Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team C TS2

Aloittaja Joginen, 02.09.11 - klo: 00.17

KooBee

EuroRC:n kanssa on toki setupeista ollut myös puhetta ja sieltä on luonnollisesti vinkkejä saanutkin ja/tai kerrottu kokeilun arvoisista muutoksista joita itse ovat tehneet tms.

Omasta mielestäni tuo oma setuppi oli ihan hyvä ajaa, mutta se ei tietenkään tarkoita etteikö parannettavaa voisi olla. :) Jokatapauksessa kiinnostaa kuitenkin yleisesti millaisia setuppeja porukalla on ja jos on eroja niin josko olisi jotain kokeilun arvoista.

PS. Kirjoittamani muutaman sivun takainen puskurimodifikaatio on kyllä toiminut loistavasti, puskuri joustaa ja keulapala kestää isompiakin osumia. Yhtään palaa ei ole vielä omasta autosta katkennut vaikka on tullut muutama melko isokin isku keulaan. Suosittelen. Ja samoin koritolppamodifikaatio, niitäkään ei ole mennyt enää yhtään vaikka alkuun katkeilivat kuin hammastikut...

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: KooBee - 18.01.13 - klo: 14.30
EuroRC:n kanssa on toki setupeista ollut myös puhetta ja sieltä on luonnollisesti vinkkejä saanutkin ja/tai kerrottu kokeilun arvoisista muutoksista joita itse ovat tehneet tms.
Mutta kyllä kai Racingtiimilä on ainakin joku valmis setupsheetti johon voisi tähdätä jos haluaa hyvän perussetupin? Kuitenkin suomen sisäradat ovat aika erillaisia kuin monet isot radat ulkomailla eli olisi hyvää käyttää paikallisia setuppeja.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

nikoprkl

Racing tiimin hyvä perus setuppi on ts2/t2 kohdalla aika simppeli. Eli pakettisetuppi, josta ulosjoustoa rajoitettu iskareista 2mm. Liukkailla renkailla ulosjoustoakaan ei tarvitse rajoittaa.

Tämä toimii ainakin tiksissä ja turussa allekirjoittaneen mieltymyksiin hyvin.
Jotkut eivät niin kallistelevasta autosta pidä ja ovat vaihtaneet jouset pykälää jäykempiin. Muutoin on menty samoilla setupeilla. Ratasdiffiin suosittelen 3000 öljyä.

-Niko, EuroRC
EuroRC / TEK

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 18.01.13 - klo: 15.26
Mutta kyllä kai Racingtiimilä on ainakin joku valmis setupsheetti johon voisi tähdätä jos haluaa hyvän perussetupin? Kuitenkin suomen sisäradat ovat aika erillaisia kuin monet isot radat ulkomailla eli olisi hyvää käyttää paikallisia setuppeja.

Toki, mutta myös kuski ja kuskin mieltymykset vaikuttaa setuppiin, ja tietysti radat. Siksi olisikin mukava nähdä millaisia eri setuppeja porukalla on. Paitsi tietysti jos kaikki ajaa sillä perussetupilla eikä ole autoa säätänyt niin sitten toki vertailu on turhaa :)

Maxxi

#334
Lainaus käyttäjältä: KooBee - 18.01.13 - klo: 19.33
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 18.01.13 - klo: 15.26
Mutta kyllä kai Racingtiimilä on ainakin joku valmis setupsheetti johon voisi tähdätä jos haluaa hyvän perussetupin? Kuitenkin suomen sisäradat ovat aika erillaisia kuin monet isot radat ulkomailla eli olisi hyvää käyttää paikallisia setuppeja.

Toki, mutta myös kuski ja kuskin mieltymykset vaikuttaa setuppiin, ja tietysti radat. Siksi olisikin mukava nähdä millaisia eri setuppeja porukalla on. Paitsi tietysti jos kaikki ajaa sillä perussetupilla eikä ole autoa säätänyt niin sitten toki vertailu on turhaa :)

Jos auto on oikeasti hyvässä setupissa niin se yleensä toimii joka radalla ja joka kuskilla vähintääkin aika hyvin. Ja pro kuskit osaa säätää huonoa autoa hyväksi mutta, esim minulla joka olen suht aloittelija oli ensin ongelmia saada auto säätöihin ja se muuttui vaan huonommaksi. Sitten sain vinkkejä muilta samalla merkillä ajavilta ja sain säätö apua. Sitten kun minulla oli hyvä perussetuppi niin pystyin itse säätämään auton niin että se sopi minulle täydellisesti jolloin ajamisesta alkoi tulla pikkasen parempaa verrattuna lähtökohtaan... Nykyään on erittäin mielenkiintoista radalla ja kisoissa verrata muiden saman merkkisten auton säätöihin ja huomata eroja ja silleen saada autosta entistäkin paremman.

Jos ei ole ihan pro kuski voi myös olla vaikea tietää onko auto oikeasti hyvä, vai onko se oikeasti aika huono mutta olet tottunut siihen. Siksi on erityisen hienoa kun saa heti jonkun voittajasetupin, silloin voi olla varma että ei se vauhti säädöistä ole kiinni. Tai paras tilanne on kun prokuski kokeilee sinun autoa. Kun suomen yksi parhaimpia kuskeja testasi minun autoa ja sanoi että "itseasiassa aika h*lvetin hyvä" niin oli kyllä fiilis huipussaan kun oli itse säätänyt auton sellaiseksi että prokuskillekin kelpasi.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 18.01.13 - klo: 23.53
Nykyään on erittäin mielenkiintoista radalla ja kisoissa verrata muiden saman merkkisten auton säätöihin ja huomata eroja ja silleen saada autosta entistäkin paremman.
Sitähän tässä ajoin takaa että näkisi mitä eroja säädöissä porukalla on...

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: KooBee - 19.01.13 - klo: 00.42
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 18.01.13 - klo: 23.53
Nykyään on erittäin mielenkiintoista radalla ja kisoissa verrata muiden saman merkkisten auton säätöihin ja huomata eroja ja silleen saada autosta entistäkin paremman.
Sitähän tässä ajoin takaa että näkisi mitä eroja säädöissä porukalla on...
Tiedän, toivottavasti muutkin laittaa setuppia jakoon, määrätietoinen säätäminen ja kokeileminen kun on kivaa  :smiley:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

vihku

Mitäs iskareita/jousia ja öljyjä käytätte tässä autossa?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

KooBee

Lainaus käyttäjältä: vihku - 20.01.13 - klo: 13.41
Mitäs iskareita/jousia ja öljyjä käytätte tässä autossa?

Itsellä on big bore iskareiden vakiojouset toistaiseksi ja aiempaan setuppiin lisähuomautuksena että öljyt on Ultimate Racingin mallistoa.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: KooBee - 18.01.13 - klo: 12.42
Millaisia setuppeja olette käyttäneet sisäradoilla (maalattu betoni tms, ei mattoa)?

Oma setuppi on tällähetkellä seuraava:
http://www.testlogger.info/attachments/setups/TS2TE_KB_indoor_20130117.pdf

Tällä setupilla pitäisi tänään mennä kokeilemaan Tikkurilan Torstai skaboihin. Eilen kokeilin, tuntui toimivan.
Eiliseen muutin eteen öljyt iskareihin neljävitosesta viiskymppiseen.

http://www.testlogger.info/attachments/setups/Torstai%20setup.pdf

Metsäläinen

Tuli tehtyä pieniä muutoksia setuppiin. Ratasdiffin vaihdoin kuuladiffiin, omasta mielestä oli parempi kuuladiffillä.
Takaiskareista vähensin ulosjoustoa ja lisäsin 20g painoa taakse. Vaihdoin pinjonin isompaan ja autossa on "ikuiset" slipper padit eli nämä

http://www.rcm.fi/tarvikkeet/slipper-padit/rcm-pro-slipper-pad-team-c-ansmann.html

Ajettavuus ja vauhti parani muutoksilla, uusi setup.

http://www.testlogger.info/attachments/setups/Torstai%20setup.pdf

vihku

Nyt on tullu onkelma! Kun mulla on nyt 3300kv 540 moottori ja slipperi vaan luistaa vaikka melkein on kiinni? Ajosta ei tule mitään kun ajaa jostain montusta nii ei siitä enää nousekkaan kun slipperi vaan huutaa!! Jäällä ajaminen onnistuu ihan jees paitsi että alussa vähän slipperi huutaa. Oisko nyt jotain keinoja miten sais pitoo slipperiin?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

KooBee

Jos on kuuladiffi niin varmista että se ei ole se joka luistaa.

vihku

En usko mutta mites sen voi varmistaa?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

goos

Lainaus käyttäjältä: vihku - 02.02.13 - klo: 08.30
En usko mutta mites sen voi varmistaa?

Pidä spurrista kiinni käännä renkaita, sit näät että pyöriikö slipperin mutteri vai ei. Mutta jos oot slipperin kiristäny niin se on käytännössä aina diffi joka luistaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

vihku

Diffihän se siellä luistaa no nytkö sitten kiristän sitä vaan?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

goos

Lainaus käyttäjältä: vihku - 02.02.13 - klo: 08.44
Diffihän se siellä luistaa no nytkö sitten kiristän sitä vaan?
Itse rakentaisin diffin uusiks, jos olet sitä niin paljon rääkänny luistattamalla sitä. Levyissä on luultavasti niin syvät urat ettei se oikeen hyvä ole.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

vihku

#347
Ei ollu oikeestaan mitään kuluma jälkee diffissä kun sen avasin ja hyvässä rasvassakin!

EDIT: Nyt ei enää luista kiitos onkelman paikantamisesta!!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

vihku

On pakko sanoa nyt pari positiivista asiaa autosta! Tämähän on aivan käsittämättömän kestävä. Eilenkin kun tuolla pakkasessa olin hyppimässä isosta hyppyristä jää rinteeseen ja tuli tosi ilkeästi alas. Eka täysiä nokka edellä jäähän siitä kolme kärryn pyörää ja katolleen. Ainoastaan meni tolla reissulta taka korinkannattimet!! Takapuskuri on hieman heikompi kun tuo etupuskuri mutta sekin on saatu patentilla kestävämmäksi! Auton kestävyys mielestäni 4/5  :wink:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

goos

Lainaus käyttäjältä: vihku - 06.02.13 - klo: 16.59
On pakko sanoa nyt pari positiivista asiaa autosta! Tämähän on aivan käsittämättömän kestävä. Eilenkin kun tuolla pakkasessa olin hyppimässä isosta hyppyristä jää rinteeseen ja tuli tosi ilkeästi alas. Eka täysiä nokka edellä jäähän siitä kolme kärryn pyörää ja katolleen. Ainoastaan meni tolla reissulta taka korinkannattimet!! Takapuskuri on hieman heikompi kun tuo etupuskuri mutta sekin on saatu patentilla kestävämmäksi! Auton kestävyys mielestäni 4/5  :wink:

Teitkö muokkauksen koritolppiin?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: goos - 06.02.13 - klo: 17.22
Teitkö muokkauksen koritolppiin?

Mulla on menny muokattuja ja muokkaamattomia rikki ihan samoista paikoista, että en tiedä onko siitä
hyötyä vai ei. Jos se pelkkä koritolppa katkeaa siis se mihin korisokat tulee, sen saa korjattua poraamalla
2.5mm reijän ja laittamalla sopivan pituisen 3mm ruuvin ja vähän vaikka rengasliimaa. Tuntuu kestävän ihan hyvin.
Kuvassa vasemman puoleinen on korjattu.

KooBee

Lainaus käyttäjältä: vihku - 06.02.13 - klo: 16.59
On pakko sanoa nyt pari positiivista asiaa autosta! Tämähän on aivan käsittämättömän kestävä. Eilenkin kun tuolla pakkasessa olin hyppimässä isosta hyppyristä jää rinteeseen ja tuli tosi ilkeästi alas. Eka täysiä nokka edellä jäähän siitä kolme kärryn pyörää ja katolleen. Ainoastaan meni tolla reissulta taka korinkannattimet!! Takapuskuri on hieman heikompi kun tuo etupuskuri mutta sekin on saatu patentilla kestävämmäksi! Auton kestävyys mielestäni 4/5  :wink:

Millaisessa tilanteessa on takapuskurissa ollut kestävyysongelmia? Itsellä ei ainakaan ole koskaan ollut sen kanssa mitään ongelmaa... etupuskurien kanssakaan ei tuon viimeisimmän patentin jälkeen, joten niitä on nyt itsellä sitten turhan monta varalla :)

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 06.02.13 - klo: 17.55
Mulla on menny muokattuja ja muokkaamattomia rikki ihan samoista paikoista, että en tiedä onko siitä
hyötyä vai ei.

Itsellä on mennyt muokattuja rikki tasan yksi kun toinen corri sukelsi vauhdilla takapuskurin ja korin välistä korin alle ja oma auto oli pysähtyneenä. Vakioita meni käytännössä jokaisesta isommasta kaadosta jossa auto tuli katolleen alas.

Omasta autosta ei kylläkään käytännössä ikinä katkennut varsinaisesti koritolppa, vaan tuo osa joka yhdistää nuo kaksi koritolppaa. Koritolppa (siis se osa tosiaan johon sokka tulee kiinni) on katkennut ainoastaan sillä kerralla kun tuo corri sukelsi kylään, eli tasan kerran. Ja sekin tosiaan sellainen johon tuo muokkaus ei edes vaikuta, vaan sehän vaikuttaa nimenomaan siihen kun auto tulee katolleen alas jolloin muokkauksen jälkeen koritolpat pääsee paremmin joustamaan.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: KooBee - 06.02.13 - klo: 18.19
vaan sehän vaikuttaa nimenomaan siihen kun auto tulee katolleen alas jolloin muokkauksen jälkeen koritolpat pääsee paremmin joustamaan.

Juuri tällaisessa tilanteessa mulla on menny noita "pelkkiä" koritolppia, tosin auto tullut parista metristä
laattalattialle katolleen. Toinen meni modatusta ja toinen modaamattomasta.

KooBee

Jos tässä sitten eroja yrittää miettiä, niin onkohan korin kiinnityskorkeudella / tolppien asennussuunnalla sitten eroa? Etutolpat itsellä on niin että sokka tulee toiseksi ylimpään reikään, takaa taitaa tulla neljänneksi ylimpään ja ylimääräiset katkaistu pois. Molemmat koritolpat on asennettu niinpäin, että ne on "taaksepäin" (alunperin oli edestä toisinpäin mutta ei osunut reiät kohdilleen tuon TS4:n korin kanssa...).

Ja onko yleensä etu- vai takakoritolppa joka katkeaa, vai katkeileeko molemmat?

Ja vielä että mikä kori on käytössä?

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: KooBee - 06.02.13 - klo: 19.46
Jos tässä sitten eroja yrittää miettiä, niin onkohan korin kiinnityskorkeudella / tolppien asennussuunnalla sitten eroa? Etutolpat itsellä on niin että sokka tulee toiseksi ylimpään reikään, takaa taitaa tulla neljänneksi ylimpään ja ylimääräiset katkaistu pois. Molemmat koritolpat on asennettu niinpäin, että ne on "taaksepäin" (alunperin oli edestä toisinpäin mutta ei osunut reiät kohdilleen tuon TS4:n korin kanssa...).

Ja onko yleensä etu- vai takakoritolppa joka katkeaa, vai katkeileeko molemmat?

Ja vielä että mikä kori on käytössä?

Mulla on molemmat koritolpat eteenpäin, sokat tulee molemmissa päissä toiseksi ylimpään reikään.
Tolpat on katkennut edestä ja takaa alimman reiän kohdalta. Toi ruuvin laittaminen suoraan uutena
noihin tolppiin poistaisi varmaan ton ongelman ja vielä se ohennus modaus niin sitten varmaan kestäisi.
Käytössä oleva kori on TS2 vakio kori.

Diese-listi

Itsellä mennyt koritolppia ja koritolpan runkoja modauksesta huolimatta. Tosin messumatolla on aivan järjetön pito niin vauhdit nousee taivaisiin. Keittämällä saa osaan lisää joustavuutta joten kestää näin pidempään.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 06.02.13 - klo: 23.49
Keittämällä saa osaan lisää joustavuutta joten kestää näin pidempään.

Kuinka kauan noita osia pitää keittää, että niistä tulee kestävämmät?
Big Bore iskarit parantaako ne autoa eli onko kannattava hankinta?

Diese-listi

15 minuuttia oon antanu olla kiehuvassa vedessä. Eron huomaa kun pudottaa pöydälle keitetyn ja keittämättömän.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

vihku

Lainaus käyttäjältä: goos - 06.02.13 - klo: 17.22
Lainaus käyttäjältä: vihku - 06.02.13 - klo: 16.59
On pakko sanoa nyt pari positiivista asiaa autosta! Tämähän on aivan käsittämättömän kestävä. Eilenkin kun tuolla pakkasessa olin hyppimässä isosta hyppyristä jää rinteeseen ja tuli tosi ilkeästi alas. Eka täysiä nokka edellä jäähän siitä kolme kärryn pyörää ja katolleen. Ainoastaan meni tolla reissulta taka korinkannattimet!! Takapuskuri on hieman heikompi kun tuo etupuskuri mutta sekin on saatu patentilla kestävämmäksi! Auton kestävyys mielestäni 4/5  :wink:

Teitkö muokkauksen koritolppiin?
En ole tehnyt mitään muokkauksia niihin mutta kyllä ne ihan hyvin kestää jos ei kauhiasti katolle heittele.
Lainaus käyttäjältä: KooBee - 06.02.13 - klo: 18.19
Lainaus käyttäjältä: vihku - 06.02.13 - klo: 16.59
On pakko sanoa nyt pari positiivista asiaa autosta! Tämähän on aivan käsittämättömän kestävä. Eilenkin kun tuolla pakkasessa olin hyppimässä isosta hyppyristä jää rinteeseen ja tuli tosi ilkeästi alas. Eka täysiä nokka edellä jäähän siitä kolme kärryn pyörää ja katolleen. Ainoastaan meni tolla reissulta taka korinkannattimet!! Takapuskuri on hieman heikompi kun tuo etupuskuri mutta sekin on saatu patentilla kestävämmäksi! Auton kestävyys mielestäni 4/5  :wink:

Millaisessa tilanteessa on takapuskurissa ollut kestävyysongelmia? Itsellä ei ainakaan ole koskaan ollut sen kanssa mitään ongelmaa... etupuskurien kanssakaan ei tuon viimeisimmän patentin jälkeen, joten niitä on nyt itsellä sitten turhan monta varalla :)

LainaaMulla se toden näkösesti meni siinä kun auto otti ilmaa alleen ja nosti keulan taivaisiin ja suoraa perä edellä jäähän. Näin luulisin mutta voi olla että mennyt jossain muussa kohtaa.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Katala

Kulutustavaraa tuntuu olevan koritolpat. Tänään kahden auton yhteen törmays ja koritolppa ruuvin vierestä poikki. Ei tosin ollu mitenkään modattu tolppa.