Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck

Aloittaja -rcmh-, 07.10.11 - klo: 07.38

manez

Järkyttävän kokoinen(painoinen) ja hidas ku mummo lumessa.

Mordex

#901
Nojaa, 2s lipolla 0.18 taisi olla nopeus ja siitäkin saa "melkein" puolet pois hieman voimaa uhraamalla (jos hinnasta sovitaan) tai käyttämällä enemmän jännitettä, servo kestää ilmeisesti 12v asti. Riittää ainakin omille ranteille ihan hyvin. Ja paino oli muistaakseni about 300g (eli vähemmän kuin esim. 2 x savöxin isoa servoa), joka ei Losin kokoisessa autossa nyt niin hirveästi hetkauta.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

manez

Mulla ajaprodissa 2 spektrumin pikku servoa 7,4V 26KG/0,11s ja 62grammaa/kpl ja riittää hienosti tohon autoon. Tosin yksi uusi 7,4V rhino digi 4 toimii kyseisessä autossa myös mallikaasti krossi käytössä.
PS. Moottorin ilma vaan täytyy ohjata ulos korin alta niin pysyy sähköt viileänä, suosittelen katsomaan myös korrin korin alla niitä lämpöjä, ainakin kaasu servon läheisyydessä.
Omassa ajaprodissa kaasuservo oli varmaan lähes 100astetta ja samoin ohjaus servo todella kuuma, mutta ilmaohjaimien jälkeen pystyy 30min ajon jälkeen sormella kokeilee. :azn:

Mordex

Btw, paljonkos auto painaa ajokunnossa tuon Ajaprodin konversion jälkeen?

Ei mullakaan suurempia ongelmia ole yhdellä savöxilla ollut, mitä nyt aina tankillisten välissä joutuu jäähdyttelemään, jotta ei hirveästi tahmaa. Lähinnä oman mielenrauhan vuoksi olen tuota hankkimassa. Omassa mielessä kun norsussa pitää olla norsun kokoinen servo  :grin:
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

manez

Paino tankkitäynnä tasan 14kg, eli edelleen aika norsu. Tankkihan tässä on 800ml. Puntarilla paikallaan 3 pikkuservoa, 6,6V life akku ja 185mm tourex renkaat.

tonij

Lainaus käyttäjältä: manez - 12.07.13 - klo: 08.49
Paino tankkitäynnä tasan 14kg, eli edelleen aika norsu. Tankkihan tässä on 800ml. Puntarilla paikallaan 3 pikkuservoa, 6,6V life akku ja 185mm tourex renkaat.

ohhoh.. pieni laihdutuskuuri ei olisi pahitteeksi.
TRKMANS racing

tonij

mikä siinä oikein sitä painoa tekee? autohan näyttää siltä että eihän siellä ole edes mitään mikä painoa ees tekee..
TRKMANS racing

manez

Pohjalevy painaa yli puolikiloa enemmän kuin mcd:ssä. Täytyy alkaa keventää pohjalevyä vähän reilummalla kädellä. =)

kalu metalliin

Ei muuta kuin lisää tehoa vaan sillä se paino kompensoidaan  :tongue:

tonij

Lainaus käyttäjältä: manez - 12.07.13 - klo: 11.23
Pohjalevy painaa yli puolikiloa enemmän kuin mcd:ssä. Täytyy alkaa keventää pohjalevyä vähän reilummalla kädellä. =)
saisko tai saahan sitä ylempääki painoa pois.
Mites voimansiirto?
TRKMANS racing

tonij

Lainaus käyttäjältä: kalu metalliin - 12.07.13 - klo: 12.07
Ei muuta kuin lisää tehoa vaan sillä se paino kompensoidaan  :tongue:
se on vähän oikotie onneen... Ja kisoissa taas lisä ongelma, jarilla on sielä koneessa ihan riittävästi jerkkua..mulle vähän liikaaki.
Se liika paino tuo autoon kankeutta ja kömpelömäisen menon radalla. Itse pudotin mcd:n painon pikkurenkaalla ja tankki tyhjänä 11,06kg ja kyllä sen heti huimasi auton ketteryydessä ja herkkyydessä.
TRKMANS racing

juhamatti

Mit se uusi mcd muuten painanee??
Veikkaisin että on kilon ainakin kevyempi kuin tuo v4 malli..

maukkadamngod

Prkle kaasuservo on tiltannu, no taas yksi syy lisää ruveta tota tuplaservo hommaa vauhdittamaan tohon ohjaukseen.

Mordex

Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

juhamatti

Aika lepposa ku ois tollanen käynnistin autossa :azn:

Mordex

Noniih, nyt on sitte Gizmon full mod 30.5 RCMK pannu tännekkin matkalla. Innolla odotan nähdä miten se toimii yhteen tuon "Gizmon" putken kanssa. Tuskimpa nyt kovin suurta eroa Gizmon 30.5 Zenoahiin + Samban putkeen, mutta kyllähän tuossa ainakin sivujen mukaan pitäisi olla ~0.6 heppaa enemmän tehoa ja vääntöäkin 0.7 Ft. Lbs lisää. Luulisi tuon väännön huomaavan käytännössä ainakin.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

maukkadamngod

Ei kyllä päässy toi sähköstartti meikäläisen ostoslistalle, vaikka oliskin aika helppo ja retee härveli.

