Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

RB One Suomessa

Aloittaja mikari, 07.03.11 - klo: 16.15

HYPER 11 WRC

Lainaus käyttäjältä: rs tuning - 18.03.11 - klo: 21.50
Rupee ainavaan kiinnostamaan enemmän ja enemmän toi RB rtr paketti... :wink:
Jes , osta pois ja kerro meillekkin kuulumiset testiajojen jälkeen..ja mielummin ennen ensimmäisiä
osakilpailuja :grin:

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 18.03.11 - klo: 22.02
En kyllä ymmärrä miksi... siis varsinkin kun se reiska jo hyllystä löytyy.
Siihen tarvii niin paljo varaosia, että helpompi myydä ja ostaa uus tollanen...
Loppusumma tulee olemaan lähelle +/-0€. Katotaan nyt josko ne Reiskalla
osais ajatella vanhojakin harrastajia, jotka ei osta/saa uutta autoa jokavuosi :tongue:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

HYPER 11 WRC

Onnea valitsemallasi tiellä :grin:

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: HYPER 11 WRC - 18.03.11 - klo: 23.16
Onnea valitsemallasi tiellä :grin:
En mä sanonu vielä RB:tä ostavani, tarvi yhtään vittuilla täs tilantees kun tein kauppoja ja suunnitelmia sen mukaan, että saan 2011 konversiokitin tohon p****an pian :angry:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

*Ari*

Aja sillä ensin. Hauku sitten p*skaks.

HOKE jo selittikin miten sen päivittää edullisesti 11 malliks.

Ei mikään yllätys että konversiokitti on kallis (koska siinä on paljon aluumiini osia)

hobbyfactory.fi kyosho, AKA

*HOKE*

No mutta ei se homma parane vaihtamalla autoon missä on sama systeemi kuin autossasi nyt.
Mielummin sitten tekee reiskaan suojat noille laakereille.

Äkkiseltään tuntuu siltä ettei reiskan pinionille käy muun merkin nivel.

Noh, mutta mikäli ei käy niin aika suurella todennäköisyydellä silti muiden merkkien kardaanit käyvät nivelkuppiin... kunhan vaan pallon halkaisija on sama (aika perus koko) ja tapin paksuus sama 2,5mm (tämäkin hyvin tyypillistä)
Ellei sieltä nyt sitten sopivaa löydy ihan reiskalta itseltään.

Eilen äkkiseltään vertasin vetoakselia tuohon 09 auton taakse...
Saattais olla sopivaa mittaa... tarkemmin näen vain kun saan tuon kardaanin nivelen käsiini.

rs tuning

#96
Lainaus käyttäjältä: *Ari* - 19.03.11 - klo: 08.24
Ei mikään yllätys että konversiokitti on kallis (koska siinä on paljon aluumiini osia)
Konversiokittiä ei oo olemassa "ainakaan vielä" sanoivat Xray:llä kun kyselin...
Kai se on kallis kun joku on keränny yksitellen palikat nippuun ja laskukoneessa
hakannu samalla + nappia, ilman "könttä alennusta" :tongue:

Ainiin ja en oo vielä vaihtamassa... Keskustelut 2011 osista kesken, pitää vaan päättää mitä on pakko jättää vanhaa...

Ja tästä eteenpäin tämä asia ei kuulu tähän topikkiin, eli jatkakaa tämän auton keskustelua...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

mikari

No eipä tässä juuri keskusteltavaa ennen kuin taas aurinko alkaa paistaa ja saadaan tankillisia kulumaan  :wink:

Ja ainahan tästä voi rakentaa GT auton jos ei krossiksi ole. Varmaan tuolla .21 vetostartilla sais ajaa sarjaakin.. Vaihteiston rakentaminen vois tosin viedä vähän aikaa vaan kai sellasenkin sais tohon halutessaan istutettua. Ihan hieno GT auto vois tullakin. No ei ole toistaseksi kuitenkaan suunnitelmissa.
Kiitos 20 vuodesta!

tansu95

Autohan näyttää ihan hyvältä,mutta onkos tossa nyt kumminkaan mitään muuta erilaista noihin muihin RTR autoihin kuin vähän parempi servo tossa ohjauksessa ja noi kumisuojatut nivelet sun muut?Mun silmäilyn mukaan,ei taija olla mitään cnc iskari-torneja tai noita tukivarsien auraus paloja?Kaverilla ainakin viime kesänä lavangossa omasta autosta meni niitä jos vaan muovia olivat :undecided: Ja oli hyperistäkin taka torni aika solmussa loppu syksystä :roll:

Ihan mielenkiinnolla ootko punninnu paljon toi laitos painaa ajovalmiina?
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//teknorc.fi//->

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 17.03.11 - klo: 09.19
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 17.03.11 - klo: 08.41
Kun tässä keskitytään näköjänsä tuohon Xray:n laakeriratkaisuun, niin ihmettelen miten kaikilla on laakerit porsineet, kun mulla on paikallaan vielä alkuperäiset laakerit ja ehjänä.

Ajoin siis tuolla autolla viime kesänä kaikki SM-kisat ja jonkin verran treeniäkin, enkä laakereita kertaakaan ole vaihtanut. Ei se ratkaisu mikään paras mahdollinen ole, mutta näköjään nekin voi kestää.

Nyt kyllä huijaat :grin:

Etkö vaihtanut tai huoltanut sadekisojenkaan jälkeen?

Noniin vähän huijasinkin. Tottakai vaihdoin laakerit Salon kisan jälkeen, mutta kertaakaan ne ei minun autossa viime kaudella porsineet, diffipoksitkin on vielä alkuperäiset.
Flying Calacucco

mikari

#100
Lainaus käyttäjältä: tansu95 - 21.03.11 - klo: 16.40
Autohan näyttää ihan hyvältä,mutta onkos tossa nyt kumminkaan mitään muuta erilaista noihin muihin RTR autoihin kuin vähän parempi servo tossa ohjauksessa ja noi kumisuojatut nivelet sun muut?Mun silmäilyn mukaan,ei taija olla mitään cnc iskari-torneja tai noita tukivarsien auraus paloja?Kaverilla ainakin viime kesänä lavangossa omasta autosta meni niitä jos vaan muovia olivat :undecided: Ja oli hyperistäkin taka torni aika solmussa loppu syksystä :roll:

Ihan mielenkiinnolla ootko punninnu paljon toi laitos painaa ajovalmiina?

Oli se paino jossain tuolla edellä kaiken p*skan seassa, jotain 3,4kg ja vähän päälle AKA renkailla.

Ei mitään ihmeellistä sinänsä todellakaan. No ehkä hinta 500€ kun kuitenkin sisältää ihan laadukkaan oloisen rungon, erittäin menevän näköisen korin (4 värivaihtoehtoa), luultavasti ihan laadukkaan .21 kisalaillisen moottorin ja EFRA 2045 pakoputkiston, hehkun, vastarin akun & laturin, gigasen radion, tankkauspullon. Moottori on valittavissa vetostartilla tai ilman.

Jos mietit muita markkinoilla olevia RTR krosseja, niin harva pääsee tohon, yleensä moottori on isompi (ja kisalaiton) kuin .21 ja putkistossa ei ole EFRA leimaa.

Toi 500€ on siis kotiovelle Saksasta asti. Siihen ei tarvii lisätä kuin fuili että pääsee ajaa. Ja sitten renkaita kun orkkiset kuluu loppuun. Itse laitoin vielä PA suodattimen varatankiksi kun auto päätyy katolleen.

Tokihan markkinoilta löytyy paljon hyviä vaihtoehtoja. Tässä yksi kerhokisailuun, satunnaiseen ajamiseen ja SM kisoihin 40+ -vuotiaiden finaaliin  :wink: Jos Tuukka on ne päättänyt edelleen pitää.
Eiköhän noi nettipuljut ala kohtaa tarjoo myös varaosia. Jenkeissä myös pari lehteä kuulemma saanut syyniin.

e: Taka aurauspalat tulee mukana (2, 2.5, 3 astetta) ja edessähän auraus (haritus) säädetään vanteilla (ohjauslinkit). Tämäkin manittu edellä. Iskaritornit ovat järeetä 4mm alua joten tuskin ihan heti auton heikoin kohta. Iskaritkin ovat törkeen hyvänkokoiset. Oikeastaan ainoota negaa pöydällä saa tuo Xray -tyyppinen diffilaakeriviritys ja sekin selviää sitten ajamisen myötä miten se oikeesti on tässä autossa.

Moottorista on ensi savut otettu ja muutama metri ajettukin. Matalaviritteinen kokonaisuus joka ei häiritse lähinaapureita, hyvä niin.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Ei kovin kaksinen mutta ensimmäinen youtubeen ilmestynyt RB One ajovideo...

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Tuolla OOPLEn forumissa on jotain juttua
http://www.oople.com/forums/showthread.php?p=475158

Eli samaa kuin minäkin, auto on erittäin hyvin kasattu tehtaalla ja asioihin on paneuduttu suunnittelussa.

(Täytyy varmaan kirjautua itsekin tuonne...)
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Tänään suttasin 3 tankillista sisäänajoa tossa pihalla, kevyen loskan seassa turhia säästelemättä.

Hyvin pelitti ja tuntuu oikein kivalta paketilta. Narulla käynnistin ja lähti eka vedolla joka kerta.

Mittaria ei ollut mutta villasormikas kannen ja lohkon ympärillä joten eiköhän tuossa lämpöä ollut ihan mukavasti vaikka vielä kovin rikkaalla mentiin. Seuraavaksi voi alkaa vähän kiristää neulaa.

Kompuralla putsasin lopuksi ja loput kuivas kylppärin lattialla lämpösessä.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Ranskassa on vedetty jotain ekoja nationaaleja ja RB One debyytti (Alex Charpin ukko tossa alla?)

Ei kai ihan kerhokisat ku 1/128 finaalejakin ajettu, Alex ajeli semeihin mutta ei noussut finaaliin
Pari kuvatusta, aika rapaiset karkelot







Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Sisäänajo alkaa olee tehty ja lähestytään ajosäätöjä (7+ tankkia ajettu).

Maukas peli. Kori ja rakenne suojaa sisäpuoltä hyvin ja vaikka loskassa ja sorassa on ajettu niin helppo pitää puhtaana.

Kiitos 20 vuodesta!

Mönkkiinen

edellisessä kuvassa takaiskarit tornin etupuolella?

mikari

Tarkka silmä!  :cool:

Ilmeisesti tukivarret voi kääntää ja laittaa runkojäykkärin kiertää tornin etu puolelta keulastapäin katsottuna. Siellä on paikka sille.

En ole kokeillut itse vielä, mutta mutta...


Kiitos 20 vuodesta!

Ile__

Miksi runkojäykkäriä tarvitsisi mihinkään siirtää? Vai ottaisko se iskariin kii?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Sami L

Kallistuksenvakaaja
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

mikari

#111
Aivan oikein, kiitos korjauksesta Sami, kallistuksenvakaaja eikä runkojäykkäri (sori).
Kallistuksenvakaaja menee siis takana siinä tapauksessa runkojäykkärin alitse, piti kai sanoa.

Kai noiden iskareiden paikkaa vaihtamalla etupuolelle saadaan aavistuksen painopistettä edemmäs, täytyy kokeilla kun radoille pääsee huomaako eroa.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Britin race reporttia Ooplessa:

Lainaa
The RB One was great to drive it seems well balanced and stable giving you confidence to allow you to go faster.
The RB engine and Savox servo package is great, with the engine powerful enough to keep pace with the other buggy's but its power is smooth and controllable making the RB One feel easy to drive. The Savox servos have plenty of power and speed to enable you to have great control of the buggy that gives you confidence to go faster.
...
In my opinion the RB One is a great buggy and comes with a great package for any racer of any ability, and with RB making this a ready to race buggy out the box it's a great choice for anyone new to the hobby or to any established racer looking to make a move into 8th scale rally-cross racing.

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#113
Sama auto takaiskarit käännettyinä tornin etupuolelle



Kiitos 20 vuodesta!

Sami L

Takalinkit unohtunu "väärälle" puolelle.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

mikari

Niinno ne voi varmaan kääntää kans, totta, kuten tuo ranskis näyttää tehneen. No eipä ne kiinni ota jousiin noinkaan.
Kiitos 20 vuodesta!

juska

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 01.04.11 - klo: 08.57
Kai noiden iskareiden paikkaa vaihtamalla etupuolelle saadaan aavistuksen painopistettä edemmäs, täytyy kokeilla kun radoille pääsee huomaako eroa.

Reps
Racers Group Finland Team

mikari

Mitäs toi tarkoittaa  :huh:

En väitä että eroa huomaisi ja voihan tuo olla puhdasta kikkailuakin. Kai se selviää vain kokeilemalla ja muutos onkin jo tehty.
Kiitos 20 vuodesta!

InfernoSP4

Minkäs oloinen tuo RB:n mylly on? Tietysti tehopotentiaalista ei vielä ole käsitystä, jos ajelut tehty nyt
valittsevissa olosuhteissa. Mutta miltä vaikuttaa käyntivarmuus, säädettävyys, jne?
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

mikari

Käsittämättömän hyvä. Käy niin vahvasti ettei edes sammu helpolla, pitää antaa kenkää, pakoputkesta kun yritää niin pahanen vaan ruksuttaa  :wink:

Samalla tavalla kuin Kruiserin mylly, lähtee ekalla ja käy viimeiseen pisaraan.

Eka startti oli pikkasen hankala kun tehdassäädöt ei ihan vastannu meikäläisten 0-keliä tai jotain joten eka kerta piti käynnistää boksilla.

Pääneula on tehtaalta 3,5 kierrosta auki ja itsellä se oli sisäänajon alkaessa (ekan tankillisen jälkeen pukilla) 4,5 auki. Nyt jossain 4-3,5 välissä ja uskoisin että kun ajetaan optimissa niin se asettuu tuonne 3,5 - 3 kierroksen välille.

Alaneula tais olla myös vähän enemmän auki kuin mitä tehtaalta tullessa.

Maksimeihin en ole vielä päässy mutta kuten tuo engelsmanni kirjoittaa niin pärjännee kohtuullisesti myös varsinaisille kisakoneille. Tai ei varmaan ehkä ihan jaloissa pyöri, mut sen sit näkee juuri kuten sanoit, toistaiseksi vallitsevissa oloissa vasta ajeltu.
Kiitos 20 vuodesta!