Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

Antti S

Ai, no täytyy itekkin se joteski tuunata..  :)
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Tuukka

Hoke:

Esim. isojen hyndien jälkeen tulee neulansilmä. Jos hyppää vähänkään ylipitkäksi niin mutka menee pitkäksi koska on jarru päällä.
Tuplla systeemillä voidaan säätää etujarruille enemmän tehoa jolloin saadaan jarrutusmatkaa lyhennettyä.

Miten tämän vastauksen perustelet?

Jälkimmäisen esimerkkisi kässärikäännöksestä ymmärrän ja allekirjoitan, mutta en tätä parempaa jarrutuskykyä. Lamarrjarruisen ja normaalin auton jarrutusmatka on sama eturenkaat suorassa. Siinä ei ole mitään eroa. Jos tarkoitat, että lamarrjarruisen auton voi säätää etupäästä ottavammaksi, niin eikös se tarkoita suorassa jarrutuksessa sitten sitä että etupää lukkiutuu ja takapää ei. Kun Lamarrjarruista autoa ruvetaan kääntämään se vähentää etupään jarrua, normaalissa ei (voi siis ajatella ettei auto käänny jos ei käytä radion abs toimintoa) ja tällöin olisi etua lamarrjarruista.

Osta Hoke Lamaritt jarrut, niin myös käytännönviisastutaan.

*HOKE*

:?

Siis mitä? Käytännönviisastutaan... :?  Just.

Unohdin näköjään yhden asian tuosta.
Eli monethan käyttävät jarrusäätöä jossa takapyörät lukkiutuvat, mutta etupyörät eivät. Eli juuri siitä syystä että saataisiin myös se hieman aliohjaava auto kääntymään tikkaan mutkaan.
Tällöinhän jarrutus ei ole yhtä tehokas kuin silloin jos etupyörät jarruttaisivat myös kovaa.
Tuossa lammarr syteemissä saadaan yhdistettyä molempien hyvät puolet.

En osta kyseisiä jarruja koska minulla ei ole Kyoshoa. Muuten kyllä ostaisin varmasti.

Mika R

Tässä kun on taas satanut muutama päivä niin tulee mieleen miks hankkia uus kärry, kun vanhallakaan ei pääse ajamaan.. Löysin muuten UK:sta firman joka tekee ihan kohtuuhintaisia ja kuulemma laadukkaita osia Infernoon ja moneen muuhunkin autoon. Taidan itse kuitenkin pysyä pelkästään vakio ja aluosissa.

Niko

Jos on ylimääräistä rahaa ja peukalo keskellä kämmentä niin voi ostaa jonkun Kyoshon Lamar systeemin. Eihän tossa ole yhtään erikoista osaa. Jokainen voi väsätä ton itse. Tarvitaan vain pari pallolinkkiä ja työntytanko ja se on siinä. Niinhän noita on tähänkin asti tehty.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

wictro

minkälainen on lamar-jarru?

en googlella oikein mitään löytänyt
-Lithium Love Racing-

Tuukka

Lamarr jarru on sellainen, että ohjausservosta on linkki etupään jarrulle tulevalla lisälaitteelle. Etupään jarrun auton etupuolelle laitetaan epäkesko työntämään ulointa jarrupalaa auki ja kiinni päin. Kun renkaat ovat suorassa epäkesko on työntänyt jarrupalaa kiinnipäin ja kun renkaita käännetään, niin se epäkesko sallii jarrulevyn siirtyä poispäin jarrulevystä. Tällöin etujarrujen säätö muuttuu renkaiden ohjauksen mukaan. Eli koko Lamarr jarru on nykyisten jarrujen lisäksi ja säätää nykyistä kiinteää stopparia.

wictro

aika mielenkiintoinen systeemi, pitääkin tutustua lisää!
-Lithium Love Racing-

HVoltage

Pari kuvaa ihme jarrusta...
http://www.buggy-sport.info/images/pics/lamarr1.JPG
http://www.buggy-sport.info/images/pics/lamarr2.JPG

Mekanismista päätelleen tuossa ei ole juurikaan mitään lisälaitteita vaan tämä normaali jarruvipu on pidempi ja ohjauksesta tuleva linkki vetää jarruvipua vastaikkaiseen suuntaan sitä enemmän mitä ohjataan = ohjattaessa vähentää etujarrua. Tässä kytkennässä tietysti jarru ja ohjausservo taistelee keskenään.

Mutta en tiedä onko tämä nyt juuri se Lamarr jarru mutta periaate taitaa olla sama.

Kuvasta päätelleen voisin jopa sanoa että eipä ole kovin vaikea toteuttaa kotikonstein
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Tuukka

Tuommoista lamarrria en ollut nähnytkään, mutta tuskin servot ajaa toisiaan vastaan, vaan siinä on epäkesko laitettu normaalin jarrun akseliin tai jotain vastaavaa. Sama idis joka tapauksessa.

Niko

Kyllä se ohjaus-servo periaatteessa taistelee kaasuservoa vastaan, ainakin Kyoshossa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Ihme jos tuo kori vielä hajoaa... on meinaan sen verran tukeva setti teippiä päällä!  :wink:

valkoset kyljet on muuten maalattu eikä teippiä jos Sami luulit  8)



Vähemmän tässä on teippiä kun sun Reiskassa  :wink:

Jartsa

Mika Mika,, Radalle siitä niin saisit autoosi vähän sitä "lookkia"



Mika R

Joo, mä kävin tänään kattomassa rataa mutta totesin etten viitsi sotkea autoa. Ilmeisesti oli kivaa mutta jälkihoito on vielä kivempaa - not  :|

hannu_s

Hehee noi vanteiden kuvat  :mrgreen: Ilmeisesti kuvaa kuskin ilmeitä ajaessa.
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Jartsa

Ne on mun TradeMarks tms  :D

JQ

Mulla oli tollaset 2003 EM kisoissa
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Toni N

Eli Trade Mark muuttuikin plagioinniksi :)

Ihan on ajetun näköisiä kaverien autot, vaatii hieman luonnetta mennä noilla keleillä reenaamaan.
Tyhjä

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "JQ"Mulla oli tollaset 2003 EM kisoissa
Nöf, no mä en sillon ees tiennyt polttiskrossista, en voinut tietää..

