Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit

Aloittaja Jeremy, 06.11.10 - klo: 10.46

RoddeR

Menee vähän yksinpuheluksi mutta pistetään kisaraporttia. Tiksissä tänään siis tuupilla ajamassa autona teamc t2c ft. Autoon en muuta tehnyt kuin etupumput uudestaan koska toisessa ei ollut vaimennusta lainkaan (kiitos Jerrylle tämän huomaamisesta). Iskarinmännän e-clipsi oli irronnut. Muuten päivä tuupin kanssa oli akun vaihtoa ja ajamista. Auto toimi hyvin ja sillä pystyi ajamaan kilpaa jopa ns.pro kaverien kanssa mutta kädet ja pää ei pysy mukana vielä koko 5 minuuttia ja pikku virheitä sattui. Kokonais sijoitus oli kuitenkin kuudes (sijat 4,5,5) Tosi makeeta oli ajaa ekan kerran kilpaa tuupilla ja kovasti odotan wj skaboja Tiksissä. Sen verran huomasin kulumaa keulan c.paloissa (muoviset 25 astetta) ja nämä menee vaihtoon orggis alu 30 asteisiin. Keulapala ongelmat loistaa poissaolollaan ja hyvä niin.
Kyosho, elämäni auto.

goos

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 06.10.12 - klo: 22.14
Menee vähän yksinpuheluksi mutta pistetään kisaraporttia.
Eipä se monologia haittaa, mukava lukee mitä jengi puuhaa. Onkos sulla muuten mitkä kalut diffissä sisällä?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Pastirolli

Anteeksi typerä kysymykseni mutta pakko varmistua ennen kun laitan tilaukseen. Sopiiko linkin takaa löytyvä tuote Ansmann Mad Monkey:hin? http://fi.eurorc.com/product/2254/teamc-taydellinen-ratasdiffi-2wd
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

goos

#483
Lainaus käyttäjältä: Pastirolli - 07.10.12 - klo: 10.01
Anteeksi typerä kysymykseni mutta pakko varmistua ennen kun laitan tilaukseen. Sopiiko linkin takaa löytyvä tuote Ansmann Mad Monkey:hin? http://fi.eurorc.com/product/2254/teamc-taydellinen-ratasdiffi-2wd
ei sovi, ratasdiffi sopii vain takamoottoriseen autoon. Saksan maalla ovat tosiaan modanneet siten, että se on saatu mahtumaan myös keskimoottoriseen. En tiedä tarkalleen tosin mitä se vaatii.

EDIT: korjaus takavetoinen -> takamoottorinen että on faktat kohdillaan
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Diese-listi

#484
Lainaus käyttäjältä: goos - 07.10.12 - klo: 10.04
Lainaus käyttäjältä: Pastirolli - 07.10.12 - klo: 10.01
Anteeksi typerä kysymykseni mutta pakko varmistua ennen kun laitan tilaukseen. Sopiiko linkin takaa löytyvä tuote Ansmann Mad Monkey:hin? http://fi.eurorc.com/product/2254/teamc-taydellinen-ratasdiffi-2wd
ei sovi, ratasdiffi sopii vain takavetoiseen autoon. Saksan maalla ovat tosiaan modanneet siten, että se on saatu mahtumaan. En tiedä tarkalleen tosin mitä se vaatii.

Mad Monkey on keskimoottorilla johon tuo ratasdiffi ei sovi.

E: Tietovirhe korjattu..
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

rizardi

Taisi tarkoittaa takamoottoria?
Mad monkey on keskimoottori malli.

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: rizardi - 07.10.12 - klo: 10.09
Taisi tarkoittaa takamoottoria?
Mad monkey on keskimoottori malli.

Juu tulipa pikkasen hätäseen katottua se mad monkey ja en huomannut tuota keskimoottoria siinä... Eli ei sovi suoraan...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: goos - 07.10.12 - klo: 09.47
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 06.10.12 - klo: 22.14
Menee vähän yksinpuheluksi mutta pistetään kisaraporttia.
Eipä se monologia haittaa, mukava lukee mitä jengi puuhaa. Onkos sulla muuten mitkä kalut diffissä sisällä?

Diffissä on keraamiset kuulat mutta muuten pitäis olla vakio rojut sisällä olettaen että painelaakeri ei ole alunperin irtokuulilla.
Kyosho, elämäni auto.

Pastirolli

Harmillista.  :tongue:

Onko tuon mad monkeyn diffiin muita vaihtoehtoja kuin tuo kuuladiffi?
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Pastirolli

Tuli taas pari kysymystä mieleen...

Jos ostan tuon ratasdiffin niin saanko asennettua sen niin että mad monkey muuttuu takamoottoriseksi?

Mikä tuossa ratasdiffissä on ongelmana ettei se sovi mad monkeyhin? Liian leveä? Ratas väärän kokoinen?

Onko mitään linkkiä mistä näkisin mitä saksalaiset ovat tehneet vai pitääkö ihan itse kokeilla ja soveltaa.  :smiley:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä


goos

Lainaus käyttäjältä: Pastirolli - 07.10.12 - klo: 13.00
Tuli taas pari kysymystä mieleen...

Jos ostan tuon ratasdiffin niin saanko asennettua sen niin että mad monkey muuttuu takamoottoriseksi?

Mikä tuossa ratasdiffissä on ongelmana ettei se sovi mad monkeyhin? Liian leveä? Ratas väärän kokoinen?

Onko mitään linkkiä mistä näkisin mitä saksalaiset ovat tehneet vai pitääkö ihan itse kokeilla ja soveltaa.  :smiley:

ratasdiffi on hiukan paksumpi, joten se vaatii leveemmän diffikotelon joka sit taas vaatii muita muutoksia.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Silppa

Lainaus käyttäjältä: Pastirolli - 07.10.12 - klo: 13.00
Tuli taas pari kysymystä mieleen...

Jos ostan tuon ratasdiffin niin saanko asennettua sen niin että mad monkey muuttuu takamoottoriseksi?

Mikä tuossa ratasdiffissä on ongelmana ettei se sovi mad monkeyhin? Liian leveä? Ratas väärän kokoinen?

Onko mitään linkkiä mistä näkisin mitä saksalaiset ovat tehneet vai pitääkö ihan itse kokeilla ja soveltaa.  :smiley:

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=106810

Tuolta löytyy keskustelua aiheesta kuvan kanssa...
#LAR

Pastirolli

Kiitokset linkistä. Aika mielenkiintoisesti oli rakenneltu laatikkoa hieman leveämmäksi. Mutta eikö vetarit ole liian pitkät jos laatikkoa levitetään?

Oma suunnitelma oli levittää laatikkoa vain diffin kohdalta mutta katsotaan nyt kuinka homma olisi helpoin ja fiksuin tehdä.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Pastirolli - 08.10.12 - klo: 17.11
Kiitokset linkistä. Aika mielenkiintoisesti oli rakenneltu laatikkoa hieman leveämmäksi. Mutta eikö vetarit ole liian pitkät jos laatikkoa levitetään?

Oma suunnitelma oli levittää laatikkoa vain diffin kohdalta mutta katsotaan nyt kuinka homma olisi helpoin ja fiksuin tehdä.

Jos laitat team c oman ratasdiffin niin vetarit ei ole liian pitkät, siinä on lyhyemmät ulos tulot. Sen boksin

leventäminen ei vaikuta siihen, koska se pitää leventää diffiin sopivaksi.

