Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit

Aloittaja Jeremy, 06.11.10 - klo: 10.46

Jeremy

Kokemukset kyseisestä autosta kiinnostaisi...
Associated B4

rrike

Euro Rc:n sivuilla on jotain kokemuksia ja juttuja.
http://rc10.fi/index.php?topic=49461.0
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Matti Räsänen

#2
Toi oli alunperin tällä alueella, mutta siirrettiin kun kauppias oli liian innokas promoamaan autoa siinä.

EDIT. eipäs ollukkaan vaan tuo --> http://rc10.fi/index.php?topic=49467.0

Niin tai näin, minusta olisi hyvä autolle olla oma topikki täällä, eikä kauppiaan omalla alueella, niin kuin muillakin autoilla on täällä omat topikit, mutta niin että keskustelu pysyy vain auton käyttäjien omakohtaisien kokemuksien mukaisena.

Esitänkin että joko tästä topikista tehdään auton oma aihe, tai siirrettäisiin em. topikki takaisin tänne.

TomiM

Muutaman viikon panttasin Team C TC02:sta leikkikalukaapissa ja vihdoinkin tänään tuntui muut akuutit kiireet helpottavan ainakin hetkeksi ja siunasin aikaa pitkästä aikaa neppiksille. Kääreet rakennussarjan ympäriltä hiiteen ja muovisälän kimppuun kuusiokoloavaimien kanssa.

Tänään illalla aloitin niputtamaan Team C TC02:sta ja kerkesin kasaamaan auton iskareita vaille valmiiksi. Aika nopeasti meni nippuun, vaikka pientä hieromista oli muoviosien sopivuudessa. Viilaa sai näyttää tukivarsille, että sai ne liikkumaan herkästi. Osien laatu ei yllä esim. Tamiyan, Asson tai Losin takavetoisten krossareiden tasolle, mutta ei kyllä yllä hintakaan :grin: TC02:sta voisi luonnehtia jopa halvaksi!

Muutama TC02:nen taitaa olla jo liikenteessä ja kysyisin millaiseen iskariöljyn viskositeettiin olette päätyneet mattoradalla ajaessa? Paketin mukana tullut ölle vastasi lähinnä vettä ja ajattelin tahmeampaa laittaa mattoradalle.

*HOKE*

Millä radalla meinasit ajella?

-Juho-

Iskareissa edessä Kyoshon 2B (2x1,3mm) männät ja takana 2c (2x1,2mm), öljyt muistaakseni edessä 45w takana 35w.. Kokeilemalla ne löytyy, vakio etusista männänreikiä voisi varmaan vähän suurentaa.. Jouset kannattaa hankkia ainakin punaiset ja siniset, vakiot on vähän pehmoiset.

Auto meni helposti nippuun, en viilaillut kummemmin, veistin purseita vähän pois ja herkkä tuli. Ei tuo ihan tuplasti kalliimpien veroinen niiltä osin ole, mutta hyvin toimiva auto tuli ja kestää tällaisen amatöörin pommitustakin  :cheesy:
Iskarit ovat todella hyvät ja muutenkin muovien pikkupurseita lukuunottamatta laadukasta tavaraa. Rikkoutuneita osia C-pala ja 2xtakahubi saldona, takana noin 50 akkua sisäradoilla. Diffiin vaihdoin keraamiset kuulat ja takatukivarren kiinnikkeet suosituksesta alumiinisiin, muuten "bokstokki"...



Liikaa Kyoshoja

TomiM

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 07.11.10 - klo: 02.22
Millä radalla meinasit ajella?

Myyrissä olisi tarkoitus hinaa.

*Ari*

Tomi ei siellä mitään mattoa ole.
Laita jotain sinne iskareihin ja tuu ajamaan sieltä.

t
ari

Lainaus käyttäjältä: TomiM - 07.11.10 - klo: 08.51
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 07.11.10 - klo: 02.22
Millä radalla meinasit ajella?

Myyrissä olisi tarkoitus hinaa.
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

*HOKE*

Tätä vähän takaa hainkin...
Tärkeintä vaan hommata shumin minipinnit alle.
Kyllä se iskarimäski sieltä sitten alkaa hahmottumaan jossainvaiheessa.

TomiM

Tä? Ei ole mattoa? Turffillako siellä ajetaan? Mulle talviajaminen on vähän niinQ ollut mattoautoilua. Oppia ikä kaikki.

Paketin mukana tullut 20w mäski tuntuu kyllä niin laihalta, jonka takia arvon sinne vähän paksumpaa fiiliksen mukaan.

*HOKE*

Ei huopamatolla, eikä turffilla.
Kivilattialla. Vain hyooyreissä on mattoa.

Lähtösetupiksi teet jonkun mikä tuntuu sopivan smoothilta.
Tärkeintä kuitenkin laittaa ne minipinnit heti alle tai millään setupeilla ei ole oikeastaan yhään mitään merkitystä.

TomiM

Kuulostaa liukkaalta.

Kaapista löytyi vuosituhannen alusta keltaisia minipinnejä :grin: Toimiiko staggerit edessä?

*HOKE*

Toimii....

Ainut vaan että vanhoilla minipinneillä taidat tarvita pitoainetta.

Viimetalvena hommatut shumit ovat selvästi liukkaammat kuin nyt uusimmasta lähetyksestä otetut.

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: TomiM - 07.11.10 - klo: 00.48
Osien laatu ei yllä esim. Tamiyan, Asson tai Losin takavetoisten krossareiden tasolle, mutta ei kyllä yllä hintakaan :grin: TC02:sta voisi luonnehtia jopa halvaksi!

Muutama TC02:nen taitaa olla jo liikenteessä ja kysyisin millaiseen iskariöljyn viskositeettiin olette päätyneet mattoradalla ajaessa? Paketin mukana tullut ölle vastasi lähinnä vettä ja ajattelin tahmeampaa laittaa mattoradalle.

Tainnut aika kullata muistot Asson (B4 / B44 / TC4) sekä Losin laadusta...  :mrgreen:

Iskariöljyt tais kesällä olla mulla Asso 35w edessä ja 30w takana. Erona B4 ajettavuuteen oli, että tämä auto meni paremmin rataa pitkin. Iskarit on tosi hyvät.
---

TomiM

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 07.11.10 - klo: 18.03
Tainnut aika kullata muistot Asson (B4 / B44 / TC4) sekä Losin laadusta...  :mrgreen:

Iskariöljyt tais kesällä olla mulla Asso 35w edessä ja 30w takana. Erona B4 ajettavuuteen oli, että tämä auto meni paremmin rataa pitkin. Iskarit on tosi hyvät.

Ei mulla noin uusista autoista ole kokemusta, vaan B2, TC3 ja XX4 :grin: Ehkä laatu on heikentynyt ajan kuluessa.

Iskareista tuli tosiaan aika hyvät, mutta pohdin vielä tuliko laitettua sittenkin liian jäykät (UR45w). Diffistä tuli myös laakista hyvä, kun hioin levyt suoraksi 600:lla hiomapaperilla suoraksi tasoa vasten. Ajan vielä vakio kuulilla. Testataan miten kauan kestää. Iskarit ja diffit on auton tärkeimmät komponentit, joten tästä isot propsit.

Aluksi olin hieman skeptinen Kiinan pojan tuotokseen, mutta nyt kun kippo alkaa olla nipussa fiilis on hyvin positiivinen. Varmasti ajaa asiansa, kun tavoitteena oli saada mahdollisimman hyvä vastine rahoille ja vähälle ajomäärälle.

1up

#15
Team C näyttää saaneen valmiiksi alkusyksystä uutisoidun keskimoottoriversion TC02:sta valmiiksi ja konversiokittejä saa jo ulkomailta. Tuon hankinta taitaa olla halvin tapa saada tehdastekoinen keskimoottorituuppi?


edit: typo
Xray 808 '09 spec

Matti Räsänen

Juu valmiilta näyttää: http://www.redrc.net/2010/11/team-c-tc02c-buggy-photos/
Marraskuun lopulla ois julkaisu.

Koheltaja

No kas kehveliä, joutuuko tässä vielä harkitsemaan uudelleen tuupin hankkimista...
Kylätason RC-kuski.

sponge

Lainaus käyttäjältä: 1up - 11.11.10 - klo: 23.10
Team C näyttää saaneen valmiiksi alkusyksystä uutisoidun keskimoottoriversion TC02:sta valmiiksi ja konversiokittejä saa jo ulkomailta. Tuon hankinta taitaa olla halvin tapa saada tehdastekoinen keskimoottorituuppi?


edit: typo
Meinaako tuo siis sitä, että kannattaa ostaa tuo keskimotillinen mieluummin kuin tuo takamoottorillinen? Onko sadle parempi/huonompi kuin perinteinen yksiosainen lipo? Ja kummassa on parempi painojakauma?
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

sponge

Saako tuohon autoon kallistuksenvaimenninta kun ei varaosaluettelosssa ole, eikä pikaisella kuvakatsauksellakaan näy.
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Matti Räsänen

Lainaus käyttäjältä: sponge - 15.11.10 - klo: 14.31
Meinaako tuo siis sitä, että kannattaa ostaa tuo keskimotillinen mieluummin kuin tuo takamoottorillinen? Onko sadle parempi/huonompi kuin perinteinen yksiosainen lipo? Ja kummassa on parempi painojakauma?

Kaikkihan riippuu radasta millä ajetaan, ja kuskin ajotavasta myös on paljon kiinni. Keskimoottorinen on parempi hyväpitoisella radalla kuin takamoottorinen. Pidon huonontuessa etu häviää. Hypyissä keskimoottorista on helpompi ohjata.
Kummassakin on puolensa, tarkemmin en osaa ohjeistaa.

Satula mallisia akkuja suosittelen omien kokemuksien valossa, paino tulee lähemmäs auton keskustaa, jolloin auto reagoi paremmin.

Mutta mielestäni takamoottorisellakin voi pärjätä ja pärjääkin kun vain kuski osaa asiansa.
Jos esim katsotaan EM:ien tuloslistaa niin takamoottoriset autot veivät kärkisijat.

Valinta ei ole siis yksiselitteinen.

Tässähän tulee hyvä etu kun tämä automalli on muunnettavissa kummankin malliseksi, joten kuski voi valita kokoonpanon radan ja olosuhteiden mukaan! (kisoissa on sitten ajettava koko kisa sillä minkä on valinnut ekaan erään).

Matti Räsänen

Kysymys:

Paljonko ja mitä varaosaa pitää olla kuskilla pakissa TC02 autoon?

sponge

Lainaus käyttäjältä: mvar - 17.11.10 - klo: 18.18
Lainaus käyttäjältä: sponge - 15.11.10 - klo: 14.31
Meinaako tuo siis sitä, että kannattaa ostaa tuo keskimotillinen mieluummin kuin tuo takamoottorillinen? Onko sadle parempi/huonompi kuin perinteinen yksiosainen lipo? Ja kummassa on parempi painojakauma?

Satula mallisia akkuja suosittelen omien kokemuksien valossa, paino tulee lähemmäs auton keskustaa, jolloin auto reagoi paremmin.

