Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

Mika R

Tiedän kyllä että teillä on kevyet reiskat. Kirjoittelepa Xray topicciin mitä meinaat siihen laittaa?

Mika R

CMC versandilta 777 SPII kuus ja puolsataa eukkaa ens kuusta lähtien

Matias V

Mika, joo, ja 10x parempi HoBao Nikolta tasarahalla viishunttii!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

plissken_s

Onko katetta tolle "10x" väitteelle? Jokainen tekee itse päätöksensä millä ajelee ja kuinka paljon pistää taalaa kiinni kalustoon.

Jotkut on vannoutuneita Kyoshon kannattajia ja jotkut ovat valinneet ajokikseen Hobaon ja jotkut kolmannet vielä jonkun muun. Itse henkilökohtaisesti en ole katunut pätkääkään Infernon ostoa ja kaveri kun ajelee Hyperillä, niin siinä on vertailukohde. Molemmat sporttipelejä ja kummallakin pääsee tasaisesti. Ei muuten kaverikaan tähän asti ole katunut hankintaa.

Mun mielestä alkaa hiukkasen kypsyttää ylipäänsä kaikki toi "mun mielestä se ja se on parempi ja halvempi kuin tuo ja tuo"-jutut. Jokaiselta varmasti löytyy aina oma mielipiteensä ja omat kokemuksensa ihan kaikesta, mistä puhutaankaan. Tämä siltikin vaikka kuinka huumorimielellä tuonkin äskeisen heitit.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R

Mä en ole K ostoa myöskään katunut, sen verran laatua on. Minä ainakin pidän Kyoshoista  :wink:
Tylsää olis jos kaikilla olis Hobao vai mitä. Voihan se mullakin olla vielä joskus mutta sen on sitten se, nyt ajetaan tällä. Luotan kuitenkin jenkkiin ja japsiin enemmän kuin muihin tässä hommassa. Niiden laadunvarmistus (QC) on keskimäärin erinomainen. Tosin moottoreissa tuo ranskalaisvalmistaja on yllättänyt positiivisesti.
Pikkasen turhaahan tämä vertailu on, mutta pitäähän se keskustelua yllä

JeppeSon

mitäs hyötyä oon siitä, että keittää takaspoilerin ?
tuleeko siitä kestävämpi?
ajellaan inferno mp7.5 sport:lla

Rph

Siivestä tulee elastisempi, jotenkin tuntuu että Reiskasta tulee uusi " Hobao " suomessa, tarkoitan sitä tilannetta joka oli parivuotta sitten.

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

blenheim

JeppeSon, siis keittäminen tekee siitä joustavamman ja ei hajoa niin helposti jos tulet siivelleen alas.
Itsekin olen vannoutunut Kyoshomies, kaikki kalusto tähän mennessä Kyoshoja, lukuunottamatta Genesistä. Kaikkiin olen ollut tyytyväinen ihan PureTen Alphasta Infernoon ;). Tosin K:n moottorit voisivat olla hivenen laadukkaampia noissa Low-End autoissa. Mutta mitä sitä suotta murehtimaan kun on Team Infinity ;)!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

wictro

mitäs nyt teen, kun uusi kytkin luistaa?

kyseessä siis tämä:

http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=595_426_355_366_502&products_id=6257

ja tämä kello:

http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=595_426_355_366_502&products_id=6254

jousia vääntelin käsin, koska kytkin otti liian myöhään kiinni. vähän karhensin paloja viilalla ja kellon kevyesti hiomapaperilla.

palat tuntuvat nylonin ja lyijyn sekoitukselle. sellaista mustaa, herkästi lommoontuvaa ja liukasta(miksi ihmeessä).


mistäs minä löydän GX21:een sopivan ja _hyvän_ kytkimen?
tai edes ne jouset tuohon, ei viittis ihan jenkeistä kolmea jousta tilata..
käykä tuohon vauhtipyörään mitkä kaikki kolmepalaiset osat ?
-Lithium Love Racing-

Mika R

Vähän samaa kyselisin että mikä olis paras vaihtoehto? Kyoshon 3-palainen alu vai komposiitti?

Ajoin tänään C5 sisään radalla - no päivä oli vähän vaikea. Vaikka potkua tuntui etenkin yläpäässä olevan vähintäänkin riittävästi niin vaikeaa oli saada se hyödynnettyä. Tutkin tässä Fioronin slide kytkintä ja palat oli kulunu silleen ikävästi ettei kolmas jousi pysyny enää pakassa. Tää varmaan aiheutti ettei kytkin toiminut ihan niinkuin piti ja motin säätö meni aika ajoin erittäin vaikeaksi.

Toinen juttu oli että vastarin akku hyytyi ja yritin säätää pannua ennenkuin tajusin että johtuu vastarin akusta. Kolmas juttu oli että kaassarin sliden pallolinkki irtosi lukituksestaan ja aiheutti lopuksi aika hässäkän. Siinä pitkin matkaa löystyessään saattoi myös aiheuttaa hieman outoa käytäöstä jotka yritin korjata säätämällä moottoria.

No nyt suurin ongelma on saada kytkin kuntoon tai hommata uusi. Mitä suositatte? Myös tarjouksia otetaan vastaan. Tänks!

Jos C5 tuntuu vaikealta niin täytyy palata WS7II :een. Se hyvä puoli että sekin löytyy. Rata-autossani tuo C5 on varmasti vähintäänkin riittävä. Mutta ei nyt luovuteta vielä, luulen että tässä muut osittain huomaamattomatkin ongelmat aiheuttivat suurimmat vaikeudet pitkin päivää.

Antti S

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Vähän samaa kyselisin että mikä olis paras vaihtoehto? Kyoshon 3-palainen alu vai komposiitti?

Itellä käytössä kyoshon alumiiniset palat, ovat aika herkät kulumaan eikä mitkään loistavat muutenkaan. Komposiittipalat ottaa pehmeämmin kiinni ja kuulemma paljon paremmat kuin alumiiniset. Heti kun nuo alupalat olen kuluttanut loppuun, niin alan itsekin käyttää komposiittipaloja  :)
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

JeppeSon

tarttisin apua inferno mp 7.5 rtr motin kanssa kun purkasin auton. niin otin kaasu/jarru servon irti ja en enää muista kuinka paljon kaasarin kurrku oli auki ilman kaasua.
ja käynti huononi koska ilmeisesti kaaasariin oli mennyt hiekkaa.
tarviiko mun purkaa koko motti vai pelkästään kaasari?

ja mikä olisi hyvä virimoottori kyseiseen autoon?  :?:
ajellaan inferno mp7.5 sport:lla

Sakkeri91

No ensinnäkin jos koneeseen on mennyt hiekkaa niin se voi olla väljä.
Tyhjäkäyntiä ei säädetä pojat radion trimmistä vaan kaasuttimessa olevasta tyhjäkäynti ruuvista(minä en osaa sanoa missä ruuvi on koska en tunne konetta mutta jotka ovat koneeseen perehtyneet voivat varmaan kertoa)
Hyvä perus säätö kaasarin kurkulle on n. 1 milli auki.

No minä en tiedä vitimoottorista mutta Hobaon 8port on ainakin halpa, tietääkseni myös hyvä ja paljon käytetty moottori.

blenheim

Pura koko kone ja katso jos kampikammiossa asti on hiekkaa. Jos siellä on niin joko uudet sisuskalut tai uusi moottori. Luultavasti uusi moottori tulee edulliseksi, ellet omista sattumoisin jotain armotonta kisapyttyä.
Niin, ja se ilmansuodattimen hanhenkaula kannattaa iskeä nippusiteellä kiinni kaasuttimen runkoon ettei pääse irtoamaan.
Team Infinityltä saa halpoja moottoreita www.jp-nitroracing.com. Toisaalta, inferno readyset ei välttämättä voimansiirron osalta kestä kasvanutta vääntöä. Joten kannattaa ostaa diffeihin toiset pikkurattaat, että saat täydellisen infernon voimansiirron.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

JOS EILEN oli hieman kivikkoinen päivä, niin tänään parasta viidettä!
Lavangossa ei ollut tungosta säätää, kun (kisa)kuskit on Jyrkkälässä joten sai keskittyä rauhassa hakemaan C5:n oikeita lukemia. Ja löytyihän ne sitten lopulta.

Tehoa tuossa C5 :ssa kyllä piisaa. Veikkaisin että suoranopeus on kovempi kun WS7II:ssa. Alaväännössä ehkä vähän jää, tai ainakin tehopiikki tulee vähän yllättävämmin joten vaikeampi hallita. En tiedä auttaisko erilainen kytkin. Säätäminen on ehkä pikkasen tarkempaa kuin WS:ssä. Kauhea kirkuna siitä lähtee ja välillä ihan pelästyi kun potkas sen käyntiin. Tuntuu että käy aika kovilla kierroksilla muutenkin ja lämmöt 120 niin hyvä tulee.

Mutta C5 on nautinto ajaa, kun saa nupit kohilleen ja oppii käsittelemään tuota tehoa. Hyppyritkin menee heittämällä kunhan vaan osaa lähestyä oikein. Ei edes tarvii lähestyä kovaa mutta niin että on veto päällä. Sitten menee Lavangossa kolmekin takahyndää kerralla jos hyvin sattuu (onko järkeä on eri asia). Todellakin tuntuu että on kilpahevosen ohjaimissa, sitä tunnetta en löytänyt WS:llä, ainakaan vielä.

En kyllä näkis mitään syytä miksei joku hommaisi tätä Lavangon radalle, sen verran makee ajettava (paitsi ehkä kova hinta). Tasaisemmilla radoilla luultavasti vielä parempi.

Ainoa juttu että poltin ainakin 2 kutosen tulppaa, Cipollan ja Novarossin. RB:n omakin sai siipeensä pahasti sisäänajossa. NovaRossin 5 tulppa sen sijaan pelitti kokolailla hyvin eikä palanut. Olisko sitten ollut säädöt välillä sen verran metässä että tulppia kärähti. Täytyy hommata niitä RB.n uusia K-kaupasta.

tux10

Lainaus käyttäjältä: "Antti S"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Vähän samaa kyselisin että mikä olis paras vaihtoehto? Kyoshon 3-palainen alu vai komposiitti?

Itellä käytössä kyoshon alumiiniset palat, ovat aika herkät kulumaan eikä mitkään loistavat muutenkaan. Komposiittipalat ottaa pehmeämmin kiinni ja kuulemma paljon paremmat kuin alumiiniset. Heti kun nuo alupalat olen kuluttanut loppuun, niin alan itsekin käyttää komposiittipaloja  :)

Alumiinipalat ovat yhtä loistava keksintö kun nuo komposiititkin, eikä näin kun Antti sanoi.
Kulumista tietenkin tapahtuu hitusen enemmän kun komposiittipaloissa.
Alumiinipalojen ominaisuudet tuluvat esiin vasta kun aletaan käyttämään 14-15 piikkistä kytkinkelloa ja ajetaan radalla jossa on PITOA! Suomessa kyllä on aika vähän ratoja joilla alumiinipalat pääsevät oikeuksiinsa, se on kyllä ihan itsestäsi kiinni kummat haluat ostaa. Kyllä tolla myllyllä nuo alupalatkin ihan menevät jo...  :wink:

Alumiinipalojen käytössä on se huono puoli, että sellaista kytkinkelloa jota on käytettä alumiinipalojen kanssa, ei saisi enään sen jälkeen käyttää komposiittipalojen kanssa. Koska alumiinipaloista irtoava metalli pöly, ym. kuluttaa komposiitti palat hetkessä loppuun.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

OK, kiitos tiedoista

Kyllä tuo Fioronikin toimi tänään kun kone oli muuten tasapainoisissa säädöissä. Vähän se teho tulee yllättävästi vieläkin mutta ei se sillee haittaa. Jos on veto päällä niin se tuntuu vaan hyvältä ;-) Muuten spinnaa se on selvä.

Täytyy varmaan tilata sieltä teiltä koko kytkinpakka ja sitten niitä uusia RB tulppia

edit: Piti muuten vielä mainita että laitoin 2mm enemmän prelodia eteen ja taakse, auttoi kummasti auton käsittelyyn. Edessä nyt 12mm ja takana 7mm, siniset jouset ja 40wt edessä takana 30wt, 1.4 mm reiät, ehkä vähän löysä mutta sen verran hyvin pelaa ettei jaksa lähteä kokeilemaan paksumpaa

plissken_s

Tietääkös Mika tai joku muu mistä muualta löytyisi Racer's Edgen viripalikoita Infernoon? Kiinnostaisi ainakin hiukan järeämmät iskaritornit. Valitettavasti varsinaisen pääpuljun sivuilta MP7.5:sen kyseiset osat oli lopussa (K3/7.5 löytyy mutta tupla hinnalla kuin varsinainen 7.5).

Tietty muitakin laadukkaita osavalmistajia saa suositella. Palikoiden painolla ei ole mulle mitään merkitystä, kunhan kestää ja kestää.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R

Mä tilasin tuolta www.stormerhobbies.com
Sitten on tyylikkäät mustat www.ratzas.net ja tietty Fioroni mutta niistä porukka sanoo ettei eloksointi kestä, tiedä sitten. Löytyy myös kingheadz ja www.racinghardcore.com mutta niiden laatu kuulemma vaihtelee joten en tilais netistä näkemättä (osat titaania).

Tänään tuli huomattua ettei painolla todellakaa ole välii ja noi Racer's Edge osat kestää! Ei ole hajonnut Kyöstistä mitään vaikka nyt on painettu sata lasissa komeita lentoja, jotka ei aina pääty niin onnellisesti.

Rph

Titaani levyä ja kunnon leikkuri ja jyrsin, sillä saat kunnon tornit. Olisi tarkoitus tehdä vanhuukseen kun vaan olis luppo aikaa. Nyt taka tornit Fioronin mutta ovat aikas hepposet mielestäni.
mydään lennokipiruustuksia .)

plissken_s

Ok, kiitokset vinkeistä ja linkeistä. Saattaapa olla, että autoon jossain lähiaikoina ilmestyy Ratzasin tai Racer's Edgen tuotteita. Kunhan tuo perheen toinen päättäjä myöntäisi pikkuautoiluun lisärahoituksen..

Täytyy tällä hetkellä viripalikat vaihtaa rahalla. Ei kuulu jyrsintä tuttavapiirin työnkuviin. Vaikka joskus olisi kyllä jyrsimeenkin päässyt käsiksi.
Kyosho - Futaba - Novarossi

JeppeSon

saisinko neuvoa, että mistä moottorin/kaasarin purkaminen kannattaa aloittaa?
ja miten voin ottaa moottorin kannen pois jos pari kuuskulma pulttia on pyöristynyt siis, että ei aukea avaimella?
sahaanko pultit vaa poikki rautasahalla?

ja siitä siiven keitosta, että kuinkas kauan minä sitä keittelen?

kiitos vastauksista etukäteen
ajellaan inferno mp7.5 sport:lla

Mika R

Pultit avataan yleensä poraamalla niin että kanta veks ja sitten loput, mutta tässä tapauksessa taitaa kannessakin olla jengat joten hankalampi homma. Ehkä sitten pitää yrittää sillä sahalla jos kannen jäähdytysripojen välistä pääsee sopivasti...

Howari

Kannattaa kanssa kokeilla sopiiko jokin lattapäinen ruuvimeisseli ko. kuusiokoloruuvin kannan aukkoon-> hyvällä tuurilla voipi löytyä pari vastakkain olevaa kulmaa, jotka eivät ole menneet niin pyöreiksi...

- oli kaikki kulmat pyöreitä tai ei, niin kannattaa etsiä sitten vaikka sellainen hieman ylikoko ruuvari jonka työkalupään saa uppoamaan siihen kantaan "lyömällä"

Howari

l150040

Hieman ylikokoista torx-ruuvaria voi saada naputeltua sen verran kannan sisään, että sillä saa ruuvit auki. Sahaaminen ei kyseisessä kohteessa ole mikään huono ratkaisu, kunhan pidät huolen, että ruuvia jää hieman lohkon ulkopuolelle. Tästä nysästä pääsee vääntämään sitten ruuvin ulos lohkosta.

JeppeSon

kiitos neuvoista

entäs sitten se että mistä alotan moottorin purkamisen?
ajellaan inferno mp7.5 sport:lla

Antti S

No tee vaikka näin: Kansi, takalevy, sylinteriputki, mäntä&kiertokanki, kampiakseli ja sit laakerit.. Tietty jos vauhtipyörä on paikallaan ni se ekaks
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx


JeppeSon

no motti purettiin ja putsattiin onnistu aika hyvin vaikka tein vasta ekaa kertaa. ja voisko saada jonkun näköistä säätö vinkkiä lavankoon?
ja kuinka kauan sitä takaspoileria keitetään?
mimmonen virimoottori kannattais ostaa jossa olisi hinta laatu suhde kohallaan onko rb:llä miitään käypäsiä jos ei halua hullua kisamottia?
ajellaan inferno mp7.5 sport:lla

Tuukka

RB:n valikoimasta S7II on tarpeeseesi hyvä valinta. Sillä voi kisata menestyksekkäästikin. 7 sarjan koneet ovat yleensä hyvässä hoidossa pitkäikäisiä ja sitäkautta ovat hyviä valintoja hinta/laatusuhteeltaan.