Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu

Aloittaja Vesa, 25.01.11 - klo: 12.21

m.e.

Tuo prosenttiluku oli tosiaan suhteessa kaikkiin myytyihin renkaisiin, kuten Jarkko kommentoikin. Niiden valossa palautuksia tuli sen verran. Jos kisapaikalla ostit renkaita, joiden vanteet olivat kierot, niin ne voi kyllä palauttaa meille ja toimitamme uudet renkaat niiden tilalle.

Mutta totta tuo on, että laatua pitää parantaa, mikäli siinä on ongelmia. Tuohon vanteiden suoruuteen tehdas ottikin jo kantaa, ja jatkossa heillä on tuo oma kontrolli siihen. Vanteiden kestävyydestä vien viestiä eteenpäin tehtaan suuntaan saamiemme palautteiden pohjalta (edelleen toivon suoraa palautetta sähköpostitse tai YV:nä). Käyn ensi viikolla vierailulla tehtaalla, joten juttelen tehtaan porukan kanssa tuosta asiasta ja mieluusti ottaisin muutaman esimerkkivanteen mukaan viemisiksi.

Matti / RCM

goos

Sisäkausi alkaa lähestymään ja kaluston hankinta on edessä, onko meillä ennakkotietoja jo ensi kaudesta?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

peitsamo

Pro Stock luokkaan moottorivalikoimaa voisi miettiä siten, että saataisiin listalle kaksi toimivaa moottorivaihtoehtoa. Viime kautena käytetty uusin versio GM 10,5T koneesta taisi olla susierä, ymmärrykseni mukaan niitä paloi tuntemattomista syistä yhdellä sun toisella, itse sain poltettua kaksi moottoria. Sen sijaan se vanha malli samasta koneesta on ollut ihan luotettava ja hyvä.
Flying Calacucco

Vesa

#123
Se uusi GM kone perustuu ihan eri stäkkiin eli pakkaan kuin se vanha  tai CS, ne on ainaki toistaseksi ollu kaikki samallaisia ympäri eurooppaa, se vanha on about sama kuin CS kone. Pakat on joko punaisia tai mustia, ominaisuuksissa on aika huomattavia eroja, toisella pakalla haettu erilaisia juttuja.

ja siis se uus GM vaatii ihan erilaisen välityksenkin, johtuen pakasta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

goos

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 16.09.11 - klo: 11.56
Se uusi GM kone perustuu ihan eri stäkkiin eli pakkaan kuin se vanha  tai CS, ne on ainaki toistaseksi ollu kaikki samallaisia ympäri eurooppaa, se vanha on about sama kuin CS kone. Pakat on joko punaisia tai mustia, ominaisuuksissa on aika huomattavia eroja, toisella pakalla haettu erilaisia juttuja.

ja siis se uus GM vaatii ihan erilaisen välityksenkin, johtuen pakasta.
Tarkoittaako tämä että ensi vuonna ajetaan samalla moottorisäännöllä TSP luokassa?

t. Moottoriton.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Mr Cale

Moottorisäännöt säilyy ennallaan kaudelle 2012 TSS, TSP ja CS -luokissa.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 16.09.11 - klo: 11.56
Se uusi GM kone perustuu ihan eri stäkkiin eli pakkaan kuin se vanha  tai CS, ne on ainaki toistaseksi ollu kaikki samallaisia ympäri eurooppaa, se vanha on about sama kuin CS kone. Pakat on joko punaisia tai mustia, ominaisuuksissa on aika huomattavia eroja, toisella pakalla haettu erilaisia juttuja.

ja siis se uus GM vaatii ihan erilaisen välityksenkin, johtuen pakasta.
Siis tarkoitatko pakalla roottoria???

Se mustaroottorinen moottori ei ole TSP sallittu.
On eri tuotenumerollakin myytävä.

Heuli

Pakka on se osa moottorista mihin on käämit käämitty eli löytyy staattorista eikä roottorista.

Vesa

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

*HOKE*

Ok... Tarkistuksena vain että puhutaan nimenomaan käämeistä, eikä roottoreista.

Kun tosiaan tässä sallitussa TSP moottorissa on punainen roottori ja taas ei sallitussa täysin saman näköisessä GM Pro 10.5T moottorissa on musta roottori.

Siksi tarkistin ettei vahingossakaan tule sekaannuksia.

Grasshopper

Se vanhanmallinen GM:n Prostock-kone on kyllä äärimmäisen kestävä, olen ajellut sillä pari vuotta erilaisten ennakko-ohjelmien kanssa ja rääkännyt sitä kunnolla todella kuumaksi, ajanut auton cut-offiin yms. enkä edes  laakereitakaan en ole vaihtanut (nyt varmaan pitäisi) ja vauhti oli vielä viime talvena suoralla ihan yhtä kovaa kuin muillakin. Tällaisia koneita lisää.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

*HOKE*

Viimetalvena hommasin uusinta versiota olevan GM koneen ja ajoin sillä treeniä lukemattomia akullisia.
Ja lähes aina ajoin 10 minuuttia putkeen.
Välitykset väliltä 4,9-5,1... suurimmaksi osaksi ajoin välityksillä jotka olivat yleensä karvan muiden välityksiä pidemmät.
Ei mitään ongelmia.
Edelleen käy ja kukkuu.
Tulee myös käymään ja kukkumaan ensitalvenkin.

Ja jokainen varmasti tietää että mä en paljon kaasussa säästele.
Punchitkin aina täysillä.

Koheltaja

Ne viime talven 10.5 koneet mitkä tiedän kärähtäneen, ajettiin selkeästi ylipitkillä välityksillä.
Kylätason RC-kuski.

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 16.09.11 - klo: 20.12
Ne viime talven 10.5 koneet mitkä tiedän kärähtäneen, ajettiin selkeästi ylipitkillä välityksillä.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, ihan samoilla välityksillä ajoin kuin muutkin. Enkä ollut todellakaan ainoa jolla oli ongelmia. Hokehan osaa kaiken, joten se on asia erikseen. :shocked:
Flying Calacucco

Vesa

Ainakaan EM-tasolla ei kukaan kärkikuskeista ole ajanut sillä uudenmallisella koneella koska se ei vain ole yhtä nopea ja luotettava, niitä on hajonnut myös siis C-12 Efra spec luokassa myös.
Ja muistutetaan vielä, että Efra specissä on vapaat ennakot ja kierrosajat n 0.3-0.5s C-12 viriluokan ajoista.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

goos

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 16.09.11 - klo: 20.08
Viimetalvena hommasin uusinta versiota olevan GM koneen ja ajoin sillä treeniä lukemattomia akullisia.
Ja lähes aina ajoin 10 minuuttia putkeen.
Välitykset väliltä 4,9-5,1... suurimmaksi osaksi ajoin välityksillä jotka olivat yleensä karvan muiden välityksiä pidemmät.
Ei mitään ongelmia.
Edelleen käy ja kukkuu.
Tulee myös käymään ja kukkumaan ensitalvenkin.

Ja jokainen varmasti tietää että mä en paljon kaasussa säästele.
Punchitkin aina täysillä.
Mä ajoin 4.6-4.8 välityksillä koko kauden ja yleensä 10-15mins vetoja, alla vanhanmallinen kone. Tekin RS säädin millä tosin monet ajo pidemmällä välityksellä kuin HW/SP.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 16.09.11 - klo: 20.22
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 16.09.11 - klo: 20.12
Ne viime talven 10.5 koneet mitkä tiedän kärähtäneen, ajettiin selkeästi ylipitkillä välityksillä.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, ihan samoilla välityksillä ajoin kuin muutkin. Enkä ollut todellakaan ainoa jolla oli ongelmia.

No höpö höpö, kyse ei ole sun konerikoista :wink:

Olisi pitänyt tarkentaa että kahdessa tapauksessa jotka tiedän, ajettiin ylipitkillä väleillä. Tämäkin varikolla kuultua/nähtyä, omakohtaista kokemusta ei ole kun ajettiin 17.5 koneilla.
Kylätason RC-kuski.

Pepess

#137
.

goos

Lainaus käyttäjältä: Pepess - 16.09.11 - klo: 22.45
Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 16.09.11 - klo: 13.40
Moottorisäännöt säilyy ennallaan kaudelle 2012 TSS, TSP ja CS -luokissa.
Tosi hyvä, että säännöt alkavat selkenemään tässä vaiheessa jo! Hienoa!

Mitenkäs noparisäännöt, samoillako mennään niidenkin osalta? Entä renkaat, onko niistä vielä hajua? Onko sarjasysteemiin tulossa muutoksia? Onko jotain muita sääntöuudistuksia/-muutoksia odotettavissa?
Renkaat oli valittu 2 vuodelle jos muistan oikein.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

-Jari-

Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Vesa

Kuten lupailin, lokakuun alkuun mennessä pitäs olla sääntökuviot selvillä ja kalenteriluonnos näkyvillä (kalenteri jo sitä ennen). Viimeisin silaus tulee kalenteriin kun efra-kokous pidetään marraskuussa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

CS:n aiemmin käytössä ollutta 10.5t Prostock- ja CS-12 konetta ei enää valmisteta. Tuotteen korvaa uusi CS:n Magnetic-sarjan kone. Moottoria on testattu lajiryhmän toimesta ja se on hyväksytty listalle ominaisuuksiltaan edellisen kaltaisena. Suorituskyky on kuten aiemmassakin moottorissa. RCM jo aiheesta tiedottikin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

jarkko

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 18.10.11 - klo: 13.07
CS:n aiemmin käytössä ollutta 10.5t Prostock- ja CS-12 konetta ei enää valmisteta. Tuotteen korvaa uusi CS:n Magnetic-sarjan kone. Moottoria on testattu lajiryhmän toimesta ja se on hyväksytty listalle ominaisuuksiltaan edellisen kaltaisena. Suorituskyky on kuten aiemmassakin moottorissa. RCM jo aiheesta tiedottikin.

Pysyykö vanha moottori sallittujen listalla, vaikka tuleekin vastaavalla suorituskyvyllä varustettu uusi versio?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Vesa

Kyllä, Prostock ja CS-12 koneita ovat siis GM:n vanha ja uusi sekä CS:n vanha ja uusi malli 10.5t koneesta. Eli valitettavasti/onneksi koneita on nyt 4 mistä valita. Katsotaan sitten ensi vuonna, jatketaanko vain uusimmilla versioilla vai miten toimimme.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

ilvessalo

Lainaus käyttäjältä: -Jari- - 16.09.11 - klo: 22.52
RENKAAT
Ensi kauden rengasvalintaan voitaisiin ehdokkaaksi lisätä myös RIDE32 tai RIDE28 renkaat.
ETS kisoissa ajettiin RIDE32 versiolla ja kokemus oli varsin innostava.
Renkaat ovat tasalaatuisia ja erittäin kestäviä. Koko kisan pystyi ajamaan kevyesti yhdellä setillä. Pitoakin oli enemmän kuin riittävästi. Kisat ajettiin messumatolla.
Renkaan hinta noin 23€.
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11