Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit

Aloittaja Jeremy, 06.11.10 - klo: 10.46

jarkkom

Noi yksittäiset lainaamasi kappaleet toimii just niinkuin asiayhteydestä erotetut kappaleet yleensäkin. Kokeilepa erot radalla ja sitä ennen katso, että on "zero bump steer" niinkuin mikar sanois.  :grin:
---

The Stig

Öljyt on merkiltään losi. Kerhosedät kehotti poraamaan isommat reijät mäntiin. Taitaa olla sama löysätä öljyjä, näin Räsänenkin neuvoi. Painoa täytyy vielä testata. Niin ja kerhon pojat puhu ackermanni kulmasta jos sitä muuttaa niin ohjaus ei ois niin niljakas?

Lainaus käyttäjältä: N|ko - 14.09.11 - klo: 17.51
Iha järkeviltä setupit vaikuttais äkkiseltään.. Onko iskariöljyt asson vai minkä? Jos asson, niin kannattais ehkä kokeilla hitusen löysempiäkin. Painoa kannattaa kokeilla myös lisätä auton keskivaiheille toiset samanverran..
Ansmann Racing X2C

goos

Kuvia uudesta team C tc02 alustasta ja front cab korista, uus alusta on 6mm pidempi kuin vakio, eli hiukan lyhyempi kuin trukki alusta.

http://www.rctech.net/forum/9742348-post360.html
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

kisaaja

Paketti kasassa. Oisko setuppia sisälle?
-Goldi

nikoprkl

Eipä ole vielä päässyt omalla sisälle ajamaan.. Eiköhän parin viikon päästä ala jo jotain setupin tynkää löytymään.. :)
EuroRC / TEK

-Juho-

Team C TC02C Factory Team Edition.

Tähän ei paljon hopuppia tarvita.
Tosi asiallisen oloiset iskarit nuo big boret, ei taida olla paluuta pikkuiskareihin meikäläisellä. Vaihteistossa alumiini idlerit ja uudet reiälliset linkinpäät.
Ainoat asiat mitkä vaihdoin, oli keraamiset kuulat diffiin ja siipi tuli laitettua proline, jollaisella viime kaudellakin ajoin. Neljään reiättömään linkinpäähän tein itse reiät niin ei mene väljäksi irroitellessa
Liikaa Kyoshoja

sponge

Lainaus käyttäjältä: InfernoGT - 20.10.11 - klo: 16.34
Neljään reiättömään linkinpäähän tein itse reiät niin ei mene väljäksi irroitellessa
Heikkeneekö noi linkkipäät  huomattavasti noista rei'istä?
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

-Juho-

Enpä usko, kyseessä on kuitenkin vain 2,5mm reikä.
Liikaa Kyoshoja

kisaaja

Onko kukaan viritellyt vakaajaa näihin laitoksiin? Ansmannilla ei taida olla omaa joten B4 vakaajasta varmaan vois soveltaa... ei vaan satu olemaan moista käsillä :sad:
-Goldi

goos

Lainaus käyttäjältä: kisaaja - 22.10.11 - klo: 14.35
Onko kukaan viritellyt vakaajaa näihin laitoksiin? Ansmannilla ei taida olla omaa joten B4 vakaajasta varmaan vois soveltaa... ei vaan satu olemaan moista käsillä :sad:

t4/tc04 löytyy vakaaja setti, sitä voisi varmaan myös käyttää. Monihan on laittanut t4 peräpään jolla saadaan muistaakseni huikan leveempi perä. Konversio vaatii hubit+vetarit+tukivarret
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

kisaaja

Jaa joo olihan tuolla nelkun vakaaja http://www.rceet.net/antiroll-bar-set-p-1162.html
Tästä saa varmasti tuunailtua käypäsen... kiitti vinkistä ;)
-Goldi

Jonkka

Alkaa täälläki olla kohta valmista sisäkautta varten  :wink:
Vielä ku jostain löytäs motivaatiota auton putsaamiseen.



Blingiä!



Jared

kisaaja

Vakaaja asennettu. Seuraavalla viikolla pääsen ajamaan testiä.
-Goldi

sponge

Mikä hammastus noissa rattaissa on? Nimenomaan pinjonissa ja spurrissa? (48 vai 64pd)
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: sponge - 07.11.11 - klo: 16.32
Mikä hammastus noissa rattaissa on? Nimenomaan pinjonissa ja spurrissa? (48 vai 64pd)

Jako on 48dp noissa ansmann/team c krossareissa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

The Stig

Sisälläkin on päästy ajamaan. Auto toimi oikein hyvin... miltäs muiden säädöt vaikuttaa?
Ansmann Racing X2C

kisaaja

Stigu teki hyvät pohjat kertsillä ja kopsasin säädöt nokialle ;) Eipä ihmeitä tullut muutettua. Ansmanni vaan pelas =)
-Goldi

ghhgtd

Onkos kukaan vielä hommannut tuota tc02 evo konversiota? Hyödyttääkö 6mm pidempi runko huomattavan verran ohjattavuuteen takamoottorisessa? Tänään varmaan lähtee tilaukseen. :smiley:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

goos

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 27.11.11 - klo: 14.32
Onkos kukaan vielä hommannut tuota tc02 evo konversiota? Hyödyttääkö 6mm pidempi runko huomattavan verran ohjattavuuteen takamoottorisessa? Tänään varmaan lähtee tilaukseen. :smiley:

Pitkällä trukkipohjalla on jo ajettu paljonkin, se on 15mm pidempi kuin vakio. Evo on siitä hiukan kompromissi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

ghhgtd

Ens lauantaina toivottavasti sitten nähhään miten toi käyttäytyy, just lähti tilaukseen alumiinisen servovarren kanssa. On se ainakin hienompi kuin alkuperäinen jossei muuta :roll:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

goos

#260
Lainaus käyttäjältä: Tiikki - 28.11.11 - klo: 13.18
Mitä tuohon team c tc02 autoon pitää lisäksi ostaa? Sähköt löytyy jo valmiikksi mutta pitääkö esim iskari/ diffi öljyä hankkia? Renkaat ei sisälly tohon kittiin? Eroaako tuo "normi auto" team kitistä kuinka paljon? Meneekö normi kokoinen servo?

Perusöljyt/rasvat tulee kitin mukana, mutta on hyvä olla muitakin öljyjä esim 300 350 400.

Teamkitissä on reilusti alumiinia ja hiilaria, vakio kitissä suurinosa on muovia.

http://www.rcautoilua.fi/tekniikka/team-c-tc02c-factory-team , ei ole tc02 mutta suunnilleen samat hipo-osat.

Normaali servo mahtuu hyvin.

Vakioautoon hyviä päivityksiä ovat keraamiset kuulat diffiin sekä taakse rear arm mount.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

nestori

Saakos tänne kirjotella myös tuosta trukki versiosta?Kun aika paljon samoja osia on,mutta tuo trukki on oamt odotukseni jopa ylittänyt keston suhteen.Melkein kokonainen varaosa auto on mulla siihen mutta en ole vielä tarvinnut osia kuin yhden rear chassis platen(en tiedä suomennosta).Paljon olen hyppinyt ja voimansiirto on kestänyt hyvin mamban 5700kv mottia ja 3s lipoa :).Ajoa takana pari 5000mah akkua.

sponge

Alkaa koppa jo parhaat päivänsä nähnyt, joten päivitys olisi pikkuhiljaa tarpeen. Herää heti kysmys, mitkä kopat tähän tc02: seen sopii ilman suurempia modauksia? Laajin koppavalikoima varmaan asso b4:seen, joten onko nää autot keskenään kaikin puolin kovinki saman mittaisia?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

kisaaja

Oulun WJ kisat takana ja vauhti tuntuu riittävän. Muutokset Nokian setuppiin:
-Takalinkki sisäpäästä ylös
-Vähemmän taka camberia

Testasin myös vakaajaa mutta käyttäytyminen röykyissä oli huonompaa. Siinäpä loisto säädöt tulevaan Turun kilpailuun. Ja ylipäätään noilla muutoksilla auton saa toimimaan loistavasti kovalla ja heikommalla pidolla.

-Goldi
-Goldi

Matti Räsänen

Voin allekirjoittaa, ajoin samoilla säädöillä muuten kuin että minulla oli 30 asteen c-palat.

Toimii niinkuin pete sanoo, loppu on sitten kiinni kuskista...  :laugh:

Pööki

#265
Täällä alkaa parin illan ähellyksen jälkeen olla TC02C kasassa. Kasaaminen on ollut helppoa, jos ei ota huomioon omia mokia rakennuksessa.  :grin:

Ainoa asia mikä ihmetyttää on toisen takatukivarren jäkittäminen hiukan ennen joustomatkan loppua. En vielä ehtinyt vikaa tutkimaan tarkemmin mutta ihan kuin ylätukivarsi olisi liian lyhyt. Tein sen ohjeiden mittaiseksi joten ei pitäisi siitä olla. Huomenna tutkimaan tarkemmin mikä siinä mättää. Toivottavasti ei mitään fataalia.

eltim

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 21.12.11 - klo: 23.56
Täällä alkaa parin illan ähellyksen jälkeen olla TC02C kasassa. Kasaaminen on ollut helppoa, jos ei ota huomioon omia mokia rakennuksessa.  :grin:

Ainoa asia mikä ihmetyttää on toisen takatukivarren jäkittäminen hiukan ennen joustomatkan loppua. En vielä ehtinyt vikaa tutkimaan tarkemmin mutta ihan kuin ylätukivarsi olisi liian lyhyt. Tein sen ohjeiden mittaiseksi joten ei pitäisi siitä olla. Huomenna tutkimaan tarkemmin mikä siinä mättää. Toivottavasti ei mitään fataalia.
Kuulostaapi samalta "vialta" kun minun autossa eli vetoakselin sisäpää ottaa kiinni diffin ruuviin jouston lopulla. Hiukka mietitytti ennen kuin tajusin missä vika :smiley:
TeamC TC02  Mini M03

Pööki

No tuota samaa epäilin itsekin mutta en uskonut vian olevan siinä. Se tosiaan ottaa kiinni sillä puolella jossa on mutteri. Miten ratkaisen ongelman? Onko diffi vain liian löysällä vai mikä on vikana? Ei pitäisi kyllä olla liian löysällä...

nikoprkl

Diffi liian löysällä. se jousi pitäisi painella pihdeillä kasaan ennen kasausta. Ja silti sen saa yleensä vielä kiristää kertaalleen ekan akullisen jälkeen.
EuroRC / TEK

goos

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 22.12.11 - klo: 15.38
No tuota samaa epäilin itsekin mutta en uskonut vian olevan siinä. Se tosiaan ottaa kiinni sillä puolella jossa on mutteri. Miten ratkaisen ongelman? Onko diffi vain liian löysällä vai mikä on vikana? Ei pitäisi kyllä olla liian löysällä...
Varmista myös että on oikein päin kasattu diffi, muistaakseni ulostulot ovat eri pituisia.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook