Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

Alfa

Kun tässä olen foorumia selaillut, en ihan selvästi saanut selville, että käykö nämä 7.5 infernon osat MP6:seen?

T:Matti

Jartsa

Valitettavasti ei käy.. Harva osa käy MP 6:seen....

Alfa

Hmmm... MP6:n osiahan vielä tehdään?? Ei viittis ostaa sellaista autoa, mihin vara-osien saanti on vaikeaa/loppunut.

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Alfa"Hmmm... MP6:n osiahan vielä tehdään?? Ei viittis ostaa sellaista autoa, mihin vara-osien saanti on vaikeaa/loppunut.
Kai niitä tehdään, en tiedä... Mutta ei niitä tunni mistään saavan... Kaikki on vaan Kanaihin ja 7.5

Sami L

Itseltäni meni pääratas kutosesta, soitin Tietonikkariin ja niillä oli yksi hyllyssä. Pahimmassa tapauksessa olis pitänyt sitä n. viikko odottaa, että mielestäni osia saa ihan hyvin. Koreja, vanteita, siipiä ne lupasi tilata, jos asiakas näin toivoo.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Alfa

Siis mitä eroa on tuolla http://www.karkkainen.com/lelu/ osoitteessa olevilla Kyosho 7.5 Readyset autolla (480e) ja Kyosho MP7.5 Sport autoilla(537e). Tiedän sen, että tuo readysetti on ihan täyspaketti, mutta minkä takia tuo rakennus-sarja, missä ei ole kuitenkaan mitään muuta, kuin auto ja motti on kalliimpi, kuin tuo readysetti. Käsittääkseni noiden kummankin paketin autot ovat Sportteja...

Dampax

Aurinko paistaa ja lumet sulavat täällä Susirajallakin  :D

Iloinen on pienen otuksen mieli. Sain lopultakin Kanai kakkoseeni uuden koneen, RB WS7 II.

Teille, jotka joskus epäilitte onko tuolla koneella ja OSsin WZ-B (P) :llä kummoistakaan eroa, voin isoin kirjaimin todeta, että ON! Saatiin sisäänajon suurinpiirtein tehtyä toissapäivänä, säädeltiin vähän ja prnnn prnnn.
Eihän se vielä ole "oikeissa" säädöissä, kun ei radalle ole päässyt mutta oli todella helppo saada se kohtalaiseksi. On tosin melko rikkaalla vieläkin mutta päihittää ton OSsin miten vain.  KIVAA  :mrgreen:

Koneiden kestävyydestä en sitten uskalla edes arvailla vielä mitään...

------------------------------------------------------------------------------------
* pihatsudittelu tympii jo =( *

Sami L

Mulla on tuon sportin mukana tullut motti GS21R.
Tyhjäkäynnin kanssa ollut ongelmia ja manuaalista ei selviä sen säätämisestä. Eli, jos joku osaisi kertoa mitä ruuveja pitää säätää ja mihin suuntaan, että tyhjäkäynti pienenee? Aika hiljaa olen saanut sen matelemaan, mutta paikallaan se ei ole pysynyt.
Kytkimen jousikin voi olla löysä? - Miten sen voisi todeta?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

Jos huippunopeus on kohdallaan ja kaasarin kurkku on sen millin kaks auki tyhjäkäynnillä ja auto silti menee eteenpäin, niin selkeesti on liikaa alakierroksia. Säätämällä alakierrosten neulaa suuremalle eli rikastamalla seosta, pitäs tyhjäkäynnin rauhoittua niin ettei enää pidä liian korkeita kierroksia.

Sinänsä tyhjäkäynnille ei ole mitään omaa neulaa, ainostaan se jolla säädetään kuinka pienellä aukolle kaasarin kurkku menee kun ollaan pysähdyksissä. Tietenkin jos ei mene riittävästi kiinni eli antaa liikaa ilmaa --> kierrokset nousee, pitää tyhjäkäyntiruuvia avata sen verran että kurkku menee riittävästi kiinni --> kierrokset rauhoittuvat, auto pysyy paikallaan.

Selvittikö?

Sami L

Juu mä räpellän sitä seosta isommalle. Kiitos jälleen Mika.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Sami L

Ei tästä nyt tule taas yhtään mitään. Auto ei hidasta, tyhjäkäyntiä ei löydy, käyrän ja moottorin välistä vuotaa. ( ja ruuvi sökö )

Aloitin jälleen auton purkamisen, mutta osia ostamaan pitää taas mennä, sekä tiivistää nuo raot ja kiristellä / vaihdella ruuveja.

