Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Inferno NEO ja Mad Force Kruiser

Aloittaja Äijäx, 01.10.10 - klo: 22.03

mikari

ei juuri sen kummemmat kuin edellisetkään. VE mallissa oli jo noi uudet B osat 3,5mm akselilla
Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

Jeps. Onkin mennyt aikaa kun viimeksi tänne kirjoittelin Madin rakentelusta. Olipahan vaan hiukka pitkä toimitusaika Ossin 30:llä about 5 kk...nyt pääsee puhastelemaan autoa  :cool:

poppamies

Lainaus käyttäjältä: 2fast4u - 28.09.11 - klo: 21.57
Mad Force Kruiserin iskunvaimentimista on ollut negatiivia kokemuksia niin onko kokemuksia MT113B 3.5 akselilla olevista vaimentimista? Näyttävät olevan edelleen muovirunkoiset...
No se iskunvaimentamattomuus ominaisuushan EI johdu iskareista, ainakin omat empiiriset kokeilut samoilla iskareilla MFR:n ja MFC VE:n välillä

Vai mitäkö negatiivisia kokemuksia sulla sitten oli?

seuraavaksi kokeilen foumi fillareita, myös MFC:ssa, saatan raportoida  :roll:

2fast4u

Eipä noissa alkuperäisissä vaimentimissa tunnu öljyt pysyvän sisällä ja nyt kirjoitan ainoastaan Kruiserin kokemuksista.

JiiVee

eipä ne öljyt taida missään kööstin rtr muovi-iskareissa kovin hyvin pysyä.(näin ainakin ultimassa)
pöö

2fast4u

Totta, Mini Infernossa sama ongelma. Kruiseriin tulossa MP9:n takaiskarit joten pitäisi kestää. Kalliit ovat, mutta harrastaminen maksaa ;)

JiiVee

lisään tämän tännekkin

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 30.09.11 - klo: 22.45
Jos joku haluaa tehdä tuon modin niin tarvitset:

porakoneen ja siihen 2.5 millin terän, 2.5x25 ja 16mm ruuveja ja niille mutterit sekä kierrelukitetta.

Sitten avataan akselisto, porataan haluttuihin kohtiin reikä läpi ja ruuvit pistetään "väärältä puolelta" läpi niinkuin kuvasta näkyy jonka jälkeen akselisto kasaan ja mutterit päähän kierrelukitteen kera.

Miksi ruuvit väärältä puolelta läpi?  Se selviää kyllä kun teet modia.

Nuo mainitsemani ruuvit ovat just sopivan pituisia jolloin ruuvia ei tule mutterin yli yhtään jolloin siihen ei tartu likaa tuhoamaan kierrettä avattaessa.

pöö

Neo RS

Onko kukaan mitannut lämpöjä KE25 koneesta? ohje kirjassa mainitaan ettei saa nousta yli 140C', ite just kävin mittailee ja koneen lämmöt oli maks. 181,3 C', jos säädän 1/4 kierrosta rikkaammalle ylä neulaa, niin rupee röpöttää... onko nuo lämmöt ihan ok??? kone on kyllä toiminu loistavasti jo monta ajokertaa. nyt vasta sain mittarin, ja pääsin mittailee.

2fast4u

Jos on mitattu heti ajon jälkeen tulpan juuresta niin on lämmöt kohollaan ja kelikin on aika viileä.

Tuo samanen säätöongelma on myös Madin 21 moottorilla. Ainakin minulla meni siten kun koneen sai käymään nätisti niin kovemman ajon jälkeen lämmöt nousivat 150-170. Ja jos yritti lämpöjä pitää alle 150 niin röpötti alakierroksilla.

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: 2fast4u - 01.10.11 - klo: 15.21
Jos on mitattu heti ajon jälkeen tulpan juuresta niin on lämmöt kohollaan ja kelikin on aika viileä.

