Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Auton karkailu?

Aloittaja lol-ukkeli, 05.12.10 - klo: 20.50

lol-ukkeli

Moro! Itselläni on karannut kyosho dst kerran, eli jääny kaasu pohjaan kun loppu patterit vastaanottimesta. ja nyt olen lukenut että jos virtaloppuu, niin kaasun saa kiinni laittamalla joko, kumilankaa tai jäykempi jousi, nii mistä niitä jäykempii jousii sit sais, joka jaksais vetää kaasun kiinni jos virtaloppuu, vai pitääkö laittaa vain kumilanka siihen sitten?? eli failsave mulla on kiinni, mutta se ei laita muutakun kaasun kiinni jos tulee häiriö koneessa ym. eli sehän ei auta mitään jos virtaloppuu ja kaasujää auki,koska silloinhan failsafekin sammuu ;OOO että mikä avuksi.. ??

JiiVee

heitä se patteri kotelo sinne missä ei pippurikaan kasva ja laita tilalle vastarin akku.

ja sitten se kuminauha siihen niin hyvä tulee.
pöö

lol-ukkeli

Mistä saisin sitten hyvän vastarin akun. ku niitäkin on nii monta, niin en tiiä mikä ois hyvä??

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

338 federal

Mikä failsafe sulla on? Mulla on Gigassa tämä http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.FS002&BildLopNr=01. Toimii kuin enkeli. Vetää jarrut päälle kuin jännite laskee varalliseksi.

lol-ukkeli

JUU meitsil o iha samalainen. jaja sit laitanko vaa se kumilanga siihe jousen vieree kiinni kaksi tai kolmikerroin,?

kallekaahari

Sillain, että se jaksaa vetää sen luistin kiinni. Mutta Kyoshon servo tuskin jaksaa sitä enää takas auki vetääkkään....
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Big Joe

Onhan se failsafe säädetty ok?  Mulla oli losissa ofnan fs, ja se kyllä veti hanat kiinni ennenkuin jännitteet tippuivat liian alas. Jousen tai kuminauhan tehtävä on ymmärtääkseni vetää kaasu pois jos esim. joku kuulalinkki tms irtoaa. Jos on käytössä paristokotelo + patterit, voi ongelma olla sielläkin. Tärinässä ne patterit voi liikkua hieman siinä kotelossa jolloin virrat katkeaa. Akkua suosittelisin minäkin.

Yksi polttisauto on itsellä ollut, joten nämä ajatukset ihan vaan siihen perustuen. Kokeneemmat kertokoot jos meni pieleen! :lol:

*HOKE*

Voi failsave sentään.

Älkää nyt viitsikö hössöttää siitä kapistuksesta aivan turhaan.

Mikäli autossa on käytössä patterikotelo niin tuolla failsavella tekee tässätilanteessa aivan yhtä paljon kuin 5 kilolla perunoita.

Patterikotelo pätkii jatkuvasti ja jo pienistä tärskyistä.
Se feili ei pelasta yhtään mitään sillon kun virrat katkeaa... Sillon kaasu jää tasan siihen asentoon missä se oli.

Kuminauha joka jaksaa vetää kaasun pois päältä, mutta ei liiaksi rajoita servon toimintaa on oikeasti ainoa feili joka toimii näissä tilanteissa.

Patterikotelot samantien niin pitkälle kun vaan jaksaa heittää... antaa vaikka kaverin heittää mikäli hän heittää pidemmälle.
Katkasija perässä.

Vastariakku ja yksi jatkojohto.
Kuminauha luistiin ja feilin voikin jo nakata vasemman olan yli.

lol-ukkeli

Meitsin faili tarviski uudelle säätää, mutta ohjeet olen kadottanut (p*ska) ja sit tota en muista yhtää mite se tehtii ym. että osaako joku kertoo mite fail safer asennetaan oikeen, http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.FS002&BildLopNr=01 toi on mulla.

SLap

Sori OT, mutta pisti naurattamaan  :laugh: :

LainaaIntelligent Failsafe suojaa ja varjelee malliasi jos patterit loppuu tai tulee radiohäiriö.
Jeps

Nicke

Lainaus käyttäjältä: lol-ukkeli - 06.12.10 - klo: 13.27
Meitsin faili tarviski uudelle säätää, mutta ohjeet olen kadottanut (p*ska) ja sit tota en muista yhtää mite se tehtii ym. että osaako joku kertoo mite fail safer asennetaan oikeen, http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.FS002&BildLopNr=01 toi on mulla.

Hetken googletus ja ohjeet pdf:nä.