Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Carson C5

Aloittaja Lehtibakka, 31.03.11 - klo: 13.06

Lehtibakka

Perustetaampa tuollekin mallille oma topikki kun joillakin tuntunee hyllystä löytyvän.

Saakos tuohon varaosia suomesta?

Mitkä paikat antaa ensimmäisenä periksi? No joo kaikkihan rikki saadaan, mut tarkoitin normi parkkipaikka ajelulla ilman suuria krässejä.

quumies

Itellä tuollainen. Ei pahaa sanottavaa. Eikä pahemmin eroa sportslinesta. Suurin osa osista käy suoraan sportslinesta muutamin poikkeuksin jotka ovat muistaakseni moottorinpukit ja moottoripukeista johtuen eri hammasluvut pinionissa spurrissa. Voisin keksiä monta syytä miksi maksaa competitionista 1000€++ suhteessa carsonin 450€ mutten yhtään miksi maksaa spotslinesta 800€. Olen sen jo monessa asiassa huomannut ettei suomesta kannata ostaa tilaamalla yhtöön mitään. Eri asia on jos tietysti kauppa on kulman takana mutta tilatessa postit useasti suomesta jopa kalliimmat!!! ja tavarassa ainakin neljännes lisähintaa monasti kuitenkin paljon enemmän. Ja tämä väittämä pätee ainakin moottoripyörän osiin, tietokoneosiin, rc osiin, scalextric osiin ja moniin, moniin muihin. Aina kannattaa toki verrata mutta hyväksi havaitut verkkokaupat + paypal niin hyvin toimii... menee jo offtopic

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: quumies - 31.03.11 - klo: 16.33Voisin keksiä monta syytä miksi maksaa competitionista 1000€++ suhteessa carsonin 450€ mutten yhtään miksi maksaa spotslinesta 800€.

Yhtään Carsonia mollaamatta, jos se olisi kokonaisuudeltaan FG:n tasoinen niin silloin Carsoneita olisi paljon enemmän Ruotsin ja Tanskan GT-5 luokassa, suurin osa ajaa käsitykseni mukaan FG:llä. Miksi, jos Carson on yhtä hyvä kisakäytössä?

Tämä ei ole missään nimessä vattuilua vaan hämmästelyä, Carsoneita on ropattu vuosia sitten ja kelpo peliksi todettu.
Kylätason RC-kuski.

quumies

No kisoista en tiedä mutta parkkipaikka pöristelyihin voin sanoa 350 syytä :tongue:   Eikös tässä ollut kyse kokemuksista eikä esson baari jutuista ja olen ajanut ainoastaan kyseistä autoa mutta tutun sportti ei tuntunut yhtään paremmalta joskaan ei myöskään huonommalta kun kokeili välyksiä sun muita. kun laittaa compin, sportin ja carsonin vierekkäin parkkipaikkaerkkikin tajuaa mikä on kallein mutta kahden jäljellejäävän kanssa tulee vaikeampaa. No tosiaan ettei luulla oman kehumiseksi niin osa sportin hinnasta tulee varmasti zenoahin motista joka on varmasti kestävämpi kuin carsonin cy. Toki varmasti suurin osa tämänkin foorumin bensa autoista kulkee cy koneilla ihan riittävän pitkään ja riittävästi.

goos

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 31.03.11 - klo: 18.36
Lainaus käyttäjältä: quumies - 31.03.11 - klo: 16.33Voisin keksiä monta syytä miksi maksaa competitionista 1000€++ suhteessa carsonin 450€ mutten yhtään miksi maksaa spotslinesta 800€.

Yhtään Carsonia mollaamatta, jos se olisi kokonaisuudeltaan FG:n tasoinen niin silloin Carsoneita olisi paljon enemmän Ruotsin ja Tanskan GT-5 luokassa, suurin osa ajaa käsitykseni mukaan FG:llä. Miksi, jos Carson on yhtä hyvä kisakäytössä?

Tämä ei ole missään nimessä vattuilua vaan hämmästelyä, Carsoneita on ropattu vuosia sitten ja kelpo peliksi todettu.

Ruotsissa ajetaan myös paljon esim Nandan autoilla mutta käytännössä ei ollenkaan Durangolla... Johtuisko nämä asiat puhtaasti siitä mitä kamaa sinne tuodaan, markkinoidaan ja mihin löytyy asiakaspalvelua ja paikallista osaamista?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Saku07

Kuinka laajalti zenoah/cy/mikä tahansa muu kiinakone käy ristiin näihin?
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Miiku

En tiedä C5 masta mut CRTsä on van heitä ZEN tai CY paikalen kunhan käytä ZENin kytkin koppa..

Ton oman PT konen milä se tuli yritin pikasen piristä muta turhan.
Ja toi PT kone on muten ihan p*ska!!!

