Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Turnigy lipot saapui rikkinäisinä

Aloittaja Gixi, 14.07.11 - klo: 00.22

Gixi

Jeps..

Tilasin Hobbykingistä pari lipoa ja tänään ne vihdoin saapui. Avasin paketin ja tarkastin tuotteet mitä olin tilannut. Paketissa oli 3 akkua (hardcase) joista kahden pääty oli rikkoutunut johtojen vierestä. Näytti kovasti siltä ettei kyseinen muovi kestä tuossa kohdassa, kun johdot painavat sitä.
Uskaltaako noita käyttää? Itse kennoissa ei sen kummemmin damagea ole.

Minkälaisia kokemuksia teillä on Hobbykingin takuusta ja toimista vastaavissa tapauksissa?

bluebeetle

Aivan varmasti olisit löytänyt paremmankin alueen aiheelle, tai jopa valmiin aiheenkin jonne kirjoittaa. Jos olisit hieman edes viitsinyt etsiä..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Gixi

Kiitos palautteestasi. Otan tämän asian huomioon ensikerralla ja mietin tarkemmin mihin keskusteluun haluan asiani haudata.

Mutta takaisin itse asiaan. Noita hardcase laatikoita varmaan myydään jossain erikseen?

bluebeetle

Jospa kertoisit edes mitä akkuja ovat...?

Ehkä jopa valokuva vaurioista, niin joku saattaisi osata auttaa / neuvoa.

Tämmöisenään aihe jää (taas) yhdeksi turhaksi uudeksi aiheeksi väärällä osastolla.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jarkko

Hardcase lipon koteloita en ole nähnyt missään myynnissä sen enempää maailmalla kuin Suomessakaan.

Jos haluaa olla varovainen ja vaikkapa varmistaa, että akut ovat myyntikelpoiset eteenpäin jossain vaiheessa, kannattaa yrittää palauttaa ne myyjällä.

Jos palautus ei onnistu ja kotelon palat ovat tallella, niin liimaus ja teippaus voisi olla ratkaisu saada akut kuitenkin käyttöön.

Tämä tarina on taas yksi hyvä perustelu sille, miksi kannattaa suosia kotimaisia kauppiaita.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

ihi

Herra bluebeetle (+ muut valittajat),voisit ottaa mallia tosta ylempää jarkon kirjotuksesta "eli auttaa miestä mäessä",eikä olla heti soittamassa poskeensa kun joku kirjottaa (asiaa) vähän väärään paikkaan (lukeminen tietääkseni on täysin ilmaista ja vapaaehtoista).Nämä valittajat voisivat ensiksi miettiä ja tarkastaa omat kirjotuksensa,toiseksi voisitte ...A:perustaa oman aiheen valittamiselle. B:jättää turhat kirjotukset kirjoittamatta ja keskittyä olennaiseen.C:sulkea netti,ja nyt kun (taas) tuli valitus niin keskityn olennaiseen (B) ja suljen netin (A).Terv.Hessu.

Peku

Pitääpä varata pussi Estrellaa ja pari olutta tietokoneen viereen...
Olisihan tuolla ollut akkukeskustelua muuallakin, ei silti minua haittaa.
Tästä voi vielä kehkeytyä vaikka mitä! :wink:

goudha

Nyt puuttuu se "tykkää" nappi :grin:

Lainaus käyttäjältä: Peku - 14.07.11 - klo: 17.24
Pitääpä varata pussi Estrellaa ja pari olutta tietokoneen viereen...
Olisihan tuolla ollut akkukeskustelua muuallakin, ei silti minua haittaa.
Tästä voi vielä kehkeytyä vaikka mitä! :wink:

bluebeetle

Miten sua tuossa autettiin??? Kerrottiin että ellet voi palauttaa niin teippaat... Hohhoo, edelleenkään kukaan muu kuin sinä EI tiedä mistä akuista, saatikka millaisista vaurioista puhutaan.

Mutta jos kerran olet tuolla autettu, niin mun puolesta fine..

Ei poista sitä tosiasiaa että koko ketju on turha, kun akkukeskusteluja on ihan tarpeeksi jo ennestään.

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

pijokela

Lainaus käyttäjältä: Gixi - 14.07.11 - klo: 00.22
Minkälaisia kokemuksia teillä on Hobbykingin takuusta ja toimista vastaavissa tapauksissa?

http://rc10.fi/index.php?topic=43221.msg536322;topicseen#msg536322

Muutenkin lisää asiaa on tuolla Hobbyking aiheessa. Lisäksi HobbyKingillä on omat foorumit, joilla on paljon keskustelua kaikenlaisista asioista.

Yhteenveto: Jos akut toimii, en tekisi reklamaatiota vaan koittaisin jotenkin hiukan korjata ja katsoisin, miten käy.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

sprawl

Onhan se hyvä oikasta vääriin paikkoihin laitettuja kirjotuksia että edes jotenkin säilyy foorumilla hyvä luetttavuus, jos jotain aihetta haluaa lukea, on varmasti mukavampaa hakea tietoa yhdestä ketjusta kuin kymmenistä ketjuista joissa on samaa asiaa.

ei tuota itsekään aina huomaa ja kirjottelee asioita vääriin paikkoihin.


mutta itse asiaan, monesti palautus ei kannata sen kustannusten takia jos ulkomailta tilannu, lisäksi käsittelyyn voi mennä 2kk aikaa joten joku arvo monesti on silläkin jos joutuu uusia mahdollisia osia odotteleemaan niin kauan.

voihan akkua koittaa testata ihan ajossa että mitä se sanoo jos laittaa johonkin kiinni(ei nyt välttämättä heti siihen parhaaseen autoon mitä löytyy) jos niitä ei meinaa palauttaa. Jos meinaa palauttaa niin ei kannata koskea ollenkaan ja kuvallilset dokumentit siitä kerätä.


Peku

ZihauZZ! Rousk rousk... Sorry OT OT:ssa. En oikeasti ole ilkeä ihminen (kai). Juu, lopetan...

Manny

Lainaus käyttäjältä: Peku - 14.07.11 - klo: 22.22
ZihauZZ! Rousk rousk... Sorry OT OT:ssa. En oikeasti ole ilkeä ihminen (kai). Juu, lopetan...
Laitas pari sipsiä mullon vielä dippiä mut lastut loppu  :grin: :grin: :grin:
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Heuli

Täällä foorumilla on kyllä ihan oma keskustelunsa noille sipseille, jospa pysyttäisiin aiheessa?  :police:

RoddeR

Itsellä ollut noita mustia turnigyn akkuja joista johdot lähtee suoraan ylöspäin akun kulmista käytössä turistissa, corr:ssa ja crossissa. On ollut 4000mah 30-40c ja sit tais olla yks 5200mah joku 25c akku. 3 kpl oli noita 4000 mah jotka kaikki toimi loistavasti niin kauan kun ne minulla oli. Lataus cyclejä oli akuilla aika paljon mutta edelleen ne pelasi aivan yhtä hyvin kuin uutena. Kaikki akut otti lipo cut off:in jälkeen n. 4400mah virtaa sisään. 2 näistä akuista jouduin avaamaan kun toisesta lähti tasuripiuha irti kolarissa ja toisesta lähti muistaakseni + piuha irti piirilevystä joka on akun päässä. Juotin piuhat kiinni uudestaan ja taas mentiin. Lipojen kanssa pitää olla varovainen kun niitä fiksailee mutta omat korjaukset on tähän asti mennyt kuin elokuvissa konsanaan. Jos ne akut toimii ok niin teippaa tai kuumaliimaa ne päädyt ja eikun ajamaan.
Kyosho, elämäni auto.