Tuo samanen säätöongelma on myös Madin 21 moottorilla. Ainakin minulla meni siten kun koneen sai käymään nätisti niin kovemman ajon jälkeen lämmöt nousivat 150-170. Ja jos yritti lämpöjä pitää alle 150 niin röpötti alakierroksilla.
On mitattu heti ajon jälkeen.
"Jännää" tässä on se, et kone toimii kuitenkin moitteettomasti. Ajettu tuolla säädöllä 2-3 L

2fast4u

Juuh, yksi seikka vielä otettava huomioon, että ajaessa ilmavirta jäähdyttää konetta. Pysähdyksissä kun lämpöä mitataan niin lämpö voi nousta nopeasti. Riippuen kelistä, moottorin alasäädöstä jne.

Omalla motilla ajettu vajaa gallona ja kunnossa näyttää olevan. Kesällä tuli otettua koviakin lämpöjä hetkellisesti. Kun nyt RTR moottori kyseessä niin en ole hirveästi panostanut säätämiseen.

ampperi

Alaneulan pitäisi kyllä olla sädetty niin, että pysähdyksissä (ainakin muutaman sekunnin kuluttua pysähtymisestä) lämpö laskee tasaisesti. Jos näin ei käy, myös ajaessa lämmöt vaan nousee ja nousee... => alaneula liian laihalla.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

2fast4u

Aika jännä juttu, että Kyosho neuvoon suomenkielisessä ohjeessa sammuttamaan auton tukkimalla polttoaineletkun...hyvähän siitä seuraa kun kuuma kone ottaa kunnolla kierroksia moottorin mennessä liian laihalle fuilin loppuessa... 

ampperi

Joo, ei se paras tapa ole. Mutta jos alaneula ei ole liian rikkaalla, ei kone ota paljon kierroksia. Vähän kierrokset nousee ja sitten sammuu 3-4 sekunnin jälkeen letkusta puristettaessa. Jos taas sammuu heti, kun koskee letkuun, on alaneula piikillä.

Parempi on tosiaan sammuttaa vauhtipyörästä tai vaikka tukkimalla pakoputki, niin ei mene turhaan sitä vähääkään laihalle.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Neo RS

Ei mullakaan paljon kierroksia ota, jos tukkii syötön., ainoo minkä huomasin jos alaneula säädetty niin, et kun syötön tukkii ja sammuu 3-4sek, niin sitten ei ajossa toimi kunnolla alakierroksilla. Nyt sammuminen kestää about 5-6sek, ja hyvin toimii.

ampperi

3-4 sek oli heitto, pääsia ettei kierrokset nouse paljon tai sammu heti. Nämä siis alaneulan suhteen.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

2fast4u

Madin rtr-koneen alaneulansäätö oli aika veikeä. Kone kävi yläkierroksilla todella hyvin, mutta alkukiihytys oli vaimea. Kone pölläytti savut niin kuin pitääkin, mutta hienoinen koneen booaus kuitenkin kieli liian laihasta seoksesta. Aivan minimaalinen alaneulan säätö rikkaammalle muutti koneen luonteen täysin ja johan alkoi peli keulimaan.

ampperi

Jep, mulla samoja kokemuksia MFR:n koneesta. Välillä hyvin pienet tapahtuvat säädöt saa koneen pelaamaan paremmin. Tullut opittua ajan kanssa ja nyt osaa jo "lukea" konetta aika hyvin käytössä => tietää mitä säätöä kone kaipaa... Ei ihan manuaalin mukaan pelkästään selviä.  :wink:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Neo RS

Alaneulan avaus laski lämpöjä, en saanu ku n. 150 astetta, ja heti ajosta. Muutama sekunti niin laskee alle 140 asteen...  :wink:

Neo RS

#589
Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 21.09.11 - klo: 21.52
lämpimästi voin suositella myös jq:n mustia kytkin paloja. hinta n20e jousineen. palat ovat todella pitkä ikäiset.
Lainaus käyttäjältä: TAlho
Jos kuitenkin päädyt alkuperäisiin paloihin niin laita mielummin nämä http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IFW339&BildLopNr=01 Huomattavasti pidempi ikäiset ja ajettavammat kuin nuo ohjekirjan suosittelemat.
Käykö nuo JQ:t, ku  mulla on nyt molemmat  :cool:. Kyöstin omat ja JQ:n, mut JQ:ssa on pituutta enemmän??


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Hyvin toimii...
Mitä teit tänään...


Neo RS

Osaisko joku heittää mistä halvalla renkaita Neoon, ilman vanteita? Pitäs olla "super" halpoja, että viittii nähdä vaivaa ruveta liimailee. Orkkis renkaathan maksavat vanteineen n. 16€/2 kpl

mikari

Mites toi racers rc shop? Siellä on jotain käsittääkseni hyviä renkaita tarjouksessa
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Täytyypä vilkuilla... kiitti vinkistä.

Pekka_h

Onpa mukava bashailu peli tää kruiseri. Muksu tykkäs ku sai rällätä kura lätäköissä ja hiekka kasoissa. Hyvin toimi. Tosin alkuperäisestä kruiserin toimivuudesta ei mitään tietoa ku auto tuli mulle vajavaisena niin modailin sen mielen mukaiseksi. Servoseiveri siirtyi eri paikkaan kuten kaasuservo, pakoputki ja tankki. Pohjalevy alempana ripustusten kiinityskohdan tasalla. Asensin lisäksi crossarin keskidiffin eli autossa on etu ja takajarrut.  koneeksi tuli .28 Force. Viritykset onnistu siinä mielessä hyvin että auton pystyy starttaa boksilla. Toi virittämäni Crossarin keskidiffi ajoi hyvin asiansa. Ainoo ongelma on et menee vähän turhankin kovaa (noin 80) kun ei ole sitä ketju viritystä joka alentaa välitystä. Nyt on välit 14/44. Paan fotoa noista modeista kun köydän kameran laturin vaan jostain...
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Neo RS

#594
Onko kellään hajua minkä kokoinen kuusiokoloruuvi on Neo race specin pakoputkessa, siis etu päässä. Mikä tulee siihen tappiin... kun räjäytyskuvassa sitä ei ole merkitty?

sit jos joku tietäs mestan mistä saa pakoputkenkäyrän ja putken välinen kumi halvalla?  :roll: orkkis kyosholla n. 24 e/ 2kpl

mikari

2mm hex ruuvari, olisko se sitten M3 kokoa
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 26.10.11 - klo: 12.20
2mm hex ruuvari, olisko se sitten M3 kokoa
veikkaan kans et saattas M3 olla, mutta sitten pituus, kun niitä on eri pitusia, voishan tietysti kaikkia pituuksia tilata, niin ainakin osuu...  :laugh:

mikari

ei sillä pituudella ole juurikaan merkitystä tuossa, vaikka 3mm passeli

eli 3x3mm hex nut

Kiitos 20 vuodesta!

jokuajaja

Lainaus käyttäjältä: Neo RS - 11.10.11 - klo: 10.19
Osaisko joku heittää mistä halvalla renkaita Neoon, ilman vanteita? Pitäs olla "super" halpoja, että viittii nähdä vaivaa ruveta liimailee. Orkkis renkaathan maksavat vanteineen n. 16€/2 kpl
Hae biltemasta, kahta eri kuviota, aikas pehmeitä ja pitoakin aivan tarpeeksi ainakin itselleni. Hintaa oli muistaakseni noin 4€ pari, eli noita voi ajella vaikka sarjan viikossa puhki ilman että rahat loppuisi
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Neo RS

Onko heittää linkkiä, kun ei löydy verkkokaupasta (en keksinyt oikeaa hakusanaa????), vai pitääkö lähteä paikan päälle...