Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit

Aloittaja Jeremy, 06.11.10 - klo: 10.46

Pööki

Nyt hajosi autosta C-pala (taitaa olla auton jokainen muoviosa etupäästä hajonnut, osa jopa parikin kertaa. Vauhdit meidän pojalla ERITTÄIN maltilliset joten aika heppoisesti tuntuu hajoavan.).

Päätin ostaa tilalle alumiiniset mutta niitä on tarjolla 25- ja 30 asteisina. Kumpia suosittelette? Etuiskarituki on jo päivitetty hiilikuituiseen mutta suositteletteko jotain muita osia vaihdettavaksi, menis tässä samalla?

Entä onko kenelläkään kokemusta tästä osasta keskimoottorisessa? Kannattaako hankkia, saako tuolla lisää takapitoa?

http://fi.eurorc.com/product/661/teamc-rear-brace-mount-w20g-weight 

Jukis

Jos se kääntyvyys on hyvä niillä muovisilla paloilla niin 25 asteiset. jos tarvitsee rauhoittaa etupäätä eli vähentää kääntyvyyttä niin 30 asteiset. Tuo alumiininen rear brace mount ei ole ainakaan noilla nopeilla kuskeilla ollut käytössä, eikä taida olla helposti hajotakkaan eli rahanhukkaa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

jarkkom

Taitaa olla melko suhteelilsta tuo "maltillinen nopeus"  :cool:

Jokatapauksesa renkaat näyttelee suurinta osaa tuosa pidon määrässä, ei joku alumiinipalikka.
---

Pööki

Kyllä se vauhti vielä oikeasti on maltillista, radioista expot tällä hetkellä 55% 120%:sta eli vauhti ei ole huimaa.

Ja hyvä ettei tarvitse noita taka-alu blingejä hankkkia, olin lähinnä huolissani notta vauhdin kasvaessa ja keskimoottorisen ollessa kyseessä että riittääkö pito savella. Mutta hyvä näin.

Jossain vaiheessa täytyy varmaankin noi big boret autoon päivittää, vielä niille ei liene kiirettä kun vauhdit on pojalla niin maltilliset.

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 13.05.12 - klo: 18.30

Entä onko kenelläkään kokemusta tästä osasta keskimoottorisessa? Kannattaako hankkia, saako tuolla lisää takapitoa?

http://fi.eurorc.com/product/661/teamc-rear-brace-mount-w20g-weight

Tuo on vain takamoottoriseen.

KooBee

#425
Lainaus käyttäjältä: Pööki - 13.05.12 - klo: 20.32
Kyllä se vauhti vielä oikeasti on maltillista, radioista expot tällä hetkellä 55% 120%:sta eli vauhti ei ole huimaa.

Onhan maksimi rajoitettu radiosta vasta sen jälkeen kun säädin on kalibroitu? Muutenhan tuosta 55% arvosta tulee maksimi jos säädin on kalibroitu kun se asetus on ollut käytössä ja säädin antaa "täydet tehot" huolimatta tuosta asetuksesta.

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 13.05.12 - klo: 20.32

Jossain vaiheessa täytyy varmaankin noi big boret autoon päivittää, vielä niille ei liene kiirettä kun vauhdit on pojalla niin maltilliset.

Big boret ei ole olennainen päivitys.

Pööki

Juu kyllä on kalibroitu expot täysillä. Aina välillä en malta olla kokeilematta autoa ja silloin itselle expot täpölle.  :grin:


Heuli

Tarkoitat EPA-säätöä? Expo muuttaa vain ohjaus/kaasukäyrää eikä rajoita millään tapaa loppupistettä.

Pööki

EPAa juu, tuli puhuttua vahingossa exposta, hyvä huomio.

Ja nyt takaisin otsikon mukaiseen aiheeseen. Onko muilla mennyt ruuvin kannat pyöreäksi helposti? Itsellä Hudyn avain ja onnistunut jo muutaman ruuvin pyöräyttämään. Olen sitä mukaan vaihtanut muun merkkisiä ruuveja tilalle kun niitä on mennyt ja nuo eri merkkiset ruuvit ovat toimineet niin kuin pitää.

Onko kyse huonoista ruuveista vai kuusiokoloavaimen sopimattomuudesta juuri näihin TeamC:n ruuveihin?


goos

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 13.05.12 - klo: 22.31
EPAa juu, tuli puhuttua vahingossa exposta, hyvä huomio.

Ja nyt takaisin otsikon mukaiseen aiheeseen. Onko muilla mennyt ruuvin kannat pyöreäksi helposti? Itsellä Hudyn avain ja onnistunut jo muutaman ruuvin pyöräyttämään. Olen sitä mukaan vaihtanut muun merkkisiä ruuveja tilalle kun niitä on mennyt ja nuo eri merkkiset ruuvit ovat toimineet niin kuin pitää.

Onko kyse huonoista ruuveista vai kuusiokoloavaimen sopimattomuudesta juuri näihin TeamC:n ruuveihin?

2011 tehdyissä kiteissä on ollut kohtuu paljon laadun vaihtelua ruuveissa. Joissain kiteissä ihan surkeet ruuvit kun taas toisissa ollut hyvät. Tän vuoden puolella on ainakin 1/8 kiteissä tullut selkeesti parempaa kamaa. Itsekkin vaihtanut ruuvit aina kun menny huonoksi, mutta niin oon tehnyt xrayn ja tamiyankin autoissa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

rizardi

Ensimmäinen vika löytyi!
Radalla pommituksen jälkeen, kun ei ollut omasta mielestä diffiissä tarpeeksi tartuntaa niin kiristin ruuvin liian kireälle. Eli apinamomenttiin ja meni poikki. Aloittelijan moka. Ei mahda minkään. Nyt kysymys: löytyykö Hyvinkäältä/lähiseudulta varaosaa viikonlopuksi? Tilaamalla saa, mutta ei pääse ajamaan pitkänä viikonloppuna.

Muuten on auto yllättänyt oletukset. Nopea kuin perhana!!!

Kertokaa vielä joku miten saan eteen laakerilliset vanteet kiinni?

Stilo

Myös TeamC tuuppikalustolla ensimmäinen kisa takana reilu viikko sitten Vaasassa.
Olin vähän hukassa koko päivän, aamulla oli vähän arpomista eturenkaiden kanssa joka "lievän" siitepölyallergian kanssa saattoi koko päivän vähän sekaisin. Auto kääntyi vallan mainiosti, mutta kiihdytyspidon kanssa oli hieman ongelmia. Vielä kun tähän lisäsi ekaa kolmea alkuerää vaivannut sensoripiuha vika niin ei se sitten niin hyvin mennyt. Alkueristä nyt kuitenkin jonkinlaiset sijoitukset ja a-finaalin 7. ruutu. Finaaleista ei sitten kahdesta ajovirheen johdosta tulleista keskeytyksistä johtuen paljoa kerrottavaa jäänyt.

Tuli päivän aikana tehtyä kaikenlaista muutosta autoon kun etsin lisää takapitoa, suurin muutos tuntui olleen neljännen reijän poraaminen takaiskaritukeen. Pääasia, että auto kääntyy, kyllä sitä kääntyvyyttä saa pois kun pääsee testaamaan lisää. Truck runkoa ainakin pitää kokeilla. Ihan hyvä fiilis jäi vaikkei ihan putkeen mennytkään.

Setuppia
(lisäpainoa oli 40g akkukotelon takaosan kyljissa kun jäi tosta pois)

sakke76

Tervehdys.
Onkos teillä muilla ollut ongelmia vetoakseleiden kestävyyden kanssa?

Itsellä meni Mad Monkeystä jo toistamiseen vetoakseli poikki hexin tapin kohdalta. Ei edes kovin paha kylkitörmäys ollut, mutta niin vaan rengas lähti omille teilleen.
Renkaiden kiinnityksen olen muuten katsonut viimeisen päälle kuntoon; ei klappia, kuulalaakerit kunnossa, renkaat rullaa hienosti jne.
Laitoin nyt tilaukseen TeamC-mallin vetarit, pääsee sitten vähän vertailemaan kestoa.

goos

Lainaus käyttäjältä: sakke76 - 30.05.12 - klo: 08.11
Tervehdys.
Onkos teillä muilla ollut ongelmia vetoakseleiden kestävyyden kanssa?

Itsellä meni Mad Monkeystä jo toistamiseen vetoakseli poikki hexin tapin kohdalta. Ei edes kovin paha kylkitörmäys ollut, mutta niin vaan rengas lähti omille teilleen.
Renkaiden kiinnityksen olen muuten katsonut viimeisen päälle kuntoon; ei klappia, kuulalaakerit kunnossa, renkaat rullaa hienosti jne.
Laitoin nyt tilaukseen TeamC-mallin vetarit, pääsee sitten vähän vertailemaan kestoa.

Ansmann osien kestävyydessä on ollut muitakin ihmeellisyyksiä kuten iskarivarret mitä ymmärtääkseni menny liukuhihnalla kun taas TeamC versiot kestänyt tosi hyvin. Kait tuo Ansmannien halvempi hinta jostain syntyy.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

KooBee

Joko on ratasdiffeistä kokemuksia TC02:ssa?

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: goos - 30.05.12 - klo: 16.29
Lainaus käyttäjältä: sakke76 - 30.05.12 - klo: 08.11
Tervehdys.
Onkos teillä muilla ollut ongelmia vetoakseleiden kestävyyden kanssa?

Itsellä meni Mad Monkeystä jo toistamiseen vetoakseli poikki hexin tapin kohdalta. Ei edes kovin paha kylkitörmäys ollut, mutta niin vaan rengas lähti omille teilleen.
Renkaiden kiinnityksen olen muuten katsonut viimeisen päälle kuntoon; ei klappia, kuulalaakerit kunnossa, renkaat rullaa hienosti jne.
Laitoin nyt tilaukseen TeamC-mallin vetarit, pääsee sitten vähän vertailemaan kestoa.

Ansmann osien kestävyydessä on ollut muitakin ihmeellisyyksiä kuten iskarivarret mitä ymmärtääkseni menny liukuhihnalla kun taas TeamC versiot kestänyt tosi hyvin. Kait tuo Ansmannien halvempi hinta jostain syntyy.

Homma voi tietysti johtua siitäkin, että aloittelijat ostavat halvempia Ansmanneja, ja osia menee jo senkin takia enemmän.
TeamC taasen myydään kalliimmalla ja hypetetään Pro kisa vehkeenä, jolloin ostajakunta on jo vähän enemmän ajaneita ja harrastaneita, jolloin osia ei niinkään mene.

No joka tapauksessa molempia autoja käpistelleenä, en eroa muovi osissa ole nähnyt, tai tuntenut.
Myöskin on tullut nähtyä molempien vehkeiden kestävän, välillä aivan kamalaa pommitusta aloittelijoiden käsissä.

Viimeksi tosin Vaasan maastosarjan SM avauksessa, tuli nähtyä TeamC:n ja Ansmannin hajoilevan aivan samoista paikoista, ja aivan yhtä usein.......
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

goos

Lainaus käyttäjältä: Hegetus - 31.05.12 - klo: 20.56
Lainaus käyttäjältä: goos - 30.05.12 - klo: 16.29
Lainaus käyttäjältä: sakke76 - 30.05.12 - klo: 08.11
Tervehdys.
Onkos teillä muilla ollut ongelmia vetoakseleiden kestävyyden kanssa?

Itsellä meni Mad Monkeystä jo toistamiseen vetoakseli poikki hexin tapin kohdalta. Ei edes kovin paha kylkitörmäys ollut, mutta niin vaan rengas lähti omille teilleen.
Renkaiden kiinnityksen olen muuten katsonut viimeisen päälle kuntoon; ei klappia, kuulalaakerit kunnossa, renkaat rullaa hienosti jne.
Laitoin nyt tilaukseen TeamC-mallin vetarit, pääsee sitten vähän vertailemaan kestoa.

Ansmann osien kestävyydessä on ollut muitakin ihmeellisyyksiä kuten iskarivarret mitä ymmärtääkseni menny liukuhihnalla kun taas TeamC versiot kestänyt tosi hyvin. Kait tuo Ansmannien halvempi hinta jostain syntyy.

Homma voi tietysti johtua siitäkin, että aloittelijat ostavat halvempia Ansmanneja, ja osia menee jo senkin takia enemmän.
TeamC taasen myydään kalliimmalla ja hypetetään Pro kisa vehkeenä, jolloin ostajakunta on jo vähän enemmän ajaneita ja harrastaneita, jolloin osia ei niinkään mene.

No joka tapauksessa molempia autoja käpistelleenä, en eroa muovi osissa ole nähnyt, tai tuntenut.
Myöskin on tullut nähtyä molempien vehkeiden kestävän, välillä aivan kamalaa pommitusta aloittelijoiden käsissä.

Viimeksi tosin Vaasan maastosarjan SM avauksessa, tuli nähtyä TeamC:n ja Ansmannin hajoilevan aivan samoista paikoista, ja aivan yhtä usein.......
Minulla on myyntiluvut tiedossani, Sinulla yksittäisiä tapahtumia. Aina voi toki spekuloida mistä tietyt asiat johtuvat, totuuden tietänee tehtaan henkilökunta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

patez

Joo kyllä vaasassa meni osaa, toisissa pusseissa luki ansmann ja toisissa team c. Kaikki sai räjähtämään quadiin kun sopivan tuulen otti. Tosiaanki ne _rtr_ mallien materiaalit on erilaista (madmonkey/tr02) verrattuna _kisa_malleihin elikkä x2/tc02 joka tämänkin threadin otsikkossa lukee.

Vetareiden kestävyyseroista en osaa muuten sanoa, mutta itellä on alkuperäset mad ratin vetarit ja diffin ulostulot autossa edelleen. Ne taitaakin olla ainoot alkuperäset osat koko autossa :) Olisko kyse on tuosta "laadun vaihtelusta", jota mm. ruuvien kanssa on ollut, eli hyvien ruuvien seassa on pehmeitä. (uusimmissa versioissa luvataan jo näköjään paremmat ruuvit).
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Silppa

Itse olen huomannut lämpötilan vaikuttavan huomattavasti muovi osien kestävyyteen. Kylmässä sisällä tai ulkona hajoaa herkemmin kun ulkona auringon paisteessa...
#LAR

eltim

Lainaus käyttäjältä: Stilo - 29.05.12 - klo: 22.37
Myös TeamC tuuppikalustolla ensimmäinen kisa takana reilu viikko sitten Vaasassa.
Olin vähän hukassa koko päivän, aamulla oli vähän arpomista eturenkaiden kanssa joka "lievän" siitepölyallergian kanssa saattoi koko päivän vähän sekaisin. Auto kääntyi vallan mainiosti, mutta kiihdytyspidon kanssa oli hieman ongelmia. Vielä kun tähän lisäsi ekaa kolmea alkuerää vaivannut sensoripiuha vika niin ei se sitten niin hyvin mennyt. Alkueristä nyt kuitenkin jonkinlaiset sijoitukset ja a-finaalin 7. ruutu. Finaaleista ei sitten kahdesta ajovirheen johdosta tulleista keskeytyksistä johtuen paljoa kerrottavaa jäänyt.

Tuli päivän aikana tehtyä kaikenlaista muutosta autoon kun etsin lisää takapitoa, suurin muutos tuntui olleen neljännen reijän poraaminen takaiskaritukeen. Pääasia, että auto kääntyy, kyllä sitä kääntyvyyttä saa pois kun pääsee testaamaan lisää. Truck runkoa ainakin pitää kokeilla. Ihan hyvä fiilis jäi vaikkei ihan putkeen mennytkään.

Setuppia
(lisäpainoa oli 40g akkukotelon takaosan kyljissa kun jäi tosta pois)
Setupvinkkejä vailla TC02:n kylläkin truggy rungolla mutta tämä ei aukea ainaskaan minun koneella....?
TeamC TC02  Mini M03

copter

Lainaus käyttäjältä: goosAnsmann osien kestävyydessä on ollut muitakin ihmeellisyyksiä kuten iskarivarret mitä ymmärtääkseni menny liukuhihnalla kun taas TeamC versiot kestänyt tosi hyvin. Kait tuo Ansmannien halvempi hinta jostain syntyy.

Toivoisin että täällä ketjussa lopetettaisiin nyt tämä dissaus TeamC vs Ansmann. Faktaahan on, että TeamC valmistaa molemmat merkit (sekä Kawadan käsittääkseni) ja Ansmann on sama auto tosiaan brändättynä uusiksi. Jos autoissa on jotain eroavaisuutta, niin se varmaan kannattaisi selvittää faktana eikä mutuna. Jos Ansmannin osat jostain syystä ovat heikommat, niin ne kuitenkin ovat TeamC valmistamat?

Kyllä kahden maahantuojan pitäisi sen verran pystyä toimimaan keskenään, että ei tarvitsisi täällä olla kokoajan vääntämässä samasta asiasta.

Vesa

Lainaus käyttäjältä: copter - 02.06.12 - klo: 20.22
Lainaus käyttäjältä: goosAnsmann osien kestävyydessä on ollut muitakin ihmeellisyyksiä kuten iskarivarret mitä ymmärtääkseni menny liukuhihnalla kun taas TeamC versiot kestänyt tosi hyvin. Kait tuo Ansmannien halvempi hinta jostain syntyy.

Toivoisin että täällä ketjussa lopetettaisiin nyt tämä dissaus TeamC vs Ansmann. Faktaahan on, että TeamC valmistaa molemmat merkit (sekä Kawadan käsittääkseni) ja Ansmann on sama auto tosiaan brändättynä uusiksi. Jos autoissa on jotain eroavaisuutta, niin se varmaan kannattaisi selvittää faktana eikä mutuna. Jos Ansmannin osat jostain syystä ovat heikommat, niin ne kuitenkin ovat TeamC valmistamat?

Kyllä kahden maahantuojan pitäisi sen verran pystyä toimimaan keskenään, että ei tarvitsisi täällä olla kokoajan vääntämässä samasta asiasta.

+1
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 02.06.12 - klo: 20.29
Lainaus käyttäjältä: copter - 02.06.12 - klo: 20.22
Lainaus käyttäjältä: goosAnsmann osien kestävyydessä on ollut muitakin ihmeellisyyksiä kuten iskarivarret mitä ymmärtääkseni menny liukuhihnalla kun taas TeamC versiot kestänyt tosi hyvin. Kait tuo Ansmannien halvempi hinta jostain syntyy.

Toivoisin että täällä ketjussa lopetettaisiin nyt tämä dissaus TeamC vs Ansmann. Faktaahan on, että TeamC valmistaa molemmat merkit (sekä Kawadan käsittääkseni) ja Ansmann on sama auto tosiaan brändättynä uusiksi. Jos autoissa on jotain eroavaisuutta, niin se varmaan kannattaisi selvittää faktana eikä mutuna. Jos Ansmannin osat jostain syystä ovat heikommat, niin ne kuitenkin ovat TeamC valmistamat?

Kyllä kahden maahantuojan pitäisi sen verran pystyä toimimaan keskenään, että ei tarvitsisi täällä olla kokoajan vääntämässä samasta asiasta.

+1

+1
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

jucca

#443
Olen joskus muutamia kertoja lukenut (en muista kaikkia merkkejä) vaikka vain rivien välistä, toisen kauppiaan vähättelevän tmv. toisen kauppiaan tuotteita tai palvelua. Se on kummasti hillinnyt ostohaluja "haukkujan" tuotteiden osalta.

Vesa

Näinhän se menee. Tuskin olet ainoa.

Suomessa se on ihan normi meininki ja peruskäytäntö, ei ainoastaan tässä tapauksessa. Pienet kateelliset piirit ;)

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

copter

Todettakoon nyt vielä tähän kaikille selveydeksi, että yllä kirjoittamassani viestissä kohta "TeamC valmistaa molemmat merkit" tarkoittaa siis ainoastaan tämän otsikon autoja, eli Ansmannilla on myös muita toimittajia /  valmistajia eikä kommenttini tarkoita sitä että TeamC valmistaisi kaikki Ansmannin autot.

Leo14

#446
Onko noissa ansmanneissa ollu kanssa tota ruuvien laadun vaihteluita? Kuinka monta hampaisella pinjonilla tota kannattaa ajaa, kun moottorina on toi ezrun 9t?

Nii ja mites onko tossa evo rungossa isompi akkukaukalo kun normaalissa tc02/x2:ssa?
Team Durango desc210, Ansmann x2

Matti Räsänen

Lainaus käyttäjältä: Leo14 - 03.06.12 - klo: 15.46
Kuinka monta hampaisella pinjonilla tota kannattaa ajaa, kun moottorina on toi ezrun 9t?

Nii ja mites onko tossa evo rungossa isompi akkukaukalo kun normaalissa tc02/x2:ssa?

9T koneelle vakio 21t pinioni on hyvä lähtökohta, riippuu toki ajopaikasta/radasta ja ajon luonteesta.

Evo runko on 6mm pitempi ja se pidennys näkyy suoraan akkukotelossa. Leveydeltään kotelo on sama.

Myös truggy-rungossa lisäpituus on kaikki akkukotelossa.

Crikter

Lainaus käyttäjältä: KooBee - 31.05.12 - klo: 09.52
Joko on ratasdiffeistä kokemuksia TC02:ssa?

Nyt on ajettu ensimetrit ratasdiffillä. Täytyy sanoa, että ainakin itselleni tämä oli must päivitys. Ei vaan homma lähtenyt luistamaan kuuladiffin kanssa.

Diffi meni helposti kansaan. Kasausvaiheessa pisti silmään että ainaskin diffinrunko muistutti hyvin paljon asson diffiä.
Diffipaketti on lähestulkoon täydelinen setti. Jos pakista löytyy ennestään toinen idleri ja idlerintappi, niin vaihelaatikon saa kokonaiseksi. Näin ollen kisapäivänä ei vaihelaatikon vaihtamiseen mene kauaan. Lisäksi kitissä tulee uusi takapala, koska uusi vaihdelaatikko on leveämpi. FT-mallin 20g lisäpaino ei sovi paikalleen ratasdiffin kanssa.

Laitoin nyt aluksi sisään UR:n 5000 öljyä. Tällä öljyllä auton kääntyvyys ei kärsinyt yhtään ja vetopitoakin oli ihan mukavasti.
Diffien painoeroa en muistanut punnita, kun oli kiire saada auto ajoon  :azn:

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Crikter - 03.06.12 - klo: 20.40
Diffipaketti on lähestulkoon täydelinen setti. Jos pakista löytyy ennestään toinen idleri ja idlerintappi, niin vaihelaatikon saa kokonaiseksi. Näin ollen kisapäivänä ei vaihelaatikon vaihtamiseen mene kauaan.

Eikös tuosta puutu myös TO2052 (mikälie nimeltään, spurrin akseli tjsp)?

Onko sulla mahdollisuutta sovittaa että mahtuuko tuo ratasdiffi TC02C:n diffiboksiin?