Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

aloittelia kysyy

Aloittaja pasi, 11.02.04 - klo: 11.22

pasi

moi,ostin paripäivää sitten tälläisen moottoripyörän kuin thunder tiger fm-1e ja sen moottorin mukana tuli kaksi komponenttia eli ovatko nämä jotain häiriön poistajia? :roll: eilen ajoin sillä ilman niitä osia eikä se ainakaan mistään häiriötä ottanut.

TTKoo

Jos ne ovat kuin kaksi nuppineulaa, joilla on yhteinen se "muovinen nuppipää", niin ovat häiriönpoistajia!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

pasi

joo se on niikun kärpäsen kakka mistä lähtee kaksi parisenttistä rautalangan pätkää :wink: eli pitääköne laittaa semmotti että toinen menee moottorin päälle ja toinen piuhaan?

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "pasi"joo se on niikun kärpäsen kakka mistä lähtee kaksi parisenttistä rautalangan pätkää :wink: eli pitääköne laittaa semmotti että toinen menee moottorin päälle ja toinen piuhaan?
Tinataan molempien häiriönpoistajien toinen "karva" moottorin päädyn kiinnitysruuvin alla olevaan "kieleen", jos sellainen on.
Jos ei ole, niin moottorin kannuun.
Kannu on se moottorin runkovaippa, kuin putki!

Toisen häiriönpoistajan toinen "karva" tinataan moottorin plusnapaan, ja toisen häiriönpoistajan toinen "karva" moottorin miinusnapaan!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

pasi

asia selvä,kiitoksia paljon!

jerzirccar

Onko se sama asia jos ne laitta moottorin + ja - johdon väliin. Olen huom nähnyt kyseisen virityksen livenä.
Jerzi

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"Onko se sama asia jos ne laitta moottorin + ja - johdon väliin. Olen huom nähnyt kyseisen virityksen livenä.
Jerzi
Kolmas häiriönpoistaja laitetaan tuolla tavalla!
Eli laitetaan moottorin miinus ja plusnapojen väliin, ei taida oikein kestää liikuttelua, jos johdoissa kiinni!

Diodin olen itse tinanut johtoihin kiinni, lyhyillä apujohdon pätkillä, niissä nopeudensäätimissä, joissa takuu ei sallisi tinauksia johtojen noparinpuoleisessa päässä!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.