla
vaikka tuo 10s ja 30s säätötyylillä tuntuu olevan aika hyvin kohdallaan tällähetkellä.

JiiVee

Vinkki: älä ikinä tunge sitä paineletkua suuhun koska metanoli on hengenvaarallista kamaa.

jos lähtee käyntiin ja säädöt tuntuis olevan kohdallaan niin mitä sitä stressaamaan siitä.
pöö

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 23.08.11 - klo: 19.57
Ootkos sisäänajanut koneen kunnolla?

minkä tahansa koneen saa hajoamaan sillä että sitä ei sisäänaja.
Kone on joka ikinen kerta ajettu sisään mukana tulleen ohjeen mukaan. juuri välttääkseni koneen hajoamisen ainakaan sen takia...  :cool: alkaa vaan usko menemään tuohon koneeseen, koneessahan käytetään .21 koneen kiertokankea (onkohan tarpeeksi kestävä "alumiinia"), se hajos alapäästä tuon 2 aikaisempaa kertaa, nyt en ole vielä konetta auki saanut, et mikä tällä kertaa meni. Tuolla 2 aikaisemmalla kerralla kone ollut öljyinen, ettei ainakaan voitelun takii oo menny, mut niin ku laitoin, vahva uskomus on et se kivi vauhtipyörän ja pohjan välissä, pysäytti kampiaksellin josta johtui kiertokangen hajoaminen alapäästä, 2 aikaisempaa hajoamista. täytyy viel tänää avaa kone ja kattoa... voin sit heittää lisäinfoo...

Neo RS

Vika löytyi.. huono tuuri vaan se ei lopu ikinä... männäntapin "sokasta" pala irti ja tässä lopputulos...





Uploaded with ImageShack.us

Piedro

Tänään tuli 1L verran huuhdeltua nitroa koneen läpi illan mittaan, kyllä on mukava auto leikkiä :grin:
Koppa on niinku jo "vähän" ajetun näkönen ku tuli asfaltti ihottumaan ja vähän hiekkakenttä ihottumaa jne jne...
Kaverin auto poltti alkuperäsen tulpan kun ajo sen katolleen metsään ja kerkes sammua ennenkun ehti apuun,
eikä ollu varatulppiakaan mukana niin keskityttiin sitte mun auton rääkkäämiseen oikein urakalla :wink:
Mikä ois hyvä tulppa tohon madin koneeseen? vois tilata niitä listan varastoon valmiiksi.
Mun auton kone toimi kun junan vessa koko illan samote kun autokin.
Pitää jossain vaiheessa lisätä kuvablogiin muutama kuva autosta kuhan kerkiän vielä pistää muutaman
palikan siihen kiinni mitä tuli tilattua taas joutessaan :smiley:

Raisu

Ossin kasi on hyvä tulppa tuollekkin koneelle.

mikari

Mulla on vielä vuoden jälkeen orkkis tulppa orkkis koneessa. On niin huonoa tuo modeltechnicsin löpökin..  :cool:

Kuulostaa hyvältä Petri!  :cool:

Voidaan joskus ottaa kokoontumisajot  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Help!
kummalle puolelle männäntapissa oleva reikä tulee imu, vai pakopuolelle??  :shocked:
auto on neo race spec, kone KE25

mikari

voitelureikä tulee imupuolelle
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 26.08.11 - klo: 17.04
voitelureikä tulee imupuolelle
Sit jos sais vinkkii et millä helposti männäntapinsokka irti, kun tappihan on nyt väärinpäin :(
Vanhassa oli keskellä kohta millä sai irroitettua, mutta uudessa ei. On urassa ja pysyy...

Neo RS

#527
Onko suurta haittaa jos tapin voitelureikä jää pakopuolelle??? ei nimittäin tule männäntapinsokka lähtemään irti, kokeiltu kaikkea mahdollista, neulasta, ties mihin, ainoa joka hajoaa on uusi mäntä, ja menee naarmuille.
Linkissä sokkien muodot... vanha ja uusi...
http://img846.imageshack.us/img846/8186/sokat.png

Lähtihän se... 3 h väännön jälkeen  :evil:, nastalla

mikari

Itse antaisin olla sen nyt siinä
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Mitkä kaikki tulpat käy Neoon? käykö esim. OS:n tulpat?, onko tulpissa ylipäätänsä standardi kierteet, ja pituus, huomasin kyllä että on turboille, ja sit on pitempiä. Mut niinku jos puhutaan normi tulpista. Ja mistä sais edullisesti hyviä tulppia.

Neo RS

#530
Neo race speciin uutta moottoria, kannattaako sijoittaa auton hintaiseen moottoriin Cody King tai Jared Tebo sama kone eri edition. Käyköhän "heittämällä" kiinni? (meni "käämit" KE25 koneeseen) Vai oisko jollain hyviä ehdotuksia moottoriksi? ja ostospaikkana jompikumpi näistä RacingFactory tai RCJKL
Tai käykö esim. tämä kyseiseen autoon?
OS-MAX-21-XZ-B

ampperi

Katsoin manuaalia ja tarviit muihin kuin vakiomoottoriin moottoripukin ja kytkin/vauhtipyöräsetin. Tämä on taas tätä K-RTR-hommaa, ettei tehdä standardien mukaan...  :evil:

Lisäksi nopealla selauksella esim. diffeihin kannattaa laittaa toiset rattaat (eli 4 ratasta/diffi). Iskareistahan olikin jo toisaalla puhetta.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

JiiVee

KE25 tais olla jo ihan "standardi"pukeilla.
pöö

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 01.09.11 - klo: 21.21
KE25 tais olla jo ihan "standardi"pukeilla.
juu niillä mitkä on vakiona...

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: ampperi - 01.09.11 - klo: 21.19
Katsoin manuaalia ja tarviit muihin kuin vakiomoottoriin moottoripukin ja kytkin/vauhtipyöräsetin. Tämä on taas tätä K-RTR-hommaa, ettei tehdä standardien mukaan...  :evil:

Lisäksi nopealla selauksella esim. diffeihin kannattaa laittaa toiset rattaat (eli 4 ratasta/diffi). Iskareistahan olikin jo toisaalla puhetta.
Pukit ei varmaan paljon maksa? mut entäs noi muut?

mikari

kyllä. Joku OS .21 menee suoraan ilman lisäosien tarvetta niinku mikä tahansa muukin .21 kilpamoottori (tai aina .28 asti, varmuudella ilman vetokäynnistintä)

koska kyseessä NEO RS eli "race spec"
Kiitos 20 vuodesta!

ampperi

Jep, katsoin netistä väärää manuaalia.  :roll:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

mikari

sattuuhan sitä. Neo voi mennä kone ostoksille huoleti, mitään muuta ei tarvita lisäksi, ainakaan periaatteessa. tietysti sitten jos haluu alkaa hifistelee paremmilla kytkimillä, laakereilla, pakoputkistoilla tmv.
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Kukaan ei vielä vastannut kannattaako autoon sijoittaa. Koko auton hintainen moottori??  :evil:

mikari

No jos et oo tyytyväinen nykyiseen ja haluat jatkaa harrastamista. Onhan kilpamoottorit kuitenkin ihan eri planeetalta, mutta eivät aina aloittelijoille kaikista helpomipia alkuun koska sovitukset ovat niin tiukkoja. Siksi niitä ei ole RTR/rediseteissä valmiina, tosin ei hinnankaan puolesta. Tollanen italiaano kilpakone alkaa kunnolla elää vasta gallonan jälkeen, sitten se tekee armotonta jälkeä. Orion (Sveitsi?) ja OS (Japsi) ovat kanssa kovia kuten varmaan tiedätkin. Varmatoimisia ja yleensä harrastmaisesta pääsee nauttimaan paremmin kun koneet toimii, tosin en voi verrata K25 moottoriin kun en ole sellasta koskaan nähnyt ja olen kuullut että se on keskimääräistä parempi RTR pannu (tiedä sitten mikä on totuus)
Kiitos 20 vuodesta!