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 07.10.12 - klo: 15.17
Jos haluat muuttaa auton takamoottoriseksi tarvitset ratasdiffin lisäksi ainakin seuraavat osat

http://fi.eurorc.com/product/1398/tc02-evo-konversio-kitt

http://fi.eurorc.com/product/28/teamc-front-alight-suspension-set

http://fi.eurorc.com/product/32/teamc-rear-brace-mount

http://fi.eurorc.com/product/35/teamc-rear-shock-tower

http://fi.eurorc.com/product/50/teamc-motor-plate

http://fi.eurorc.com/product/40/teamc-front-bumpermotor-guard

http://fi.eurorc.com/product/36/teamc-battery-plate

http://fi.eurorc.com/product/19/teamc-gear-cover


jostain osista löytyy myös viripalikat, mutta tossa perus setti.

Jos joku huomaa puutteita tuossa listassa niin voi lisäillä!
http://fi.eurorc.com/product/20/teamc-diff-gear-box
http://fi.eurorc.com/product/23/teamc-rear-chassis-plate

Lisäksi ainakin diffiboksin pitkät ruuvit on 25mm ja niitä tulee 4kpl kun keskimoottorisessa ne on 27mm ja niitä on 3kpl.

Lainaa
http://fi.eurorc.com/product/39/teamc-wing-bracket

En ole mittaillut akkutolppien pituuksia, mutta mahdollisesti kyllä menee samat akkutolpat keskimoottoriseen ja takamoottoriseen (vaikka keskimoottorisessa niitä on 4kpl, mutta takamoottoriseen muutettaessahan tuo ei ole ongelma). Jos joku jaksaa mittailla, niin sitten osaa sanoa tarvitaanko tuota wing mountia erikseen, itse siipituet muistaakseni on samanlaiset molemmissa.

Matti Räsänen

#496
Halvemmaksi tulee ostamalla uusi/käytetty kit/rullaava ja osia jää rutosti varaosiksikin.

KooBee

http://forum.teamcracing.net/forum.php?mod=viewthread&tid=455&page=1#pid3109

Lainaa
we are working on new design mid motor, our team driver will receipt the testing sample this month, after it done, gear diff will be ready as optional part, please stay tune !

RoddeR

Tämä on hyvä uutinen. Ei sillä etteikö kuuladiffillä pystyisi harrastamaan mutta huoltoystävällisyys ja muutenkin tehonsieto on ratasdiffissä parempi.
Kyosho, elämäni auto.

hukka

Tunnustan, en lukenut koko ketjua läpi.

Lyhyellä katselmuksella jäin käsitykseen, että nämä ovat olleet hintaansa nähden ihan kestäviä pelejä ja niistä saa halutessaan ihan ajettaviakin.

Pojat haluaisi kovasti "rakentaa" itselleen autot, mutta isillä ei nyt ole varaa mihinkään pomminkestävään (Varsinkaan kahteen).
Lähinnä on nyt joogattu Ansmann Mad Rat, Mad Monkey, Macnum ja CORE autojen KIT:en välillä.
Ovat edullisia ja takavedon kanssa saattaa ihan vahingossa oppia vähän jotain kaasun käytöstä :tongue:

Kaikenhan saa rikki, mutta kestääkö nämä miten "normaalia" pikkupoikien piha bashausta?
Tulee ihan Nimh akuilla ja jollain luokkaa 20 lankaa harjakoneilla, eli mitään järjettömiä vauhteja eivät tule noilla saamaan.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Metsäläinen

.
Lainaus käyttäjältä: hukka - 17.10.12 - klo: 21.06
Tunnustan, en lukenut koko ketjua läpi.

Lyhyellä katselmuksella jäin käsitykseen, että nämä ovat olleet hintaansa nähden ihan kestäviä pelejä ja niistä saa halutessaan ihan ajettaviakin.

