Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)

Aloittaja OV, 22.10.10 - klo: 16.00

Nenolanjones

Noita öljyjä arvoin joskus itsekin ja meni kyllä ihan sekaisin kun osa ilmoittaa wt:nä ja osa cst:nä arvot. Aiempaa tästä topicista löytyi sitten tämä:

60000 etudiffiin
12500 takadiffiin

Eteen jäykempi että keula vetää kaasulla mutkasta ulos.
Taakse löysempi että diffi pitää molemmat takapyörät pidolla mutkassa.

Ovat siis WT arvoja ja ainakin paperilla verrattavissa noihin Traxxasin suosituksiin. Taitaa vielä olla niin että eri merkkiset öljyt voivat olla jäykkyydeltään hieman erilaisia vaikka samalla WT:llä myydään.

Itse ostin Ultimate Racingin öljyjä ja jos tuntuu että haluan muuttaa suuntaan tai toiseen niin yritän pysytellä samassa merkissä.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

nikoprkl

Lainaus käyttäjältä: Amigo - 08.03.16 - klo: 21.18
Ja kauppiaat osaa tämänkin sekoittaa. Mikähän logiikka tässäkin sitten on ?

http://fi.eurorc.com/product/12479/hudy-ultimate-silicone-oil-10-000-cst---50ml

http://fi.eurorc.com/product/12119/hudy-ultimate-silicone-oil-10k-cst---50ml

Toinen on neljä centtiä kalliimpaa ? Siis ihan tosi  :huh:

Virhe meidän päässä. Tullut kauppaan sama tuote tuplana. Valmistenumerokin sama. Eli kannattaa valita se halvempi. ;)

-Niko, EuroRC
EuroRC / TEK

Amigo

Lainaus käyttäjältä: Nenolanjones - 09.03.16 - klo: 10.55
Noita öljyjä arvoin joskus itsekin ja meni kyllä ihan sekaisin kun osa ilmoittaa wt:nä ja osa cst:nä arvot. Aiempaa tästä topicista löytyi sitten tämä:

60000 etudiffiin
12500 takadiffiin

Eteen jäykempi että keula vetää kaasulla mutkasta ulos.
Taakse löysempi että diffi pitää molemmat takapyörät pidolla mutkassa.

Ovat siis WT arvoja ja ainakin paperilla verrattavissa noihin Traxxasin suosituksiin. Taitaa vielä olla niin että eri merkkiset öljyt voivat olla jäykkyydeltään hieman erilaisia vaikka samalla WT:llä myydään.

Itse ostin Ultimate Racingin öljyjä ja jos tuntuu että haluan muuttaa suuntaan tai toiseen niin yritän pysytellä samassa merkissä.

Kiitos vinkistä !


Lainaus käyttäjältä: nikoprkl - 09.03.16 - klo: 14.31
Lainaus käyttäjältä: Amigo - 08.03.16 - klo: 21.18
Ja kauppiaat osaa tämänkin sekoittaa. Mikähän logiikka tässäkin sitten on ?

http://fi.eurorc.com/product/12479/hudy-ultimate-silicone-oil-10-000-cst---50ml

http://fi.eurorc.com/product/12119/hudy-ultimate-silicone-oil-10k-cst---50ml

Toinen on neljä centtiä kalliimpaa ? Siis ihan tosi  :huh:

Virhe meidän päässä. Tullut kauppaan sama tuote tuplana. Valmistenumerokin sama. Eli kannattaa valita se halvempi. ;)

-Niko, EuroRC

Ja peukku tälle  :wink:

mustikka

Misäs tämä ottaa virtaa? ja jos jollakin on tuollanen niin voisi lähettää kuvankin jos jaksaa


http://www.hobbylinna.fi/tuote/led-lightbar-%28chrome-4-clear%29/426784/
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Nudde

LainaaMisäs tämä ottaa virtaa? ja jos jollakin on tuollanen niin voisi lähettää kuvankin jos jaksaa

Virta otetaan vastarista, toi iso musta liitin menee siihen, yleensä portti 5 tjsp. missä lukee bat.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

temppa.kk

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.03.16 - klo: 08.38
LainaaMisäs tämä ottaa virtaa? ja jos jollakin on tuollanen niin voisi lähettää kuvankin jos jaksaa

Virta otetaan vastarista, toi iso musta liitin menee siihen, yleensä portti 5 tjsp. missä lukee bat.
Tai sitten vaan ihan mikä tahansa "turha" portti

mustikka

#576
Onko kukaan suojannut tuota valo juttua?
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Nenolanjones

Oli kyllä joskus mielessä kun huomasin lumien hävittyä että ottaa aika hyvin iskua nuo valot. Jostain kirkkaasta ohuesta muovista meinasin "linssit" tehdä mutta näin helpommaksi vaihtoehdoksi ottaa koko valot pois kesän ajaksi  :grin:
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

mustikka

Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Nudde

LainaaOnko tässä kaikki mitä tarvitsee tuohon valaistukseen?

Pitäisi olla täysi paketti, ja kuvasta päätellen näyttää olevan kaikki mukana.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

viiksi

Moi, taas. Kevät tulee ja kompastuin omaan stampedeeni.

Olinkin jo tossa talven aikana unohtanut koko vekottimen.
Kävinkin sitten tossa ajamassa semmosen 5 minsaa pihalla ja heti katkes kääntymis setti (mikälie nimeltään oikeasti).



No tilailin hienon punaisen alumiinisen setin ja positiivisesti yllätyin laadusta.

Kootessani huomasin kuitenkin että toisen tapin laakeri ei meinaa oikein mennä.
Note to self. Jos se ei meinaa mennä niin ainakaan hakkaamalla se ei mene ehjänä. Eli nyt huomenna toivotaan että paikallisessa liikkeessa löytyy tuo laakeri :)


Tässä kuvassa näkyy hyvin toi kohta mistä laakeri puuttuu :)

Onkohan jossain olemassa joku hyvä saitti mistä näkyis kaikkien laakereiden koot niin olisi helpompi mennä kauppaan ostamaan just oikeita.

Samalla sitten vaihdoin mömmöt diffiinkin. Mitähän rasvaa siihen pintaan kantsii sitten heittää? Tähän varmaan käy jokin oikeaan autoonkin sopiva mömmö ettei tarvi mitään miljardia maksavaa traxxasin omaa ostaa?

Renkaidenkin laakerit olin ajellut niin loppuun että niistä olivat kuulat laakerin ulkopuolella :)

Ipperu

Lainaus käyttäjältä: viiksi - 19.05.16 - klo: 00.30
Moi, taas. Kevät tulee ja kompastuin omaan stampedeeni.

Olinkin jo tossa talven aikana unohtanut koko vekottimen.
Kävinkin sitten tossa ajamassa semmosen 5 minsaa pihalla ja heti katkes kääntymis setti (mikälie nimeltään oikeasti).



No tilailin hienon punaisen alumiinisen setin ja positiivisesti yllätyin laadusta.

Kootessani huomasin kuitenkin että toisen tapin laakeri ei meinaa oikein mennä.
Note to self. Jos se ei meinaa mennä niin ainakaan hakkaamalla se ei mene ehjänä. Eli nyt huomenna toivotaan että paikallisessa

liikkeessa löytyy tuo laakeri :)


Tässä kuvassa näkyy hyvin toi kohta mistä laakeri puuttuu :)

Onkohan jossain olemassa joku hyvä saitti mistä näkyis kaikkien laakereiden koot niin olisi helpompi mennä kauppaan ostamaan just oikeita.

Samalla sitten vaihdoin mömmöt diffiinkin. Mitähän rasvaa siihen pintaan kantsii sitten heittää? Tähän varmaan käy jokin oikeaan autoonkin sopiva mömmö ettei tarvi mitään miljardia maksavaa traxxasin omaa ostaa?

Renkaidenkin laakerit olin ajellut niin loppuun että niistä olivat kuulat laakerin ulkopuolella :)



http://www.avidrc.com/flexkit/?kit=382&kitname=Stampede+4x4
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10


viiksi

Mulla on tommonen LiPo 6600 VPRacing merkkinen akku.

Nyt se kuitenki vaikuttaa jo siltä että se on p*skana. Orkkis laturi joka tuli ton stampeden kanssa vaan vilkuttaa kaikkia valoja.

Olenkohan saanut sen liian tyhjäks tolla autolla. Sanoisin että tota akkua on ladattu ehkä ~15 kertaa total ~1,5 vuoden aikana.

Saako sitä jotenkin elvtettyä?

rysäkoijari

Milläs välityksillä porukat vxl stampedellä ajelee? ite nyt pari kk ajellut vakio välityksillä ja 2s akulla. Silläkin vetelee mukavasti, mutta eihän se nyt nopeutta kerää kovinkaan paljon. nyt sitten testasin tuota mukana tullutta 17t pinionia, meinas kyllä käydä oma pihatie kapeaksi, ku sehän keräs niin pirun paljon enemmän vauhtia! huomasin samalla että pitää tosiaan olla lukitteella pidätinruuvi kiinni, jos meinaa että ei aukea ;) heitin kuitenkin vakio 11t pinionin takasin. hirveä tuo hyppy 11t - 17t, moottorikin kävi paljon lämpöisempänä kun vakio väleillä. kestääkö tuo vakio velineon paketti hyvin esim jos jättää tuon 17t pinionin? mitään ongelmia ei ole ollut 2s akulla ja vakio väleillä, mutta huomasin eron moottorin lämmössä kun testasin sitä 17t pinionia. en mitannut mittarilla, mutta kyllä siihen vielä koskea kärsi. En ole edes ajatellut 3s akkua vielä, tuo vauhti riittää, ainakin vielä.
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

aFox

Mulla taitaa olla 14T / 56T 3S akulla. Ja ei lämpene helteelläkään liikaa kun on iso siili ja tuuletin siinä. Ilman kyllä kuumuu.

rysäkoijari

Lainaus käyttäjältä: aFox - 11.08.16 - klo: 16.38
Mulla taitaa olla 14T / 56T 3S akulla. Ja ei lämpene helteelläkään liikaa kun on iso siili ja tuuletin siinä. Ilman kyllä kuumuu.

joo itsekkin ajattelin että pitäskö tilata joku tuolta väliltä, kun tosiaan tuo hyppy 11-17t on niin iso. mutta mitenköhän tuo kestää lämpöjä jos ajelee tuolla 17t pinionilla ja 2s akuilla? ei mulla tuuletinta oo, ei sitä ainakaan vakio pinionilla tartte vielä 2s kanssa.

aika huonosti tippuu noita kommentteja  :grin:
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

aFox

#587
Lainaus käyttäjältä: rysäkoijari - 12.08.16 - klo: 15.34
Lainaus käyttäjältä: aFox - 11.08.16 - klo: 16.38
Mulla taitaa olla 14T / 56T 3S akulla. Ja ei lämpene helteelläkään liikaa kun on iso siili ja tuuletin siinä. Ilman kyllä kuumuu.

joo itsekkin ajattelin että pitäskö tilata joku tuolta väliltä, kun tosiaan tuo hyppy 11-17t on niin iso. mutta mitenköhän tuo kestää lämpöjä jos ajelee tuolla 17t pinionilla ja 2s akuilla? ei mulla tuuletinta oo, ei sitä ainakaan vakio pinionilla tartte vielä 2s kanssa.

aika huonosti tippuu noita kommentteja  :grin:

Korjaus edelliseen. Mahtaa olla 54T spurri eli siis vakio jokatapauksessa mulla. Lämpöjähän se kestää ihan saman verran oli mitkä tahansa välit  :grin:

Jos sulla se pinioni on jo niin kokeile :) Jos ei ole mittaria niin eräs sanoi että kun sormia kärsit pitää moottorista 5s. niin on vielä OK, sen alle alkaa olla liika lämmin.

Itse valitsin pinionin silleen että jos ei hipasusta keuli asfaltilla puolivauhdista niin isompaa pinionia  :evil: Toki jossain vaiheessa tulee raja ettei taas keuli, sitten takasi pienempään päin  :wink: Sitten jäähdytystä sen verran että kestää. Toki vähemmälläkin pärjäis monessa paikkaa mutta kyllä se hauskempi on mitä paremmin repii  :laugh:

Jotain osviittaa auton kunnosta ja väleistä saa varmaan ajoajastakin. Aika tarkkaan menee pojan auton kanssa yksiin akun jännite ajellessa vaikka täysin eri autot ja akut ja kokoluokkakin. Jos reippaasti ajoaikaa alkaa erota normaalista niin voi olla liika iso pinioni tai muuta vikaa autossa. n. 25-40min kestää taitaa omassa 5000mah akku. Jos joku vika tulee niin vartissa tyhjä (tai umpihangessa tms.).

rysäkoijari

Niin tarkoitin tietenkin, että kun sen verta enemmän tuntui lämpenevän tuolla 17t pinionilla verrattuna vakioon,  että mitenköhän kuumaksi sitä moottoria kärsii päästää. Mutta tuo on varmaan hyvä ohje, siis tuo 5 sek testi.

Täytyy kuitenkin tilata muutama pinioni tuohon vakio 11t ja mukana tulleen 17t väliin.

Asiallinen auto tuo on, eihän se ole kuin pari kk ollut käytössä, mitään ei ole vielä tarvinnut hajoamisen takia vaihtaa. Slipperyä olen kiristänyt. Siinäpä se. Ja ennen käyttöä säädin servon endit ja kalibroin noparin. Otin jo kirjoituksin perusteella integy vetarit pakkiin, mutta vielä mennään alkuperäisillä. Akkuna on se traxxas 2s 5800mah. Tämä on ensimmäinen sähköauto itselle, olin yllättynyt miten pitkä ajoaika on! Sisäkorinkin otin talvea varten.



Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

mikari

Tuuletin kehiin niin ei tarvii enää lämmöistä murehtia. Ei iso investointi, kympin luokkaa.
Kiitos 20 vuodesta!

rysäkoijari

Täytyy hommata noparille se tuuletin, mites moottoriin siili, Onko tarpeellinen? Pyöriikös se tuuletin koko ajan vai lämpöjen mukaan? Esim tämä. http://www.rcm.fi/traxxas-3340-velineon-vxl-3s-esc-cooling-fan.html
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

mustikka

Se pyörii kun laittaa akun kiinni eikä olee lämpöjen mukaan, niin on kaikki muutkin tuulettimet jatkuvasti päällä.
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

rysäkoijari

Taas löytyi kaikki sopivat vinkit youtubesta ;) täytyy hommata tuulettimet sekä noparille että moottorille.
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

rysäkoijari

Nyt 14t pinion paikallaan ja noparilla se velineonin tuuletin, moottorissa siili. ei kyllä 2s lipolla lämpene paljoakaan. Ja tuuletin pyörii koko ajan, kuten mustikka jo totesikin. valosarjankin otin samalla, helppo asentaa ja makeen näköinen!
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

viiksi

#594
Terve,

Tilasin eräästä kaukaisesta maasta itselleni teräksisen vetarin.

Nyt kuitenkin asennettuani huomasin että siinähän on kerpele kauhee klappi.

Haisee siltä että sinne on lyötävä prikkoja väliin vähän enemmänki ;) tai sitten toinen laakeri ;)



Toisessa kuvassa näkyy ero vanhaan.

Onko tullut vastaan?

*Edit* Ei tarvinnu paljoo kattoo taaksepäin niin oli tyyliin täysin sama kuva joltain muulta ;)

viiksi

Ei mahtunut toista laakeria väliin.
Kahdella prikalla mennään.

Ei pitäs ainakaan mennä enää vetarit poikki.
Tosin koiranluusta katos heti toi ruuvi ku kävin 5 minsaa ajamassa pihalla (Saattoi olla että unohdin kiristellä sen tjsp.)

Myös wheeliebar meni säpäläiksi kun kaaduin sivuttain hypyn jälkeen.
Tuntuu ettei koskaan yli kymmentä minuuttia pääse tolla ajaa ennen ku lähtee uudestaan telakalle.

killaah

Slashissa tuli tuollaiset mukana ja sama homma siinä... (+ kesti 5min ja reiänkohdalta poikki.) Näyttää hyvältä mutta...
// The CAR // Kyosho F2007 // Revo 3.3 // Blitz Flux // Slash 4x4 Platinum // E-Revo 1:16 // VRC Pro //

Amigo

Tuolla painitaan ongelman kanssa: http://rc10.fi/index.php?topic=99614.0
Oliskos kenelläkään vinkkejä ?

Stampedepasanen

Stampede 4x4vxl:ssä ongelmana pinion lukittuminen akseliin. Ensimmäiset pari vuotta meni ilman ongelmia ja sen jälkeen pinioni pääsi liikkumaan moottorin akselilla ja rikkoi spurrin hampaat. Olen pari kertaa vaihtanut  ja tuhonnut uuden spurrin koska pinionia ei vaan saa kiristettyä mukana olevalla pienellä ruuvilla niin, että se pysyisi kunnolla. Aina muutaman ajon jälkeen pinioni pääsee liikkumaan moottorin akselilla. Moottorin akselissahan ei ole mitään vastakierrettä tms. Vaan pinioni kiristyy ruuvilla suoraan akselin ns tasaista osaa vasten. Onko mitään konstia millä olette lukinneet pinionin kiinni akseliin? Loctite tms?
Akkuina on aina ollut 2s lipot.

Ipperu

Lainaus käyttäjältä: Stampedepasanen - 24.08.17 - klo: 20.16
Stampede 4x4vxl:ssä ongelmana pinion lukittuminen akseliin. Ensimmäiset pari vuotta meni ilman ongelmia ja sen jälkeen pinioni pääsi liikkumaan moottorin akselilla ja rikkoi spurrin hampaat. Olen pari kertaa vaihtanut  ja tuhonnut uuden spurrin koska pinionia ei vaan saa kiristettyä mukana olevalla pienellä ruuvilla niin, että se pysyisi kunnolla. Aina muutaman ajon jälkeen pinioni pääsee liikkumaan moottorin akselilla. Moottorin akselissahan ei ole mitään vastakierrettä tms. Vaan pinioni kiristyy ruuvilla suoraan akselin ns tasaista osaa vasten. Onko mitään konstia millä olette lukinneet pinionin kiinni akseliin? Loctite tms?
Akkuina on aina ollut 2s lipot.

Pinionin ruuviiin ruuvilukitetta. Esim. Topsipuikolla erittäin kevyesti. Sellaista sinistä löytyy ainakin hobbylinnasta. Merkkiä en nyt muista.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10