Jos mä saisi valita mitä kone sine pistän nin tämöses järjestyksesä:
1 Zenoah
2 CY
3 Rovan
4 Fulie

ja jätä kaiki mut kauppan lojuman koska nilä ei te mitän (nis ei o tehoja eikä väntöä)

OzQ1

Zenoah:ia tuohon ehdottaa? ja ilmeisesti pitäisi mennä suoraan kiinni? , osaako joku kertoa enemmän tuosta kytkimien yhteensopivuudesta moottorien kanssa?


ja mistä edukkaasti moottoreita ja mieten verotus + postit esim. saksasta? , tuleeko paljon posteja, joku tilannut?


,kiitos paljon jos joku osaa kertoa asiasta tai löytyisi kokemusta...

ps. moottori hakusessa + servot (servot luultavasti hobbyking:stä 3 kanavaisen ohjaimen kanssa)

Miiku

#8
saksat ei tu veroja (EU Maa)
kytkin kopan olen käytänyt ZEnoah ja sihen tarte pari prika etä se sopi motorin pukin kinityksen(kytkimest katotuna nin alhal taka(oikea puolinen) kinitys nin sihen 3 sopiva prika)

kytkin sopi suoran pt konest.. muten kaiki kinitykset sama.

Mä pistin kaverin CRT:n CY 27cc kone ja kulke paljon paremin kun ton oma PT konen kansa..

ylikar-h

#9
Tässä napautusta vailla tilata "pihaleluksi" : Smartech C5 RTR   ja siihen Zenoah 320 kone, sopii heittämällä kiinni..
Onko kokemuksia nykyautosta, tuskin paljon muuttunut vuosien saatossa ?

http://rc-car-online.de/shop/de/products/mar_2015_09-smartech-c5-rtr-mit-2-4-ghz-fernsteuerung-karosse-zur-wahl-angebot-03-15.html
   

Lehtibakka

Saattaa olla aika veikeä ajettava tuolla koneella. Jos todella tarkoitat 320 konetta etkä 230?

Mulla tuppas viilattulla 230 koneella lähtemään lapasesta. Olis tarvinnu puhtaan asfaltin ja lämmitetyt renkaat et ajamisesta olis tullut mitään.

Radalle kun olis kerinnyt mennä autoa kokeilemaan niin varmasti olisi päässyt nauttimaan auton ajo-ominaisuuksista.

ylikar-h

Lainaus käyttäjältä: Lehtibakka - 20.03.15 - klo: 09.43
Saattaa olla aika veikeä ajettava tuolla koneella. Jos todella tarkoitat 320 konetta etkä 230?

Mulla tuppas viilattulla 230 koneella lähtemään lapasesta. Olis tarvinnu puhtaan asfaltin ja lämmitetyt renkaat et ajamisesta olis tullut mitään.

Radalle kun olis kerinnyt mennä autoa kokeilemaan niin varmasti olisi päässyt nauttimaan auton ajo-ominaisuuksista.

Kyllä tarkoitin 320 konetta, ja jos lähettäisi sen vielä sinulle "viilaukseen" :wink:, eihän tehoa ole koskaan liikaa  :cool:

Lehtibakka

No tuota noin. Mulla ei valitettavasti ole kokemusta 320 koneen viilauksesta.

Eli voin kyllä tutkia asiaa, mut eka viilaus on yleensä "sinne päin". Mielelläni tekisin ensin itselleni koneen ennen kuin aloitan muiden koneiden viilauksia tekemään.

Tosin tällä hetkellä mulla ei ole mitään autoa tallissa joka tuollaista mörkömoottoria tarvitsisi. Ihan vaan vinkkinä että viilatulla 270 koneella saa jo tuon auton lentämään. On nimittäin todella hankala ajettava siinä vaiheessa kun kone menee piikille ja perän pito katoaa tyystin.

Juha-Matti

Saattas ösähtää 32 koneella tuo auto jo :grin:

ylikar-h

Nyt ilmoittivat RC-Car-Online:lta , että 320 kone ei sovi "kiinnityksiltään" Smartech  C5:seen , mutta huonolla englannin kielen taidoilla kyllä suomensin heidän nettisivuiltaan sivuiltaan, että menee.. "The installation of a Zenoah G320RC in a Smartech C5 onroad car is possible without modifications. "
Outoa sekoilua..? :shocked:

tturku

Sanoisin että unohda koko juttu. tuolla autolla et tee mitään tehokkaan koneen kanssa. 230cc koneista saat jo niin paljon löylyä ettei niilläkään tuolla autolla pysty ajamaan. takaveto ilman mitään pitoa ei toimi yksinkertaisesti. Ehkä jossain radalla kunnon alustalla (lue LS-5 kisarunko) mutta senkin pitää olla säädössä ja LS-5 sarjan virimosillakin riittää ihan tarpeeksi löylyä autoon. Parkkis suttailussa et tee mitään tehoilla kun ei ole yhtään pitoa eikä carsonin alustassa varmaan mitään huippu säätöjä ole mahdollisuttakaan saada puhumattakaan jarruista. Osta jonkun vanha LS-5 kisapeli mielummin ja siitä lähde liikkeelle.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009