Ettei tästä tulisi täydellinen tilitys:

Mikä servo olisi sopivin kaasulle / jarrulle? (yhdet jarrulevyt edessä ja takana) Vastarini on Hitec, joten siihen sen pitää sopia.
645MG minulla on ohjauksessa, mutta se taitaa olla turhan hidas tähän?

PS. Olisin kiitollinen nopeista vastauksista, että voin "abusaa" messutarjouksia huomenna.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

Toi vuotokin voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin, tosin enemmän hakisin neulojen asennoista. Ei se alaneulan rikastus auttanut?

Sami L

En päässy viel oikein kokeilemaan. Pitää eka korjata ja sitten vasta säätää. Pakko hommata kunnon servo jarrulle, että auto hidastuukin.
Tarvis myös siihen jarrulinkkin sen jousen. Mistä ihmeestä semmosia sais?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Dampax

Hihii, kohta on lumet sulaneet...

Käytiin taas eilen Kärkkäiseltä hakemassa Infernon osia...varalle, varalle kovaa kesää edeltäkäsin jo ajatellen.

Muutamat Teistä ovat epäröineet Kyoshon varaosapalvelun toimivuutta, onneksi turhaan. Nyt alkaa toinen vuosi KyoshoKuskina eikä varaosien saatavuudess ole kyllä ollut minkäänlaista ongelmaa. Puhelinsoitto tai vaikka pelkkä meili Kärkkäiselle ja tavarat ovat postitse kotona parhaassa tapauksessa viiden päivän sisällä, pahimmassakin tapauksessa aikaa tuhraantuu ALLE kaksi viikkoa. Jos on ollut jotain epätietoisuutta, asia on selvitetty ja siitä on kyllä tullut tieto pikimmiten.

Hinnatkaan eivät nyt aivan järkyttävät sentään ole. Jos yksittäisen osan hinta on hivenen korkeampi kuin vaikka siinä eräässä H-alkuisessa merkissä, mitä sitten? Itse arvostan ennenkaikkea palvelua sekä varmuutta. Näyttävät osatkin kestävän niin hyvin, että varaosahinnoittelu tuskin ongelmaksi muodostunee *tässä täytyykin koputtaa puuta  =) *

Onkos Teistä kukaan kokeillut niitä tietokoneella tulostettavia juttuja, mitkä saa koriin maalin alle? Siis, että saa sellaisia hienompia "korimaalauksia" aikaiseksi kuin mitä käsin tuhertamalla?

Aurinko nouseekin jo, kohta pääsee taas ajamaan...

-------------------------------------------------------------------------------------
-aja Infernolla ja anna muiden ajaa millä uskaltavat-

rala.p

Nonni tänään kävin model-expossa ja ostin kyosho inferno mp 7.5 kanai III sekä O.S MAX-21 VZ-B (p) motin ja vielä hitec crx radion.  8)  :mrgreen:  Äsken kasasin diffit ja huomenna täytyy jatkaa kasaamista, mutta onko mitään mitä pitää ottaa huomioon tuota kasatessa? On tuo auto muuten aikas erillainen kuin Ultima :lol: .
Onko tuo motti muuten minkäs lainen?
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

AIKA KOVA setti! Onnittelut rala. Ton parempaa ei planeetalta löydy, ainakaan auton suhteen. Moottorivalintakin on hyvä, helpompi kuin italialaiset veikkaan.

rala.p

OT: joko sääki uskot että ostin tuon?  :wink:
Minkäs lainen tuo motti on siisään ajaa, kun ei ole oikein noista tietoa?
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

kyllä uskottava se on :D  (vaikka en mä sua epäillyt, ainostaan ostamisen järkevyyttä)

siinä tulee mukana manuaali, kannattaa tehdä niinkuin se sanoo jos ei parempaa tiedä.

Sami L

Rala, mitkäs servot hommasit tuohon?
Ja... jos udella saa niin paljonko maksoi Kanai ja keneltä mitäkin ostit?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

rala.p

Toinen servo on tuo mikä tuli ohjaimen mukana eli HS-325HB ja toisesta en tiedä merkkiä mutta on kuullemma vääntöä piisaa elikkäs
           MS-X7
          ---BB---
Jos joku vois kertoa minkä merkkinen servo tuo on niin olen kyllä kiitollinen :?:  (unohtu kauppiaalta kysyä) :oops:
Kanai makso aikas paljon  :lol:  ja hobby pointista ostin kaiken, koska sain alennuksia aika paljon ostaessa kaiken samasta paikasta (alennuksiin vaikutti varmaan myös se että edellinen auto on samasta paikasta). :wink:

Mika: Ainaki mun mielestä on ollu järkevä ostos,  :P sitä paitsi onhan tolla enemmän jälleen myynti arvoakin perus infernoon verrattuna (vaikka olisivat saman tasoisia varustelultaan).
Vaikkakaan en ole tuota muutamaan vuoteen myymässä, jos myyn ollenkaan. :wink:
Ja jos tuo sisäänajo ei onnistu niin tulen kysymään sulta/muilta tuolla sisäänajo topicissa neuvvoja. :roll:
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

OK  :D eiköhän se onnistu.

Sami L

Mistä ihmeestä sais tommosta n. 1-1,5 millistä metallijohtoa, jossa on kierteet toisessa päässä. ( Kuten Infernon jarru, sekä kaasulinkissä.
Onko se ihan spesiaali kamaa, vaiko hyllyssä kaikilla?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Dampax

Lainaus käyttäjältä: "rala.p"Nonni tänään kävin model-expossa ja ostin kyosho inferno mp 7.5 kanai III sekä O.S MAX-21 VZ-B (p) motin ja vielä hitec crx radion.  8)  :mrgreen:  Äsken kasasin diffit ja huomenna täytyy jatkaa kasaamista, mutta onko mitään mitä pitää ottaa huomioon tuota kasatessa? On tuo auto muuten aikas erillainen kuin Ultima :lol: .
Onko tuo motti muuten minkäs lainen?

Menit sitten tekemään parhaan ratkaisun tuon auton suhteen. Utelen sen verran, että minkä pillin laitoit?

Kyselit tuosta koneesta, että minkälainen on. Noh, itse Kanai kakkosessa oli viime syksyn tuo VZ-B (P). Se on puhtaasti kierroskone, alapäässä ei ole vääntöä juurikaan. Kannattaa ainakin ensimmäisenä sijoittaa vajaa kymppi ja laittaa 1.1 jouset kytkimeen. Sisäänajossa ei tuon kanssa ollut ongelmia. Olisin varmaan ollut tyytyväinen kyseiseen koneeseen ellei olisi paremmasta ollut tietoa. Kaveri laittoi samaan aikaan RB:n S7:n, enkä voinut kuin kadehtien katsella sitä menoa. Ja tästä kaikesta seurauksena oli se, että noin viikko sitten sain sisäänajetuksi RB: WS7 II:sen.

Ei mitään, todella hienon paketin olet hankkinut ja konekin on loistava. Kaipasin itse vain ajoon hivenen "näyttävyyttä", kierrosajat nimittäin oli minun OSsilla ja kaverin RB:llä aivan samaa luokkaa. Aika hyvät vertailukohdat meillä nimittäin, molemmilla on Kanai kakkoset, siis täysin samat alustat servoja myöten.

Onnea kesän kruisailuihin  =)
------------------------------------------------------------------------------------
- koneilla on eroja...kuten viineillä -

Sami L

Noniin. Sponsorini soitti ja ilmoitti, että varikko-yksikkömme Tietonikkari on taas onnistunut. Uusia "johtoja" jarru-linkkiin ja käyrän tiivisteitä. Nyt saan auton kasaan ja eiköhän digikamera ole lainassa, kun auto olisi puhdas!

Tietonikkarissa asioidessa, jos tulee ongelmia kannattaa myyjää pyytää soittamaan RC-spesialistille, niin johan hoituu.
Faija kävi siellä ja messuilla oli ilmoitettu, että käyrän tiivisteitä on liikkeessä. Nyt myyjä sanoi, että pitäis olla numerot mukana. (/ei löydy tiivisteitä, koska faijalla oli malli mukana) (Numeroa, kun ei auton tai koneen manuaalissa näkynyt )
Se soitti kuitenkin sille RC-jampalle ja johan alko tiivistettä löytymään.
"Kokemus tuo varmuutta", niin kai sitten.

