Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Winter Jumps VI (Model Expo) vääntö

Aloittaja mikari, 08.04.11 - klo: 11.15

mikari

Lainaus käyttäjältä: vesahyp - 08.04.11 - klo: 16.41
Itseäni nämä SC:t kiinnostavat kovin. Monelta tiedossa kisoja lauantaina?

SC:llä ajetaan vain sunnuntaina.

ja annetaan hyvä show. viime vuonnakin oli niin hyvä show että ainakin yksi pikkupoika oli käynyt ostamassa äiskän kanssa kyosholta auton, "sellasen punasen joka hyppi hienosti expossa". Saas nähdä kestääkö sama auto toista vuotta peräkkäin vaikka onkin Kössi. hah
Kiitos 20 vuodesta!

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 09.04.11 - klo: 13.22
Lainaus käyttäjältä: vesahyp - 08.04.11 - klo: 16.41
Itseäni nämä SC:t kiinnostavat kovin. Monelta tiedossa kisoja lauantaina?

SC:llä ajetaan vain sunnuntaina.

ja annetaan hyvä show. viime vuonnakin oli niin hyvä show että ainakin yksi pikkupoika oli käynyt ostamassa äiskän kanssa kyosholta auton, "sellasen punasen joka hyppi hienosti expossa". Saas nähdä kestääkö sama auto toista vuotta peräkkäin vaikka onkin Kössi. hah

Ei voi kyllä sanoa muuta kuin voi ***** mitä touhua, iso mies.
Flying Calacucco

mikari

ai kun se osti Kyoshon model expossa nähdyn perusteella(ko) ? ei se ollut mies, vaan poika, joku 8v
Kiitos 20 vuodesta!

Nicke

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 08.04.11 - klo: 20.50
Lainaus käyttäjältä: Hazard - 08.04.11 - klo: 20.37
No olen kuitenkin kiertänyt tänä vuonna 5 WJ kilpailua, kyllä siinä jonkilaisen käsityksen saa millainen rata tulee olemaan. Pääasia on että lentää lujaa ja korkealla, mieluusti vielä pysähdys kuin seinään jos vauhti jää hiemankin liian hitaaksi tai ajolinja poikkeaa siltä ruskealta alueelta joka lattiaan on muodostunut.

Pitäähän radassa toki olla haastetta paremmillekin kuskeille ja kyllä Myyrin elementeistä sitä saa useimmille ihan tarpeeksi. Sitä en vielä ihan ole sisäistänyt kenen etu ne rikkoutuneet autot ovat joita joka kilpailuissa näkee?

Kerrotko nyt hieman tarkemmin, muuten on hyvin vaikea reagoida palautteeseen.

Eli mikä oli huonoa jyväskylässä? Mitkä ovat nämä huonot autoja rikkovat elementit myyrissä? Mitä huonoa oletat että messuille tulee?

Kuuluuko Hazard näihin turhiin foorumiäänestäjiin ketkä hiljenbevät samantien kun vähän pyydetään perusteiluita, kun ei ole kerran vielä osannut vastata?

Hazard

Joo, mä olen näitä kuskeja joita tosi kuskit päihittää takaperin ajamalla ja vaikka kolmella pyörällä. Oikeesti tarkoitukseni ei ole neuvoa kuskeja jotka on ajanut jo 40v krossia siinä kuinka rata pitäisi tehdä, mutta mielipiteeni kerron kyllä, vaikka kasvotusten.

Enää yksi kilpailu jossa joudutte sietämään SC-autoja sielä hienojen buggyjenne joukossa, kesällä ei kilpailuita kuitenkaan ole. Koittakaa kestää kiitos ja anteeksi.

Nicke

Mielipiteesi on selvillä, mutta mikäli haluat vaikuttaa mihinkään sillä niin joudut vähän täsmentämään.

Eli koita nyt selventää vähän mitkä ovat ne huonot kohdat myyrin/jyväskylän radassa, ja mitä huonoa oletat että messuille tulee. Etenkin myyrin radan suhteen on hyvin vaikeeta arvata kun samantyylistä palautetta ei ole pahemmin muilta corrikuskeilta tullut. Aluksi pitkä pöytä tuntui tuottavan vaikeuksia, mutta ongelmaa ei ole enää ollut kun porukka on huomannut myös sen aiemman alastulon, mihin jokainen pystyy helposti hyppäämään myös corrilla.

Mistä olet saanut käsityksen että minulla/krossikuskeilla olisi jotain correja vastaan? Päinvastoin, tuskin tässä muuten niille kisoja järjestettäisiin. Aivan mahtava luokka aloittelijoille, niin autojen kestävyyden että ajettavuuden suhteen. Ja kokeneillekkin riittää hupia corrin puikoissa.

mikari

Mietin viimevuotista rataa ja en tullut sanoneeksi aiemmin niin ratahan oli mainio, myös ne stopparit. Hyvää show ainesta myös! Mutta odotan myös mielenkiinnolla tulevaa. Sori että hyppäsin väliin!
Kiitos 20 vuodesta!

Hazard

Olen käynyt Myyrissä vain kerran ajamassa eikä sielä nyt yhtään mahdottoman pahaa paikkaa ollut. Itse tarvitsen vain enemmän kierroksia radan sisäistämiseen kuin mitä kilpailupäivänä on mahdollista ajaa. Se pöytämallinen 180 on varma sumapaikka sekä hyvä oikaisupaikka.

Jyväskylässä ihmettelin suuresti mitä tarkoitusta se stoppari ajaa? Puskurit kolisi ylös ja alaspäin mennessä? Sitten se tuplamöykky oli hämmentävä, joko se piti valua yli tai sitten ihan liian lujaa jolloin 3 kiloisen auton pysäyttäminen on jo haasteellista. Yhdessä erässä kyseisessä kohdassa pyöräytin ratareunusta korvaavan 2x2 perässä tulijoiden iloksi poikittain radalle kun lento meni pitkäksi ja jarrut lyhyeksi.

Oulun pitkä pöytä heitti omaa autoani perän taivasta kohden mutta vauhtia piti olla että pääsi edes siihen pöydälle kun siinä välissä oli pehmeä notko pelkkää mattoa. Näytti siinä krossaritkin laskeutuvan kaasu pohjassa.

Turun radan ongelmat johtuivat täysin omasta autosta, se ei vaan kääntyny hyvin nopeissa mutkissa vaan lähti pyörimään pääsuoran molemmissa päissä olevissa nopeissa mutkissa.

Nokian rata oli WJ:n aikana hieman hankalampi sen triplansa kanssa kuin myöhemmin järjestetyissä SC-kisoissa. Ongelma sielä lähinnä vain ne tolpat.

Pari kertaa olen jutellut muiden kuskien kanssa radan varressa tai varikolla kun puhe on siirtyny siihen "milläs sä ajat?" kääntyy selkä nopeasti kun kertoo olevansa täyteluokan miehiä.

Nicke

Kiitos. Eli suurin harmi correille on stopparit, mikä onkin tullut jo aiemmin huomattua. Ja toki myös huonosti tehdyt hyppyrit, mutta ne eivät toimi kunnolla millään autolla.

Se pöytämallinen 180* tulee kyllä messuille, mutta ihan sellaisenaan ilman kolmosia ennen sitä, ja oikaisuesteellä.

Täytyy kyllä ihmetellä tota kuskien asennetta varikolla mikäli asia oikeesti on noin, hyvin harvoin kuitenkaan on liikaa kuskeja kisoissa. Corrit toki on toistaiseksi ollut täyteluokka wj:ssä, mutta mitään käytännön merkitystähän tällä ei ole kuin vasta silloin jos porukkaa on niin paljon että jostain on pakko päivän aikana karsia. Ehkä luokan asemaa pitäisi parantaa tekemällä siitä yhtä epävirallisen virallinen luokka wj:ssä kuin tän hetken pääluokat?

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: Hazard - 09.04.11 - klo: 22.36

Pari kertaa olen jutellut muiden kuskien kanssa radan varressa tai varikolla kun puhe on siirtyny siihen "milläs sä ajat?" kääntyy selkä nopeasti kun kertoo olevansa täyteluokan miehiä.

Oikeesti ?? Ja nää kuskit on ketä ?

Muutenhan kuulostaa että noi sun "ongelmat" on enemmän kuski/säätö-ongelmia kuin radasta johtuvaa ? Eli auto ei käyttäydy kuten radalla vauhdikkaasti eteneminen vaatii (ongelmia hyppäämisessä / kääntymisessä) tai tekniikka ei ihan vielä piisaa (Jyväskylän jarruongelma). Sä varmaan pyrit säätämällä tilannetta parantamaan ? Radat mahdollistaa ajamisen monella eri tavalla ja jos se loota ei pysy näpissä hyppimällä, niin sitten ajaa ne hypyt tai jos vekotin ei käänny / kääntyy liikaa niin säätämään setuppia/rengasta tai säätää nopeuden sen mukaisesti että homma pelaa jne. Harva laji on sellainen, jossa pärjää reenaamatta ja jos toiset vetää samoilla lootilla huomattavasti kovempaa, niin tuskin se on radasta johtuvaa. Itse on joutunut saman asian sisäistämään ja edelleen on pitkä matka edessä että pääsee edes lähelle noita kovimpia ukkoja. Monesti se turhauttaa mutta minkäs teet

Corri kisoista sen verran, että käsittääkseni kesällä on tarkoitus järjestää FO-sarjaa jossa sitten tapetun trukkiluokan tilalla ollaan ajattamassa CORR:a Toivottavasti tämä totetutuu ja päästään noillakin autoilla niille ominaiseen ympäristöön eli ulos ja saviradalle. Varmasti on omanlaisensa haaste ajella pienellä pidolla röykkyisellä radalla kuin matoista johtuvalla hirmupidolla jotain kapeaa kaukaloa. Toisaalta joillain saattaa siitäkin tulla sanomista kun vekotin ei käyttäydykkään kuin sisällä on tottunut  :roll:

No joo, mutta kaiken kaikkiaan ei se ole niin ankeaa kun näistä kirjoituksista monesti saa käsityksen, vaan hauskaa touhua. Rata on kaikille sama ja sillä mennään. Toki voisi olla syytä miettiä onko tilausta saada joku selkeä kanava jota kautta saisi asiallista JA PERUSTELTUA palautetta jätettyä kisojen järjestäjille ja radan rakentajille. Luonnollisesti tässä on se sama ongelma, että monesti niitä "äänestäjiä" riittää mutta rataa tekemään ko. henkilöitä ei saa. Eli jos ei osallistu itse duunin tekemiseen niin ei sitä sillon kannata hirveesti huudella jos sitä palautetta ei pysty jäsentelemään.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

jarkkom

Voui ziisus... Ainakin Myyyrin CORRi-jengi näyttäis olevan paljon terveemmällä asenteella liikenteessä, kuin moni muu 'luokka' tällä hetkellä. Aivan loistava sisäänheittoluokka ja torstain CORR-illan suosiokin tämän todentaa. Ei muuta kuin auto ostoon ja baanalle, jos yhtään ko. touhu kiinnostaa.
---

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Hazard - 09.04.11 - klo: 22.36
Pari kertaa olen jutellut muiden kuskien kanssa radan varressa tai varikolla kun puhe on siirtyny siihen "milläs sä ajat?" kääntyy selkä nopeasti kun kertoo olevansa täyteluokan miehiä.

Anteeksi nyt hieman tiukahko vastaus tapa mikä tässä viestissä tulee...

Alan olemaan lopen kyllästynyt tähän käsittämättömään itkuporuun täyteluokasta.
Eikö jukolavite aikuiset ihmiset ymmärrä mitenkään että WJ on kilpaluokka 4wd ja 2wd autoille!!!!!!!!?????!!!!!!
Siihen on nimenomaan haluttu tarjota mahdollisuus myös SC kuljettajille päästä ajamaan kilpaa mikäli aikatauluun mahtuu (ihan hyvin on saatu mahtumaan tähänasti)
SC on siis anteeksi nyt vain täyteluokkana Winter Jumps sarjassa.

Se on aivan sama kuin esimerkiksi yhtäkkiä otettaisiin vaikkapa alue 8 kilpailuiden yhteyteen VTR luokalle myös oma kilpailunsa täytteeksi...

Koko SC on WJ kisoissa täytteenä lähinnä vain siksi että näille kuskeille saataisiin kilpailuita... Muut kun ei näköjään tunnu oikein järjestelevän mitään isompia SC kilpailuita... (toki Nokialla on ollut hienoja kisoja... tainnut joitain olla myös Turussa)

Itseasiassa Nokian SC kilpailuihin on otettu täyteluokiksi mukaan myös krossareita... Ainakin nelkkukrossarit.

Aivan käsittämätöntä miten muiden luokkien kuskit näköjään ymmärtävät että jos pääsevät mukaan johonkin ei heidän luokan kilpailuihin niin ovat täyte roolissa... Ja tämä otetaan vastaan täysin ilman itkua siitä miten tää on hei joillekin THE harrastus, eikä vain täyte.

Kitinät sikseen jos kisoja järkätään ja TEILLE tehdään erikseen aikatauluun oikein tilaa ja jopa venytetään kisapäivien kestoa ihan vain siksi että saisitte tekin ajaa kilpaa.

Mikäli suunta on tämä kuten tänävuonna on taas ollut, että WJ kisoihin osallistuu ainavain enemmän kuljettajia niin pahimmillaan voi käydä niin että SC tiputetaan pois jotta WJ luokat saavat pidettyä WJ kisansa.
Ikävä juttu sikäli mikäli näin jossain vaiheessa sattuu käymään... Kenties jotku kisajärjestäjät jaksavat järjestää kaksipäiväisiä kilpailuita jotta saadaan ajettua myös se SC luokka...
Kuten nyt messuilla tehtiin.
Lauantaina vain 4wd koska osallistujia on niin paljon.
Sunnuntaina 2wd ja SC.
Nämä kun eivät mitenkään mahtuisi aikataulun sisään jokainen luokka...
Mikäli kisa jouduttaisiin ajamaan yksipäiväisenä kyseisen aukioloajan puitteissa niin arvatenkin olisi ajettu VAIN ne WJ luokat... eli krossarit, ja se EI WJ luokka, eli SC olisi jäänyt pois.

Että kun meinaa pitkästä aikaa oikein ärsyttää ihmisten ymmärtämättömyys.

Hazard

Joo, no en mä enää tule pidentämään teidän kilpailupäiväänne, voitte pitää tunkkinne. Ei tarvitse vaivautua kaivamaan tilaa ja aikaa enää yhtään.

*HOKE*

#43
Naurettava asenne aikuinen mies

Onko näissä säännöissä jotain mahdotonta ymmärtää????
Lainaus käyttäjältä: WJ säännöt**M2-10 ja M4-10 ovat viralliset WJ-sarjaluokat. Järjestäjä voi halutessaan ottaa mukaan kolmannen luokan (M16-M18 tai M8e), mikäli se aikataulun puitteissa on mahdollista ja järkevää. Tällöin lisäluokka ei saa venyttää kohtuuttomasti kisapäivän pituutta. Lisäluokat voi ajattaa sunnuntain.

Itseasiassa jos oikein pilkkua lähdettäisiin viilaamaan niin säännöissä ei ole edes lisäluokaksi mainittuna koko SC luokkaa.

Ole hyvä ja järjestä itse SC sarja ja ota sinne sitten lisäluokaksi vaikkapa sähkökrossarit.
Krossikuskit sentään ymmärtävät että jos kyseessä on SC kisa niin krossarit on siellä korkeintaan lisäluokkana, tai sitten ei ollenkaan.

vesahyp

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 09.04.11 - klo: 13.22
Lainaus käyttäjältä: vesahyp - 08.04.11 - klo: 16.41
Itseäni nämä SC:t kiinnostavat kovin. Monelta tiedossa kisoja lauantaina?

SC:llä ajetaan vain sunnuntaina.

ja annetaan hyvä show. viime vuonnakin oli niin hyvä show että ainakin yksi pikkupoika oli käynyt ostamassa äiskän kanssa kyosholta auton, "sellasen punasen joka hyppi hienosti expossa". Saas nähdä kestääkö sama auto toista vuotta peräkkäin vaikka onkin Kössi. hah

Onko kellon lyömästä tietoa? Itse olen mini-z radalla kilpailemassa la/su 10-13 joten tänä aikana en oikein pääse muualle haahuilemaan.

Voi olla että itsellekin käy kuten pikkupojalle ja mukaan tarttuu jokin isompi scale auto. Siinä sitten vaimolle selittämään mitä tuli tehtyä!

mikari

Heh  :cool:

Sanoisin että siinä menee koko päivä näissä kisoissa, aamupäivällä alkuerät ja iltapäivällä finaalit. Eli tule pelipaikalle vaikka iltapäivästä!

ps. näyttelypuolella on mun modifioitu Rally Game / GT Ferrari sekä erittäin custom nelitahtimoottorilla varustettu 1/12 neliveto lankkuauto.
Kiitos 20 vuodesta!

tturku

La ja Su kilpailut kestävät käytännössä koko päivän eli 9- 17 ainakin on autoja radalla. Luultavasti aikataulu pyritään saamaan niin, että kilpailu olisi viety läpi viimeistään 17:30 mennessä, jotta on pieni vara aikataulun venymiselle.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

jarkko

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 09.04.11 - klo: 13.22

SC:llä ajetaan vain sunnuntaina.

ja annetaan hyvä show. viime vuonnakin oli niin hyvä show että ainakin yksi pikkupoika oli käynyt ostamassa äiskän kanssa kyosholta auton, "sellasen punasen joka hyppi hienosti expossa". Saas nähdä kestääkö sama auto toista vuotta peräkkäin vaikka onkin Kössi. hah

tällä tolkuttomalla mainostamisella ei vaan ole mitäääään rajaa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

mikari

hmm.. mainos: kyllä. mainostin lähinnä expoa ja tuota showta ja saas nähdä pysyykö tuo kärry enää nipussa.

relaa vähän, ok, täähän on "vääntö" topic jota tuskin kukaan edes vakavasti ottaa vai?!
Kiitos 20 vuodesta!

jon.lindgren

Heitetääs tänne vääntöpuolelle...

Kait meillä on VJ:n palkintojenjako kisan jälkeen?

Nicke

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 11.04.11 - klo: 13.04
Heitetääs tänne vääntöpuolelle...

Kait meillä on VJ:n palkintojenjako kisan jälkeen?

Kyllä.

Hazard voi hyvin mielin tulla kisoihin, pidentämttä kenenkään aikataulua. Nimenomaan tämän takia kisat ovat kaksipäiväiset.

Sami L

Onkohan lie hirttänyt itsensä marttyyrinviittaan. Piti kuitenkin käydä kusemassa kisajärkkäreiden muroihin kun on kaltoin kohdeltu koko luokkaa, eikä edes tarjottu pullakahvia radanvarressa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

vesahyp

Kyllä meidän pikkuautojen kisoissa on aina poogensin pikkupullia!

Stinde

Onkos sisäänpääsy samaan tyyliin , kuin viimevuonna ?
Eli tiettyyn aikaan ovella "päivystää" henkilö jolta saa pääsylipun.
Ja taisi olla vielä Pohjoinen sisääntulo.

Sitten pöytien yms roudaukseen liittyen , onko mahdollista ajaa oven läheisyyteen tavaroiden purkua varten ?

Lisäinfoa varmaan tulee aikanaan tuonne "viralliselle puolelle".
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Stinde - 13.04.11 - klo: 10.34
Onkos sisäänpääsy samaan tyyliin , kuin viimevuonna ?
Eli tiettyyn aikaan ovella "päivystää" henkilö jolta saa pääsylipun.
Ja taisi olla vielä Pohjoinen sisääntulo.

Sitten pöytien yms roudaukseen liittyen , onko mahdollista ajaa oven läheisyyteen tavaroiden purkua varten ?

Lisäinfoa varmaan tulee aikanaan tuonne "viralliselle puolelle".
Liput jaetaan pohjoisella sisäänkäynnillä aamulla klo 9 aikoihin. Autolla pääsee aikalailla oven viereen ainakin purkamaan tavarat, jos ei jopa ihan paikkakin löydy.
Old fart

uijui

Elikkä miten pääsee sisään perjantaina jos on tulossa klo 12 maissa? Soitto jollekin?
Vastaheitolla voittoon.

Mikko L

Ei jaksa vääntää - kattokaa oikeasta ketjusta oikeita asioita...
Old fart

uijui

Pääasia ettei tarvii viideltä lähteä seksi-suomesta liikenteeseen.  :afro:
Vastaheitolla voittoon.

foursquare

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 13.04.11 - klo: 21.39
Ei jaksa vääntää - kattokaa oikeasta ketjusta oikeita asioita...
No eihän siitä perjantaista viellä ole mitään ohjeistusta missään niin mikähän on tuo oikea ketju ??
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |