Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Millä 1:1 autolla ajelette ?

Aloittaja fiesta6, 18.02.04 - klo: 22.35

sjos

Ei volvon keulalla kyllä mitn moottoria ole.

Ja kyseisessä 940:sessä mitn moottoria ikuna oo ollukka, rivi nelonen ja pah..
son loppu ny.

juupeli72

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 03.05.10 - klo: 15.45
Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 03.05.10 - klo: 15.31
Kyllä se moottori siellä paikallaan on. Näkyy hyvin kohdassa 6:50.

Ai näkyy? Missä? Volvon keula katos kokonaan, ei moottoria ulkona ei sisällä..

Kyllä se vaan on poistettu..

Pysäytä kohtaan 6:50 niin näkyy Volvon 4 sylinterinen. Siirtyi vaan toiseen laitaan konehuoneessa.

Mr Cale

No siinä se nyt kuitenkin näkyy.




HMS77

^ No per... niinpä näkys..

Mutta mun matikkaan tuo juttu ei silti uppoa että melkein tuplasti isomman massan omaava "häviää" tuossa kolarissa noin pahasti.
Ja kun kyseessä on vieläpä Volvo..

Prkl, ovat laittaneet tuon moottorin jälkeenpäin tuohon..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Mr Cale

Ei noiden autojen massojen ero ole niin hirveä loppujen lopuksi. Nopealla googletuksella Modus 1160 kg ja Volvo 1380 kg (2.0 GL Farmari).

Ehkä se on uskottava, että uusien autojen korikehikot suurlujuusteräksineen vaan kestää paremmin verrattuna vajaat 20 vuotta vanhoihin oman aikansa turvallisiin autoihin.  :azn:


mauska

käyttiksinä Toyota 4WD & Porsche.

OskuK

Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 03.05.10 - klo: 16.14
Ei noiden autojen massojen ero ole niin hirveä loppujen lopuksi. Nopealla googletuksella Modus 1160 kg ja Volvo 1380 kg (2.0 GL Farmari).

Ehkä se on uskottava, että uusien autojen korikehikot suurlujuusteräksineen vaan kestää paremmin verrattuna vajaat 20 vuotta vanhoihin oman aikansa turvallisiin autoihin.  :azn:

Niinpä. Itsekin ajattelin automaattisesti, että nykyplastiikat olisivat keveitä, mutta autojen painothan ovat tosiaan nouseet hitosti.

rottapaavo

Lainaus käyttäjältä: mauska - 03.05.10 - klo: 23.29
käyttiksinä Toyota 4WD & Porsche.

Jaa Porshen traktori vai? :wink: Semmonen oiskin hiano.
Signaturen perusteella taitaa kyse olla kuitenkin autosta. Mikäköhän Porsche on kyseessä?
.

PaavoNokkava

Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 03.05.10 - klo: 16.14

Ehkä se on uskottava, että uusien autojen korikehikot suurlujuusteräksineen vaan kestää paremmin verrattuna vajaat 20 vuotta vanhoihin oman aikansa turvallisiin autoihin.  :azn:



Törmäysenergian suuntaamisella on ollut suurin vaikutus turvallisuuteen. Ennen auto meni vaan kasaan, mutta nykyään kun törmäyksestä aiheutuva energia osataan suunnatan oikein korirakenteisiin, niin korin muoto pysyy paremmin ennallaan.

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

OskuK

Lainaus käyttäjältä: PaavoNokkava - 04.05.10 - klo: 10.19
Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 03.05.10 - klo: 16.14

Ehkä se on uskottava, että uusien autojen korikehikot suurlujuusteräksineen vaan kestää paremmin verrattuna vajaat 20 vuotta vanhoihin oman aikansa turvallisiin autoihin.  :azn:



Törmäysenergian suuntaamisella on ollut suurin vaikutus turvallisuuteen. Ennen auto meni vaan kasaan, mutta nykyään kun törmäyksestä aiheutuva energia osataan suunnatan oikein korirakenteisiin, niin korin muoto pysyy paremmin ennallaan.

-Henkka

Olennaisena seikkana, ohjaamassa osaamisen kehitystä lie säännöt ja määräykset? Tuskin autotehtaat tyrkkävät 500kg rautaa autoihinsa hyvää hyvyyttään. Onhan näissä ollut huvittavaakin kehitystä. Koreja voitiin tehdä ohuemmasta kamasta, eli halvemmalla -ja veltommiksi, kun hoksattiin liimata lasit kiinni. Liimalasi teki korista paljon jäykemmän. Valitetavasti aluksi ne lasit olivat vain ensimmäisenä onnettomusstapauksessa rikki -jonka jälkeen ei enää voinutkaan puhua kovin jäykästä rakenteesta.

mauska

Lainaus käyttäjältä: rottapaavo - 04.05.10 - klo: 09.50
Lainaus käyttäjältä: mauska - 03.05.10 - klo: 23.29
käyttiksinä Toyota 4WD & Porsche.

Jaa Porshen traktori vai? :wink: Semmonen oiskin hiano.
Signaturen perusteella taitaa kyse olla kuitenkin autosta. Mikäköhän Porsche on kyseessä?

http://www.youtube.com/watch?v=0LDWyFta4tU

OskuK

Lainaus käyttäjältä: mauska - 04.05.10 - klo: 19.17
Lainaus käyttäjältä: rottapaavo - 04.05.10 - klo: 09.50
Lainaus käyttäjältä: mauska - 03.05.10 - klo: 23.29
käyttiksinä Toyota 4WD & Porsche.

Jaa Porshen traktori vai? :wink: Semmonen oiskin hiano.
Signaturen perusteella taitaa kyse olla kuitenkin autosta. Mikäköhän Porsche on kyseessä?

http://www.youtube.com/watch?v=0LDWyFta4tU

Audi. Joskus kattelin että tuossa on aika paljon samoja kaluja ohjaamossa kuin mun Sciroccossa oli.

OskuK

Ei silti. En olisi ihmetellyt vaika Sciroccokin olisi julkaistu Audina. Sehän tehtiinkin hieman ulkovolkkarillisesti Karmannilla.
Ja: pitihän Peugeot 309:kin olla Talbot, ja Citroen BX esiteltii ensin Volvo Tundrana. ;-)

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: OskuK - 03.05.10 - klo: 23.46
Lainaus käyttäjältä: Mr Cale - 03.05.10 - klo: 16.14
Ei noiden autojen massojen ero ole niin hirveä loppujen lopuksi. Nopealla googletuksella Modus 1160 kg ja Volvo 1380 kg (2.0 GL Farmari).

Ehkä se on uskottava, että uusien autojen korikehikot suurlujuusteräksineen vaan kestää paremmin verrattuna vajaat 20 vuotta vanhoihin oman aikansa turvallisiin autoihin.  :azn:

Niinpä. Itsekin ajattelin automaattisesti, että nykyplastiikat olisivat keveitä, mutta autojen painothan ovat tosiaan nouseet hitosti.

Kysymys on myös siitä, että "perusauto" on tätä nykyä tuupattu täyteen värkkejä, joista voitiin puhua 20 vuotta sitten ainoastaan hienoimpien mallien kohdalla ja muhkeasta lisähinnasta, esim.:

- Ilmastointilaitteet
- Elektroniset apulaitteet, kuten vakionopeussäätimet ja ESP:t sun muut.
- Turvallisuutta lisäävät laitteet, kuten airbagit, turvavyönkiristimit jne.
- Sisätilan mukavuuslaitteet, valot, taskut, lokerot, kyynärnojat, niskatuet jne.
- Sähkötoimiset ikkunat ja sivupeilit ja antennit ja valot
- Moottorin apulaitteet, turbot, miljoonan litran polttoaine ja pissanestesäiliöt jne.

Kaikki tämä kehitys painaa myös fyysisesti. Jos tehtäisiin nykytekniikalla varustelultaan täysin saman tasoinen auto, olis paino varmasti paljon kevyempi, kuin 20 vuotta sitten.

Flying Calacucco

mauska

Lainaus käyttäjältä: OskuK - 04.05.10 - klo: 20.00
Ei silti. En olisi ihmetellyt vaika Sciroccokin olisi julkaistu Audina. Sehän tehtiinkin hieman ulkovolkkarillisesti Karmannilla.
Ja: pitihän Peugeot 309:kin olla Talbot, ja Citroen BX esiteltii ensin Volvo Tundrana. ;-)

Juu tommonen "välimallin passatti" tuo on  :grin:  :wink: ovenkahvat on VWstä jne..., mutta hyvä käyttöauto toi on, rullattu menemään n. 260tkm. Käy ja kukkuu.

OskuK

Lainaus käyttäjältä: mauska - 04.05.10 - klo: 20.43
Lainaus käyttäjältä: OskuK - 04.05.10 - klo: 20.00
Ei silti. En olisi ihmetellyt vaika Sciroccokin olisi julkaistu Audina. Sehän tehtiinkin hieman ulkovolkkarillisesti Karmannilla.
Ja: pitihän Peugeot 309:kin olla Talbot, ja Citroen BX esiteltii ensin Volvo Tundrana. ;-)

Juu tommonen "välimallin passatti" tuo on  :grin:  :wink: ovenkahvat on VWstä jne..., mutta hyvä käyttöauto toi on, rullattu menemään n. 260tkm. Käy ja kukkuu.

Juu ei mitään autoa vastaan, hyvän näköinenkin peli se on.

jesi

Ei autoja kumpikaan, mutta näillä enimmäkseen kehoani siirrän:



Jos näkyy karvanen äijä pinkin avo-potan kanssa mankilla vetävän mutkaan polvi maassa, soon mä.
/ Jere Siirilä

tpl2

Never heard drivers

JL-

Lainaus käyttäjältä: tpl2 - 17.05.10 - klo: 23.03
Duster,Camaro ja avensis.
Tokasta ja varsinkin ekasta olis kiva nähdä kuvaa jenkkien ystävänä!
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

OskuK

Lainaus käyttäjältä: JL- - 17.05.10 - klo: 23.15
Lainaus käyttäjältä: tpl2 - 17.05.10 - klo: 23.03
Duster,Camaro ja avensis.
Tokasta ja varsinkin ekasta olis kiva nähdä kuvaa jenkkien ystävänä!

Eikös noita Googlella löydy? :-)

Anapoli

Subaru Legacy 1.8 ja kyllä lähtee.  :mrgreen:

tpl2

Lainaus käyttäjältä: JL- - 17.05.10 - klo: 23.15
Lainaus käyttäjältä: tpl2 - 17.05.10 - klo: 23.03
Duster,Camaro ja avensis.
Tokasta ja varsinkin ekasta olis kiva nähdä kuvaa jenkkien ystävänä!


Tuollanen kippo.

Never heard drivers

OskuK

Onko poliisit pysäytelleet taajaan?

Veskuvaan

Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

OskuK

Joku amerikanlotja sai aika räjähtävää kyytiä eilisessä myytinmurtajissa.

HMS77

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

rottapaavo

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 20.05.10 - klo: 11.03
Lainaus käyttäjältä: OskuK - 20.05.10 - klo: 00.14
Onko poliisit pysäytelleet taajaan?

Pysäyttäisi miksi?

Poliisit tuppaa näin tekemään vähän erikoisimmille autoille. Varmaan ihan mielenkiinnosta autoa kohtaan...
.

OskuK

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 20.05.10 - klo: 11.03
Lainaus käyttäjältä: OskuK - 20.05.10 - klo: 00.14
Onko poliisit pysäytelleet taajaan?

Pysäyttäisi miksi?

Ilman rekkaria ajelijoita pysäytellään.

OskuK

#1918
Paikallislehdessä oli iso juttu tänään tämmöisestä Berkeley Sportsista



Hieno peli, oli saman värinenkin. Tuota voisi jo kutsua kesäautojen kermaksi.

Tässä siitä täkäläisestä pari anekdoottia, tuo moottori on melko kiinnostava valinta:





HMS77

Lainaus käyttäjältä: OskuK - 20.05.10 - klo: 11.13
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 20.05.10 - klo: 11.03
Lainaus käyttäjältä: OskuK - 20.05.10 - klo: 00.14
Onko poliisit pysäytelleet taajaan?

Pysäyttäisi miksi?

Ilman rekkaria ajelijoita pysäytellään.

Huoh.. oliskohan tuo rekkari photosopattu vaan piiloon..  :roll:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4