Tässä varikko-raportti epäviralliselta Team SaLe racingiltä.  :lol:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

rala.p

Nonni nyt kun kasasin mun kanai kolmosta niin tuli eka ongelma :? , eli kun noita jarruja laitoin niin siellä luki että pitäs laittaa jotain rubber juttua. :roll:
Eli siis näin: Apply rubber type glue :?:
Siis voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä noihin pitäs laittaa väliin, käykö esim. silikooni tai erikeeper, kun noitten pitäs ilmeisesti lähteä helposti irti???
Ja siis ne osat on Brake Caliper ja BrakePad (black).
Toivon mukaan saatte tosta mun jutusta jotain selville ja osaatte auttaa.
Dampax: pilli en vielä ostanu joten ehota vaan mikä olis hyvä.
Omasta mielestä tein myös hyvän valinnan, enkä ostanu tuota H-alkuista merkkiä. :wink:
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Dampax

Heh Heh  =)

Mietin ihan samaa kasatessani omaa Kanaitani. Laitoin sinne väliin sellaista mustaa "kumaista pikaliimaa".  Muistaakohan tuo AQre mitä se liima oli? Eli sen pitää olla vähän elastista, muuten siinä helvetillisessä tärinässä kyllä liimaukset pettää! Ja voivat muuten lämmetäkin rajussa ajossa aika lailla noi levyt.

Pilli... Itse käytin tuon koneen kanssa RB:n 63:sta ja 86:sta pilliä. Toi 86:nen antaa vähän lisää alavääntöä mutta mutta...on todella pahaääninen ja näinollen ei edes kisoissa sallittu ( vai olenko väärässä tässä asiassa? ). 63:nen on kivan hiljainen eikä mikään "lussu" juttu tuokaan. Kuten Nykäs Masa sanoisi: "homma on fifty-sixty". Jos kaipaa todellista pärinää, 86:nen on oikea valinta. Ei minulla ollut noissa ainakaan mitään huomattavaa eroa tehojen suhteen.
Täällä on esittelyä http://www.rbproducts.com/index.php?L=En

-------------------------------------------------------------------------------------
- Infernokuskit näyttää tältä   :mrgreen:  -

AQre

Onnittelut hyvästä valinnasta ja hienosta autosta.  :D

Lainaus käyttäjältä: "Dampax"
Muistaakohan tuo AQre mitä se liima oli?
Eipä tuu nyt mieleen, mutta jos kyselee liikkeistä jotain kumimaista liimaa, niin eiköhän nuo osaa neuvoa.

Tuo auton kokoaminen sujui itselläni ongelmitta ohjeen mukaan. Vinkkinä voisin kuitenkin sanoa, että kiinnitä vauhtipyörä hyvin. Ensinnäki kytkinpalat on hankala asentaa, joten et halua tuota turhaan purkaa vain mutterin kiristämisen takia ja toisekseen jos vauhtipyörä irtoaa silloin kun kone on käynnissä se saattaa kulahtaa käyttökelvottomaksi.

rala.p

Dampax: ei tuo ole mikään naurun asia, mutta kiitos kummiski teille molemmille ja kiitos onnitteluista. Täytyy kysyä jotain liimaa, mutta jos teille jollekki tulee mieleen niin pliis kertokaa.
Sitte vielä yks asia nimittäin minkä merkkinen tämä servo on:
MS-X7
---BB---
Kasauksesta vielä sen verran että mukavaa on ollu kasata tuota kanaita vaikkaa englannin kieliset ohjeet onkin (mutta onhan siinä hyvät kuvat).


Inferno kuskit näyttää tosiaan tältä :mrgreen:
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

rala.p

Unohtu kysyä että paljonko maksaisi tuo RB:n 63:nen?
Sitte vielä että jos joku viittis kertoa lisää hyviä pillejä :?:
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Sami L

Oon väännelly säätöjä jokaiseen suuntaan, mutta ei vaan tyhjäkäynti löydy. Jos meinaa olla matelu-nopeus, niin kone sammuu 5-10s päästä. Jos kone on ja pysyy käynnissä, tyhjäkäynti on lähempänä puolikaasua. Tuntuu vahvasti, että kytkin ottaa liian aikaisin kiinni, jolloin tyhjäkäynnin säätö tarpeeksi pienelle sammuttaa koneen.

Koitin rikastaa seosta ja sulkea kurkkua, laihentaa seosta, avata kurkkua. Ei se vaan mokoma löydy. Yhtä takkuamista ollu tuon tyhjäkäynnin kanssa. Kohta pitää porata kytkinpalat, tai jotain.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.