Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Uusi Williams

Aloittaja Heuli, 05.01.04 - klo: 16.03

Heuli

Eipä näytä Ralf kovin tyytyväiseltä uuteen autoon. No ei siinä mitään, en minäkään tuon näköisellä autolla ajaisi  :wink:


mara

Mulle käy vain Mersu :wink:
Welcome to the Jungle!

OzmO


Poju12

Joo jos sais tollasen ois todella hjuva fiilis

arska82

Datsuni mikä datsuni... :mrgreen:  :mrgreen:
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

mara

SLR:stä
LainaaSuorituskyky

Konepellin alla on Mercedes-AMG:n kehittämä 5,5-litrainen V8-moottori, jonka suunnattomista voimista vastaa huippuunsa kehitetty kompressoriahdintekniikka. Se mahdollistaa huiman väännön ja tehon. Jokainen SLR-moottori rakennetaan käsityönä.

SLR McLarenin moottori kehittää 460 kilowattia, peräti 626 hevosvoimaa. Tyrmäävä 780 newtonmetrin huippuvääntö syntyy 3 250 kierroksella minuutissa ja vääntö pysyy vahvana laajalla moottorin kierroslukualueella. Nämä voimat takaavat mykistävän suorituskyvyn. SLR McLaren kiihtyy 0-100 kilometriin 3,8 sekunnissa. 200 kilometrin tuntinopeuden se saavuttaa 10,6 sekunnissa ja nollasta 300 kilometriin tunnissa kiihdytys vie aikaa 28,8 sekuntia. SLR McLaren huippunopeus on peräti 334 kilometriä tunnissa.
VAU!!
Welcome to the Jungle!

!marco!

Lainaus käyttäjältä: "Heuli"Eipä näytä Ralf kovin tyytyväiseltä uuteen autoon. No ei siinä mitään, en minäkään tuon näköisellä autolla ajaisi  :wink:

aika ruma joo :mrgreen:  meinas tulla paha olo kun näin ton kuvan  :D

ClodZ



Ensimmäinen Nissan-merkkinen auto Euroopassa oli vuoden 1981 lopussa esitelty Sunny. Myös Sunny oli nyt siirtynyt etuvetoon, kuten useimmat kilpailijat jo aiemmin. Tekniikka oli läheistä sukua Cherryn kanssa. Suurentuneista mitoistaan huolimatta auto oli edeltäjäänsä kevyempi, sillä monissa osissa oli käytetty ns. syvälujuusterästä. Moottorivaihtoehdot olivat tutut 1,3/60 hv ja 1,5/75 hv. Vuonna 1982 esiteltiin myös uusi 1,7-litrainen diesel (55 hv).

Ominaisuuksiltaan Sunny oli ratkaisevasti aikaisempia Sunnyja ja Cherryjä parempi auto. Edistystä oli tapahtunut mm. tilankäytössä, istuimissa ja jousitusmukavuudessa. Sunny oli sisätiloiltaan luokkansa suurimpia autoja. Jousitus oli pehmeähkö, mutta ei täysin onnistunut. Ohjaus oli epätarkka ja suuntavakavuus puutteellinen. Vanhoista hyvistä ominaisuuksista taloudellisuus ja hyvä varustelu olivat tallella. Puutteistaan huolimatta Sunny osoitti, että Nissanilla vuosikymmenen kestänyt taantumuksen kausi oli ohi. Sunnysta tulikin varsin suosittu auto niin Suomessa kuin muuallakin.


Wow.
XC - Poor boys Bruiser

Heuli

Pysyttäiskö topicissa? Kiitos :mrgreen:

OzmO

Nii joo toi on toi SLR! en huomannu äske mut ku alko vähä tarkemmi kattoo nii nyt huomasin! Eikö Räikkösellä oo siviilissä toi sama auto? Toiha oli viime Helsinki motor show:ssaki vähä aikaa sit. Kosketinki sitä  :lol: Mut ei kyl ollu mun mielestä mikää hirvee hieno...

No toho Williamssii vielä nii et ei kyl oikee sekä oo mikää karamellin näköne  :mrgreen: En yhtää ihmettele Ralffin ilmettä

turtle

Tällä minä kesäisin ajelen, wroom wroom! Kyllä olisi Ralfillakin hymy huulilla, jos pääsisi tämän "pedon" rattiin.


Alfa

Mistäs tommosen oot onkinu? Magee, oikeen citikka...

TuomasK

Itselleni kelpaisi tuo Fordin tuleva GT.. Että osaa olla törkeä tuo keula, siis Williamsissa.
Olen entinen Balikka.

nici

Juu.. Kohtalaisen kamala on, ainakin tuossa kulmassa ja valossa. EIkä kukaan nyt mitään terveEDEXIÄ halua.. ;) varsinkään tollasta SLÄRÄÄ. Tai no, olihan se ihan kiva... mutta mutta, mä ottasin mielummin porsche carrega GTn tai pagani zondan.. Kuitenkaan mikään niistä ei vedä vertoja TÄLLE!!!

Juhana

En kyllä tuolla williamsilla ajaisi

Tollanen se olla pitää!! (little lintulauta)
Xray

blenheim

Tuosta Nicin kuvasta vielä sen verran, että bensa maksaa tätä nykyä melkein euron!! Millä me nyt ajetaan?!?! Kun tuossa valitellaan jo kahen MARKAN hintaa :)!!!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

nici

ja mun ottama kuva SLÄRÄSTÄ sieltä messuilta, tungoksessa oli hankala saada kunnon kuvia..  

Mr Cale

Heuli:
Ei taida formulakeskustelu tällä foorumilla oikein onnistua... :roll:

late

Täyttä pa*kaa puhutte!
Mä ainakin ajaisin tollasella Williamsilla, jos mahdollisuus tulisi.
En usko, että "ruma" keula olisi päällimäisenä mielessä, kun painaudut kaarteessa 5g:n voimalla penkin reunaan.

Sitäpaitsi toi on mun mielestä ihan hieno.
Aerodynamiikkaahan tuossa on ajateltu enemmän kuin ulkonäköä.
LRP - Ei tulta ilman savua

Philip

Lainaus käyttäjältä: "nici"Juu.. Kohtalaisen kamala on, ainakin tuossa kulmassa ja valossa. EIkä kukaan nyt mitään terveEDEXIÄ halua.. ;) varsinkään tollasta SLÄRÄÄ. Tai no, olihan se ihan kiva... mutta mutta, mä ottasin mielummin porsche carrega GTn tai pagani zondan.. Kuitenkaan mikään niistä ei vedä vertoja TÄLLE!!!

Painu ******* :evil: :wink:

ClodZ

Lainaus käyttäjältä: "late"Täyttä pa*kaa puhutte!
Mä ainakin ajaisin tollasella Williamsilla, jos mahdollisuus tulisi.
En usko, että "ruma" keula olisi päällimäisenä mielessä, kun painaudut kaarteessa 5g:n voimalla penkin reunaan.

Mä pitkään harkitsin just tuollaisen F1:sen ja Nissan Sunny 1.5 Gl:n välillä ja lopulta päädyin jälkimmäiseen. Formulaan maksaa kuitenkin nastarenkaat aika reilusti ja koiraa varten pitäisi olla jonkinlainen peräkärry. Kaarteissakin on mukavampi mennä kun ei niin ahdista G-voimat.
XC - Poor boys Bruiser

late

Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Lainaus käyttäjältä: "late"Täyttä pa*kaa puhutte!
Mä ainakin ajaisin tollasella Williamsilla, jos mahdollisuus tulisi.
En usko, että "ruma" keula olisi päällimäisenä mielessä, kun painaudut kaarteessa 5g:n voimalla penkin reunaan.

Mä pitkään harkitsin just tuollaisen F1:sen ja Nissan Sunny 1.5 Gl:n välillä ja lopulta päädyin jälkimmäiseen. Formulaan maksaa kuitenkin nastarenkaat aika reilusti ja koiraa varten pitäisi olla jonkinlainen peräkärry. Kaarteissakin on mukavampi mennä kun ei niin ahdista G-voimat.

Ja onhan noissa F1:ssä aika tiheä huoltoväli ja polttoainekulut saattavat myös olla eri luokkaa tuollaiseen Sunnyyn verrattuna.
Myös olematon maavara ja suhteellisen korkea käyntiääni saattavat olla haitaksi.

F1:n hankintahinnassa on myös enemmän nollia lopussa.

Mä tyydyn polkupyörään. Kaikin puolin mukavampi laite.
Paitsi, jos tulee kiire.. :lol:
LRP - Ei tulta ilman savua

uni

Lainaus käyttäjältä: "late"Aerodynamiikkaahan tuossa on ajateltu enemmän kuin ulkonäköä.

Niin, tuon on PAKKO olla hyvä jos se on edes puoliksi niin hyödyllinen kun se on ruma  :lol:
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "late"
Mä tyydyn polkupyörään. Kaikin puolin mukavampi laite.
Paitsi, jos tulee kiire.. :lol:
Osmo Soininvaaraa lainaten:
"Pitää polkea vain entistä kovempaa!"


Enzo Ferraria siteeraten:
"Auto on kaunis, kun se voittaa!"

Eli odottakaamme rauhassa, jos se vaikka kaunistuisi!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

nikoprkl

..ja kun minusta tuo on ihan hieno peli..
EuroRC / TEK

Otsomaani

Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"Heuli:
Ei taida formulakeskustelu tällä foorumilla oikein onnistua... :roll:

Mutta kyseessähän oli selvästi autojen ulkonäkö :wink:

Ville_79

huoh... olisihan se mukavaa omistaa joku tuliterä auto.
Vaan jollei lotossa voita niin matka taittuu tällä:

- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Mr Cale

B Ascona Rules! jeejee...

Poju12

Löysin tällasen tosta Williamsin uudesta keulasta.
LainaaWilliamsin F1-tallin tekninen johtaja Patrick Head puolustaa tallin uuden FW26-kilpurin rumaksi tuomittua keularatkaisua.

Headin mukaan kaksoiskölikeulan ei tarvitsekaan näyttää hyvältä, kunhan auto osoittautuu nopeaksi.
- Tämä ei ole tyyliharjoitus, hän kommentoi auton suunnittelua.

- Olimme miettineet tällaista keularatkaisua jo jonkin aikaa. Siitä saa etua, joskin se on varsin pientä. Olemme poistaneet keulasta osan etusiiven yläpuolelta. Mielestämme näin kannattaa menetellä.

Head tietää, että jokaisella auton osa-alueella on pyrittävä parhaisiin ratkaisuihin.
- Formula ykkösissä täytyy saada kaikki irti auton jokaiselta osa-alueelta, jotta pystyy voittamaan. Sen jälkeen kun olimme saaneet auton konseptin valmiiksi, oli suurin työ törmäystestivaatimusten täyttämisessä, Head kertoi FW26-auton rakennustyöstä.


nici

Tuo opeli on oikeastaan aika hieno.. :) ja ties vaikka toi williamsi olis hieno radalla.. mulla on nyt ford focus vaikka sanoin että se on aivan helvetin ruma kun se tuli markkinoille.. kaikkeen tottuu  :wink: Kerpele kun ei focuksesta ole mitään kunnon kuvia kesärenkuloilla.. 17" O-Z Superleggerat kun on hieman hienommat kun 15" peltivanteet kapseleilla, ja paremmat ajaa.. viimeisin kuva ennen talvirenkaita,