Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated SC10 4x4

Aloittaja mof, 22.01.11 - klo: 20.03

Toni

Olen vetänyt mutterin hellästi pohjaan asti.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
SC10 4x4

Pitts

Samoin, pohjaan asti. Tuntuu löystyvän käytössä. Ainakin mulla tämmönen fiilis.
Associated SC10 4x4
VTR Tamiya 417

niko001

#92
minkä kokoista moottori ja nopari yhdistelmää suosittelette kyseiseen corriin?

Kävisikö tämä?
Noparihttp://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14634__Turnigy_TrackStar_1_10th_Scale_60A_Car_ESC.html

Moottorihttp://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17738__XK3650_6650KV_Sensored_Brushless_Inrunner.html

Ja akuiksi http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14988__Turnigy_4000mAh_2S_30C_hardcase_pack_USA_Warehouse_.html

entäs tuo rengas puoli? millaisia renkaita suosittelette corriin? ulko- sekä sisäradoille?

Piedro

Nyt on iskarit pöydällä vuorostaan levällään :smiley:
Päädyin kokeilemaan iskareita emulsio tyyppisinä.
Onko porukka rajottanu ulosjoustoa iskareista?
Kun purin nuo vanhat niin siellä oli sisällä 2mm klikkerit rajottamassa
ulosjoustoa, mutta niitä ei ollu kun 3:ssa iskarissa sisällä ja yksi oli ilman,
oisko sattunu unohdus tai jotain mutta mietin että tarviiko niitä sinne laittaa ollenkaan.

Piedro

Lainaus käyttäjältä: Petri Uutela - 19.01.12 - klo: 09.00
Puntaroin auton rullaavana ilman koria ja renkaita mutta ohjaus servo oli paikallaan,
auto paino 1476g nyt kun vaihtaa vähän osia siihen samalla kun huoltaa diffit ja iskarit
niin näkee suoraan paljonko rungon paino tippuu optio osilla ilman muita muuttujia.
Vähän päivitystä auto on nyt kasassa samalla tavalla mitä oli ekassa puntaroinnissa
niin otin taas painon talteen, auto painaa tällä hetkellä todella mittavilla muutoksilla
1419g eli painon kevennystä tapahtu 57g ja samalla painopiste siirty jonkun verran
eteenpäin ja keskemmälle autoa eli näyttää aikasta hyvälle tällä hetkellä.
Se että onko tuo järkevää niin väittäsin että ei, hintaa tuli kaikille muutoksille
lähemmäksi 140,- eli 2.45,- / 1g eli aika kalliita grammoja :laugh: tosin hinnassa on muitakin
muutoksia mukana mitkä ei varsinaisesti puottanu painoa, päin vastoin mutta uskosin
että muutti autoa parempaan suuntaan jokatapauksessa :wink:

Piedro

Nyt on autosta otettu muutama kuvakin: http://kuvablogi.com/blog/13116/10/
Sisäkoppa on vielä leikkaamatta ja tota isoa koppaa vois vielä vähän somistaa
niin homma alkaa olemaan paketissa, sähköjä vaille etten sanos :smiley:

jannes28

Olisiko kellään pakissa ylimääräisiä takavetareita akseleineen ja takahubeja. Ostan pois.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Piedro

Tuli nyt sitten ostettua kuitenkin Tekin Pro4 4000kv kone, toivottavasti siinä riittää löyly tohon autoon.
Noppari on vielä matkalla lätäkön takaa eikä kerenny viikonlopuksi kotia mutta eiköhän se alkuviikosta
tule niin saa auton ajokuntoon asti.

micsa.fi

Nyt kun SC10 4x4 on ollut markkinoilla vuoden verran ja siitä on ehtinyt kerääntyä kokemusta, niin minkälainen tuomio tuolle hihnaveto/luistokytkin/yms -voimansiirtokonseptille annetaan? Onko kilpailijoiden käyttämä kardaaniveto + keskidiffi -konstruktio parempi?
Wacky Stack Racing Team

Piedro

#99
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 10.03.12 - klo: 09.03
Nyt kun SC10 4x4 on ollut markkinoilla vuoden verran ja siitä on ehtinyt kerääntyä kokemusta, niin minkälainen tuomio tuolle hihnaveto/luistokytkin/yms -voimansiirtokonseptille annetaan? Onko kilpailijoiden käyttämä kardaaniveto + keskidiffi -konstruktio parempi?
Tuo muakin kiinnostaisi tietää mutta aika nihkeästi on tietoa tarjolla niiltä jotka on molemman mallisilla autoilla ajanu.

Sen ainakin tänään huomasin kun Tekiniä runnoin autoon että on todella kettumainen laittaa
kone ja pinjoni paikalleen kun 15 piikkinen pinjoni ei mahdu koneen kiinnityslevyn reijästä läpi.
En tiedä pitäiskö pohjalevyyn tehdä pinjonin top-ruuvin kohdalle reikä niinkun jotkut on tehny.

EDIT:
Nyt on moottorilevyn reikää tasoteltu vähän dremelillä niin 15 piikkinen menee siitä läpi,
helpottaa hitosti moottorin asennusta eikä tarvinnu tehdä pohjalevyyn pinjonin top-ruuvin reikää.

Minkalaisilla välityksillä porukka ajelee?
Mulla on nyt tolle Tekin Pro4 4000kv koneelle välit 15/60 onko liian pitkät?

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 10.03.12 - klo: 09.03
Nyt kun SC10 4x4 on ollut markkinoilla vuoden verran ja siitä on ehtinyt kerääntyä kokemusta, niin minkälainen tuomio tuolle hihnaveto/luistokytkin/yms -voimansiirtokonseptille annetaan? Onko kilpailijoiden käyttämä kardaaniveto + keskidiffi -konstruktio parempi?

Muutama täsmällisempi kysymys tuohon edelliseen liittyen:

1. Ymmärsin klikkerin toimivan niin, että klikkeri kiinni ajettaessa saadaan myös etupäähän jarrut käyttöön joka ainakin jollain radalla voi olla kohtuu hyödyllistä. Mites tuo hihna kestää sitä, että se toimii myös "toiseen suuntaan"?

2. Assossa keskidiffin puutetta korvataan sillä, että slipperin puolet voivat lipsua eri tahtiin. Onnistuuko tuo ja sen säätäminen käytännössä? Jossain videoissa näin maininnan, että käyttämällä eri sisähalkaisijalla varustettuja padeja tuota voisi säätää. Saako noita valmiina? Toisaalta, aika monessa yhteydessä on suositeltu vetämään slipperi kestävyyden vuoksi täysin kiinni, jolloinhan auto menee "jatkuvalla" nelivedolla ja on varmasti ainakin röykyissä vaikeampi ajaa.


Wacky Stack Racing Team

Pitts

Moro,

1. Juuri näin. Ainakin toistaiseksi hihna on kestänyt ihan hyvin klikkeri kireällä ajoa Tiksissä. Ulkoradalta ei ole kokemuksia.

2. Hommasin just uudet kitkapalat, " FT High torque slipper pads" ja ne ovat pienempiä sisählkaisijaltaan kuin alkuperäiset ( uusissa enemmän kitkapinta-alaa). Eileisen ensitestin perustella ei lipsu nin paljoa kuin alkuperäiset, slipperi oli selkeästi viileämpi. Sekoitusta, eli slipperin vetosuhteen säätämistä en ole tehnyt.

Nythän nelkusta on tullut FT-versio, jossa on uusi slipperikytkin, jonka pitäis olla paremmmin säädettävissä alkuperäiseen verrattuna.

Tämmösiä kokemuksia mulla, melko aloittelijalla.
Associated SC10 4x4
VTR Tamiya 417

Piedro

Nyt ois auto suunnilleen kasassa, äsken juottelin nopparin ja moottorin piuhat kiinni.
Pyörän kulmat pitää säätää vielä, noppari laittaa kunnolla kiinni ja sitten punnita kulmapainot
mutta kokonaispainon sain jo punnittua ja sen verran kokeilin pihassa että kaikki toimii niinkun pitää :smiley:

Auto painaa tällä hetkellä ilman koria 2472g ja teipatulla kopalla 2685g, tuon kevyemmäksi
en kyllä autoa saa millään eväillä. Autossa on kiinni Tekin Pro4 kone, MMP noppari,
B44.1 lipo konversio saddleille ja MTK:n slipperli kello missä on sisäpuolella
HT padi ja kellossa 2x norm. padit. jne... sekä paljon Faktory osia.

Osat istu autoon tosi siististi, otan joku päivä kuvan valmiista konstruktiosta.
Katotaan millon kerkiäis testaamaan autoa oikein kunnolla.
Vaikuttaa kaikin puolin tosi hyvältä tällä hetkellä :smiley:

Piedro

Ny on auto kokonaisuudessaan valmis radalle :wink:
Noppariin on tuupattu karkeat asetukset Tekinille, kulmat on säädetty suunnilleen kun ei ole
setup pöytää ja kaiken pitäis olla ready to race... :smiley:
Kulma painot näytti ilman koppaa seuraavilta:
Etu vasen: 566g ------ Etu oikea 565g
Taka vasen 669g --- Taka oikea 667g
Kokonais painoksi muodostuu 2467g
Joten näyttää aika hyvältä... kait... vähän on vieläkin takapainonen mutta sille ei voi mitään.
Taka vasemman ja etu oikean erokaan auton puolikkaaseen painoon ei ole kun 0.5g eli aika
lähelle 50% auton painosta.

Piedro

#104
Tossa kuva auton leiskasta kun auto on kasassa ja ajo valmiina.
http://kuvablogi.com/nayta/3457814/
Voimaa tuntuu olevan koneessa jonkun verran mitä sillä tässä leikkiny.

EDIT:
Tuli pieni tenkkapoo auton kanssa, oikea taka-iskari vuotaa öljyjä pöydälle
aika reilusti enkä löydä että mistä välistä öljy tulee, iskarinvarret on uudet
samoteku o-renkaat. Iskarit on emulsioiksi kasattu, ilmattu monta kertaa että
sisällä ei varmasti ole painetta mutta silti itkee vaan jatkuvasti.
Pitää varmaan purkaa vielä kerran koko iskari ja käydä se läpi....

Totte

onko muilla ollu kokemuksia ton klikkerin käytöstä ?
ite ku vähän kokeilin löysätä sitä , niin pienen ajon jälkeen meni hampaat samantien
siitä etupään klikkeristä ....  :shocked:
axial jeep
tamiya m05

atarauskis

Piukkaan vaan,vai etkö halua jarruja myös eteen?
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Totte

ei muuten , mut kokeilin autoa vähän löysyttämällä sitä klikkeriä , eli
kokeilin miltä se tuntuis  ... niin heti meni hampaat ...
ostin auton juuri ja kokeilu halu oli kova  :wink:
kun tuolla asson omilla sivuilla tuntuvat kahuvan klikkeriä ? :shocked:
tällä autolla ei kannata vissii ajaa ku se klikkeri kokonaan kiinni ?
axial jeep
tamiya m05

HVoltage

Tuli tuo nelkkunen upgradettua ->  http://www.lehtojarvi.net/team-associated-sc10-4x4-ft-upgrade-kit/

Vantaalla tuli ajettua kuitenkin pötkölipoilla, saddleistä ei irronnu runtua tarpeeksi. Pitää tehdä jotain tolle voimapuolelle...

Tarttis varmaan koittaa toi setuppikin laittaa "paperille", sarjaa taitaa useampi kiertää, on sitten ainakin vertailupohjaa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Totte - 24.05.12 - klo: 18.44
ei muuten , mut kokeilin autoa vähän löysyttämällä sitä klikkeriä , eli
kokeilin miltä se tuntuis  ... niin heti meni hampaat ...
ostin auton juuri ja kokeilu halu oli kova  :wink:
kun tuolla asson omilla sivuilla tuntuvat kahuvan klikkeriä ? :shocked:
tällä autolla ei kannata vissii ajaa ku se klikkeri kokonaan kiinni ?

Itse en Asson nelkkua omista, mutta muistelinkin nähneeni samaa ongelmaa mainittavan URC:n videossa. Eli ilmeisesti klikkeri pitää olla joko täysin kiinni tai kunnolla auki, jotta se pääsee luistamaan jarrutuksissa.

Associated SC10 4x4 long-term follow-up Review
Wacky Stack Racing Team

Totte

Nyt olis ajettu autolla muutama kerta ulkoradalla ja kokemukset ovat erittäin hyvät
auto toimii kuin unelma jopa meidän röykkysellä savibaanalla.

ainut häiritsevä tekiä on ...
mutkissa kaasuttaessa kuuluu pientä rutinaa voimansiirrosta , en ole vielä paikallistanut syytä.
Klikkeri on kiinni ja hihna sopivan tiukalla
onko muilla kokemusta ?
axial jeep
tamiya m05

atarauskis

Otas auto kätees ja paina jarrua täydeltä kaasulta,pitääkö ääntä ja jos, niin millaista?
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Totte

ei pidä ääntä ...

laitoin eteen pienemmän "overdrive" hihnapyörän
hihnakiristimet joutu laittaa melkein tappiin

voisko olla että se hihna pääsee vieläki luistamaan jostain
radalla ajettaessa kun hihna joutuu kovalle rasitukselle ?
axial jeep
tamiya m05

atarauskis

Voi hyvinkin olla,oletkos muuten koonnut auton uutena ja testailitko kokoamis vaiheessa diffin rattaiston liikkumista? (diffi,idlegear,topshaft)
Toki tämä auto sitten flexaa kovissa hypyissä,eli runkojäykkäri auttaa siihen :wink: http://www.rcm.fi/team-associated-varaosat/sc10-4x4/91182-associated-ft-4x4-chassis-brace-conversion.html
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Totte

kyllä se rutina lähtee siitä hihnasta , on kaikki muut käyty läpi ja toimii hyvin
axial jeep
tamiya m05

Totte

hyvä pointti toi rungon vääntyily ...
siitähän se varmasti johtuu, kun tullaan tiukkaan mutkaan vauhdilla ja välillä ulos mutkasta täyskaasulla..

täytyy rupee opettelee rajottamaan vähän tota kaasun antoa mutkien jälkeen ,
slipperilläkin vois helpottaa vähän hihnan työskentelyä , mut sitte ei taida vauhdit riitä hyppyreihin.
kiitos
axial jeep
tamiya m05

Toni

Rutina saattaa kuulua myös takadiffistä. Jenkkilässä moni laittanut lisäshimmit isompien diffirattaiden alle ja myös asso on ruvennut niitä postittelemaan valittajille.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
SC10 4x4

atarauskis

Totte,minkäs verran sulla on prosentteja jarrussa?
Mulla joskus muistaakseni uutena piti rutinaa myös,mutta klikkeriä/remmiä vaan piukalle ja jarru tehoa pienemmäksi.
Eikä tuo flexaa mutkassa vain hypyissä,kun ylädekkiä kerran ei ole.
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Totte

kiitti vinkistä
ens rata reissulla rupean noita säätelemään .
axial jeep
tamiya m05

miksu79

Onkos tuota overdrivellö kukaan kokeillu kun tuossa näky mukana tulevan rattaistuskin valmiiksi mukana? Tuli kasailtua  tuollainen nin että klikkerille laitoin pienemmän rataan kun slipperille. Mahtaakohan tuollainen slipperi kestää moisen? Itsellä siis ei ole ft vaan se perusmalli ei ollu maassa ft mallia. Mitäs tuohon olis ns must ft päivityksiä? Vakaajat ajattelin tilailla samoin tuon päivitetynslipperin sekä runkojäykkäri varmaan saisi olla. Ja sisäkäytöön pääasiassa tulossa. Diffit tein 20k eteen 3K  taakse iskarit jätin vakio öljyille kun näkyivät olevan täynnä diffi öljyt oli pusseissa molemmissa. Olihan melkoinen ruuvattava. Onkos tuosta paljastunu ns heikkoja sulake osia ja mites kuluvia osia. Eli mitä pitäis olla pakisa aina mukana siis tukivarsien ja hubien lisäksi
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP