Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)

Aloittaja OV, 22.10.10 - klo: 16.00

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: nikob - 16.06.11 - klo: 10.22
Onko kuinka suositeltavaa käyttää näissä jonkin näköisiä iskariöljyjä?
Ei suositeltavaa, vaan PAKOLLISTA :roll:
Iskaritkin tarvitsevat välillä huoltoa.

nikob

#61
.
Traxxas Stampede 4X4 VXL & Traxxas 1/16 Mustang Boss 302 VXL & Tamiya super Blackfoot

salkku00

Lainaus käyttäjältä: nikob - 08.06.11 - klo: 18.55
Juu koko vetaria ei tarvi ostaa. Tota Stub Akselia ei ollut vaan liikkeessä sillä hetkellä.
Ja koko vetarin sai heti. Sitten kun saapuu tota Stub Akselia, taidanpa kotio tilata niitä muutaman varastoon  :azn: Teräsvetareilla siirtää taas kipua äkkiä muihin paikkoihin.
Mutta komeasti on Stampede muuten pelannu, ja iloisesti kulkee  :cool:
Muutamat fotot:





Miten sun kori on noin hyvässä kunnossa. :grin:
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

HMS77

Kyllähän se kori säilyy kun osaa ajaa.  :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

nikob

Kuukauden noin ollut tuo, ettei kovin kauaa! Mutta onhan tuo vähän repeillyt esim. takaa kiinnitysten kohdalta.
Tällä ympäri menty aikas monta kertaa  :grin:
Traxxas Stampede 4X4 VXL & Traxxas 1/16 Mustang Boss 302 VXL & Tamiya super Blackfoot

jon.lindgren

Kori pysyy hyvän näköisenä jos se on ylöspäin... :wink:
Ei vaan, ajopaikalla on merkitystä. Nurmikko tai hieno, pehmeä hiekka eivät tee ollenkaan niin pahaa jälkeä kuin asvaltti tai karkea hiekka.

Tunari-82

Tuli ostettua elämäni ensimmäiseksi rc-autoksi tuollainen 4x4 Stampede.
Olen ajellut vakio akulla,mutta mielessä olisi hankkia lipo akku.
Mitään kun en näistä vielä tiedä,niin minkälaisia/merkkisiä lipo akkuja suosittelette tähän autoon ja mistä kannattaisi akku hankkia?
Paljonko voltteja saa/tulisi olla?
Niin ja akun pitäisi vielä sopia tuohon vakio paikkaansa.
Laturin ostin jo auton hankinnan yhteydessä(Ultramat 8)

R3VO

itte ostasin hobbykingiltä jonku 6000-5000MaH halpis lipon. voltteja saa olla maksimissaan se 11,1 (eli 3s lipo), mut kaks kennosel luulis pärjäävän. Ja balansseri-lauta pitää ostaa tohon laturiin jos aiot lipoja latailla
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Tunari-82 - 19.06.11 - klo: 16.05
Tuli ostettua elämäni ensimmäiseksi rc-autoksi tuollainen 4x4 Stampede.
Olen ajellut vakio akulla,mutta mielessä olisi hankkia lipo akku.
Mitään kun en näistä vielä tiedä,niin minkälaisia/merkkisiä lipo akkuja suosittelette tähän autoon ja mistä kannattaisi akku hankkia?
Paljonko voltteja saa/tulisi olla?
Niin ja akun pitäisi vielä sopia tuohon vakio paikkaansa.
Laturin ostin jo auton hankinnan yhteydessä(Ultramat 8)

VXL nopari kestää max 3S lipon. Kapasiteetiksi vähintään 5000mah niin saa ajoaikaakin.
Eli mikä tahansa 3S 5000mah lipo. Purkuvirtaa saisi olla varmaan vähintään se 30C.

Akun mitat saat itekin selville mittaamalla akkukotelon ja jos on pienestä kiinni niin käsityöt kunniaan ja dremeli käteen.
Kannattaa samantien tilata sitten vähintään kaksi niitä akkuja niin ei lopu ajot yhden akun jälkeen.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

nestori

Velineonile kylä riittää joku 5000mah 20c lipokin ja jos haluaa varman päälle ottaa niin 25c riittää kevyesti.

Tunari-82

Lainaus käyttäjältä: R3VO - 19.06.11 - klo: 18.11
itte ostasin hobbykingiltä jonku 6000-5000MaH halpis lipon. voltteja saa olla maksimissaan se 11,1 (eli 3s lipo), mut kaks kennosel luulis pärjäävän. Ja balansseri-lauta pitää ostaa tohon laturiin jos aiot lipoja latailla
Mitäs tuolla balanseri laudalla tehdään?
Laturissa itsessään on kyljessä 4-pinninen liitin jossa lukee balancer connector,vaatiiko silti tuon "laudan"?
Eli tälläinen laturi kyseessä:


HMS77

Tuon laturin huono puoli on max 3A latausvirta. Eipä se muuta mutta esim 6000mah lipon lataaminen ottaakin sitten sen 2 tuntia ladata..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

R3VO

oho, sekotin ultramat 8:n ja 14:sta  :shocked: tosta ultramat 8:sta en tosiaan tiiä...
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

sprawl

Lainaus käyttäjältä: R3VO - 20.06.11 - klo: 12.50
oho, sekotin ultramat 8:n ja 14:sta  :shocked: tosta ultramat 8:sta en tosiaan tiiä...

Itsellä just 14+ laturina ja lipo aikaan siirryttäessä tilasin rcsabelta "Balancerilauta JST-XH" hintaan 6€.

R3VO

Minä urpo maksoin siitä 20 euroo RF:ltä  :angry:
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

sprawl

Lainaus käyttäjältä: R3VO - 20.06.11 - klo: 17.32
Minä urpo maksoin siitä 20 euroo RF:ltä  :angry:
Täytyy se palkka jostain repiä :)

nikob

Lainaus käyttäjältä: sprawl - 20.06.11 - klo: 12.57
Lainaus käyttäjältä: R3VO - 20.06.11 - klo: 12.50
oho, sekotin ultramat 8:n ja 14:sta  :shocked: tosta ultramat 8:sta en tosiaan tiiä...

Itsellä just 14+ laturina ja lipo aikaan siirryttäessä tilasin rcsabelta "Balancerilauta JST-XH" hintaan 6€.
Itsellä kanssa tuo 14 plus laturi. Ihan hyvä laturi1
Akkuina RFI 5000 mah 25C 2S
Traxxas Stampede 4X4 VXL & Traxxas 1/16 Mustang Boss 302 VXL & Tamiya super Blackfoot

nikob

Saakos Stampedeen teräsvetareita taakse?
Kiinnostais lähteä kokeilemaan moisia.
Traxxas Stampede 4X4 VXL & Traxxas 1/16 Mustang Boss 302 VXL & Tamiya super Blackfoot

Tunari-82

Ostin tänään stampedeen Vapex LiPo 6600mAh 25C 7.4V akun.
Eli nythän tuo noppari pitää sitten "ohjelmoida" siihen lipo asetukseen,että vihreä valo palaa.
Mutta kuinkas jos ajan taas vakio akulla,niin onko haittaa jos ajan tuolla samalla asetuksella vai pitääkö nopeudensäädin aina muuttaa takaisin nimh asetukselle?

ajv

eipä siitä asetuksesta haittaa ole, mutta se nopari todennäköisesti luulee sitä sun 6-kennosta täyttä nimhiä tyhjäks 3s-lipoksi ja ajoaika jää varmaan aika lyhyeksi.

Toisaalta tuo "ohjelmoiminen" vie 10 sekuntia, joten en näe mitään järkeä säästää aikaa/vaivaa jättämällä asetus vääräksi.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

seeveerii

autolla pääsee n. 2m 7 kennon nimhillä, sitten menee cut of päälle.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Tunari-82

Ok,kiitos vastauksista.
Lähinnä siksi ajattelin että onko tuo pakko muuttaa aina nimh.ille takasin että ei sitten unohdu nimh asetukselle kun ajelee lipo.lla.
Niin ja tuola ylempänä kun oli puhetta tuosta ultramat 8 laturista,että tarvii(ko) sen balanceri laudan.
Eli ei tarvi tuota lautaa,on laturissa sisällä mutta jouduin ostaa sellaisen adapterin että sain tuon lipon johdon liitettyä laturiin,koska laturissa oli erilainen liitin.
Kuinkas sitten ajossa,se balacerin johtoko vaan sielä roikkuu irtonaisena mukana,kuinkas jos ajelee esim talvella,tulisiko se jotenkin suojata kosteudelta?
Meinaa olla vielä hommat aika hakusessa kun vasta 2-viikkoa rc-autoilua takana  :laugh:

ajv

siellä se balanserin johto roikkuu mukana vaan :) tosin ite yritän sen aina jonnekkin akkupannan tmv. väliin tunkea, ettei ihan vapaana heilu. Eikä sitä tasurin liitintä vedeltä tarvi erikseen suojata, se lipo ei kuitenkaan ole vesitiivis joten talvella kannattaa estää sen lumen pääsy sinne sähköjen sekaan joko sisäkorilla tai sitten ihan vaan muovipussi jesarilla rungon ympäri :) ja vaikka näitä vesitiiviiksi mainostetaankin, niin ei se vesi kuitenkaan autolle hyvää tee. Vaikka sähköt muuten kestäisivätkin vettä niin akut eivät eivätkä laakeritkaan tykkää uittamisesta
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Tunari-82

