Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Millä 1:1 autolla ajelette ?

Aloittaja fiesta6, 18.02.04 - klo: 22.35

Maxximo

Vain ahtopaineitako nostettiin, vai tehtiinkö besansyötölle mitään? Ootko varmistanu ettei mee liian laihalle kovilla ahdoilla?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

CluBBaH

Pelkästään ahtopaineita nostettu hukkaporttia huijaamalla, dynotus lähinnä juuri sen takia että näkee kaiken olevan kunnossa. Ja olihan ne, paineet pysyy ylhäällä koko alueelta ja seoksetkin lähestulkoon täydelliset.

Tuosta jos ylöspäin haluaa niin bensansyöttö, ruutta ja ahtimen vaihto on edessä.

Tänään juuri raapastiin muutama vaimennin välistä pois, ja persdyno väittäis alas tulleen lisää vääntöä.
XRAY 808 2009 Spec |

Lelle

Käyttöautona Seat Ibiza.


Cruisinki autona Chevrolet Caprice.

Kyosho Ultima SC + Läjä romuja.

Hount

-91 Peugeot 405 GLX 1,6l ruisku.
Ruosteiset peltivanteet ja oikutteleva keskuslukitus. Mut MP3 soitin virheet kaiuttimet sentäs!

Ennen tuota oli -92 2.0l Hyundai Sonata GL, siinä oli (ikäisekseen) kaikki herkut: ilmastointi, sähköikkunat jne. mutta juuri mikään sähkölaite ei toiminut. No ei sillä että pösössäkään mikään toimiis, mut teho/painosuhde pysyi about samana ja kulutus laski opiskelijan kukkarolle kivempiin lukemiin.

Kyllä tuolla nyt pikkuautot kuljettaa radanvarteen. Outoa kyllä että esim. allekirjoituksen Hyperin sähköt maksaa helposti enemmän mitä Peugeot tankki tyhjänä.

- Hount

Eikkis

Pihalla nököttää Ford mondeo 2.0 tdci -04 farkku ja Toyota avensis D4D farkku -08. Avensiksessa tosin keltanen juusto katolla..
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

snakepoison

MK3 Golf 1.8 tuli tuossa haettua =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

J0rmalaari

#2076
Tommonen xsara vts ensimmäisenä autona.

matti.l

vm -83 Volkswagen mk1 Jetta (alle 140tkm rullattuna).
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Skeidarutto

kotona ajan bmw 330d vm00 ja bmw 2002 vm73 töissä ajan scania r500 vm05 siis v8

kaistapää

toivotaan että KUN se hetki koittaa että mäntäpistiäinen käy kylässä,ei sitten tule itku.tommoisilla kokeiluilla tahtoo aina pikkuisen pissiä omille jaloille.voi se  toimikkin jonkin aikaa mutta itse kokeílujen ja erehdysten kautta olen oppinut että ei pidä missään tapauksessa nostaa paineita vakio turbolla ja vakio softalla jne.

audin kone on kyllä kestävä mutta ei sekään ikiliikkuja ole,väärillä setupeilla.
Kesämies!

CluBBaH

Tarkoititko nyt mun "kokeiluja" ?
XRAY 808 2009 Spec |

Rph

Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 07.09.10 - klo: 22.42
Tarkoititko nyt mun "kokeiluja" ?

Sinähän voisit vaihtaa hieman isomman ahtimen :wink:.
mydään lennokipiruustuksia .)

CluBBaH

Näh, mukavan alhaalta herää nykynen :)
XRAY 808 2009 Spec |

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: matti.l - 05.09.10 - klo: 14.50
vm -83 Volkswagen mk1 Jetta (alle 140tkm rullattuna).
Se on vähän se =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

ekiz

nykyän ajellaan toyota celicalla gt4 2.0t vm:1993 ajettu 218tkm. peltipakosarja, uusi downpipe ja loppuputkisto tilattu. vielä jos raaskis uuden ecun laittaa niin olis valmis :) entisen omistajan toimesta maalauttanut helmiäis valko/siniseksi :)
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

vato

Lainaus käyttäjältä: kaistapää - 07.09.10 - klo: 22.24
toivotaan että KUN se hetki koittaa että mäntäpistiäinen käy kylässä,ei sitten tule itku.tommoisilla kokeiluilla tahtoo aina pikkuisen pissiä omille jaloille.voi se  toimikkin jonkin aikaa mutta itse kokeílujen ja erehdysten kautta olen oppinut että ei pidä missään tapauksessa nostaa paineita vakio turbolla ja vakio softalla jne.

audin kone on kyllä kestävä mutta ei sekään ikiliikkuja ole,väärillä setupeilla.

Mikään ahdin kone ei kestä määräänsä enempää ahdon nostoa jos ei soppa lisäänny ja bensa-vehkeissä ajoitus muutu samassa suhteessa.
Detonaatio sen tappaa jos näihin kohtiin ei kiinnitä huomiota.

Pienet muutokset on ok mutta pikku hiplailulla jos tekee dynotuksen kanssa 700e laskua ja sai 20hv niin olipa kiva :lol:

Oli sitten Audi tai Mersu
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Pete_69

Lainaus käyttäjältä: vato - 08.09.10 - klo: 16.44

...jos ei soppa lisäänny ja bensa-vehkeissä ajoitus muutu samassa suhteessa...

Mihis sen ajotuksen siinä pitäs muuttua jos vaan soppaa lisätään? ajotustahan tarvitsee säätää vain silloin jos pidennetään suihkutus aikaa, mutta tuo syötön lisääminen onnistuu kyllä muutenkin.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

CluBBaH

Lainaus käyttäjältä: vato - 08.09.10 - klo: 16.44
Lainaus käyttäjältä: kaistapää - 07.09.10 - klo: 22.24
toivotaan että KUN se hetki koittaa että mäntäpistiäinen käy kylässä,ei sitten tule itku.tommoisilla kokeiluilla tahtoo aina pikkuisen pissiä omille jaloille.voi se  toimikkin jonkin aikaa mutta itse kokeílujen ja erehdysten kautta olen oppinut että ei pidä missään tapauksessa nostaa paineita vakio turbolla ja vakio softalla jne.

audin kone on kyllä kestävä mutta ei sekään ikiliikkuja ole,väärillä setupeilla.

Mikään ahdin kone ei kestä määräänsä enempää ahdon nostoa jos ei soppa lisäänny ja bensa-vehkeissä ajoitus muutu samassa suhteessa.
Detonaatio sen tappaa jos näihin kohtiin ei kiinnitä huomiota.

Pienet muutokset on ok mutta pikku hiplailulla jos tekee dynotuksen kanssa 700e laskua ja sai 20hv niin olipa kiva :lol:

Oli sitten Audi tai Mersu

Tiedä sitten mistä tuo 700e lasku tulee dynotuksessa..

Itsellä voimaa on tullut pelkällä paineiden nostolla n.60hp ja 150nm lisää. Dynossa kävin juuri siksi että selviää onko seokset kohdillaan, myöskään nakutusta ei esiintynyt kun aivan inasen kylmällä koneella.

Seuraava askel virittämisessä on sitten k-jetin heivaaminen mäkeen, myöskin suuttimet pitäis vaihtaa isommiksi. Eikä tuossa ahtimessakaan taida tuotto kovin paljoa pidemmälle riittää.
XRAY 808 2009 Spec |

Antti M

Semmonen motonetin turbo niin tulee monta sataa, MONTA SATAA heppaa
Linkki kyseiseen turboon
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

vato

Lainaus käyttäjältä: Pete_69 - 08.09.10 - klo: 18.31
Lainaus käyttäjältä: vato - 08.09.10 - klo: 16.44

...jos ei soppa lisäänny ja bensa-vehkeissä ajoitus muutu samassa suhteessa...

Mihis sen ajotuksen siinä pitäs muuttua jos vaan soppaa lisätään? ajotustahan tarvitsee säätää vain silloin jos pidennetään suihkutus aikaa, mutta tuo syötön lisääminen onnistuu kyllä muutenkin.

Sytytysennakon...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

vato

Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 08.09.10 - klo: 18.38
Lainaus käyttäjältä: vato - 08.09.10 - klo: 16.44
Lainaus käyttäjältä: kaistapää - 07.09.10 - klo: 22.24
toivotaan että KUN se hetki koittaa että mäntäpistiäinen käy kylässä,ei sitten tule itku.tommoisilla kokeiluilla tahtoo aina pikkuisen pissiä omille jaloille.voi se  toimikkin jonkin aikaa mutta itse kokeílujen ja erehdysten kautta olen oppinut että ei pidä missään tapauksessa nostaa paineita vakio turbolla ja vakio softalla jne.

audin kone on kyllä kestävä mutta ei sekään ikiliikkuja ole,väärillä setupeilla.

Mikään ahdin kone ei kestä määräänsä enempää ahdon nostoa jos ei soppa lisäänny ja bensa-vehkeissä ajoitus muutu samassa suhteessa.
Detonaatio sen tappaa jos näihin kohtiin ei kiinnitä huomiota.

Pienet muutokset on ok mutta pikku hiplailulla jos tekee dynotuksen kanssa 700e laskua ja sai 20hv niin olipa kiva :lol:

Oli sitten Audi tai Mersu

Tiedä sitten mistä tuo 700e lasku tulee dynotuksessa..

Itsellä voimaa on tullut pelkällä paineiden nostolla n.60hp ja 150nm lisää. Dynossa kävin juuri siksi että selviää onko seokset kohdillaan, myöskään nakutusta ei esiintynyt kun aivan inasen kylmällä koneella.

Seuraava askel virittämisessä on sitten k-jetin heivaaminen mäkeen, myöskin suuttimet pitäis vaihtaa isommiksi. Eikä tuossa ahtimessakaan taida tuotto kovin paljoa pidemmälle riittää.

No joo,ehkä "pikkasen" yläkanttiin,mutta ihan sohaisu mielessä.Saa keskustelua aikaan.
Eniwei,paineitahan voit nostaa ehkä edelleen. Mutta niinkuin itsekkin sanoit,suuttimet ja boxi ei sitten enää pysy mukana.
Ota sytkää pois 2-3astetta niin loppuu se nakutus kylmänäkin.Tehoa et juurikaan uhraa.
Yleensä kun naputes kuuluu "rähinä" päällä niin alkaa tuhon merkit.
Vakiokoneessa kun painetta nostaa,saa kyllä pomppua tehoon.Siitä ylöspäin se alkaa olemaan kalliimpaa ja vaikeampaa.Alkuun saa 100e ja 30hv.Pian se on 1000e ja 10hv. :lol:

Tuttu sabluuna...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

CluBBaH

Aika tiukasti sohasit, kun itselle dynotus maksoi 50e :D

Tosiaan paineita on tuosta enää turha nostaa, Tuotto hiipuu ahtimesta joten hyöty on aika nollissa. Tällä hetkellä viritykset on olleet lähestulkoon ilmasia.
XRAY 808 2009 Spec |

juhou

-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

kaistapää

Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 09.09.10 - klo: 11.08
Aika tiukasti sohasit, kun itselle dynotus maksoi 50e :D

Tosiaan paineita on tuosta enää turha nostaa, Tuotto hiipuu ahtimesta joten hyöty on aika nollissa. Tällä hetkellä viritykset on olleet lähestulkoon ilmasia.

paljonko pakopaine?pakopaine ja sitämyötä seuraavat kovat pakolämmöt niitä vakioturbolla viilattuja koneita tappaa.ja vielä toi k-jetti.....
laajakaistalambda ja pakolämpömittari vaan paikoilleen niin voi mittareista seurata milloin mennään tuhon lähellä.
Kesämies!

CluBBaH

Lukeeks tääl kukaan viestejä?
XRAY 808 2009 Spec |

Maxximo

Pakolämpöjä on ihan oikeesti järkevä seurata varsinkin jos ennakkoa on jouduttu säätämään nakutuksen estämiseksi. Muuten saattaa käydä näin :grin:

"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

CluBBaH

Sehän on ihan ajetun makunen :D
XRAY 808 2009 Spec |

Nikke92

Tulpa vaihettua viime viikolla Audia. Kasikymppinen vaihtu A4 1.8t quattroon.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2787440.jpg
Traxxas Revo 2.5

Antti S

Nykyään itellä on Volvo S60 D5 -05.
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

bastor

Opel Vivaro 2.5 CDTI -05 ja Mitsubishi Lancer 2.0D -09
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria