Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vanha Futaban vastari vikaa

Aloittaja Lassi, 27.01.04 - klo: 21.37

Lassi

Eli mulla on tossa 4vuotta vanha vastari Futabalta ja siinä on about 1-2m kantomatka ja ajattelin että olisiko jonkun osan vika? Tai antennin pidennyksen avulla saisi vielä vastarin pelaamaan kolvipysyy kädessä jos tarvii jotain komponenttejä vaihtaa. apuja kiitos   8)

Hermanni

Ettei olisi antennin kontaktissa vikaa tai jopa poikki?
Kannattaa myös tarkistaa vastarin juotokset.
Toimiiko muuten hyvin/oikein?
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Lassi

Toiminnot pelaa hienosti ilman tärinöitä ym. häiriöitä vasta kun kone on 2m päässä niin tökkää kun maailma loppus. siis ei mitään tapahdu ihan kokonaan tökkää paikalleen :/

tux10

Juu, kannattaa varmaan vaihtaa kokonaan uusi antenni.
Jos kolvi ei pysy omassa kädessä, niin joku paikkallinen elektroniikkan huoltoliike vaihtaa sen varmaan parilla eurolla.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Kartsa

Mulla oli joku aika sitten sama ongelma ja viisaammat tiesi että antennin juuressa olevan kelan palaminen on todennäköinen syy.

jerzirccar

Antennin johtoa ei saa pidentää tai lyhentää. Vaihtaa voi mutta muista paksuus myös.
Jerzi

Lassi

Ok kiitos vinkeistä täytyy kokeilla vaihtaa en tiennytkään että johtoa ei saisi pidentää :o outoa

topemu

Lainaus käyttäjältä: "Lassi"Ok kiitos vinkeistä täytyy kokeilla vaihtaa en tiennytkään että johtoa ei saisi pidentää :o outoa

Tuon antennin pituuden tulee olla aallonpituuden verran tai sen osia (½ tai 1/4 yleisimmät), jotta se toimisi hyvin. Jos sen pituutta muuttaa mielinmäärin niin haluttu signaali heikkenee ja mahdolliset häiriösignaalit voimistuvat. Toihan on antennien peruskaavoista.
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Lassi

Joo kiitos tiedosta ei ole antenni tekniikka tuttua näköjään ;)

Kuula

Hmm... Taisin just keksiä miksi omani ottaa häiriöö vähän väliä  :lol:  Onko antenneilla jotain vakio/yleisiä pituuksia? Vai ihan vastari kohtainen?
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

jerzirccar

Luultavasti vastari kohtainen, minulla on nimmittäin yksi vanha acoms merkkinen vastari missä on julmetun pitkä johto n,1metrin  ainakin hitto että on vaikeata sijoittaa sen mihinkään.
Jerzi