Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit

Aloittaja Jeremy, 06.11.10 - klo: 10.46

tturku

Puhut patez kyllä asiaa, itsellä on sekä ansmannin pirssejä muutama että TeamC, kummatkin merkit tukee todellakin toisiaan kuten myös kumpikin maahantuoja palvelee kaikkia kumman tahansa merkin harrastajia. Setuppeja on nähty vähän. Tosin noi mitä löytyy toimii hyvin ainakin sisäradoilla... Omia huomioita vain tuotu esille...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

polle

Onko Mad Rat kitissä mukana diffi- ja iskariöljyt? Taitaapi tulla tänne nimittäin Mad Rat kitti, kunhan ekana saa vähän rahaa.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Matti Räsänen

Öljyt ja rasvat tulee mukana.

polle

Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

patez

Nyt alkaa liukkaallekki auto asettua, oli näköjään 3racingin aluservonvarsi väärän kokonen, että tuli vääntöä ohjaukseen ja siitä tahmea ohjaus.

Samoten on nuo nykyajan sähköt melko ärhäkkäitä. Pistin sen xerunin extreme stockin ja aattelin, että eiköhä se tehasasetus oo sopiva 10,5 lankaselle... No ei ollu, nimittäi sehä kulki samallailla ellei kovempaaki ku nelkku 6,5 lankasella. Hyppyriin suoraan kiihdyttäminenki tuntu vaikeelta, kun se oli kokoaja sladissa renkaat pallona. Kattelin sitte säätöjä nii tosiaanki oli ne kaikki dynaamiset ennakot ja punchit kaakossa, varmaanki juuri tourinkia silmällä pitäen.. Kierrokset vaan nousee ja nousee. Jännä huomata myös, että löysimmällä asetuksella on varmaanki hitaampi tuo 10,5 xerun, kuin mad rtr 12t moottori. Mutta niillä ennakkosäädöillä tuntuu saavan loputtomiin lisää sitä tehoa.. Pitääpä lukea manuaalia saako siihen jotain rajotinta, että ois se tietty huippukierrosmäärä dynaamisella ennakollakin.

Vertasin pikasesti myös keskimoottoriversioon, niin olihan se heti helpompi ajettava mitä takamoottori.. mutta saas nähä ku nyt pitäs olla kaikki suht normisäädössä ja oikein asennettuna. Just mutkista ulostulo oli paljon vakaampaa  keskimoottorilla.  Entiiä saisko takamoottorin jotenki samallaisemmaks säädettyä.
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

goos

Lainaus käyttäjältä: patez - 08.05.11 - klo: 14.36
Nyt alkaa liukkaallekki auto asettua, oli näköjään 3racingin aluservonvarsi väärän kokonen, että tuli vääntöä ohjaukseen ja siitä tahmea ohjaus.

Samoten on nuo nykyajan sähköt melko ärhäkkäitä. Pistin sen xerunin extreme stockin ja aattelin, että eiköhä se tehasasetus oo sopiva 10,5 lankaselle... No ei ollu, nimittäi sehä kulki samallailla ellei kovempaaki ku nelkku 6,5 lankasella. Hyppyriin suoraan kiihdyttäminenki tuntu vaikeelta, kun se oli kokoaja sladissa renkaat pallona. Kattelin sitte säätöjä nii tosiaanki oli ne kaikki dynaamiset ennakot ja punchit kaakossa, varmaanki juuri tourinkia silmällä pitäen.. Kierrokset vaan nousee ja nousee. Jännä huomata myös, että löysimmällä asetuksella on varmaanki hitaampi tuo 10,5 xerun, kuin mad rtr 12t moottori. Mutta niillä ennakkosäädöillä tuntuu saavan loputtomiin lisää sitä tehoa.. Pitääpä lukea manuaalia saako siihen jotain rajotinta, että ois se tietty huippukierrosmäärä dynaamisella ennakollakin.

Vertasin pikasesti myös keskimoottoriversioon, niin olihan se heti helpompi ajettava mitä takamoottori.. mutta saas nähä ku nyt pitäs olla kaikki suht normisäädössä ja oikein asennettuna. Just mutkista ulostulo oli paljon vakaampaa  keskimoottorilla.  Entiiä saisko takamoottorin jotenki samallaisemmaks säädettyä.
Mulla on teamC TS2 SC autossa 10.5t ja nolla ennakkosofta, siinä on just sopivasti kulkua. Suosittelen että asennat joko viri softan tai nollaennakko softan, siitä voi sit vähän ennakkoa nostaa jos tarvii lisää kulkua. Stock softassa on pohjalla jo todella paljon ennakkoa, joten jos laittaa kaiken nollaan niin vauhtia on ihan reilusti.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

patez

mod 3.0 softa on nyt ja punchi kolmosella ja kaikki turbot ym pois päältä, 23 piikkinen pinjoni.  Oikein hyvältä vaikuttaa, kiihdytys on ripeä mutta sopivan pehmeä, tuntuu jopa että onko potkua tarpeeks, mutta siitähä sitä on helppo lisäillä kun ensin kokeilee noilla.
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: patez - 08.05.11 - klo: 14.36
Vertasin pikasesti myös keskimoottoriversioon, niin olihan se heti helpompi ajettava mitä takamoottori.. mutta saas nähä ku nyt pitäs olla kaikki suht normisäädössä ja oikein asennettuna. Just mutkista ulostulo oli paljon vakaampaa  keskimoottorilla.  Entiiä saisko takamoottorin jotenki samallaisemmaks säädettyä.

Jos haluaa takamoottorisella jatkaa, niin runko kannattaa vaihtaa pidempään truckin runkoon. Ei siis SC vaan truck. Saattaa olla joissain tilanteissa parempi, kuin keskimoottori.
---

rizardi

Kertokaas nyt tietämättömälle.

Mitä (käytännön) eroa on big bore iskareilla ja näiden autojen mukana tuleville?
Käyttääkö niitä kukaan? (50€/pari :shocked:)

bluebeetle

Oma Mad Rat sai tänään kokea lapagummien riemua, liimasin hyllystä löytyneille speden vanteille Hpi:n Sand Thrower:it, ja voi poijjaat miten hauska takapiharassi tuli!!! Instant wheelies oli sitten sora tai nurtsi alustana, tosin "hieman" liian kireä 6,5T mottikin saattaa olla osasyyllinen :)

Leikattuna olisi jo beetlen korikin tuohin, keksis vaan miten sen saa taiottua kiinni autoon...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

polle

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 15.05.11 - klo: 12.37
Oma Mad Rat sai tänään kokea lapagummien riemua, liimasin hyllystä löytyneille speden vanteille Hpi:n Sand Thrower:it, ja voi poijjaat miten hauska takapiharassi tuli!!! Instant wheelies oli sitten sora tai nurtsi alustana, tosin "hieman" liian kireä 6,5T mottikin saattaa olla osasyyllinen :)

Leikattuna olisi jo beetlen korikin tuohin, keksis vaan miten sen saa taiottua kiinni autoon...
Onko muuten Mad Rat miten hyvin kestänyt sinulla? Onko vakio ruuvit siinä miten hyvät?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

bluebeetle

Kestänyt on, sikaakin saanut takapihalla riittävästi :)

Ruuveissa ei mitään sanottavaa, ok laatuisia ovatten.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

JyrkiL

LainaaKertokaas nyt tietämättömälle.

Mitä (käytännön) eroa on big bore iskareilla ja näiden autojen mukana tuleville?
Käyttääkö niitä kukaan? (50€/pari )

Big boret ovat halkaisijaltaan suuremmat, kuin perusiskarit. Kaikkia nesteen dynamiikan ja statiikan kursseja en ole käynyt, mutta noilla saadaan suuremman öljymäärän takia "smoothimpi" ja yleisesti paremmin toimiva iskunvaimennus.

Sanoisin noiden iskareiden olevan hintansa väärti, sillä ei perusiskarit kokonaisena sarjana kaikkine osineen ole mihinkään autoon kovin edullisia.
AE/Destiny/TLR

bluebeetle

Beetlen korikiinnityskin taisi ratketa, maahantuojalla oli esittää valmis ratkaisu asiaan :)

Palvelusta täysi kynppi!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jarkkom

---

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

ghhgtd

Onkohan kenelläkään tietoa ansmannin sc2 autosta? Samalta näyttää kuin mad rat mutta eri kopalla ja puskureilla. Mad rat:hän on ihan kohtuu hyvä auto varsinkin hintaisekseen? Rupes nimittäin tekemään mieli corria, kittinä tietenkin. Ei siis se pro versio (x2sc) vaan se halvempi sc2.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

ghhgtd

Tänään käytin akullisen x2:sta midän radalla, joka valmistui tänään. Hienosti se menee, ja kestää melkein mitä vaan, mitään ei hajonnut, paitsi spoleri lähti irti iskaritornista, vaikka minkälaisia voltteja tuli tehtyä. En voi muutakuin kehua autoa!
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

bluebeetle

Tässä oma MadRat tällä hetkellä:



Päällimmäinen kori Hpi.n crawler/trukkikori.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

ghhgtd

Onko tähän autoon saatavilla ratasdiffiä? Alkaa nimittäin mennä jo pahasti hermot kuuladiffin kanssa :angry:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

-HL-

X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Jonkka

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 17.06.11 - klo: 12.58
Onko tähän autoon saatavilla ratasdiffiä? Alkaa nimittäin mennä jo pahasti hermot kuuladiffin kanssa :angry:

Kössin corrin ratasdiffin saa modattua kiinni jos jaksaa nähdä vaivaa.
Jared

ghhgtd

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 17.06.11 - klo: 13.10
Mikäs siinä on vikana?
Huoltovaikeus minun mielestäni, tai sitten en vain osaa käyttää. Eli sinnehän ei pistetä eri paksuisia öljyjä, vaan jäykkyyttä säädellään siitä ruuvista. no, jos en pistä ihan tappiin, diffi alkaa luistamaan. Jos taas pistän ihan tappiin, diffistä tulee todella jäykkä ja ei toimi.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

goos

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 17.06.11 - klo: 14.02
Lainaus käyttäjältä: -HL- - 17.06.11 - klo: 13.10
Mikäs siinä on vikana?
Huoltovaikeus minun mielestäni, tai sitten en vain osaa käyttää. Eli sinnehän ei pistetä eri paksuisia öljyjä, vaan jäykkyyttä säädellään siitä ruuvista. no, jos en pistä ihan tappiin, diffi alkaa luistamaan. Jos taas pistän ihan tappiin, diffistä tulee todella jäykkä ja ei toimi.

Keraamiset kuulat ovat hyvä päivitys ja ei maksa paljoa. Samoin kannattaa diffi tehdä kunnolla silloin kun sen avaa ja putsaa huolella.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 17.06.11 - klo: 14.02
Huoltovaikeus minun mielestäni, tai sitten en vain osaa käyttää. Eli sinnehän ei pistetä eri paksuisia öljyjä, vaan jäykkyyttä säädellään siitä ruuvista. no, jos en pistä ihan tappiin, diffi alkaa luistamaan. Jos taas pistän ihan tappiin, diffistä tulee todella jäykkä ja ei toimi.

Onkohan sulla slippery liian kireällä?
Slippery kun on säädetty luistamaan oikein, niin ei pääse diffistä luistamaan.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

ghhgtd

Lainaus käyttäjältä: goos - 17.06.11 - klo: 15.05
Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 17.06.11 - klo: 14.02
Lainaus käyttäjältä: -HL- - 17.06.11 - klo: 13.10
Mikäs siinä on vikana?
Huoltovaikeus minun mielestäni, tai sitten en vain osaa käyttää. Eli sinnehän ei pistetä eri paksuisia öljyjä, vaan jäykkyyttä säädellään siitä ruuvista. no, jos en pistä ihan tappiin, diffi alkaa luistamaan. Jos taas pistän ihan tappiin, diffistä tulee todella jäykkä ja ei toimi.

Keraamiset kuulat ovat hyvä päivitys ja ei maksa paljoa. Samoin kannattaa diffi tehdä kunnolla silloin kun sen avaa ja putsaa huolella.
Ok, pistänpä tässä joku päivä keraamiset kuulat. Ongelmat muuten alkoivat kun rasvasin vähän kuulia.


Lainaus käyttäjältä: Hegetus - 17.06.11 - klo: 15.59
Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 17.06.11 - klo: 14.02
Huoltovaikeus minun mielestäni, tai sitten en vain osaa käyttää. Eli sinnehän ei pistetä eri paksuisia öljyjä, vaan jäykkyyttä säädellään siitä ruuvista. no, jos en pistä ihan tappiin, diffi alkaa luistamaan. Jos taas pistän ihan tappiin, diffistä tulee todella jäykkä ja ei toimi.

Onkohan sulla slippery liian kireällä?
Slippery kun on säädetty luistamaan oikein, niin ei pääse diffistä luistamaan.
Pitääpäs testata, melkein tapissa slippery, muttei ihan.

Voiko muuten vaikuttaa se, että moottori on sen verran löysä, ettei vastusta ole melkin yhtään? aikaisemmalla motilla toimi, mutta alkoi pitämään kummallista ääntä motti niin vaihdoin velineonin paikoilleen.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

sponge

^Millä rasvalla uittelit kuulia? Käsittääkseni kuulia ei pitäne rasvata.Toiseksi kannattaa hankkia esim. asso kuuladiffirasvaa. Ja sitten kolmanneksi tuolla on neuvoja noin yleisesti: http://rc10.fi/index.php?topic=51554.0
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

ghhgtd

#207
Ihan mukana tulleella rasvalla. Vois kyllä avata diffin ja kuivata joka ikinen osa, jonka jälkeen uudelleenkasaisi todella vähällä rasvalla. Mihin sitä kuuladiffi rascaa sitten pistetään? Ja onko painelaakeri se metallinen rinkula ulostuloissa (diffin sisäpuolella)? Vähä meni ot mutta en viitsinnyt kahteen eri topikkiin pistää kun melkein aiheessa pysytään.

EDIT: Vai onko painelaakeri se, joka tulee kiristinruuviin kiinni? Jos on niin olipas mennyt kappaleiksi se. aukaisin diffin ja ihmettelin et mitä sielt tippuu pieniä kuulia, pienempiä mitä diffissä, ja kun tarkemmin tutkiskelin niin sen takiahan diffi löystyy itsestään ja alkaa luistamaan. Pitääpä tilailla uusii osii et saan auton kuntoon.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Matti Räsänen

Pailaakeri on ne pienet painelevyt ja niiden välissä pieni kehä jossa 6 kuulaa, noin 5mm halkaisijaltaan.
On dffin sisällä toisessa ulostulossa. Kannattaa tuijotella manuaalia jos on epävarmuutta.

Kyllä sitä rasvaa voi laittaa sinne kuulille kohtuudella, pitäisi toimia. Itsellä on toiminut mukana tulleet rasvatkin. Keraamiset kuulat ovat tosiaan pop. Vaihda samalla painelaakeri ja painelevyt uusiin. (tai käännä painelevyt)

Vanha painelaakeri voi rueta jumittamaan, jolloin diffi ei pysy säädössä. Itse olen rakentanut painelaakerin kahdesta painelaakerisetistä, niin että kuulia on niin monta kuin levyjen kehälle mahtuu. Näin painelaakerin runko ei pääse jumittamaan kuuien alle. Hankala tehdä, mutta varmatoiminen.

Diffi pitää vetää aika tiukalle. Tosiaan niin, että ensin ruuvi pohjaan niin että tunnet etä jousi ei enää mene kasaan, sitten noin 1/8 kierrosta auki. Ei sillä tarvitse mitään jäykkyyttä säätää.

Diffinkasausvinkkejä yleisesti olikin tuolla toisessa topikissa vissiin aika hyvin.

Slipperi tosiaan pitää myös olla oikein säädetty, mieluummin liian löysällä kuin tiukalla. Lähde säätämään löysästä tiukempaan päin. Ja kokeile välillä että slipperi luistaa eikä diffi.

Tästä voisi kirjoittaa vaikka koko illan, mutta nyt en jaksa  :roll:

ghhgtd

joo elikkäs toisella puolella ulostuloa ruuvissa kiinni. Selvä, nämä minulta oli hajonneet. tulee mvar sinulle tilausta, tilaan samalla ne keraamiset kuulat ja uuden painelaakerin. Toivottavasti sitten pelittää.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"