Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck

Aloittaja Hazard, 30.01.11 - klo: 20.51

82juha

niin auto koe ajettu ja omaan ajotyyliin aika hyvältä tuntui vaikkakin iskarit oli liian jäykät..
Ei kokemusta noista iskareista joissa tuollainen ruuvi hatussa.voisiko joku neuvoa meneekö iskarin täyttö
Saman lailla kuin muissakin vai avataanko ruuvia kiinnilaiton yhteydessä?

bcan

Lainaus käyttäjältä: 82juha - 06.09.13 - klo: 22.38
niin auto koe ajettu ja omaan ajotyyliin aika hyvältä tuntui vaikkakin iskarit oli liian jäykät..
Ei kokemusta noista iskareista joissa tuollainen ruuvi hatussa.voisiko joku neuvoa meneekö iskarin täyttö
Saman lailla kuin muissakin vai avataanko ruuvia kiinnilaiton yhteydessä?
Katoppas toi niin varmaan homma selviää
Rebuild your shocks with a bleeder cap

On kuulemma kannattavaa ensimmäisen ilmauksen jälkeen liikutella mäntää useampaan kertaa ruuvi kiinni ja ilmata sen jälkeen vielä ainakin toistamiseen.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

82juha


Kekkis

Sisäkausi lähestyy uhkaavasti, ja pitänee ostaa pinnit losiin jotta pääsee ajelemaan Tiksin radalla. Mistäköhän saisi helpoiten Tiksissä toimiviksi havaitut renkaat vanteilla? premounted olis tarkoitus hankkia jos vaan mahdollista, mutta kyllä tarvittaessa liimailemaankin taivun.  :wink:

bcan

Minipinnejä saa monestakin kaupasta. Tossa linkkiä muutamaan:

http://fi.eurorc.com/product/2805/schumacher-short-course-tyre---mini-pin---yellow-pair
http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-short-course/u6767-short-course-tyre-mini-pin-yellow.html
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-renkaat-vanteet-ja-insertit-corr-renkaat/schumacher-short-course-tyre-mini-pin-u6767
http://www.racersrcshop.com/schumacher-u6766-short-course-tyre-mini-spike-yellow-p-1501.html

Insertteinä oon ite käyttäny Shumin omia (http://www.racersrcshop.com/schumacher-u6772-foam-tyre-inserts-short-course-hard-p-1506.html) tai sitten jotain suht kovia M8 inserttejä.

Silver seosta ei kannata ostaa, se ei ilmeisesti toimi kunnolla tiksissä, eikä ainakaan Turussa LRP Areenalla. Toi yellow eli soft on paras yleisesti.

Premountattuna en oo minipinnejä nähny ja insertitkin pitää hommata erikseen. Ja vanteet tietty kans.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Kekkis

Lainaus käyttäjältä: bcan - 10.09.13 - klo: 10.40
Minipinnejä saa monestakin kaupasta. Tossa linkkiä muutamaan:

http://fi.eurorc.com/product/2805/schumacher-short-course-tyre---mini-pin---yellow-pair
http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-short-course/u6767-short-course-tyre-mini-pin-yellow.html
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-renkaat-vanteet-ja-insertit-corr-renkaat/schumacher-short-course-tyre-mini-pin-u6767
http://www.racersrcshop.com/schumacher-u6766-short-course-tyre-mini-spike-yellow-p-1501.html

Insertteinä oon ite käyttäny Shumin omia (http://www.racersrcshop.com/schumacher-u6772-foam-tyre-inserts-short-course-hard-p-1506.html) tai sitten jotain suht kovia M8 inserttejä.

Silver seosta ei kannata ostaa, se ei ilmeisesti toimi kunnolla tiksissä, eikä ainakaan Turussa LRP Areenalla. Toi yellow eli soft on paras yleisesti.

Premountattuna en oo minipinnejä nähny ja insertitkin pitää hommata erikseen. Ja vanteet tietty kans.

Juu tuo pinnien löytäminen ei se ongelma ole, kovasti premounted versioita olisin halunnut, mutta suomesta ei taida moisia saada. Pinnejä kyllä on maailman toreilla näkynyt premounted paketteina, mutta ilmeisesti esim. pro-linen vanteet eivät suoraan autoon käy, ja niitä pitää laikata jos alle meinaa laittaa... No kaipa se on sitten ostettava kaikki erikseen jos suomesta meinaa hankkia. =/

micsa.fi

Tämä menee jo hieman offtopic:

Tietääkseni Schumi ei myy minipinnejä tai spikejä esiliimattuina vanteille, ja enkä oikein jaksa uskoa että kukaan muukaan firma niitä liimailisi tarvikevanteelle kun kyse on kuitenkin erikoisrenkaasta jonka kysyntä rajallinen. Schumilla on tullut jotain esiliimattuja myyntiin, mutta ne vaikuttaa olevan enemmän RTR tyyppisiä ja vanteen offset ei välttämättä sovi Losiin.
Wacky Stack Racing Team

82juha

Renkaat tiedossa nyt niin olisiko kellää heittää iskari salaisuuksia sisälle? Tikkurilan radalle
Männät .öljyt.jouset ja maavaran niin jos saisi sen puolen pelaamaan hyvin niin olisi huomattavasti mukavempaa
Ajella.. Voi tietysti laajemminkin antaa tietoa jos innostuu :laugh:

peejii_h

Kaikki hieman tiukempaa. Mustat jouset eteen ja hopea taakse (racing).

junnu_85

Kysäsen täällä.
En löytänyt mistään valmiita setuppeja Lrp Areenalle. Ilmeisesti litkut sekä iskareissa,että diffeissä vähän jäykemmiksi.
Tällä hetkellä iskareissa 30/25 ja diffeissä 5/5/3 litkut. Jos joku osaisi sanoa millä on ajellut Turussa,niin olisi vähän mukavampi lähteä testaamaan Losia,kunhan sen saa putsailtua.
Jos haluaa,niin myös yv:tä voi laittaa.

Mice

Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 24.09.13 - klo: 21.25
Kysäsen täällä.
En löytänyt mistään valmiita setuppeja Lrp Areenalle. Ilmeisesti litkut sekä iskareissa,että diffeissä vähän jäykemmiksi.
Tällä hetkellä iskareissa 30/25 ja diffeissä 5/5/3 litkut. Jos joku osaisi sanoa millä on ajellut Turussa,niin olisi vähän mukavampi lähteä testaamaan Losia,kunhan sen saa putsailtua.
Jos haluaa,niin myös yv:tä voi laittaa.

Mulla on ollu iskareissa edessä 25 ja takana 20. Diffit on ollu 7-7-2.
Muista setupeista saa joku vielä enemmän pro-kuski laittaa infoa.

-Mikko-
#88
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

82juha

Lainaus käyttäjältä: Mice - 24.09.13 - klo: 22.42
Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 24.09.13 - klo: 21.25
Kysäsen täällä.
En löytänyt mistään valmiita setuppeja Lrp Areenalle. Ilmeisesti litkut sekä iskareissa,että diffeissä vähän jäykemmiksi.
Tällä hetkellä iskareissa 30/25 ja diffeissä 5/5/3 litkut. Jos joku osaisi sanoa millä on ajellut Turussa,niin olisi vähän mukavampi lähteä testaamaan Losia,kunhan sen saa putsailtua.
Jos haluaa,niin myös yv:tä voi laittaa.

Mulla on ollu iskareissa edessä 25 ja takana 20. Diffit on ollu 7-7-2.
Muista setupeista saa joku vielä enemmän pro-kuski laittaa infoa.
Otan mielelläni myös Tikkurilaan iskari set kuppia vastaan:)


Mitkä jouset ja männät sulla on?eikö nuo iskariöljyt ole aika löysät?
-Mikko-
#88

micsa.fi

Pro-kuskien antaessa odottaan itseään heitän amatöörinä omat kommenttini:

Itsekään en ollut tehnyt setuplappua viime talven Turun kisoista, mutta muistini mukaan ajoin noin 27.5W-30W öljyillä (AE) ja vakiomännillä iskareiden ollessa emulsiotyyppiset. Tiksiin verrattuna autoa piti nostaa jonkun verran, että se alkoi toimimaan. Kuten muillakin radoilla, tärkeintä on että autossa on oikeat renkaat alla. Turussa Minipinnin pitää olla reilusti kulunut (keskeltä sileä) että se toimii, uutena ei lähelläkään yhtä paljon pitoa.

Ohessa muuten linkki Tammisaaressa käyttämääni setuppiin. Toiminee varmaan muillakin turffiradoilla.

https://www.dropbox.com/s/2y747d7c2npv12n/Losi_TEN-SCTE_Setup_Tammisaari_2013-09-14.pdf
Wacky Stack Racing Team

Kekkis

Erikoinen ongelma alkoi vaivata Losiani rikkoutuneen takavetoakselin (Rear CV Driveshaft) vaihdon jälkeen ja hieman ihmeissäni olen että mistäköhän mahtaa johtua. Vaihdoin siis tuon mainitun osan, ja heti vaihdon jälkeen spurri meni sileäksi ilman näkyvää syytä. Ostin uuden spurrin ja tupla/tripla tarkistin että pinion ja spurri kohtaavat oikein, ja spurri kestikin nyt noin 5 akullista, kunnes osasta hampaista hioutui puolet pois.... En tosiaan ymmärrä miten ihmeessä tuo vetarin vaihto voi saada moisen aikaiseksi, onkohan mahdollista että keskidiffi jossa spurri on kiinni on vääntynyt millin tai pari, ja kun autoa hyppyyttää pääsee pinioni ja spurrin välys elämään.

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: Kekkis - 13.10.13 - klo: 15.42
Erikoinen ongelma alkoi vaivata Losiani rikkoutuneen takavetoakselin (Rear CV Driveshaft) vaihdon jälkeen ja hieman ihmeissäni olen että mistäköhän mahtaa johtua. Vaihdoin siis tuon mainitun osan, ja heti vaihdon jälkeen spurri meni sileäksi ilman näkyvää syytä. Ostin uuden spurrin ja tupla/tripla tarkistin että pinion ja spurri kohtaavat oikein, ja spurri kestikin nyt noin 5 akullista, kunnes osasta hampaista hioutui puolet pois.... En tosiaan ymmärrä miten ihmeessä tuo vetarin vaihto voi saada moisen aikaiseksi, onkohan mahdollista että keskidiffi jossa spurri on kiinni on vääntynyt millin tai pari, ja kun autoa hyppyyttää pääsee pinioni ja spurrin välys elämään.
siis tarkoitatko keskiiffin spurria vai etu/takadiffien kulmavaihdetta? Jos moottori pääsee liikkumaan, niin spurri on aika nopeasti entinen.

MIPiltä on tulossa 1/8e konversio setti.  http://www.redrc.net/2013/10/mip-pro8-conversion-kit-for-the-scte-truck/ tuolla ens kesänä M8e sarjaan
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Kekkis

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 13.10.13 - klo: 16.01
Lainaus käyttäjältä: Kekkis - 13.10.13 - klo: 15.42
Erikoinen ongelma alkoi vaivata Losiani rikkoutuneen takavetoakselin (Rear CV Driveshaft) vaihdon jälkeen ja hieman ihmeissäni olen että mistäköhän mahtaa johtua. Vaihdoin siis tuon mainitun osan, ja heti vaihdon jälkeen spurri meni sileäksi ilman näkyvää syytä. Ostin uuden spurrin ja tupla/tripla tarkistin että pinion ja spurri kohtaavat oikein, ja spurri kestikin nyt noin 5 akullista, kunnes osasta hampaista hioutui puolet pois.... En tosiaan ymmärrä miten ihmeessä tuo vetarin vaihto voi saada moisen aikaiseksi, onkohan mahdollista että keskidiffi jossa spurri on kiinni on vääntynyt millin tai pari, ja kun autoa hyppyyttää pääsee pinioni ja spurrin välys elämään.
siis tarkoitatko keskiiffin spurria vai etu/takadiffien kulmavaihdetta? Jos moottori pääsee liikkumaan, niin spurri on aika nopeasti entinen.

MIPiltä on tulossa 1/8e konversio setti.  http://www.redrc.net/2013/10/mip-pro8-conversion-kit-for-the-scte-truck/ tuolla ens kesänä M8e sarjaan

Keskidiffin spurria tarkoitan, ja moottori ei kyllä pääse liikkumaan, tai ei ainakaan päässyt ennen tuota osan vaihtoa... Onhan se mahdollista että nyt syystä tai toisesta liikkuu, pitää käydä vielä kertaalleen läpi kaikki ruuvit jne.

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Kekkis - 13.10.13 - klo: 16.11
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 13.10.13 - klo: 16.01
Lainaus käyttäjältä: Kekkis - 13.10.13 - klo: 15.42
Erikoinen ongelma alkoi vaivata Losiani rikkoutuneen takavetoakselin (Rear CV Driveshaft) vaihdon jälkeen ja hieman ihmeissäni olen että mistäköhän mahtaa johtua. Vaihdoin siis tuon mainitun osan, ja heti vaihdon jälkeen spurri meni sileäksi ilman näkyvää syytä. Ostin uuden spurrin ja tupla/tripla tarkistin että pinion ja spurri kohtaavat oikein, ja spurri kestikin nyt noin 5 akullista, kunnes osasta hampaista hioutui puolet pois.... En tosiaan ymmärrä miten ihmeessä tuo vetarin vaihto voi saada moisen aikaiseksi, onkohan mahdollista että keskidiffi jossa spurri on kiinni on vääntynyt millin tai pari, ja kun autoa hyppyyttää pääsee pinioni ja spurrin välys elämään.
siis tarkoitatko keskiiffin spurria vai etu/takadiffien kulmavaihdetta? Jos moottori pääsee liikkumaan, niin spurri on aika nopeasti entinen.



MIPiltä on tulossa 1/8e konversio setti.  http://www.redrc.net/2013/10/mip-pro8-conversion-kit-for-the-scte-truck/ tuolla ens kesänä M8e sarjaan

Keskidiffin spurria tarkoitan, ja moottori ei kyllä pääse liikkumaan, tai ei ainakaan päässyt ennen tuota osan vaihtoa... Onhan se mahdollista että nyt syystä tai toisesta liikkuu, pitää käydä vielä kertaalleen läpi kaikki ruuvit jne.

Eihän vaihdettu vetari jumita jousituksen ääriasennoissa?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Jema

Päiväätä,

Mikäs teidän kokeneempien mielestä olisi ten-scte malliin rokkaavin moottori? Itseltäni löytynee kotoa hw:n 120a nopari ja kaksi 4-pole moottoria. Toinen olisi hw:n 4700kv ja toinen tenshock 401 4600kv. Voisin melkeimpä jo vastata itselleni, ettei moteissa taida pahemmin eroa olla, mutta jos kokemusta löytynee näistä niin otan ilomielin vastaan. Itse käytän akkuina 2s 7000mah 50c lipoja. Näiden luulisi kestävän?
Losi TEN-SCTE

ossih

Lainaus käyttäjältä: Jema - 16.11.13 - klo: 14.08
Päiväätä,

Mikäs teidän kokeneempien mielestä olisi ten-scte malliin rokkaavin moottori? Itseltäni löytynee kotoa hw:n 120a nopari ja kaksi 4-pole moottoria. Toinen olisi hw:n 4700kv ja toinen tenshock 401 4600kv. Voisin melkeimpä jo vastata itselleni, ettei moteissa taida pahemmin eroa olla, mutta jos kokemusta löytynee näistä niin otan ilomielin vastaan. Itse käytän akkuina 2s 7000mah 50c lipoja. Näiden luulisi kestävän?

Miula on parikin HW 4-pole konetta, 4700kv ja 4000kv. 4700 on vähän turhankii äkänen rata ajoon. Itellä ainakii tulokset parani ku vaihoin tuohon 4000kv koneeseen.

Team Old Farts

Jema

Ok kiitoksia.

Riippunee varmaan paljolti myös siitä, että missä radalla tulee ajettua jne. Tuntuu tuo 4700kv itellenikin aikas kovalta moottorilta. Jospa sitä vähän ohjaimesta epalla rajoittaisi.
Losi TEN-SCTE

Totte

Lainaus käyttäjältä: ossih - 16.11.13 - klo: 14.18
Lainaus käyttäjältä: Jema - 16.11.13 - klo: 14.08
Päiväätä,

Mikäs teidän kokeneempien mielestä olisi ten-scte malliin rokkaavin moottori? Itseltäni löytynee kotoa hw:n 120a nopari ja kaksi 4-pole moottoria. Toinen olisi hw:n 4700kv ja toinen tenshock 401 4600kv. Voisin melkeimpä jo vastata itselleni, ettei moteissa taida pahemmin eroa olla, mutta jos kokemusta löytynee näistä niin otan ilomielin vastaan. Itse käytän akkuina 2s 7000mah 50c lipoja. Näiden luulisi kestävän?

Miula on parikin HW 4-pole konetta, 4700kv ja 4000kv. 4700 on vähän turhankii äkänen rata ajoon. Itellä ainakii tulokset parani ku vaihoin tuohon 4000kv koneeseen.

Tuo tenshockin moottori ei ole sensorillinen ja tuo hw 4700 on , siinä on se ero kaasu tuntumassa , jos nopari hyväksyy sensorillisen moottorin
axial jeep
tamiya m05

ossih

Lainaus käyttäjältä: Jema - 16.11.13 - klo: 15.00
Ok kiitoksia.

Riippunee varmaan paljolti myös siitä, että missä radalla tulee ajettua jne. Tuntuu tuo 4700kv itellenikin aikas kovalta moottorilta. Jospa sitä vähän ohjaimesta epalla rajoittaisi.

No tähän mennessä voisin sanoo että 4000 on parempi ihan sama mikä rata kyseessä :) Se on vaan käytökseltään mukavampi kone ajaa. Vaikka rajottaskii epalla sitä 4700 konetta.
Team Old Farts

Jema

#622
Kiitos teille vastauksista. Voisin vielä härnätä tyhmillä kyssäreillä, kun huomasin että toinen etuiskari vuotaa aika pahannäköisesti. Eli olisiko suoraan linkittää hyvää litkua tuonne ja mahdollisia osia joita näissä yleensä pettää. Tuskin koko iskaria tarvinnee vaihtaa? Eurorc:ltä en nopeella selailulla oikeen mitään löytänyt. Tosin kyseessä suht käsi vielä näissä :smiley:

Edit:
Taisin jo jälkimmäiseen löytää vastauksen http://fi.eurorc.com/product/3683/team-losi-racing-bleeder-shock-cap-set-2#.UokkfHkazCQ
Onko näistä muuten tietoa ovatko havaittu toimivimmiksi kuin nuo muoviset alkuperäiset.
Losi TEN-SCTE

ossih

Lainaus käyttäjältä: Jema - 17.11.13 - klo: 22.08
Kiitos teille vastauksista. Voisin vielä härnätä tyhmillä kyssäreillä, kun huomasin että toinen etuiskari vuotaa aika pahannäköisesti. Eli olisiko suoraan linkittää hyvää litkua tuonne ja mahdollisia osia joita näissä yleensä pettää. Tuskin koko iskaria tarvinnee vaihtaa? Eurorc:ltä en nopeella selailulla oikeen mitään löytänyt. Tosin kyseessä suht käsi vielä näissä :smiley:

Mistä kohtaa se vuotaa? Itellä ainakii on SCTE iskarit olleet äärimmäisen luotettavia, ykskään ei oo vuotanu varmaan ikinä. Ei ne ehkä herkimmät maholliset iskarit oo, mutta luotettavat kyllä. Jos se sieltä iskarin alapäästä vuotaa niin kannattaa kattoo että ne alapään korkit on kierretty kunnolla pohjaan asti. Jos sieltä on se X-rengas tiiviste menny ni pelkkiä tiivisteitä ei taida saada uusia, mutta ei tuo ihan älyttömästi tuo iskarin korjaussarja maksa:
http://fi.eurorc.com/product/3601/team-losi-shock-rebuild-set-2
Yhessä sarjassa on osat kahteen iskariin.
Iskariöljyks eteen esim tämä:
http://fi.eurorc.com/product/4886/team-losi-racing-silicone-shock-oil-30wt-120ml
Team Old Farts

Jema

Näyttäisi yläpään korkki flaskaavan. Ehkä voisin nuo aiemmin linkkaamani metalliset samantien tilata oli sitten vikaa tai ei edellisissä. Laitetaan myös  tuota  maiinitsevaasi litkua tulemaan, jospa ottaisi samalla muitakin jäykkyyksiä. Kiitos.
Losi TEN-SCTE

ossih

Lainaus käyttäjältä: Jema - 17.11.13 - klo: 22.39
Näyttäisi yläpään korkki flaskaavan. Ehkä voisin nuo aiemmin linkkaamani metalliset samantien tilata oli sitten vikaa tai ei edellisissä. Laitetaan myös  tuota  maiinitsevaasi litkua tulemaan, jospa ottaisi samalla muitakin jäykkyyksiä. Kiitos.

Nuo metalliset bleeder capit on hyvät. Mutta niiden kanssa sitten iskari tehään vähän eri tavalla kuin vakiohattujen. Jos homma ei ole tuttu niin kantsii vilkasta esim tämä video:
HorizonHobby.com How-To - Rebuild the Shocks on your 22™, 22T™ and 22™SCT

Siinä puhutaan 22:n iskareista mutta periaate on täysin sama.
Team Old Farts

Totte

Lainaus käyttäjältä: Jema - 17.11.13 - klo: 22.39
Näyttäisi yläpään korkki flaskaavan. Ehkä voisin nuo aiemmin linkkaamani metalliset samantien tilata oli sitten vikaa tai ei edellisissä. Laitetaan myös  tuota  maiinitsevaasi litkua tulemaan, jospa ottaisi samalla muitakin jäykkyyksiä. Kiitos.

käytätkö iskareita kumeilla vai emulsio tyyppisinä ? eli tuossa hatussa kumilla vai ilman ?
axial jeep
tamiya m05

Jema

Kyselläähän taas täällä, kun meni sormi suuhun. Alkoi tuo ohjaus luistamaan pikkuhiljaa ajaessa. Ei siis kääntynyt enään tiukasti. Hetken jos toisen pähkäilin ongelmaa ja tajusin ettei servolta renkaille asti viesti kulje mutkattomasti. Syyliseksi osottautui tuo steering bellcrank vai mikä onkaan jossa nuo kaksi muovi osaa ovat vastakkain ja näiden alla on jousi pohjaa vasten. Nämä muoviosat ovat alkaneet luistamaan toisiaan vasten, mutta mistään en kyllä löydä syytä sille. Jousikin näyttää olevan ihan kondiksessa. Onko näitä sattunut muille?
Ps. Kui helevatun pieni kuusio tuossa steering linkissä oikein on..
Losi TEN-SCTE

LorenttioRC

Toi ongelma johtuu siitä, että servosaverin jousen kiristysmutteri (se sininen osa) on päässyt itsekseen avautumaan. Laitat siihen ruuvilukitetta, kiristät sen avulla jousen loppuun asti ja avaat noin puoli kierrosta. Se ruuvi on 1/16 tuuman kannalla ja pyöristyy helposti avatessa, kokemusta on.

Jema

Losi TEN-SCTE