#83
Hienosti piisaa virta tuossa 6600mah lipossa,ei jaksa edes ajella yhteenmenoon niin kauaa että menisi akku tyhjäksi  :grin:
Tuli käytyä hiekkakuopilla kaahaamassa ja kotiin tultua virutin enimpiä hiekkoja varovasti vedellä pois autosta.
Mutta pakkohan se oli purkaa,kun pyöriä pyörittäessä piti niin pahaa rohinaa.
Oli aika rajusti hiekkaa sielä pinion ja spur rattaan kotelossa sekä kardaanin ja sen suojakotelon välissä.
Onko tuolle mitään tehtävissä,vai pitääkö auto purkaa aina atomeiksi kun käy hiekalla ajelemassa.

Edit:Kuuluuko noihin pinioniin ja spurriin laittaa mitään vaseliinia koottaessa,taitavat kyllä pyöriä niin vinhaan,ette ei sielä taida mikään pysyä?

nikob

Kuvittelisin että jos sinne vaseliinia lähtee laittaan niin pöly purisi enemmän vaan kiinni.
Itse en ole hirveitä purkanut ajojen välillä, sutia käyttänyt pölyjen puhdistukseen. Kardaanin suojakotelo pitäisi kanssa varmaan nypätä irti. Ja katsoa onko likaa kertynyt.
Uudet iskariöljyt tuli vaihdettua. Hieman jäykemmät tavarat (40). Tuntuis auto vakaammalta.
Traxxas Stampede 4X4 VXL & Traxxas 1/16 Mustang Boss 302 VXL & Tamiya super Blackfoot

Voyager

Jättäkää vaseliinit pois pinjonista ja spurrista,
ne jos mitkä sitä hiekkaa ja pölyä itseensä sitoo.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

JiiVee

Lainaus käyttäjältä: Voyager - 04.07.11 - klo: 00.13
Jättäkää vaseliinit pois pinjonista ja spurrista,
ne jos mitkä sitä hiekkaa ja pölyä itseensä sitoo.

Toni

ja kuluminen tapahtuu ties kuinka monta kertaa nopeammin.
pöö

sprawl

Ajeleeko porukat 3s lipoja noilla vakio välityksillä 11/54? Pitää vissii tähänkin malliin ostaa tuo siili yhdistelmä motille ihan suosista.

Muuten tuntuis ihan hyvältä autolta kun eilen paketista otin ulos :)

Slugi

Lainaus käyttäjältä: sprawl - 31.07.11 - klo: 14.47
Ajeleeko porukat 3s lipoja noilla vakio välityksillä 11/54? Pitää vissii tähänkin malliin ostaa tuo siili yhdistelmä motille ihan suosista.

Muuten tuntuis ihan hyvältä autolta kun eilen paketista otin ulos :)
Itse ajelin alkuun vanhalla ja melko tehottomalla 3s akulla vakiovälityksin kun ei ollut kuin yksi sopiva 2s akku ja ei malttanut latauksen aikana olla ajamatta... Pihalla pysy lämmöt aisoissa mutta nurmikolle ei voinut mennä, siellä nousi lämmöt jo liikaa, joten olen pysytellyt 2s akuissa nyt kun niitä tuli muutama uusi kiinasta:-D

Oon ollut tyytyväinen myös ostokseen, mitään ei ole vielä hajonnut, kop kop...
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

sprawl

Mistähän johtuu kun kahdella eri lipolla sama homma. Täydellä akulla ajaa melko vähän aikaa ja sitten menee cutoffi päälle. Tän jälkeen lataa noin 1000mah tuota 4000mah 3s akkua.

Koitin äsken niin että kun katkasi niin sammutinvirrat ja laitoin takasi ni jatko ihan ilosesti ja sitte taas katkasi?

Purkuarvot lipoissa molemmissa yli 30c
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk