Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck

Aloittaja Hazard, 30.01.11 - klo: 20.51

Hazard

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 20.06.12 - klo: 21.24
Lainaus käyttäjältä: Hazard - 20.06.12 - klo: 19.59
Kun ei osaa ajaa, pitää hommata tollanen. Iskaritornit muuttavat melkoisesti jousitusgeometriaa ja toki bypass-männät myös. Ohjaukseen on pähkäilty omat vantit ja servoteline on näppärä. Hintakaan ei ole edes kovempi kuin koko autolla uutena...

RC BUILD IT! Pro4mance Pack Gumby Build.avi

Saatko tuon jo seuraavaan sc cup kisaan?

Itsekin mietin tuota pakettia.

Julkaisu ajankohdaksi on kerrottu "mid june" mutta vielä sitä ei voinut ostaa. En laittanut varaukseenkaan... vielä...

FrOZ

hieno kitti kyl. Mietin vaan että miksi eivät olet tehneet tuohon samaa mikä king headzin pohjalevyssä on.
Miten painon säästö tuon kitin kanssa?
Ja mikä tuon bypass:n hyöty/etu on, sekä toimintaperiaate?

Hazard

Lainaus käyttäjältä: FrOZ - 20.06.12 - klo: 22.06
hieno kitti kyl. Mietin vaan että miksi eivät olet tehneet tuohon samaa mikä king headzin pohjalevyssä on.
Miten painon säästö tuon kitin kanssa?
Ja mikä tuon bypass:n hyöty/etu on, sekä toimintaperiaate?

Onhan tuossa pienennetty etukardaanin kulmaa vaihtamalla pidempi kardaani eteen ja lyhyt taakse? Männistä lisää tuolla http://realshocks.com

Datajätkä

oonki monesti funtsinu että koska mennään simmilevytekniikkaan nikkopirssien pumpuissa niinku isommissa peleissä iskarit on toteutettu. Mielenkiintoinen lisä kaikkeen säätämiseen toi MIP ratkaisu, mutta jokseenki tuntuis että jos tuolla joku käsittämätön etu saataisiin ois jokaisella huippukuskilla levyillä kasatut pumput autoissa (esim m8 isot iskarit, niihin jopa mahtuisi "isot" simmit). Erohan rc pumpuissa on noihin 1:1 iskareihin siinä, että niissä 1:1 kepeissä yleensä pidetään öljy vakiona ja säädetään sisäisillä osilla vaimennus.

Hommailkaahan joku tommonen setti, jännä ois nähdä millainen autosta tulee.



Koheltaja

Samoilla linjoilla Datajätkän kanssa sikareiden osalta, myös odoteltu koska näihin saataisiin oikeat iskarit. Juuri niissä on suurin kehittämisen paikka ja menee vielä vuosia ennen kun shimmipakat alkaa tulla näihin keppeihin, sen jälkeen sitten lisä-säiliöt ja klikkerit compress/rebound vaimennuksille...

Tila alkaa loppua kesken ja shimmipakkojenkin kanssa alkaa tulla mieletön määrä testaamista joten veikkaan että nykyisillä 30-luvun iskarirakenteella mennään vielä monta vuotta. Vähän vastaavia shimmeillä toteutettuja iskareita tuli testattua ja ajeltua viime vuosituhannen puolella M8:ssa mutta aina tuli paluu perinteiseen ratkaisuun. Perusharrastajalle noista shimmeistä ei välttämättä ole hyötyä koska siinä tulee taas yksi säätökohde lisää joka vaatii testiä enemmän ja vähemmän. Aika usein näissä hype-osissa tulee mutu-nopeutta, "musta tuntuu että nyt tää on nopee kun on erikoisia osia kiinni", ja kuitenkin perinteisillä ratkaisuilla jaetaan kärkisijoista.
Kylätason RC-kuski.

Veskuvaan

G-MADE on tehnyt aika lupaavan oloisen lisäsäiliö virityksen.
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Koheltaja

Noissakaan ei vielä säädetä öljyn virtausta joten vielä on pitkä matka nykyaikaisiin iskareihin :wink:
Kylätason RC-kuski.

Datajätkä

Olihan noisa gmaden pumpuissa tuo "klikkeri" pullon kyljessä millä virtausreikää muutetaa lisäsäiliön suuntaan. Oikeissa pumpuissahan on jousikuormitteinen kuula tai neulaventtiili millä tuota säätöä tehdään.

Tuo bypass termi on ehkä vähän sc hakuisuutta, kun noissa trophy truckeissa ja buggyissä pumpuissa samalla termillä tarkoitetaan venttiilisäätöistä ohivirtausta kirjaimellisesti.

http://www.off-roadweb.com/tech/0501or_finding_perfect_truck_shocks/viewall.html



Jos tahtoo ite testailla noita erilaisia comp ja rebound puolia niin ei muuta ku riimeri kouraan ja tekemään männän reijistä kartioita, vaikuttaa melko paljon. T4 Asson kans tuli kokeiltua vähän kaikennäköistä ja joskus jopa tuntu että tuli ihan toimiva.




niin ja itse autoon, onko porukalla vakiintunut jotkut "the" jouset noihin vakio pumppuihin mitkä on parhaat. Vois tilata tässä sähköjä ootellessa jouset tohon laitokseen.



Volvospede

Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 21.06.12 - klo: 08.50
Olihan noisa gmaden pumpuissa tuo "klikkeri" pullon kyljessä millä virtausreikää muutetaa lisäsäiliön suuntaan

Eikös siinä kylessä ollut vain aeration screw eli ilimaus tuluppa. Ei vaikuta öljyn virtaukseen.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Datajätkä

aajoo, nopeasti kattoin väärin. Tosta ois iisi tehä kyllä neulaventtiilikin.


Bigbear

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 21.06.12 - klo: 09.29
Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 21.06.12 - klo: 08.50
Olihan noisa gmaden pumpuissa tuo "klikkeri" pullon kyljessä millä virtausreikää muutetaa lisäsäiliön suuntaan

Eikös siinä kylessä ollut vain aeration screw eli ilimaus tuluppa. Ei vaikuta öljyn virtaukseen.
Menee jo hiukan ohi aiheen, mutta jatketaan. Miten tuo jousi ja sen kireys vaikuttaa iskarin käytökseen? Jousivakiohan ei muutu kun esijännitystä lisätään. Eli virtaus vastus on vakio tosin ilmeisesti suunnasta riippuvainen eli sisäänjoustossa neste työntää jousta sisään ja virtaus helpottuu? Ulosjoustossa mäntä määrittelee virtauksen?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Voima_K

No nyt on ensimmäinen rc-autoni koottu ja maalattu. Suuret kiitokset Bigbearille, jota ilman olisi jäänyt tämä kokoamatta. Kiitokset myös muille jotka jeesasivat ja antoivat hyviä ohjeita. Nyt vain hakemaan rupea korin pintaan Lavangosta.

//K

Bigbear

Hyvän näköinen. Mitä viripalikkaa sulla olikaan autossa kiinni?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Voima_K

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 14.07.12 - klo: 10.55
Hyvän näköinen. Mitä viripalikkaa sulla olikaan autossa kiinni?

No täytyy myöntää että suurin osa tingeltangeleista on vielä muovipussissa. Pitää ensin päästä ajamaan hiukan jotta osaa arvioida mitä hyötyä palikoista on.

mamyllyn

On muuten mielettömän hienosti maalattu kori :)

Tuletko huomenna ottamaan siihen osumia, ellei sada?

Lainaus käyttäjältä: Voima_K - 14.07.12 - klo: 09.54
No nyt on ensimmäinen rc-autoni koottu ja maalattu. Suuret kiitokset Bigbearille, jota ilman olisi jäänyt tämä kokoamatta. Kiitokset myös muille jotka jeesasivat ja antoivat hyviä ohjeita. Nyt vain hakemaan rupea korin pintaan Lavangosta.

//K

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000
Savox

Voima_K

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 14.07.12 - klo: 14.25
On muuten mielettömän hienosti maalattu kori :)

Tuletko huomenna ottamaan siihen osumia, ellei sada

varför inte. Kokeilin jo pihalla tuota peliä, mutta koiran jahtaaminen ei jaksa innostaa pidemmän päälle. Tulen paikalle aikalailla aamusta, mutta tuohon aukesikin jo ysin aikaan.

//K

Hazard

Voi voi, Amainiin tuli MIP-setti hintaan 165$. Joutu laittaan backorderiin koska saapumispäiväksi on ilmoitettu 3.8. Siitä sitten sisäkaudelle uusittu auto, onhan vanha jo melkein ajettu puhki, taas.

Linssi89

Kuinkas muuten on täytyykö etu ja taka diffeihin niihin bokseihinki missä itse diffit ovat laittaa jotain rasvaa tai diffiöljyä, kun siellä on kovat rattaat vastakkain?

allu 6

Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

samp-pa

Rasvaa laitetaan siis vain niihin rattaisiin, tarkoitus ei ole täyttää koko koteloa... Difffiöljy ei tuohon tarkoitukseen sovi, vaan esim. tämä: http://losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSA99203

Linssi89

Kiitoksia selkeistä vastauksista  :smiley: Pääsee taas jatkamaan puuhasteluja  :cheesy:

Bigbear

Kumpaa moottoria suosittelette Losiin
Hobbywing Xerun 3656SD 4000kv SCT vs. Hobbywing Xerun 3656SD 4700kv SCT
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

bcan

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 24.07.12 - klo: 09.06
Kumpaa moottoria suosittelette Losiin
Hobbywing Xerun 3656SD 4000kv SCT vs. Hobbywing Xerun 3656SD 4700kv SCT
Mulla on toi 4000kv moottori ja kyllä olen kyllä tykännyt, potkua löytyy tarpeeksi mun kaasusormelle. Aiemmin oli Ballistic 550 mutta tykkään enemmän ajaa tolla Hobbywingillä.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: bcan - 24.07.12 - klo: 09.26
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 24.07.12 - klo: 09.06
Kumpaa moottoria suosittelette Losiin
Hobbywing Xerun 3656SD 4000kv SCT vs. Hobbywing Xerun 3656SD 4700kv SCT
Mulla on toi 4000kv moottori ja kyllä olen kyllä tykännyt, potkua löytyy tarpeeksi mun kaasusormelle. Aiemmin oli Ballistic 550 mutta tykkään enemmän ajaa tolla Hobbywingillä.
Jos vertaa tehoa Ballisticciin, niin mihin tulokseen päädyt? Oletko päässyt vertaamaan Tekin Pro4:n?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

bcan

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 24.07.12 - klo: 09.33
Lainaus käyttäjältä: bcan - 24.07.12 - klo: 09.26
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 24.07.12 - klo: 09.06
Kumpaa moottoria suosittelette Losiin
Hobbywing Xerun 3656SD 4000kv SCT vs. Hobbywing Xerun 3656SD 4700kv SCT
Mulla on toi 4000kv moottori ja kyllä olen kyllä tykännyt, potkua löytyy tarpeeksi mun kaasusormelle. Aiemmin oli Ballistic 550 mutta tykkään enemmän ajaa tolla Hobbywingillä.
Jos vertaa tehoa Ballisticciin, niin mihin tulokseen päädyt? Oletko päässyt vertaamaan Tekin Pro4:n?
Kyl Ballisticisticillä auto pikkusen kovempaa varmaan meni, mut tossa Hobbywingissä on mun mielestä parempi tuntuma. Mulla kyllä vaihtus noparikin samalla joten suora vertailu ei onnistu. Muita moottoreita kun noita kahta en oo testaillu.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Hazard

Mä oon ajanu 550 Ballistickilla ja Pro4:lla eikä niiden välillä mitää mullistavaa eroa ole käytöksessä tai tehossa, mutta painossa on yli 90g.

bcan

Millasilla diffiöjjyillä meinaa väki ajella Jyskälän ja Vaasan kisoissa
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Hazard

Mä oon ajanu koko kesän 3,3,2 diffeillä mut nyt tein uudet 7,5,2 eikä ne tuntunu huonolta Jyskälässä kun kävin testit ajamassa. Oikeesti mä en huomaa mitään eroo autossa vaikka säätäisin mitä.

juhamatti

Itellä mitä on losin autoja ollut, niin pitää sanoa että ovat kyllä kauttaaltaan ehkä parhaita rc autoja mitä luoja on suonut rc harrastajille.
Suomessa tuo saatavuus on vaan asettanut joillekkin malleille saldon -0, mutta nykyään kun esim eu:n sisällä on helppo ostella ja jenkeistä varsinkin saa tuotetta niin tuo losi olisi kiistatta yksi parhaista vaihtoehdoista..
Osien laatu, tarkkuus, sopivuus jne on ihan muuta mitä muilla valmistajilla on ollut.
Toki kun Jukka Steenarikin sen firman leivissä on, ei varmasti ole vaikuttanut ainakaan auton ja tuotteiden kehityksen huonontumiseen..
Tosin Jukka ei taida enää itse kisailla, vaan on siellä inssi puolella..
Terveiset vaan Jukallekkin jos luet joskus näitäkin Suomen foorumeja :wink:..

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 01.08.12 - klo: 20.23
Itellä mitä on losin autoja ollut, niin pitää sanoa että ovat kyllä kauttaaltaan ehkä parhaita rc autoja mitä luoja on suonut rc harrastajille.

Osien laatu, tarkkuus, sopivuus jne on ihan muuta mitä muilla valmistajilla on ollut.

Vaikka Losilla hyviä ja nopeita autoja onkin niin en allekirjoita tätä osin sopivuus/laatu/tarkkuus asiaa, en ainakaan SCTE:n osalta. mä olen 5 viime vuoden aikana kasanut monien eri valmistajien kittejä kisakuntoon, olisiko tossa pöydällä kasaantunut tänä aikana noin 35-40 autoa ja valtamerkeistä ehdottomasti laadukkaammat autot on Durangolla ja Xrayllä. Varsinkin Xray on täysin omaa luokkaansa osien sopivuudessa ja laadussa.
Kylätason RC-kuski.