Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit

Aloittaja Jeremy, 06.11.10 - klo: 10.46

Matti Räsänen

#60
No niin, nyt sitten on keskimoottorinenkin ajettu sisään. Auton sain perjantaina, korin maalaus suoritettiin hätäiseen töiden jälkeen ja eikun tienpäälle Helsinkiä kohti ja siellä yöpyminen. Lauantaina Turkuun ja auto kiireellä kasaan reenipaikalla ja Sunnuntaina ankaraa kisaa. Enpä ole koskaan autoa niin hätäseen vetässy nippuun..  :lol:

Set up it:
Manuskan mukaiset säädöt taas laitoin, paitsi takaa linkki sisempää alas ja alhaalta iskari ulkona.
Iskarit etu UR45, takana UR40.
Kulmat takana camberia reilusti, ehkä n. -5 astetta (aiheutti ihmetystä mutta toimi..), edessä camber ja auraus nolla.
Korkeus takana aavistus vetarilinjasta alas, edessä tukivarsilinjasta aavistus alas.
Renkaat Minipin / Stagger
Ei punttia
Sähköt samat kuin aikaisemmin.

Varmasti paremmat setupit tähän joku guru vois keksiä, mutta noillakin Aan vika ruutuun ehti  :afro:
Auto siis toimi hyvin ja vauhdissa sillä olis pysynyt, harmittaa vain sitten virheiden määrä Finaaleissa, jumboksi jäin. (Videolta varsinkin ekan finaalin ajo on suorastaan surkuhupaisaa katsottavaa)

Vahinkoraportti:
Reenipäivänä sain palikkaa rikki, 2x etu-ala-runkoa ja etulinkkien telin X 1. Iskarin E-klipsi X 1. (En ollut shimmanut niitä, mutta sitten shimmasin sen yhden :roll:)
Mutta oli Turun ratakin kyllä aika armoton rankaisemaan virheistä, sen sai aika moni huomata. Onneksi Kisapäiväksi rata oli jo sen verran hanskassa ettei mitään tarvinnut rempata.

Keulan ruuvit joista oli aikaisemmin puhetta, laitoin 12mm pitkät ruuvit, kestivät hyvin eivätkä korkanneet.

Kuvat perään ja over and aut.





Edit. Huomasin että reilulla takarenkaan camberilla vetari ottaa diffin mutteriin kiinni jousituksen ollessa sisään painuneena. Eli reilua camberia käytettäessä pitää tarkistaa ettei näin käy.

Matti Räsänen

#61
Vinkkiä:

Jos käytät tappimallin vetoakselia, hubin sisään, laakereiden väliin kannattaa laittaa holkki. Vanhalla laakerin sisäkehällä ja yhdellä mukana tulevalla shimmillä tulee hyvä. Tämä siksi ettei renkaan mutteria kiristettäessä laakerien ulkokehään kohdistu painetta.



polle

Olisiko tuo Ansmann Mad Rat hyvä auto sisä- ja ulkoradoille? Kun tuo slash ei ole ihan paras radalla. Mitkä osat kannattaa vaihtaa heti? Ainakin nuo liukulaakerit.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Matti Räsänen

Akkuliitin kannattaa vaihtaa suorilla.
Tuossa video autosta vakiosähköillä.
http://www.youtube.com/watch?v=3sMOspgmuHA

juhou

itsekkin huomasin kasatessa tuon että vetari ottaa diffin ruuviin kiinni jos camberia reilusti. muuten ei ongelmia esiintynyt :) kuvia myöhemmin ja ensitestien jälkeen kokemuksia lisää..
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

polle

Lainaus käyttäjältä: mvar - 23.01.11 - klo: 20.29
Akkuliitin kannattaa vaihtaa suorilla.
Tuossa video autosta vakiosähköillä.
http://www.youtube.com/watch?v=3sMOspgmuHA

Mitkä välitykset tuossa videossa on?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

goos

Lainaus käyttäjältä: polle - 24.01.11 - klo: 14.46
Mitkä välitykset tuossa videossa on?

teamC:n versio tulee 21t pinionilla ja 80t spurrilla, joten voi olettaa että madrat on samoilla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

juhou

noniin parit kuvat vielä kun puhdas ja kunnossa  :wink:







-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Matti Räsänen

Juholla on valotukset kohillaan (niinku aina) :tongue:

Lainaus käyttäjältä: goos - 24.01.11 - klo: 15.00
Lainaus käyttäjältä: polle - 24.01.11 - klo: 14.46
Mitkä välitykset tuossa videossa on?

teamC:n versio tulee 21t pinionilla ja 80t spurrilla, joten voi olettaa että madrat on samoilla.

Samat välkät vakiona juu. Jos kuuntelit polle videosta että piikki pari isompi pinjoni vois olla niin samaa ajattelin radalla..

polle

Lainaus käyttäjältä: mvar - 24.01.11 - klo: 20.30
Juholla on valotukset kohillaan (niinku aina) :tongue:

Lainaus käyttäjältä: goos - 24.01.11 - klo: 15.00
Lainaus käyttäjältä: polle - 24.01.11 - klo: 14.46
Mitkä välitykset tuossa videossa on?

teamC:n versio tulee 21t pinionilla ja 80t spurrilla, joten voi olettaa että madrat on samoilla.

Samat välkät vakiona juu. Jos kuuntelit polle videosta että piikki pari isompi pinjoni vois olla niin samaa ajattelin radalla..
Juhoulla hienoja kuvia! Jep, vähän isompi pinjoni kyllä voisi olla.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

TomiKoo

Mistä tuota keskimoottorista versiota kannattaa lähteä tilaamaan. Lähdetään siitä, ettei suomalaista maahantuojaa nyt tarvitse edes mainita tässä kohtaa. UK:n nettikaupat lienee hyvä lähtökohta, vai onko parempia ajatuksia?? Sekä Ansku, että Team C kelpaa merkkinä.

Jos kerran X2C on Ansmannilla kyseisen keskimoottorivessan mallinimi, niin mikä on Team C:n vastaava?

Tomi

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 26.01.11 - klo: 00.00
Mistä tuota keskimoottorista versiota kannattaa lähteä tilaamaan. Lähdetään siitä, ettei suomalaista maahantuojaa nyt tarvitse edes mainita tässä kohtaa.

Varaosahinnat Suomesta +40% ??  :mrgreen:
---

-Juho-

UK saa Ooplen mukaan ens kuussa jossain vaiheessa isommin noita autoja. Nyt siellä on 24kpl koko saarivaltiolla. Hong Kong on myös vaihtoehto, tosin kustannussäästö kotimaisiin kauppiaisiin (anteeksi että mainitsin) lienee aika pieni, tai persnetto.
Team C Tc02c on malli.
Liikaa Kyoshoja

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: InfernoGT - 26.01.11 - klo: 00.33
UK saa Ooplen mukaan ens kuussa jossain vaiheessa isommin noita autoja. Nyt siellä on 24kpl koko saarivaltiolla.

Kiitos pikaisesta infosta! Voitko vielä linkata, mistä nuo 24kpl löytyy?? Noin 17 tunnin kuluttua lähtee lento Lontoosta kotia kohden, mutta taitaa olla utopiaa ehtiä autokaupoille matkalla...  :grin:

Ja kiitos tuosta Team C-mallista jos ei muuta, niin sitä lähdetään metsästämään.

-Juho-

Taitaa olla hajautettu kivijalkakauppoihin, kun ei nettikaupoista löydy ensimmäistäkään pikaisella googlauksella. Saattaapi olla myyty kyllä jo koko satsikin.
Liikaa Kyoshoja

TomiKoo

Joo, aika heikolta näyttää tarjonta, tutustutaan Team C:n tarjotaan paremmin, kunhan pääsee kotomaahan ja Myyriin käymään.

samae

#76
Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 26.01.11 - klo: 00.00
Lähdetään siitä, ettei suomalaista maahantuojaa nyt tarvitse edes mainita tässä kohtaa.

Tomi

Hä?

EDIT: Siis mikä tuossa http://www.rceet.net/ kaupassa on vialla?
EDIT2: Siis http://www.eurorc.com/ sitten toinen?

Vesa

Eiköhän ne autot kannata ostaa suomesta sillä n 150euron hinnalla, viikonlopun tarjous Team C takavedosta oli 130euroa. Kandee vaihtaa harrastusta jos elämä on 20 eurosta kiinni ja sen takia ei voi ostaa suomesta....
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

jarkkom

Näköjään vihdoin tulossa tännepäin: http://rc10.fi/index.php?topic=52686.msg502778#msg502778. Itelleni ainakin tulossa 1kpl. Jotain huhua näistä oli, että tehdas ois vielä tehnyt viimeisiä viilauksia osiin ja siksi on kestänyt... tiedä sitten.
---

Koheltaja

Himottaisi suuresti tuo keskimoottori versio, mutta kun katsoo tuota kädet puuskassa seisovaa kiukkuisen näköistä toteemipaalua niin taitaa jäädä ostamatta, ainakin toistaiseksi :p
Kylätason RC-kuski.

goos

Jos on ongelmia ruuvien kanssa, jotka eivät ole maailman parhaat suosittelen näitä:

http://www.kopterit.net/index.php?topic=10157.0

Näitä kannattaa muutenki tilata reilusti itse en ole muita ruuveja autoissani käyttäny kun olen alkuperäisia vaihtanut pois mm xraysta myös.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

-Juho-

Pitikin mainita, että konversiokitin mukana tulleet ruuvit olivat paljon parempia, kuin auton mukana tulleet. Toivotaan, että autoissakin on jatkossa samaa parempaa laatua!
Liikaa Kyoshoja

jannes28

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 26.01.11 - klo: 11.28
Himottaisi suuresti tuo keskimoottori versio, mutta kun katsoo tuota kädet puuskassa seisovaa kiukkuisen näköistä toteemipaalua niin taitaa jäädä ostamatta, ainakin toistaiseksi :p

Hetken kesti ennenkuin tajusin mikä se toteemipaalu on, mutta sitten repesin  :lol:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

TomiKoo

Sinänsä hauska sattuma, että juuri olin ostamassa goosin yhtiökumppanilta TC02 ja konversiosarjaa, mutta jäin vielä pähkimään tuumaisia ruuveja. Millisiä pitäisi saada ehdottomasti tilalle valtaosa.

Löytyykö siis millisistä sopivat vaihtoehdot alkuperäisten tilalle? Noita Sepon ruuveja olen ostanut jo yli 100€ edestä, joten niistä löytynee kyllä riittävästi, jos vaan olis sopivia kokoja.

jarkkom

No ei kyllä ole yhtään tuumaisia ruuveja tässä. Taitaa kaikki ruuvit paitsi diffiruuvi olla m3 2mm hexillä muutenkin.
---

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 27.01.11 - klo: 17.53
No ei kyllä ole yhtään tuumaisia ruuveja tässä.

No johan on, missähän kohtaa meni faktat ristiin, kun tuumasia ymmärsin olevan alunperin. Aina vaan paranee, jos kerran milliset vakiona! Tästähän pian innostuu...!  :wink:

tturku

Tänne kotiutui tänään uusi TC02, keulan sain kasaan ja hyvältä vaikuttaa.
Pari kyssäriä:
Minkä jäykkyyden litkuja ootte iskareihin pistänyt eteen ja taakse?
Entä käytättekö eturenkaisssa inserttiä ja kapea vai leveä asennus mini pinnille ja stagger ribille?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

-Juho-

Itseäni lainaten
Lainaus käyttäjältä:  :wink:
Vanteen poikkileikkaus:

SISÄ |_|___|_| ULKO

Punaiset pois ja staggeri ilman inserttiä paikalleen.
Tuo lienee yleisin tapa, mitä kisoissa vakoillut.. Staggerin olka on liian leveä tuolle Team C:n vanteelle, siksi trimmausta.
Litkut on mulla eri, kun on Kyoshon kolmireikäset männätkin..
Liikaa Kyoshoja

Matti Räsänen

Lainaus käyttäjältä: tturku - 28.01.11 - klo: 00.36
Minkä jäykkyyden litkuja ootte iskareihin pistänyt eteen ja taakse?
Entä käytättekö eturenkaisssa inserttiä ja kapea vai leveä asennus mini pinnille ja stagger ribille?

Parit setupit litkuineen löytyy edelliseltä sivulta. Minulla ollut siis edessä UR45, takana UR40.

Staggerilla ajan ilman inserttiä (makuasia), kavennetulla vanteella, joskaan keskeltä en ole olaketta poistanut, kyllä se renkaan olka mulla on vanteen uraan menny...

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: tturku - 28.01.11 - klo: 00.36
Tänne kotiutui tänään uusi TC02, keulan sain kasaan ja hyvältä vaikuttaa.
Pari kyssäriä:
Minkä jäykkyyden litkuja ootte iskareihin pistänyt eteen ja taakse?
Entä käytättekö eturenkaisssa inserttiä ja kapea vai leveä asennus mini pinnille ja stagger ribille?

Mulla 35 AE edessä, 30 AE takana. Panisin samat UR:ltä. Vakiomännät. 20g painoa servon eteen ohjausräkin alle ja vakiojouset.

Staggerit ilman inserttiä vanteen ulkoreunaan. Vanteesta leikattu turha sisäosa sekä ulomman reunan sisälaippa (!?) veke, jotta rengasta painaessa se painuu myös ulkoreunasta yhtä paljon sisään.
---