Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit

Aloittaja Jeremy, 06.11.10 - klo: 10.46

Crikter

Joo, totta myös diffinakseli puuttuu...

Oli ratasdiffin sen verta leveämpi ettei mahdu.

Leo14

Eilen otin ensi testit tolla x2:sella ja huomasin, että kori ei mahdu ton ezrun 35a noparin päälle tuulettimen kanssa, auto hyppää tosi nätisti ja noi sliksit renkaat ei oikeen toimi kivituhkalla :cheesy:.
Team Durango desc210, Ansmann x2

KooBee

T2 Evo julkaistu: http://www.teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&category_id=68&flypage=flypage.tpl&product_id=769&option=com_virtuemart&Itemid=71

Vakiona TC02 Evoon verrattuna mukana ratasdiffi, big bore iskarit, alumiiniset tukivarsien kiinnikkeet, moottorilevy, alumiinihubit taakse, alumiiniset c-palat...

Stilo

Joensuusta nyt ei tuloksellisesti mitään ihmeellistä tullut. Jäi treenit vähiin ennen kisoja (yksi akullinen Lavangossa) ja perjantainakaan en paljoa kerennyt ajamaan. Koko päivän sain autoa paremmaksi ja finaaleihin rupesi lopulta löytymään takapitoa sitten riittävästi, mutta ne kaatui sitten omaan ajoon ja muutamiin osumiin. Tuli alkuperäiset tikkuiskarit vaihdettua päivän aikana BigBoreihin Losin 55 männällä ja auto muuttui aika reippaasti paremmaksi, pompotti paljon vähemmän ja hyppäsi paremmin. Vähän löysempää etuöljyä voisi vielä testata. +1 takahubeilla sai autoon aika paljon takapitoa lisää, jos on puutetta siitä pidosta, niin suosittelen kyllä.

Tuli myös kehitettyä takahubeihin laakerien väliin crush tubet joilla pyöränakselit saa kiristetyä hexien avulla paljon paremmin hubiin ja klappi vähenee reippaasti. Myös laakerien kestoiän pitäisi varmaankin tuplaantua. Suoraan paikalleen käy ainakin TRF501X/DB01 5x4mm spacer. Jos jollain on ongelmia T02018 rear brace mountin kestämisen kanssa ja se repeää taaemman kiinnitysruuvin kohdalta, niin kokeilkaa laittaa siihen taaemman ruuvin alle isohko shimmi joka puristaa osaa kiinni sen upotusreijän päältä. Ainakin ajatuksena sen pitäisi tukea hieman paremmin, itsellä on ainakin kaksi Bracea lähtenyt repeämään siitä ruuvin reunoilta yläreunasta. Jos joku onnistuu tekemään kestävyys testiä virityksen toimivuudesta, niin olisi kiva kuulla.


Pistetään vielä linkki Joensuun setuppiin: Klick
Niin ja kuuladiffillä ajelin.

goos

Lainaus käyttäjältä: Stilo - 04.07.12 - klo: 19.42
Jos jollain on ongelmia T02018 rear brace mountin kestämisen kanssa ja se repeää taaemman kiinnitysruuvin kohdalta, niin kokeilkaa laittaa siihen taaemman ruuvin alle isohko shimmi joka puristaa osaa kiinni sen upotusreijän päältä. Ainakin ajatuksena sen pitäisi tukea hieman paremmin, itsellä on ainakin kaksi Bracea lähtenyt repeämään siitä ruuvin reunoilta yläreunasta. Jos joku onnistuu tekemään kestävyys testiä virityksen toimivuudesta, niin olisi kiva kuulla.
Itse olen vielä laittanut yhden 3m shimmin täyttämään reikää, näin saadaan vielä enempi tukea ruuvista ja reilu pinta-ala ylimälle shimmille.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

unkka

Voisiko joku jolla sattuu olemaan kyseisen auton ratasdiffi irrallisena mitata diffin leveyden laakerien kohdalta.

polle

Tänään tai huomenna lähtee toi abisma tilaukseen, niin mitä osaa ostan samalla? Ainakin toi etupala ja hubit? Vai onko hubit kestäny mitenkä? Entä tukivarret?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: polle - 30.07.12 - klo: 10.11
Tänään tai huomenna lähtee toi abisma tilaukseen, niin mitä osaa ostan samalla? Ainakin toi etupala ja hubit? Vai onko hubit kestäny mitenkä? Entä tukivarret?

Etupala, hubit, tukivarret, takaiskaritorni ja taakse t-pala ainakin nyt ekana tulee mieleen. Jos halvimman version laitat niin suosittelen alumiinisia iskareita tulevaisuudesa harkitseen.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

polle

Kiitti,  alumiiniset iskarit tulee tulevaisuudessa.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Diese-listi

Niin ja taakse ne tukivarren pidikkeet kannattaa samalla laittaa alumiiniset.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

polle

Onko ne herkkiä särkymään?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Diese-listi

Jos takarengas osii johonkin niin ekana yleensä menee se tukivarren pidike kun on muovia ja aika pieni osa kyseessä. Ne kun laittaa alumiinista niin menee sitten tukivarsi tai t-pala mutta saa olla jo huomattavasti isompi isku.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Matti Räsänen

Kannattaa laittaa cnc-alu saranatapin etutuki. Vakio on aika pehmeää matskua pro-malleissakin.

Pööki

Pitkästä aikaa oltiin poitsun kanssa ulkoiluttamassa 02C:tä, hauskaa oli ja vauhti nuorella miehellä sen kuin kasvaa, radioista sai jo säätää melkein kaikkin tehot peliin.

Viimeisellä akulla alkoi diffi luistamaan ja pitäämään pientä ääntä eli huoltoa edessä. Samassa tuli mieleen että onko kukaan kokeillut ratasdiffiä näissä tuuppareissa ja mitkä ovat olleet kokemukset? Kannattaako harkita?

Jukis

C malliin ei ole tarjolla ratasdiffiä. Hieman oudosti minusta koska C malli on kovalle pidolle tarkoitettu ja siellä se ratasdiffikin voi jopa toimia. liukkaalla ratasdiffi ei toimi oikein hyvin(toki paremmin kuin huonosti tehty/huollettu kuuladiffi)
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

goos

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 05.08.12 - klo: 17.41
C malliin ei ole tarjolla ratasdiffiä. Hieman oudosti minusta koska C malli on kovalle pidolle tarkoitettu ja siellä se ratasdiffikin voi jopa toimia. liukkaalla ratasdiffi ei toimi oikein hyvin(toki paremmin kuin huonosti tehty/huollettu kuuladiffi)

Paitsi että ratasdiffi on aivan loistava SC auton puolella...
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 05.08.12 - klo: 17.41
C malliin ei ole tarjolla ratasdiffiä. Hieman oudosti minusta koska C malli on kovalle pidolle tarkoitettu ja siellä se ratasdiffikin voi jopa toimia. liukkaalla ratasdiffi ei toimi oikein hyvin(toki paremmin kuin huonosti tehty/huollettu kuuladiffi)

Kyllä tuo auto (T2 Evo) tuntuu ratasdiffillä toimivan oikein mainiosti.

villetauriainen

Tuleeko tuossa rceet.netin x2 kit autossa pinjonia?
Traxxas e-revo

Matti Räsänen


polle

Olen itsekkin saanut tämän kasaan tossa muutama viikko sitten ja täytyy myöntää, että auto on yllättävän laadukas hintaansa nähden. Kasaus sujui täysin ongelmitta. Osat sopivat keskenään täydellisesti ja viilaakaan ei tarvinnut. :smiley: . Diffi oli helppo kasata vaikka jäikin aluksi liian löysälle. Kun sain diffin sopivalle kireydelle, se toimi pehmeästi. Ruuveista sen verran, että yhtään kantaa ei mennyt pilalle. Iskarit toimivat myös hyvin vaikka onkin muoviset.
Auto kestää myös hyvin, akullisia aika paljon takana, eikä mitään vielä rikki. Aluksi tää tuntui hieman aliohjaavalta, mutta sen sai pois pyöränkulmia säätämällä. Radalle en ole vielä päässyt, joten ajot on ollu pihassa.
Auto on siis tuo Absima Jekyll, mihin en ole päivittäny yhtään mitään. Loppuun vielä kuva:

Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Pööki

Pientä päivitystä täältäkin. Niinhän siinä kävi että isukki ei malttanut pysyä pelkästään mekaanikkona ja samaan aikaa pojalla ajohalut väheni oleellisesti. Eli nyt meidän perheen autolla (TC02C) on treenannut meikäläinen.

Säädöt alkavat olla kohdillaan, kiitos vielä Stilolle hyvistä vinkeistä! Vielä täytyy kokeilla muutamaa juttua mutta auto on jo nyt hyvä ja helppo ajaa. Olen myös miettinyt pitäisikö sähköt siirtää takamoottoriseen versioon, saisin ratasdiffin käyttöön ja pääsisin eroon noista kuuladiffeistä.  :wink: Mutta aika näyttää.

Etupaloja (ylä ja ala) on mennyt kuin leipää mutta syy on ollut kuskissa, Tiksin radalla voi hypätä suoraan tolppaan jos oikein yrittää. Eikä siinä paljon osien keittäminen auta.

Myös ruuveja menee edelleen, olen niitä vaihtanut heti kun muljahtaa mutta on tainnut käydä niin että ostamani ruuvisetti on sitä samaa huonoa erää sillä sen verran helposti niitä on mennyt.

Muutama viikko vielä ja sitten olisi edessä ensimmäiset krossikisat sitten 90-luvun puolen välin!

goos

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 22.09.12 - klo: 22.19
Etupaloja (ylä ja ala) on mennyt kuin leipää mutta syy on ollut kuskissa, Tiksin radalla voi hypätä suoraan tolppaan jos oikein yrittää. Eikä siinä paljon osien keittäminen auta.
Jos tulee paljon osumia keulaan niin sen voi päivittää tähän versioon:
http://fi.eurorc.com/product/2266/teamc-front-chassisbrace-mount-updated

tuossa on extra kiinnityskohta keskellä palaa. SC autot tulevat vakiona nykyään tällä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Pööki

Nyt on tuo pala kiinni, saa nähdä miten kestää tolppia.

Tosin ajattelin huomenna (luvan ensin saatuani) pehmustaa nuo kaksi paikkaa pääsuoran alussa joihin onnistun aina osumaan.

polle

Mulla ei ole vielä mennyt tuosta mitään rikki. Vaikka keulaankin on tullut paljon osumia.
Pööki: Minkä merkkiset avaimet sulla on? Mulla ei ole edes pyörähtänyt vielä yhtään ruuvia. Avaimina mulla on Team C ja Ansmann
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Pööki

Hudyn avaimet. Goos kertoi tässä topicissa aiemmin että autoissa oli jossain vaiheessa huonolaatuisia eriä ruuveja, mulle taisi sattua sellainen, myös tuo ruuvisetti jonka ostin varalle.

Ja kuten sanoin, niitä etupaloja on mennyt ihan mun omaa syytä. Kun hyppää suoraan tolppaan keula edellä niin kyllä siinä hajoaa auto kuin auto, olkoonkin että etupää on tämän merkin akilleen kantapää.

polle

Joo, eilen meni laatikosta idleri.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

goos

Lainaus käyttäjältä: polle - 24.09.12 - klo: 16.14
Joo, eilen meni laatikosta idleri.

Kato ettei slipperi luista liikaa, se lämmittää akselin ja sulattaa idlerin alta aikayksikön
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

polle

Slipperi ei luistanut liikaa. Vika oli siinä, kun mulla on vielä liukulaakerit, niin laakeri oli niin kulunut että akseli pääsi heilumaan. Täytyy tilata kuulalaakerit.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

RoddeR

Tänään tuli Tiksissä vedyttyä ekat akut viimeisimmällä hankinnallani eli t2c ft:llä. On kyllä makee laitos. Auto on kevyt kuin keijukainen ja suorastaan liitää hyndien yli. 4-5 akullista tuli ajettua ja huomenna meen hankaamaan lisää. Mitään en saanut rikki vaikka muutaman kerran tultiin kiville melko pahasti. Keula on ns.vahvistamaton ja sitä arastelin aika paljon. Huomenna varmaan hierasen diffin kondikseen se kun pikkasen pykältää. Hieno laitos ensi kokemuksen perusteella.
Kyosho, elämäni auto.

RoddeR

Tänään tuli taas tuupilla vedettyä Tiksissä. Eilisestä best lapista sain n. 0.5 sec pois eli se 21 sec raja alkaa häämöttää. Ihan lopussa sain keulapalat molemmat rikki kun hyppäsin pääsuoran levyyn. Uutta vahvistettua palaa tilalle ja taas homma jatkuu. Edelleen on kyllä pirun hieno auto vetää.
Kyosho, elämäni auto.