Tässähän tulee hyvä etu kun tämä automalli on muunnettavissa kummankin malliseksi, joten kuski voi valita kokoonpanon radan ja olosuhteiden mukaan! (kisoissa on sitten ajettava koko kisa sillä minkä on valinnut ekaan erään).
Paljonko tuo vaihto ehto suunnilleen maksaa missä voi vaihtaa moottorin paikkaa muuttamalla rakennetta?
Liikkuuko nuo sadlet samoissa hinnoissa kuin normi lipot kun en sadleja ole paljoa vielä tarkastellut.
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

-Juho-

Lainaus käyttäjältä: mvar - 18.11.10 - klo: 11.00
Kysymys:

Paljonko ja mitä varaosaa pitää olla kuskilla pakissa TC02 autoon?
Iso-myyrissä ja WJ:ssä olen kuskannut varaosalaatikkoa mukana ja seuraavissakin kisoissa se löytyy.
Varmaan perinteiset takahubit, casterpalat. Ehkä t-pala ja etummainen pohjan jatke.. Tukivarret tuntuisi kestävän.
Liikaa Kyoshoja

Koppa

Lainaus käyttäjältä: InfernoGT - 18.11.10 - klo: 12.00Varmaan perinteiset takahubit, casterpalat. Ehkä t-pala ja etummainen pohjan jatke.. Tukivarret tuntuisi kestävän.
itselläni on tuo Ansmannin X PRO, (mikä on ihan sama vessa, mitä tämänkin topikin laite) niin en menneenä kesänä ulkoradalla "saanut" hajalle muuta, kuin nuo jo mainitut takahubit sekä pohjan etujatkopala sekä sen yläpuolinen osa, mihin tulee iskaritorni kiinni...
takahubien hajoaminen korjaantuu varmasti noilla alumiinisilla versioilla tai vaihtamalla jonkun muun vessan hubit...

jarkkom

#25
Lainaus käyttäjältä: Koppa - 18.11.10 - klo: 13.06
itselläni on tuo Ansmannin X PRO, (mikä on ihan sama vessa, mitä tämänkin topikin laite) niin en menneenä kesänä ulkoradalla "saanut" hajalle muuta, kuin nuo jo mainitut takahubit sekä pohjan etujatkopala sekä sen yläpuolinen osa, mihin tulee iskaritorni kiinni...
takahubien hajoaminen korjaantuu varmasti noilla alumiinisilla versioilla tai vaihtamalla jonkun muun vessan hubit...

Kokeilepa ostaa tC varaosat enskerralla, josko sattuis olemaan muoveissa eroja. :grin:

Aluhubeista valmistajasta riippumatta on ainakin itsellä huonohkoja kokemuksia laakerien jumittamisesta katkenneisiin ball studeihin...
---

-Juho-

Kyllä ne Team C:n hubitkin samalla tavalla hajoaa, jos lentelee kuperkeikkaa tai laskeutuu hypyistä takakulmalle.. En kyllä valitettavasti pysty allekirjoittamaan tuota muoviosien eroa kumpiakin pyöritelleenä...
Ansmann Mad Rat:issa ei ole ilmeisesti kuitua osissa, mutta X-prossa on.

Btw. X-Pro alennusmyynnit taitaa olla ohi, joten Team C kotimaasta on entistä houkuttelevampi vaihtoehto  :wink:
Liikaa Kyoshoja

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: InfernoGT - 24.11.10 - klo: 20.04
Kyllä ne Team C:n hubitkin samalla tavalla hajoaa, jos lentelee kuperkeikkaa tai laskeutuu hypyistä takakulmalle.. En kyllä valitettavasti pysty allekirjoittamaan tuota muoviosien eroa kumpiakin pyöritelleenä...

Täytyy vissii harjotella tuota rikkomista, kun ei ole hubeja yhtään rikkoutunut... Ylläolevasta ei käy ilmi, onko vertailua tehty muuten kuin 'pyörittelemällä', joten vinkki kokeilla tC malleja on edelleen voimassa. :grin:
---

-Juho-

Team C:n SC:stä rikoin ekalla akulla takahubin  :grin:
Liikaa Kyoshoja

jarkkom

---