Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11

Aloittaja PRCA, 19.01.11 - klo: 09.52

PRCA


Ilmoittautumisaika päättyy kuvasta poiketen vasta 23.02.2011

TERVETULOA

PRCA

#1
Nyt kaikki SC-kuskit osallistumaan, näissä kisoissa teitä ei kohdella täyteluokkana  :smiley:

Ilmoittautuneet:

SC2-10 (24)
- Kari Joukainen
- Jani Niemenmaa
- Janne Suutari
- Kaj Rantamo
- Ville Jalkanen
- Tomi Kononen
- Tuomas Thusberg
- Jethro Lehtojärvi
- Jaakko Mursula
- Timo Jokinen
- Kari Kuusisto
- Riku Akkanen
- Rauno Kallionpää
- Matti Peltoniemi
- Miro Simonen
- Ville Niinisaari
- Tommi Suuripää
- Juho Hattunen
- Team Top Alcohol (PRCA)
- Janne Löfgren
- Markku Jeskanen
- Jari Toivonen
- Aki Björksten
- Jarno Halonen

SC4-10 (9)
- Aki Kaukovirta
- Tero Pajala
- Mika Ala-Villilä
- Antti Merta
- Matti Jokelainen
- Tommi Suuripää
- Lassi-Jussi Väänänen
- Kai Jämsä
- Arto Leinonen
- Tero Niskanen

1/10 Truggy open (6)
- Tomi Kononen
- Antti Turtiainen
- Kimmo Kaltiokumpu
- Markus Suvanto
- Team Nitro Papat (PRCA)
- Petteri Hyvönen
- Jari Itävuori

karvanaama

Eihän tätä olla odotettu kuin koko talvi..

TomiKoo

#3
Lainaus käyttäjältä: karvanaama - 19.01.11 - klo: 15.37
Eihän tätä olla odotettu kuin koko talvi..

Älä muuta virka!  :shocked: :wink:

EDIT: Trukki-luokassa lienee vanhaan malliin vapaa rengastus ja muutenkin vapaat (open) säännöt?

PaavoNokkava

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 19.01.11 - klo: 18.51
Lainaus käyttäjältä: karvanaama - 19.01.11 - klo: 15.37
Eihän tätä olla odotettu kuin koko talvi..

Älä muuta virka!  :shocked: :wink:

EDIT: Trukki-luokassa lienee vanhaan malliin vapaa rengastus ja muutenkin vapaat (open) säännöt?

Säännöt on truggyissä niin vapaat kuin ennenkin!

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

auvo

Jahas, poikkesin radalla just, oli rataprofiili muutettu enempi SC autoille sopivaksi. Tarvii mennä viikonloppuna treenaan.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: auvo - 19.01.11 - klo: 20.11
oli rataprofiili muutettu enempi SC autoille sopivaksi.

Huomisesta illasta tuli siis reeni-ilta!  :wink:

auvo

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 19.01.11 - klo: 20.50
Lainaus käyttäjältä: auvo - 19.01.11 - klo: 20.11
oli rataprofiili muutettu enempi SC autoille sopivaksi.

Huomisesta illasta tuli siis reeni-ilta!  :wink:

Tairan tulla kans, jos ei tuu mitään ihmeellistä ;)
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

jannes28

Onko mitään videota radan nykytilasta?
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Stinde

Pukkaa työreissuu Treen suuntaan ja voisin tulla kurvaileen uudistetulle radalle (kun viimeksi ollut paikalla "Nokian kolmos kisassa" ) ja mitä suurimmalla todennäköisydellä 26.2 tulen kisaileen jononjatkoksi.

Mitenkäs porukat on viikolla radalla ?
Onkos jonain iltana kerhoiltaa johon vieraileva "muuttolaatikkokuski" vois tulla kurvaileen ?

-Yx Assokuski Turuust
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

PaavoNokkava

Lainaus käyttäjältä: Stinde - 19.01.11 - klo: 22.37
Mitenkäs porukat on viikolla radalla ?
Onkos jonain iltana kerhoiltaa johon vieraileva "muuttolaatikkokuski" vois tulla kurvaileen ?

-Yx Assokuski Turuust

Kyllä siellä melkein joka ilta joku on ajamassa, kannattaa pistää viestiä tuonne seuran omalle foorumille kun olet tulossa: http://www.prc-autoilijat.fi/smf/

Ja tervetuloa vaan muutkin Turkulaiset vasta vierailulle Nokialle kokeilemaan turffia ja röykkyistä rataa  :grin:

- Henkka
[PRCA] [TamUa]

RikuRassi

Tänään itse menossa kerholle, ja koitetaanpas ottaa vaikka videotakin sitten, ellei joku muu ehdi ensin.

Tulevista kisoista muuten: Kisojen ajoformaattia on vähän mietitty, ja mikäli paikalle ilmestyy mukavasti kuskeja niin voitaisiin ajaa kisat normaalin sijaan tähän malliin:

- vapaa treeni
- 1 kpl alkuerä (nopein kierrosaika ratkaisee, tai tulos), tämän mukaan kuskit esim 4:ään erään a 8 autoa
- muut lähdöt finaaleina 8 autoa per erä, kaksi parasta nousee parempaan erään ja kaksi huonointa tippuu hitaampaan, eli ajetaan KOKO  AJAN MIES MIESTÄ VASTAAN

- näitä esifinaaleita ajetaan (erien määrä) + 1 kpl, eli esimerkissä nyt 5kpl, joten mokata voi kerran näissä ja pysyy ns. A-erässä
- tähän saakka ajettuja eriä yhteensä 24 kpl. Per kuski 6 kpl.
- pääfinaaleihin jako näiden tulosten perusteella, ja niissähän voidaan nousijamääriä säätää sitten vielä halutusti, esim että 3 parasta nousee.
- tai jaetaan kuskit A ja B haaroihin tai jotain.. vielä työn alla..


Normaalissa ajotavassa  kellotettuja ajoja yleensä: 4 alkuerää + 3 finaalia = 7 kpl ( yhteensä eriä siis 4*4 + 3*4(jos 8 auton finaalit) = 28kpl/luokka, kolme luokkaa -> 84erää

Joka tapauksessa pyritään siihen että kaikki ajaa samanverran kuin ennenkin. Finaalien pituudet mielestäni 5min, ei se 7min erät juuri tilannetta muuttanut. Ainoa mikä tässä tyylissä voi hiukan vaatia huomiota on akkujen latausvälit. Eli kun osa ajaa yhdella akulla niin pitää huolehtia vaan aikatauluissa siitä että ehtii lataamaan vaikka oma erä vaihtuu "alkufinaalikierrosten" välillä mahdollisesti vähän aikaisemmaksi, jos on tippunut.

Jos tämä kuullostaa ihan kamalalta tyyliltä, niin haukkukaa, jos ei niin tuleepahan tuloslaskentaan touhua kun pitää kuskeja siirrellä ees taas erissä kesken kisan..  :grin:

Vähän samaan malliinhan ajettiin viime vuoden hienoin kotimainen krossitapahtuma eli Jyväskylän Nitrocross MM-rallin aikana

*edit* vihreitä korjattu


Thusberg

HOBBYWING, GM,NOVAROSSI,ASSO SC10,SANWA MX3FG X2,SAVOX,SPEED PASSION,XRAY 808,ASSO B4, TRAXXAS SLASH

karvanaama

Tuon kaltaista formaattia ollaan mietitty tälläkin suunnalla ja kokeilemisenarvoiselta vaikuttaa. Toki ikenien vetäytymistä voi aiheutua siitä, jos pudotus ja nousu tapahtuu aina sijoitusten, eikä tuloksen perusteella. Eli a-ryhmän kaksi viimeistä putoavat b-ryhmään, vaikka tulos olisikin esim. yhden kierroksen parempi, kuin b-ryhmästä a-ryhmään nousevilla. Mutta meneekö sitten liian hankalaksi, jos aina eräjako edellisen heatin tai kokonaistilanteen mukaan? Ainakin töitä ajanotossa olisi vähintään tarpeeksi.

Jokatapauksessa, tuo olisi ainakin uusi ja erilainen systeemi ja toimiakseen vaatisi osanottajilta vain sitoutumista pelinhenkeen.

RikuRassi

Toinen vaihtoehto on ajaa ns. pistejääratasysteemillä, jossa ajellaan jokaisen ajetun finaalin sisällä sijoituspisteistä mies miestä vastaan ja erät sekoitetaan joka kierrosta varten uudelleen että kaikki ajavat kaikkia vastaan.. Sitäkin pitää vielä Excelissä pyöritellä niin hahmottuu. Siinä lasketaan ennen pääfinaalia sijoituspisteet kaikille yhteen ja siitä parhaat finaaliin.


Nicke

Lainaus käyttäjältä: RikuRassi - 20.01.11 - klo: 09.55
Joka tapauksessa pyritään siihen että kaikki ajaa samanverran kuin ennenkin. Finaalien pituudet mielestäni 5min, ei se 7min erät juuri tilannetta muuttanut. Ainoa mikä tässä tyylissä voi hiukan vaatia huomiota on akkujen latausvälit. Eli kun osa ajaa yhdella akulla niin pitää huolehtia vaan aikatauluissa siitä että ehtii lataamaan vaikka oma erä vaihtuu "alkufinaalikierrosten" välillä mahdollisesti vähän aikaisemmaksi, jos on tippunut.

Jos tämä kuullostaa ihan kamalalta tyyliltä, niin haukkukaa, jos ei niin tuleepahan tuloslaskentaan touhua kun pitää kuskeja siirrellä ees taas erissä kesken kisan..  :grin:

Hyvältähän tuo kuullostaa, samaa on itseasiassa jo pidemmän aikaan mietitty pksrca:n krossikisoja varten. Ongelmana on vain tuo akkujen lataus niillä ketkä ajavat vain yhdellä akulla, ja siksi tota ei olla vielä käytännössä toteutettu.

Kysyntää tuntuisi kyllä olevan, ehdotuksia on tullut yllättävän paljon.

RikuRassi

Ns. prefinaaleissa ei ongelmia, 8:lla erällä 9min välein nousijoilla 1h 3min aikaa. Kasin välein tiukempi, mutta se on jo muutenkin aika tiukka kun ruutuihin pitää asettaa.

Jos Prefinaalien jälkeen on vielä monta finaalia, siellä tulee joko kiire tai taukoja ohjelmaan aika helposti. Nousijoilta kuitenkin tietty nostovelvoite pois silloin?

Joka tapauksessa, tämä systeemi ei toimi jos osallistujia on PALJON, ehkä semmoinen 8 erää niin päivä on mukava, jos 10 niin pitkaksi menee vaikka ajettaisiin vain yhdet pääfinaalit. Mutta päivä menee jokatapauksessa pitkäksi jos kisaajia alkaa olla 80-90kpl.

SC kisat tarkoitus kuitenkin Nokialla viedä järkevällä aikataululla läpi, ei aloiteta aamuyöllä eikä lopeteta uutisten aikaan. Vielä ei lyödä mitään osallistujamäärärajaa, mutta jos pahalta näyttää niin se otetaan käyttöön. Kamalinta on tehdä aikatauluja siten että viimeisenä ilmopäivänä tuleekin 20 lisäilmoa.. Eli ajoissa ilmoja, please..

Riku

Jämsä

Mahtavaa!

Saadaan taas SC-buumia puhallettua lisää.

Turussa oli mukavasti osallistujia ja tiukkaa kisaamista. Siellä ei kyllä huomattu mitään täyteluokkameininkiä. Jeppe järjesti kisan hyvin. Nyt kun on kyseessä SC-kisa (+Truggy Open), niin porukalla ei kai ole kovin vaikuttavaa syytä jäädä kotiin.

RikuRassin mainitsema kisaformaatti kuulostaa mielenkiintoiselta. Kuski kuskia vastaan ajaminen on tän lajin suola ja pippuri. Ittellä joskus vähän vaikea innostua pelkkää kelloa vastaan.

Kommenttina noihin muihin kisaformaattiehdotuksiin. Muistaako kukaan 90-luvun RC-rallikrossiformaattia? Siinä ajettiin joka erä eri kuskeja vastaan. Eräkierroksella tulokset taidettiin merkata pisteillä. Lopuksi finaaleihin järjesteltiin porukka minimipisteiden mukaan. Muistaako joku tarkemmin?



HVoltage

Oliko tarkoitus viritellä formaatti suurinpiirtein sellaiseksi että voisi jopa ajatella kahden luokan ajamista?

Tuli vain mieleen että sattuu oleen tallissa tollainen 10-kokoinen truggyn puolikas, josta voisi ajopeliä lähteä pikkubudjetilla rakentamaan.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

sähkäri

Ekat kisat mulla edessä  :grin:
Millaista rengastusta tuonne Nokialle pitäisi hankkia?

auvo

*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Harw

Ajjaako tuola ylleensä trukkeja sisätilloisa minkä verran? Mikähän kumes pitäs olla normitrukkiin turffille jotta kestäs ees päivän. Minipinnejä ei vissiin taida paljo olla näihin..
| Ospa RC |

Risu

Lainaus käyttäjältä: auvo - 21.01.11 - klo: 15.34
Lainaus käyttäjältä: sähkäri - 21.01.11 - klo: 13.25
Ekat kisat mulla edessä  :grin:
Millaista rengastusta tuonne Nokialle pitäisi hankkia?

Jos kyse Sc-renkaista niin:
Tämä pitää todella hyvin: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_1252/products_id/147702/n/Team-Losi-Front-Rear-Tire-w-Insert-2

Tämäkin on hyvä: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_1252/products_id/36982/n/Team-Associated-Short-Course-Truck-Tire-w-Foam-Insert

Jompikumpi, ei tuu pettymyksiä,ainakaan renkaiden takia  :wink:

Pelaako kyosho sc rengas myös? Uskoisin ainakin että toimisi

PRCA

Lainaus käyttäjältä: Risu - 21.01.11 - klo: 17.04
Lainaus käyttäjältä: auvo - 21.01.11 - klo: 15.34
Lainaus käyttäjältä: sähkäri - 21.01.11 - klo: 13.25
Ekat kisat mulla edessä  :grin:
Millaista rengastusta tuonne Nokialle pitäisi hankkia?

Jos kyse Sc-renkaista niin:
Tämä pitää todella hyvin: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_1252/products_id/147702/n/Team-Losi-Front-Rear-Tire-w-Insert-2

Tämäkin on hyvä: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_1252/products_id/36982/n/Team-Associated-Short-Course-Truck-Tire-w-Foam-Insert

Jompikumpi, ei tuu pettymyksiä,ainakaan renkaiden takia  :wink:

Pelaako kyosho sc rengas myös? Uskoisin ainakin että toimisi

Hyvin on Kyoshokin toiminut Nokialla.

Poinas2

Noilla vakioinserteillä vai oletteko survonu sinne jotain muuta ? Meinaan jos toisessa on noi perinteisemmät hötöt ja toisessa näyttäs olevan valuinsertti niin luulisi olevan jonkun verran eroa käyttäytymisessä?
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

JSJ

En halua painostaa kun tuossa jo luvattiin videota. Eli sitä odotellessa.

Onko ennen kisaa, esim. edellisenä iltana mahdollisuus treenata?

Se olis ihan kivaa kun vois tulla sinne teidän mukavaan kaupunkiin treenaamaan, ja sen jälkeen viettämään rietasta kaupunki elämää ennen kisoja.

Kiitos,
-JSJ
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Hazard

Painostusta tai ei, pikkupätkä tältä päivältä. Kuvaajalla oli hieman kiire mutta radanprofiili tulee selväksi?


auvo

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 21.01.11 - klo: 19.16
Noilla vakioinserteillä vai oletteko survonu sinne jotain muuta ? Meinaan jos toisessa on noi perinteisemmät hötöt ja toisessa näyttäs olevan valuinsertti niin luulisi olevan jonkun verran eroa käyttäytymisessä?
Losin renkaisiin olen laittanut 8-auton renkaiden insertit, orkkikset on vähän liian hötöt.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

RikuRassi

 :grin: Hyvä video, näkyi olevan kerhon virallinen testikuskikin hommissa, Nokian Stig eli Ekkuli..  :wink:

Harjoittelemaan pääsee vaikka 24/7 kunhan paikalle tulee joku kerhon jäsen avaamaan ovet. Eilen oli todella hyvin porukkaa paikanpäällä vielä iltamyöhään, jopa kerhon puheenjohtajan huhutaan olleen paikalla nöyryyttämässä tavallisia kuolevaisia...

Kyselyt siitä koska porukkaa on ajamassa on keskitetty tuonne meidän omalle foorumille:

http://www.prc-autoilijat.fi/smf/

Sieltä Koska ajamaan -osio ja sisärata niin onnistuu..

Tervetuloa testailemaan, kisaamaan ja viihtymään!

Datajätkä

Lainaus käyttäjältä: Harw - 21.01.11 - klo: 16.46
Ajjaako tuola ylleensä trukkeja sisätilloisa minkä verran? Mikähän kumes pitäs olla normitrukkiin turffille jotta kestäs ees päivän. Minipinnejä ei vissiin taida paljo olla näihin..

Kiinnostaa ittiäki? Täälä porometässä ois kiinnostusta tulla ajeleen trukkia jos saa tähtikuviot natsaan omilta osin kondikseen.