Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Nürnbergin lelumessujen M8 uutuuksia

Aloittaja Tuukka, 03.02.11 - klo: 14.27

Tuukka

Novarossin koneisiin keksineet tuuletuskannen, jossa rivat valuu ikään kuin alaspäin liitospinnasta. On sitten vissiin eri asia kuin moottorilohkon tuuletusripojen kasvattaminen. Koneen takakannen materiaali on muuttunut alumiinista teräkseksi vähemmän kitkan takia.

Xray on hionut krossariaan paremmaksi. Pinjonin laakerit menneet uusiksi. Tämä parannus ei taida tulla yllätyksenä. Yllätys sen sijaan, että alatukivarret eivät ole lyhentyneet.

NVisioni on patentoinut uuden kampiakselin. Muutenkin uusi moottori nimimiehillä tiimitettynä.

RB tuonut krossarin markkinoille. Eivät taida ihan luokan huipulle pyrkiä.

jucca

Honkkariltakin näköjään tulossa uusi M8, tosin proto asteella vielä. Nykytrendin mukaan kapea ja vastarikotelo ja patteriboxi erikseen ym.   ...Leikö tullut pieni mittavirhe kun moottoripukki on vain 2 ruuvilla kiinni...

http://www.rcbonus.com/news/?p=514

HVoltage

Ihmetyttää edelleen tuo Xray:n vastaripoksi, surkein loota mitä maa päällänsä kantaa. Joskohan tuo kolmas (vai onko jo neljäs kehitysversio) kardaanipinionien laakeroinneista onnistuisi. Tosin nyt näyttää siltä, että on palattu ns. XB8 aikaan eli pitäisi kestää ;)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Tuukka

Jotenkin tuo HN vähän maistuu sellaiselta usean auton kopiolta. Otetaan tosta autosta toi ja seuraavasta seuraava osa. Epäilen, että suunnittelija on ainakin JQ:n auton nähnyt.

Divi

eipä nykykonseptilla sellasta autoa voi kehittääkkään missä ei olisi kopiointia muista autoista. Taitoahan seki on että osaa poimia muista autoista ne nopeet jutut. :)

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: jucca - 03.02.11 - klo: 16.47
Honkkariltakin näköjään tulossa uusi M8, tosin proto asteella vielä. Nykytrendin mukaan kapea ja vastarikotelo ja patteriboxi erikseen ym.   ...Leikö tullut pieni mittavirhe kun moottoripukki on vain 2 ruuvilla kiinni...

http://www.rcbonus.com/news/?p=514

En mä kyllä kapeeta näe vaikka kuinka yritän.

Ile__

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 04.02.11 - klo: 00.49
En mä kyllä kapeeta näe vaikka kuinka yritän.

Jospa siinä tarkoitettiin, että runkolevy on kapea. Mutasuojilla otettu se vanha leveys sitten takaisin :laugh:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

mikari

#7
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 03.02.11 - klo: 14.27
RB tuonut krossarin markkinoille. Eivät taida ihan luokan huipulle pyrkiä.

Meikäläiselle tulossa tämä auto. Merkkinä RB on itselle kovin tuttu ja jopa houkuttelevakin.
Kevyeen rata-ajoon tulossa enkä odota auton olevan kärkipään tasoa kun ei ole kuskikaan. Hinta saksasta
500€ kotiin toimitettuna ja se sisältää paitsi kisalaillisen .21 RB moottorin ja pakoputkiston (EFRA 2045),
niin myös vastarin nimh akun ja gigasen ratin sekä Savoxin servot eli tosiaan täysin RTR kisakäyttöön. Minusta ei paha laisinkaan.
Renkaat vaikuttavat sopivilta sisäänajoon, mutta eivät varmaan paljoa pidemmälle jos eivät todella yllätä. Koneen en tod. odota olevan kärkipannujen tasoa, mutta jos sointi on korvalle miellyttävä ja käyntivarma - mitä painottavat - niin se riittää. Menevän näköinen minusta, kapeana "prätkän" oloinen, toivottavasti kestää ajoa sen verran ettei ihan koko ajan mene ajot sivusuun osia odotellessa. No tallissa on autoja, joten ei sekään nyt mikään maata kaatava juttu vaikka näin kävisikin. Toivottavasti ei kuitenkaan iso pettymys kaiken kaikkiaan. Otin pullstart version, koska kokenut pärjää silläkin, boxi sitten hankintaan jos tämä kokenut ei.. tai onhan mulla boxi mutta jos nyt koittas pitää sen rata-autoille säädettynä vaikka tokihan siitä pyörän nopeasti kääntää niinkuin aiemminkin. Katsotaan nyt, kelit ainakin lämpenee lupaavasti sisäänajoa ja pihasuttausta ajatellen ennen radoille pääsyä (pääsiäisenä perinteisesti Turussa mutta ehkä tänä vuonna ei?)

e: http://gallery.neobuggy.net/Site-Photos/Nuremberg2011/RB-One-Buggy/15693554_rBb7r#1176278148_butFs
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VOmSVDS-Qck
Kiitos 20 vuodesta!

Ile__

Asiallisen näköiset nuo vetonivelten suojakumit tuossa RB:n buggyssä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

mikari

Totta. Vaikuttaisi tuohon kura/roiskesuojaukseen on kiinnitettäneen kohtuullisesti huomiota muutenkin. Muodot ovat sulavat ja radiolevy servoineen irtoaa yhtenä pakettina, joten tällä voinee ajella hieman rapaisemmissakin oloissa.
Kiitos 20 vuodesta!

Ile__

Erikoinen ratkaisu tuokin, että keskidiffi on toisinpäin kuin yleensä on näissä totuttu näkemään.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

mikari

Totta tuokin. Keskipukki on alumiinia.
Olet ilmeisesti katsellut kuvia täältä http://www.rbproducts.com/presentation/RB/RBONE/LANCEMENT/minisite.php?r=1&Largeur=1440&Hauteur=900
Huomasitko taitetun perän?  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Ile__

Eiku katsoin tuosta linkistä jonka tuossa aiemmin olit laittanut. Siinä vähäsen jo arvailin mikä firma tämän on RB:lle valmistanut. Nyt kun laitoit tuon toisen linkin, niin ei tarvi enää arvailla, sen näkee siitä aivan selkeästi mm diffibokseista, vakaajista, pyörän hubeista, ohjaus osista, iskareista ja moottoripukista :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

mikari

#13
Sä olet tarkka  :wink: Xray? HPI? Losi? Ei nyt heti soita mun kelloa vaikka iskarit ovatkin samanoloiset kuin sun jossain mallissa..(HPI)

ranskikset sanoo että kiinalainen se ei ole.

feissarissa http://www.facebook.com/profile.php?id=100001780968797

Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 03.03.11 - klo: 08.26
Erikoinen ratkaisu tuokin, että keskidiffi on toisinpäin kuin yleensä on näissä totuttu näkemään.

Noinpäin se on ollu losissa heti alusta lähtien.

Ile__

Niinpä muuten onkin. Losissahan on takempi jarrulevy pienempi kuin etummainen, siinä varmaan on kone vielä lähempänä keskidiffiä kuin tässä RB.ssä jossa näyttäis olevan levyt samankokoiset molemmilla puolin.

HPI:n tekemältähän tuo näyttäis, 100% varmuudellahan on hankala kuitenkaan sanoa kun samannäköistä suunnitteluahan voidaan tehdä missä firmassa tahansa...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

mikari

Jep. No mutta katsotaan lisää kun saadaan laitos tänne ja sitä kautta liikenteeseen.
Kiitos 20 vuodesta!

goos

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 03.03.11 - klo: 08.39
ranskikset sanoo että kiinalainen se ei ole.
Se ett jokin yritys tulee tietystä maasta ei tarkoita sitä että niiden osat ei tulisi Kiinasta. Kummastuttaa kans se että nähdään negatiivisena asiana että jokin tuote tulee Kiinasta. Kiinasta saa vaihtelevaa laatua ihan riippuen siitä mistä sen tilaa, mut niinhän kaikissa paikoissa on :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

mikari

niin, itse näet asian näköjään negatiivisena. sitähän tuossa ei mitenkään sanottu edellä.

todettiin vain, ettei ole kiinasta ranskalaisen forumin mukaan. ei myöskään ole ranskasta. onko kumpikaan hyvä tai huono, siihen en ota kantaa.
Kiitos 20 vuodesta!

jarkko

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 03.03.11 - klo: 08.39
...
ranskikset sanoo että kiinalainen se ei ole.


Minkä sisällön itse annat tälle kommentillesi?
Mitä sellaista merkittävää se sinulle kertoo, että haluat tuoda sen muidenkin tietoon?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

mikari

#20
Pohdittiin valmistajaa Ilen kanssa edellä kenties? Saattaa olla asialla merkitystä sen suhteen.

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 03.03.11 - klo: 08.36
Eiku katsoin tuosta linkistä jonka tuossa aiemmin olit laittanut. Siinä vähäsen jo arvailin mikä firma tämän on RB:lle valmistanut. Nyt kun laitoit tuon toisen linkin, niin ei tarvi enää arvailla, sen näkee siitä aivan selkeästi mm diffibokseista, vakaajista, pyörän hubeista, ohjaus osista, iskareista ja moottoripukista :wink:

Joten kopioin lauseen ranskisten forumista.

No eipä itselle väliä kiinalainen tai ei. Väliä on enemmänkin sillä miten se pelaa. Ja tietysti sillä että merkki on RB ja hehän vastaavat tietysti tuotteen laadusta. Moottorit ovat ainakin olleet aina todella hyviä (novarossi pohjaisia Italiasta).

Nuo pakkaavat ja laatua valvovat kädet eivät vaikuta kuvassa kiinalaisilta, enemmänki anglosaksisilta(?)   :huh:



Kiitos 20 vuodesta!

InfernoSP4

Tuollaisia "välimallejahan" ei markkinoilla kovin paljon ole tyrkyllä. Vaihtoehdot on siis aika pitkälle
edullinen RTR tai huippukallis kisapeli.  Edes huvikseen tehtävään radalla ajoon halpa RTR ei ole oikein käypäinen ratkaisu ja toisaalta taas kisapirssin ominaisuudet meen tällaisessa käytössä suurelta osin hukkaan. Eli kohtuuhintainen mutta silti laadukas ja kestävä laitos olisi kova sana! Ja sellainen tuo RB voisi hyvinkin olla.

Odotan innolla GT Warriorin kommentteja, jahka auto on saatu tulille!  :tongue:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

mikari

#22
Tänks män. Mun mielestä sun analyysi osuu hyvin kohdalleen!
Lähes poikkeuksetta RTR malleissa on liian kiso kone tai leimaamaton pilli, tai huonot servot, jotta voisi  osallistua SM-luokkaan. Tässä nämä asiat ovat kunnossa suoraan paketista.

Toivotaan että näin todellakin käy eli auto osoittautuisi kisakelpoiseksi. Radallahan sen sitten viimeistään näkee onko autosta kilpa-autoksi ja mitä menee/ei mene rikki.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Jos joku sattuis olee kiinnostunut niin tilasin tuolta (keltaisen):
http://www.rmv-deutschland.de/verbrenner-modelle/rb-one-1-8-scale-4wd-buggy-rtr-pullstart.html
Toimitus samana päivänä ja lähetyksen seuranta onnistuu DHL:n seurannan kautta. Kuten edellä todettua, ei postimaksuja laisinkaan eli tuo 499€ jää paketin hinnaksi johon tarvii lisätä vain AA patterit lähettimeen, 1 patteri hehkulle ja sitten polttoaine autoon, jotta pääsee ajamaan.
Kiitos 20 vuodesta!

InfernoSP4

Jeps, tulipa vielä illalla paremmin katsottua noita RB One:n kuvia ja täytyy sanoa, että tosi viimeistellyltä
kyllä kuvissa näyttää. Esim. ne vetoakselien suojaukset yms. jutut oli kyllä vakuuttavan näköisiä! Samoin tuo, että on kohtuu hyvät  servot jo heti kättelyssä.

Lähettimestä en huomannut yhtään kuvaa mutta varmaan joku perus 2,4 gigan ratti? EPA-säädöt, yms. perusjutut siitä lienee kuitenkin löytyy? 
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

mikari

Näin luulisin radion suhteen. Voin laittaa siitä kuvan kun saan käsiini.

Aika jännää ettei HB:n uutta CR8:ia ollut messuilla? Siinäpä vasta erikoinen M8 krossari.
http://gallery.neobuggy.net/Site-Photos/Hot-Bodies-CR8/15870793_BVBXP#1190102552_Uz623
Kiitos 20 vuodesta!

CluBBaH

Sen verran erikoisen näkönen että verrattuna aikasempaan hb:hen , tuon joutuu kantamaan useempana palasena radalta pois.
XRAY 808 2009 Spec |

mikari

RB:stä paljon kuvia täällä
http://www.rcmag.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=41372&highlight=rb+one
Suojauksista yms. Siipiteline ei ole mun ideaali (torniin pultattu) mutta kai se kelpaa..
Kiitos 20 vuodesta!

tomije

Aika eirikoinen toi pyöränakselin hexan tapin kiinnitys.
Näyttäis että tappi itsessään olis pidätintuuvi.
http://www.rcmag.fr/reviews/course/tt18/div11/13/gpdemontpellier0211/technique/rbone/av/avrbone9.jpg

Edit:
pitäskö nimetä topic uudelleen vaikkapa "RB one" ?
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

mikari

Joo, tuossa BMT:ssä on sama systeemi. Tosin se ei ole niin hyvä kuin läpiviety tappi koska jos hexi löystyy niin ei vetoa millään pyörällä. Joten parempi että lukitus/pidätinruuvi pysyy kiinni. Halpahan tollanen ratkaisu on ja tarvii taas muutaman osan vähemmän.

Mun puolesta..
Kiitos 20 vuodesta!