Antti S

Noniin, nyt on taas vähän lisää kuvia mun ja tux10:n autoista: http://koti.mbnet.fi/antti_88/kyoshot/
Siellä on myös muutama kuva tuxin Kyosho QRC-rallysta ja Mini-Z MR02:sesta  :)
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

henkka88

Lainaus käyttäjältä: "Antti S"Noniin, nyt on taas vähän lisää kuvia mun ja tux10:n autoista: http://koti.mbnet.fi/antti_88/kyoshot/
Siellä on myös muutama kuva tuxin Kyosho QRC-rallysta ja Mini-Z MR02:sesta  :)
Vaikuttas aika rassaavalta hommalta, kun kattelee noita juomia! :mrgreen:
Onneks todellisuus on toista..
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

rala.p

Nyt olis OS v-spec kotona odottamassa sisäänajoa.  :mrgreen:
Onko tuossa sisäänajossa mitään erikoista mitä täytyy muistaa?
Entä kumman noista kumihommeleista laitan kaasarin kurkkuun (sininen vai punainen) ja miten nuo vaikuttaa?

Näyttää kyllä todella laadukkaalta tuo motti ja ei se niin korkea ole että kansi naarmuntuis ekasta kaadosta, itse asiassa aikalailla samaa koko luokkaa tuon vz-b (p):n kanssa.

Entäs muuten tuo käyntilämpötila tuolle motille?
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

HVoltagella tossa Xray topicissa on kyseinen motti. Vakoile sieltä ja kysy lisää, kovasti on ilmeisesti Jeppe ollut tyytyväinen. Vaatii ilmeisesti Ossin P3 tulpan toimiakseen.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "rala.p"Nyt olis OS v-spec kotona odottamassa sisäänajoa.  :mrgreen:
Onko tuossa sisäänajossa mitään erikoista mitä täytyy muistaa?
Entä kumman noista kumihommeleista laitan kaasarin kurkkuun (sininen vai punainen) ja miten nuo vaikuttaa?

Näyttää kyllä todella laadukkaalta tuo motti ja ei se niin korkea ole että kansi naarmuntuis ekasta kaadosta, itse asiassa aikalailla samaa koko luokkaa tuon vz-b (p):n kanssa.

Entäs muuten tuo käyntilämpötila tuolle motille?

110 - 120 Käynti, toimii hyvin ainoastaan OS P3 tulpalla tao P6, itse ajan punaisella (pienemmällä) kurkulla, syö soppaa todella vähän silloin. Laita kaikki säätöruuvit niinkuin ohjeessa sanotaan, ruuvit EI ole perussäädöissä tehtaan jäljiltä. Aja sisäänajo ihan normaalilämmöillä niinkuin ohjeessa sanotaan. P3 Tulppa kestää helpohkosti yhden gallonan joten ei kannata joka pikku kääntessä sitä vaihtaa. Itselläni ei ole vielä mennyt yhtään P3 tulppaa huonoksi.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

rala.p

Ok, kiitos tiedosta.
Täytyy ensi viikonloppuna aloittaa sisäänajo.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "rala.p"Ok, kiitos tiedosta.
Täytyy ensi viikonloppuna aloittaa sisäänajo.

Ainiin lisään vielä että tarkista että polttoaineessasi on reilusti öljyä, vähintään 12-16% mutta enempi parempi.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Täytyy vissiin rupee likaa tota autoa, kun nää säät ei taida tästä taas paljoa kesäisemmiksi muuttua. Jos viikonloppua kohti ehtis radalle, sillon pitäs paistaa jo aurinkokin vaikka rata on varmaan aika märkä koska viikolla pitäs ennustusten mukaan sataa. (Tänään poistettiin viimeinen viisaudenhammas leikkaamalla joten huominen vielä ainakin lepoa). Turha sitä autoa on vissiin säästellä  :evil:

Mika R

Nonii, tänään olis upea sää mutta ei voi vielä lähteä radalle heilumaan tällä poskella. Täs pari kuvaa ulkoilamassa paremman puutteessa (kuvathan on aina kivoja eiks niin). Alkaa olee trimmissä.



plissken_s

Huoh. Kun ei auto pysy lapasessa edes selvin päin niin sitten ei. Urku auki sladiksessa päin kanttaretta, mieletön paukaus ja kone sammui.. luulin jo että nyt meni lunastukseen mutta ihme kyllä ei. Pelkästään vetari oli takaa vääntynyt nätille mutkalle. Niin nätille että ei saa enää kilkutettua suoraksi.

Mitenhän on ylipäänsä mahdollista että vetari vääntyy niin käyräksi, ettei pysty enää pyörimään ja silti ei muita (ainakaan vielä näkyviä *kop* *kop*) vahinkoja? Mikä ihme antoi niin paljon perään, sillä onhan jokin liikkunut ja aika huolella..

Niin, ja jos joltakulta on jäänyt yli omasta 7.5:sta normi koiranluita, niin tarjouksia otetaan vastaan YV:llä.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R

Kaikki on mahdollista, on mullekin käynyt noin GS Stormilla muistaakseni. Ylimääräisiä koiranluita kuin keskelle ei ikävä kyllä löydy meikältä.