kalu metalliin

Mitenköhän jaksaa pyörittää tarpeeksi lujaa  kun on oikeesti tehokas kone kiinni? Vakio varmaan pyörii hyvin....kukahan ostaisi ja testaisi ensimmäisenä?

maukkadamngod

Lainaus käyttäjältä: kalu metalliin - 17.07.13 - klo: 00.16
Mitenköhän jaksaa pyörittää tarpeeksi lujaa  kun on oikeesti tehokas kone kiinni? Vakio varmaan pyörii hyvin....kukahan ostaisi ja testaisi ensimmäisenä?
Veikkaan että Mördex on eka, sillä on ollu kovaa onnea noitten vetomallien kanssa.
Mulle riittää toi Turtele, sen jos joskus saan rikki ni voi varmaa myydä kaikki rc tavarat pois:)

Mordex

Noh, en ainakaan ihan heti ole tuota hommaamassa. Kun en osta noin paljon kysymyksiä herättäviä ja kalliita sikoja säkeissä, niin tarvitsen jonkin sortin käyttäjäkokemuksia ennen hankintaa. Ja jos tämä Turtlen tekele osoittautuu luotettavaksi, niin tuo saa roikkua ostoslistan hännillä.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

maukkadamngod

Lainaus käyttäjältä: Mordex - 17.07.13 - klo: 09.17
Noh, en ainakaan ihan heti ole tuota hommaamassa. Kun en osta noin paljon kysymyksiä herättäviä ja kalliita sikoja säkeissä, niin tarvitsen jonkin sortin käyttäjäkokemuksia ennen hankintaa. Ja jos tämä Turtlen tekele osoittautuu luotettavaksi, niin tuo saa roikkua ostoslistan hännillä.
Oma turtle on ainakin parasta maanpäällä!

maukkadamngod

Olikos kellään Losissa Lauterin 4 palasta kytkintä kiinni? Kun itte sitä rupesin tänää laittelee kiinni ni eihän tuo prkl mahru, ottaa kytkin kelloon kiinne sinne pinjonin puoleiseen seinään tosin kytkinkellossa on aika härskit hitsaussaumat joten nekun siitä hiois poikkee nii sitte varmaankin mahtus mutta onkos muilla ollu nunna saman moisia ongelmia.?

maukkadamngod

Taidan päästää itseni helpolla ja tilata tommosen http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.9642/.f
Onko kellään kokemuksia noista avoimista kytkinkehdoista, miten niitä aukkoja tarvii verkottaa vai tarviiko???

Mordex

Itellä on tuo kyseinen kello ja myös avoin kannatin. En ole peitellyt mitenkään, eikä ole ollut ongelmia sen suhteen.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

maukkadamngod

No sitten taidan muuttaa koko paketin avoimeen malliin.
Ohjausservot pitäs saada viikonloppuna haltuun joten sekin asia alkaa "olee" kohta kunnossa.

timberjack

Onkos kukaan meinannu sovittaa mitään bzm konetta Losiin jossain vaiheessa?
Tuollane 50cc mylly ois aikomus pistää vielä tilaukseen syksymmällä. Talven lumille
ihan sopiva laitos ajettavaksi  :grin:
Aika tyyris sijoitus mutta kerranhan se vain kirpasee..

juhamatti

Nelikossa tuon moottorin tehon tulisi 100% käyttöön..
Bajaan ihan liian tehokas, nokka pysy maassaa hetkeekään..
Mut losissa tuo teho välittyy tiehen ja pääsee oikeesti nauttimaan tehosta.
Youtubestaan kauheesti noita 50cc tai 70cc motin videoita ole.
Oishan tuo 50cc koneella aika elukka  :tongue:
Losi 5ive T - BZM Super 50

kalu metalliin

Tässä olisi aika passeli kone Losiin ei lopu teho kesken ja tuskin tulee tehokkaampaa Losia kovin vastaan  :tongue:
Vaan on tuo hinta aika kohdallaan,,,köyhälle kallis....

http://www.ultimate-rc.net/product/rcmax_70cc_losi_5ive-t_edition/

Lerppu86

#928
Köyhälle kallis joo ja raha miehellekkin se on vielä riesana.

Noin tehokas moottori tuo rutkasti rasitteita koko autoon. Voimansiirto on niin lujilla että se on käytännössä uusittava kokonaisuudessaan parhailla osilla joita autoon on saatavilla. Ja tämähän ei tule edulliseksi. Näin siis jos meinaa että auto kestää edes jotenkin nipussa.

Beast kärsi jo 50cc BZM:n moottorilla suurista kytkin ongelmista. Jos kytkin kestää 15min ajoa niin kyllä se syö harrastus innostusta kun auto käytännössä leviää käsiin heti kun pääsee ajamaan.

Sanonta tehoa ei ole koskaan liikaa on myös suhteellista. Meillä täällä suomessa on harvassa ne paikat joissa  noin tehokkaista koneista pääsee nauttimaan tosissaan. Ajopaikat käy äkkiä ahtaaksi jos auto kulkee reilusti päälle toista sataa parin sekunnin jälkeen.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

+1 hessun tekstiin..
Noita 70cc loseja ei vielä ole tullut yhtään netissä vastaan, ainakaan että vielä ajaisi sellasella.
Bajassa noita on nähty, ja toi on vielä hullumpi kone kuin toi bzm:n mankeli..