Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit

Aloittaja Jeremy, 06.11.10 - klo: 10.46

Pököeemi

Olihan siinä huonoa tuuria kerrakseen mutta nyt on auto kasattu A-laatuisilla osilla :cool:

XB2  -  XB4  -  VD-12
         osparc

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: goos - 16.02.12 - klo: 21.38
Lainaus käyttäjältä: -MiKe- - 16.02.12 - klo: 21.25
SC:ssä ei tunnu auttavan mikään... Etupää ei kestä. Varsinkin jos vertaa minkälaista pommitusta Kössin SC on saanut ja mitään ei ole hajonnut.
SC autosta pitää avata kaksi ruuvia keulasta tai asentaa RPM puskuri. Itse ongelma ei ole etupalassa vaan puskurin suunnittelu on susip****a. Tämä johtaa siihen että kaikki etupään kosketukset mene suoraan etupalaan ja se ei kestä sitä. Mutta kulutusosahan tuo etupala on ja niitä menee silloin tällöin rikki.

Kerrotko tarkemmin mitkä kaks ruuvia? RPM puskuri kiinnostaa myös... Välillä kestää pitkäänkin tuo etupala ja välillä menee yks per ajokerta.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

mikari

Ohhoh.. kylläpäs on laadukasta. RTR mallien hyvä puoli on että auto on ajokunnossa eikä pusseissa tule tällaista roskaa, yksi lisä siis siihen keskusteluun.

Toivottavasti saat auton kuntoon!
Kiitos 20 vuodesta!

Pököeemi

XB2  -  XB4  -  VD-12
         osparc

mikari

#364
Sinun, näyttäkin olevan jo kunnossa, hyvä!

(sori en huomannut että tää mun eka lukematon viesti tässä säikeessä olikin jo muutaman viikon vanha)

Ootko päässy ajaa jo?
Kiitos 20 vuodesta!

Pököeemi

Juu, asiallisesti hoitui myyjältä kunnolliset osat viallisten tilalle. Ja kun ei ollut kiire saada autoa kasaan, niin ei aiheuttanut sen suurempia ongelmia. Tänään tulee kauan odotetut sähköt autoon, niin pääsee viikonloppuna testaamaan.
XB2  -  XB4  -  VD-12
         osparc

goos

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 06.03.12 - klo: 09.49
Kerrotko tarkemmin mitkä kaks ruuvia? RPM puskuri kiinnostaa myös... Välillä kestää pitkäänkin tuo etupala ja välillä menee yks per ajokerta.
etuiskari tornista tulee 2 tukea eteenpäin. Nämä yhtyvät puskurin alaosaan. Nämä 2 ruuvia poistetaan. Nytkun painat puskuria edestä niin tuet joustavat ylöspäin. RPM asson sc10 puskurin saa laitettua pienellä modauksella ja USA:n pojilla ollut hyviä kokoemuksia. En ole itse tehnyt koska ruuvien avaus on olut minulle riittävä että osa kestää.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

eltim

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 15.02.12 - klo: 22.48
löysin tämmöisen alumiinisen tukilevyn tuohon keulapalan alle. Varmaan ihan hyvä suttaukseen mutta radalle en pistäisi itse. http://www.rcfun.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=7891&category_id=31&option=com_virtuemart&Itemid=202&lang=en
Ei kukaan ole sc autossa tuollaista alumiinista tukipalaa kokeillut ?? Luulis ainakin alapalan kestävän ja kätevä kaverihan saapi ruuvinkannat piiloon :wink: Tiedä sitten tuleeko ylimääräitä painoa väärään paikkaan......?
TeamC TC02  Mini M03

Jukis

tulee itse asiassa melkein oikeaan paikkaan paino, mieluiten tietty olis suurin osa siinä servon alla(siihen normaalisti lisätään 20-30g) mutta on ainakin mahdollisimman alhaalla. SC autossa ei varmaan niin paljoa haittaa tuo että se ottaa pois osan flexaamisesta.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

eltim

Senverran monta etupalaa mennyt ja särkenyt vielä ylemmänkin palan kiinnityskorvat että taidampa hommata tollasen josko siitä ois apuja. EuroRC:n uusin versio etupalasta on kylläkin kestänyt paremmin keulalleen hypystä tuloja :smiley: Enkä meinannutkaa koko osaa laittaa vaan ajatuksena oli hiukan muokata sitä mutta kunhan saan sen tiedän paremmin mitä teen
TeamC TC02  Mini M03

KooBee

Onko jotkut testanneet näissä lyhyitä lipoja (taka- tai keskimoottorisessa)?

JyrkiL

En ole TeamC/Ansmann-autoissa testannut, mutta eiköhän kuitenkin yleispätevästä infosta ole kyse...

Takamoottoriautolla ajoin viime kesänä sekä pitkillä että lyhyillä akuilla. Kaikki kokemukset kääntyivät lyhyiden akkujen eduksi. Auto hyppäsi kevyempänä paremmin, lisäksi kääntyvyyttä sai paremmaksi, kun tuon lyhyen akun laittoi akkukaukalon etureunaan. Itse aion ajaa jatkossa krossia lyhyillä lipoilla. Lyhyitä akkuja näin myös monissa (ainakin TLR-merkkisissä) autoissa Turun WJ-kisoissa, joten tuskin olen yksin kokemuksieni kanssa.

Omat ajot siis TLR 22 autolla.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

Rossari

Mikä mahtoi tulla tänään nopariin/moottoriin, kun ajelin teamC:llä niin yhtäkkiä pysähtyi ja ei kulkenut enää mihinkään. Painoin kaasua ja tökötti paikallaan, eli kaasua tuli, mutta niin vähän ettei liikkunu. Voiko johtua moottorin liitoksista vai mahtoikohan nopari kärähtää...
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Jukis

oliko moottori ihan tulikuuma? kun kerran noilla isoilla corrin laparenkailla ajoit se voi olla että on kuumentunut ja demagnetisoitunut. Anna kuitenkin auton kuivua kunnolla ilmastoidussa tilassa ja katso onko liitännät kunnossa. sit lataa akku ja koita toimiiko viel.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Rossari

En ainakaan huomannut että olis kuumentunu. Ennen pysynyt täysin viileänä, mutta mistä sitä tietää. Joo autotallissa kuivuu ja huomenna testi :cheesy:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Rossari

Moottorin johtohan se siellä :cheesy: Otti enää yhdestä kohtaa kiinni ja kun otti teipin pois päältä, lähti kokonaan irti. Juotin ja nyt toimii taas :smiley:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Jukis

eläpä teippaile niitä vaan laita kutistesukkaa
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

KooBee

Lainaus käyttäjältä: JyrkiL - 20.03.12 - klo: 08.54
En ole TeamC/Ansmann-autoissa testannut, mutta eiköhän kuitenkin yleispätevästä infosta ole kyse...

Takamoottoriautolla ajoin viime kesänä sekä pitkillä että lyhyillä akuilla. Kaikki kokemukset kääntyivät lyhyiden akkujen eduksi. Auto hyppäsi kevyempänä paremmin, lisäksi kääntyvyyttä sai paremmaksi, kun tuon lyhyen akun laittoi akkukaukalon etureunaan. Itse aion ajaa jatkossa krossia lyhyillä lipoilla. Lyhyitä akkuja näin myös monissa (ainakin TLR-merkkisissä) autoissa Turun WJ-kisoissa, joten tuskin olen yksin kokemuksieni kanssa.

Omat ajot siis TLR 22 autolla.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

Keskimoottorisen osalta tilanne on sikäli erilainen, että tässä on akut vierekkäin kun taas TLR 22:ssa ne on peräkkäin. Toki sitä lyhyttä akkua saa siirrettyä eteen ja taaksepäin myös TC02C:ssä kun kaukalo on pituussuunnassa saddle pack lipon pituinen ja lyhyt akku taas menisi poikittain.

sponge

Nyt kun kesä lähestyy ja olen miettinyt auton osien päivittelyä, niin herää yksi kysymys: onko evo- konversiokitissä merkittäviä etuja verrattuna "normi" pohjaan (eli tc02 kitin pohjaan)?
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

goos

Lainaus käyttäjältä: sponge - 27.03.12 - klo: 16.02
Nyt kun kesä lähestyy ja olen miettinyt auton osien päivittelyä, niin herää yksi kysymys: onko evo- konversiokitissä merkittäviä etuja verrattuna "normi" pohjaan (eli tc02 kitin pohjaan)?

Auto on reilusti vakaampi mutta menettää hiukan ohjattavuutta. Truckipohja on myös loistava jos haluaa supervakaan auton. Näiden kanssa kun yhdistää frontcab bodyn niin ohjattavuutta saa toki hiukan takaisin. Evon body sopii myös trucki pohjan kanssa
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

sponge

Lainaus käyttäjältä: goos - 27.03.12 - klo: 16.29
Lainaus käyttäjältä: sponge - 27.03.12 - klo: 16.02
Nyt kun kesä lähestyy ja olen miettinyt auton osien päivittelyä, niin herää yksi kysymys: onko evo- konversiokitissä merkittäviä etuja verrattuna "normi" pohjaan (eli tc02 kitin pohjaan)?

Auto on reilusti vakaampi mutta menettää hiukan ohjattavuutta. Truckipohja on myös loistava jos haluaa supervakaan auton. Näiden kanssa kun yhdistää frontcab bodyn niin ohjattavuutta saa toki hiukan takaisin. Evon body sopii myös trucki pohjan kanssa
Mutta kokonaisuutena katsoen auton ajettevuutta parantava parannus? Ts. onko ohjauksen heikentyminen merkittävää/ onko siitä suurta haittaa kun auto on muuten hyvä kääntymään?
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

goos

Lainaus käyttäjältä: sponge - 27.03.12 - klo: 19.25
Lainaus käyttäjältä: goos - 27.03.12 - klo: 16.29
Lainaus käyttäjältä: sponge - 27.03.12 - klo: 16.02
Nyt kun kesä lähestyy ja olen miettinyt auton osien päivittelyä, niin herää yksi kysymys: onko evo- konversiokitissä merkittäviä etuja verrattuna "normi" pohjaan (eli tc02 kitin pohjaan)?

Auto on reilusti vakaampi mutta menettää hiukan ohjattavuutta. Truckipohja on myös loistava jos haluaa supervakaan auton. Näiden kanssa kun yhdistää frontcab bodyn niin ohjattavuutta saa toki hiukan takaisin. Evon body sopii myös trucki pohjan kanssa
Mutta kokonaisuutena katsoen auton ajettevuutta parantava parannus? Ts. onko ohjauksen heikentyminen merkittävää/ onko siitä suurta haittaa kun auto on muuten hyvä kääntymään?
Itse ajoin viimeksi trukki pohjalla Tikkurilan radalla ja ihan ok se käänty siellä takamoottorisena :) Eli kyllä seplussan puolelle menee, autohan kääntyy todella paljon jo muutenkin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Rossari

Moro!
Kuinkahan kalliiksi menee jos päivittää tc02:n corriksi tai truggyksi? Truggyksi muutettaessa ei taida tavita muuta kuin etuiskaritornin, jossa koritolpat ja uuden korin.
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

bluebeetle

Pohjalevy, tukivarret, vantit, vetoakselit etc. vielä noiden lisäksi, ainakin corriksi muutettaessa..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mascot

Lainaus käyttäjältä: Rossari - 04.04.12 - klo: 11.00
Moro!
Kuinkahan kalliiksi menee jos päivittää tc02:n corriksi tai truggyksi? Truggyksi muutettaessa ei taida tavita muuta kuin etuiskaritornin, jossa koritolpat ja uuden korin.

Molemmat iskaritornit ja vielä iskaritki, koska truggyssä ja corrissa on pidemmät iskarit ku crossissa.

http://www.tcmodels.net/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=772&category_id=49&option=com_virtuemart&Itemid=71

Tuohon vielä lisäksi:

- iskarit
- iskaritornit
- tukivaret
- vetarit
- vantit
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Rossari

Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Jukis

Hommaa siihen truggyrenkaat vaan pihalla ajoon, ethän sä truggya kisaamiseen oo tekemäs, truggypohjakin menee buggykorin alle ja on 15mm pidempi jos haluaa rauhoittaa suoraan menoa. Toki ne pidemmät tukivarret(+vetarit+vantit+iskarit) toisivat lisää maavaraa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Rossari

Niin vois tehdä. Joo tosiaan jäi kaipuu hyppimiseen, kun aiempi auto oli harjaton e-maxx. Olisha se kyllä ihan hyvä jos sais sitä maavaraa lisää :smiley:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Jukis

Tuon macnumin saisit kyllä ihan suomesta 59 eurolla(+postit) ja XT pro truggyn saisit 90 eurolla posteineen itävallasta. ei varmaan kannata ruveta rakentaan truggya kokonaan kun tulee halvemmaks tuo macnum kuin osat.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Rossari

Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107