Pojat haluaisi kovasti "rakentaa" itselleen autot, mutta isillä ei nyt ole varaa mihinkään pomminkestävään (Varsinkaan kahteen).
Lähinnä on nyt joogattu Ansmann Mad Rat, Mad Monkey, Macnum ja CORE autojen KIT:en välillä.
Ovat edullisia ja takavedon kanssa saattaa ihan vahingossa oppia vähän jotain kaasun käytöstä :tongue:

Kaikenhan saa rikki, mutta kestääkö nämä miten "normaalia" pikkupoikien piha bashausta?
Tulee ihan Nimh akuilla ja jollain luokkaa 20 lankaa harjakoneilla, eli mitään järjettömiä vauhteja eivät tule noilla saamaan.
Team C:n uusi Jekyll kit siinä on hyvä pohja lähteä rakentamaan. Auto on helppo koota, varaosat on halpoja ja siinä on pidempi evo runko joka on huomattavasti vakaampi ajettava kuin vanhat lyhyet mallit.  Siihen kannattaa päivityksenä hommata samantien kuulalaakerit, ratasdiffi ja säädettävät vanttiruuvit.

http://www.rceet.net/110-buggy-jekyll-tr02-kit-p-1465.html

http://fi.eurorc.com/product/2254/teamc-taydellinen-ratasdiffi-2wd

http://fi.eurorc.com/product/128/teamc-turnbuckle-22mm-tc02-6

http://www.racersrcshop.com/abec35-5x10-x4mm-typex-economy-ball-bearings-xso-p-1343.html

http://www.racersrcshop.com/abec35-10x15-x4mm-typex-economy-ball-bearings-xso-p-1340.html

Laakereita tarvitsee 12  pienempiä ja kaksi isompia.

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 17.10.12 - klo: 21.40
.
Lainaus käyttäjältä: hukka - 17.10.12 - klo: 21.06
Tunnustan, en lukenut koko ketjua läpi.

Lyhyellä katselmuksella jäin käsitykseen, että nämä ovat olleet hintaansa nähden ihan kestäviä pelejä ja niistä saa halutessaan ihan ajettaviakin.

Pojat haluaisi kovasti "rakentaa" itselleen autot, mutta isillä ei nyt ole varaa mihinkään pomminkestävään (Varsinkaan kahteen).
Lähinnä on nyt joogattu Ansmann Mad Rat, Mad Monkey, Macnum ja CORE autojen KIT:en välillä.
Ovat edullisia ja takavedon kanssa saattaa ihan vahingossa oppia vähän jotain kaasun käytöstä :tongue:

Kaikenhan saa rikki, mutta kestääkö nämä miten "normaalia" pikkupoikien piha bashausta?
Tulee ihan Nimh akuilla ja jollain luokkaa 20 lankaa harjakoneilla, eli mitään järjettömiä vauhteja eivät tule noilla saamaan.
Team C:n uusi Jekyll kit siinä on hyvä pohja lähteä rakentamaan. Auto on helppo koota, varaosat on halpoja ja siinä on pidempi evo runko joka on huomattavasti vakaampi ajettava kuin vanhat lyhyet mallit.  Siihen kannattaa päivityksenä hommata samantien kuulalaakerit, ratasdiffi ja säädettävät vanttiruuvit.

http://www.rceet.net/110-buggy-jekyll-tr02-kit-p-1465.html

http://fi.eurorc.com/product/2254/teamc-taydellinen-ratasdiffi-2wd

http://fi.eurorc.com/product/128/teamc-turnbuckle-22mm-tc02-6

http://www.racersrcshop.com/abec35-5x10-x4mm-typex-economy-ball-bearings-xso-p-1343.html

http://www.racersrcshop.com/abec35-10x15-x4mm-typex-economy-ball-bearings-xso-p-1340.html

Laakereita tarvitsee 12  pienempiä ja kaksi isompia.

Noista tulee jo lähes sama hinta kuin että jos ostaa tämän: http://www.rceet.net/buggy-110-2wd-kit-p-771.html

Tuossa tulee kuitenkin mm. paremmat iskarit kuin tuossa halvassa versiossa.

Tietysti kannattaa myös miettiä sitä, että ostaako mieluiten suoraan TC02 Evo -mallin (n. 175-180 euroa). Siinä on kuitenkin varmasti uudemmat versiot kaikista muoviosista kuin tuossa X2:ssa.

Ostaa minkä mallin tahansa, niin keulapala kannattaa vaihtaa uusimpaan malliin, ja takatukivarsien pidikkeet alumiinisiin.

Metsäläinen

Tärkeimmät kohdat tossa mun ehdotuksessa on pidempi runko ja ratasdiffi, joita tossa X2:ssa ei ole.

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 18.10.12 - klo: 10.08
Tärkeimmät kohdat tossa mun ehdotuksessa on pidempi runko ja ratasdiffi, joita tossa X2:ssa ei ole.

Mutta siinä on selvästi huonommat iskarit.

hukka

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 17.10.12 - klo: 21.40

Team C:n uusi Jekyll kit siinä on hyvä pohja lähteä rakentamaan. Auto on helppo koota, varaosat on halpoja ja siinä on pidempi evo runko joka on huomattavasti vakaampi ajettava kuin vanhat lyhyet mallit.  Siihen kannattaa päivityksenä hommata samantien kuulalaakerit, ratasdiffi ja säädettävät vanttiruuvit.

http://www.rceet.net/110-buggy-jekyll-tr02-kit-p-1465.html

http://fi.eurorc.com/product/2254/teamc-taydellinen-ratasdiffi-2wd

http://fi.eurorc.com/product/128/teamc-turnbuckle-22mm-tc02-6

http://www.racersrcshop.com/abec35-5x10-x4mm-typex-economy-ball-bearings-xso-p-1343.html

http://www.racersrcshop.com/abec35-10x15-x4mm-typex-economy-ball-bearings-xso-p-1340.html

Laakereita tarvitsee 12  pienempiä ja kaksi isompia.

Kiitokset vinkistä. Vähän videoita katseltuaan, pojat päätyi kuitenkin SC autoon. Eli C.O.R.E:t on tulossa. Mutta täyyhän niihinkin saada laakerit ja tuskin nuo kuuladiffit kauan pikkumiesten ajoa kestää, eli niiden levitessä ratasdiffit tulee hankintalistalle.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Metsäläinen

Pihasuttailuun SC auto on varmasti mukavampi kuin noi pikku buggyt, kun on enemmän maavaraa ja

isommat renkaat. Ilman kuulalaakereita ei edes kannata  kasata autoa, jos kuuladiffillä ajelee niin sinne

tarvii vielä kaksi pienempää kuulalaakeria 5x8x2.5 kokoiset.

Ratasdiffi helpottaa auton säätämistä huomattavasti, kun ei tarvii huolehtia kuin yhdestä luistavasta eli

slipperistä.

Metsäläinen

Team C:n takaveto proto on näköjään ollut testissä EOS kisoissa. Mielenkiintoisen näköinen, yhdistetty

takavedon etupää, nelivedon takapää ja nelivedon kardaaniveto. Moottoripukki on käännetty toisinpäin.

Linkistä löytyy kuvia, ylärivin kuvat.

http://eos.redrc.net/gallery/?nggpage=7#

goos

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 30.10.12 - klo: 10.03
Team C:n takaveto proto on näköjään ollut testissä EOS kisoissa. Mielenkiintoisen näköinen, yhdistetty

takavedon etupää, nelivedon takapää ja nelivedon kardaaniveto. Moottoripukki on käännetty toisinpäin.

Linkistä löytyy kuvia, ylärivin kuvat.

http://eos.redrc.net/gallery/?nggpage=7#



Eiköhän se ole tiksissä kohta kiertämässä rataa :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

nikoprkl

Noin suunnilleen torstaina.. ;)
EuroRC / TEK

Metsäläinen

Pitää olla suunnilleen torstaina paikalla, että näkee ton härpäkkeen toiminnassa. :laugh: