Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

KYSY RC-TOHTORI HOKELTA

Aloittaja jerzirccar1, 08.10.11 - klo: 16.32

Hiekkamonttu

Olen ihmetellyt Hobbywing sc8 WP noparin kanssa sitä, että kaasutrimmi liikkuu itsekseen. Ajossa pitää välillä säätää kaasutrimmiä, kun nopariin syttyy punainen valo, tai se alkaa nykiä eteenpäin. Kun trimmin keskittää, ongelma poistuu. Mites tän sais pitenmpiaikaisesti pois?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

ylikar-h

Tässä ajatuksissa ollut hankkia HPI RTR BAJA 5B FLUX ...mutta onnistuuko bensa mallin etujarrujen asentaminen tähän sähkömalliin..kestääkö ja toimiiko nopeudensäädin normaalisti, kun se tavallaan toimii "rinnan"  jarruservon kanssa.. Vai...??
Kulkua kun varmasti on , olisi kiva jos saisi pysähtymäänkin...

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: pate - 27.10.12 - klo: 13.40
kumpi noista vaihto ehdoista olisi parempi

http://www.rcm.fi/radiot-vastaanottimet-ja-servot/servot/traxxas-2056-waterproof-high-torque-servo.html
http://www.rcm.fi/radiot-vastaanottimet-ja-servot/servot/cr057-core-hd-servo-9kg-metal-gear-2xbb-0-12secs.html

tossa traxxasin servoissa ei ole tietoja nopeudesta ja voimasta, mutta se on veden kestävä. meinaa tuun ajamaan talvellakin ulkona eli pitäis olla huonon säänkin kestävä.

Noista vaihtoehdoista on paha sanoa kun ei kumpikaan ole kovin kummoinen.

Traxxas tosiaan siinämielessä että se on paremmin vedeltä suojattu... Vaikka en nyt ihan vesitiiviistä puhuis.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 27.10.12 - klo: 14.20
Olen ihmetellyt Hobbywing sc8 WP noparin kanssa sitä, että kaasutrimmi liikkuu itsekseen. Ajossa pitää välillä säätää kaasutrimmiä, kun nopariin syttyy punainen valo, tai se alkaa nykiä eteenpäin. Kun trimmin keskittää, ongelma poistuu. Mites tän sais pitenmpiaikaisesti pois?

Siellä säätimessä on varmaankin se neutral range säätö.
Mikäli on niin säädä arvo isommaksi.

Kuulostaa kylläkin siltä että ohjain kikkailee.
Säädin ei tuota aiheuta, vaan se tekee sitä mitä sille käsketään.
Eli jos trimmi siirtyy niin suurimmalla todennäköisyydellä syy löytyy ohjaimesta.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 27.10.12 - klo: 18.22
Tässä ajatuksissa ollut hankkia HPI RTR BAJA 5B FLUX ...mutta onnistuuko bensa mallin etujarrujen asentaminen tähän sähkömalliin..kestääkö ja toimiiko nopeudensäädin normaalisti, kun se tavallaan toimii "rinnan"  jarruservon kanssa.. Vai...??
Kulkua kun varmasti on , olisi kiva jos saisi pysähtymäänkin...

Onnistuu... Ei ongelmia.
Paras olis vielä että radiossa olis 3 kanavaa ja brake mix.

m.e.

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 28.10.12 - klo: 11.23
Lainaus käyttäjältä: pate - 27.10.12 - klo: 13.40
kumpi noista vaihto ehdoista olisi parempi

http://www.rcm.fi/radiot-vastaanottimet-ja-servot/servot/traxxas-2056-waterproof-high-torque-servo.html
http://www.rcm.fi/radiot-vastaanottimet-ja-servot/servot/cr057-core-hd-servo-9kg-metal-gear-2xbb-0-12secs.html

tossa traxxasin servoissa ei ole tietoja nopeudesta ja voimasta, mutta se on veden kestävä. meinaa tuun ajamaan talvellakin ulkona eli pitäis olla huonon säänkin kestävä.

Noista vaihtoehdoista on paha sanoa kun ei kumpikaan ole kovin kummoinen.

Traxxas tosiaan siinämielessä että se on paremmin vedeltä suojattu... Vaikka en nyt ihan vesitiiviistä puhuis.

Niin, en tiedä onko sinulla Hoke kokemuksia tuosta Coren servosta, mutta olen itse ajanut sillä takatuupilla ihan kisaakin. Siis hinta-laatusuhteeltaan ihan hyvä servo, toki ei lainkaan esim. kallimpien KO:n tms servojen luokkaa. Lähinnä servon nopeus on se, missä eron huomaa, kestävyys tuossa on ok. Harrastuskäytössä hyvä peli.

*HOKE*

Siksi totesinkin ettei kumpikaan ole mitään kovin kummoisia servoja, koska vertaan tottakai kärkikastiin.

Molemmilla tottakai harrastelee, mutta kun talvella meinaa roiskia menemään niin kallistuisin tuon traxxasin servon puoleen joka on yllättävän hyvin vesisuojattu.

RCCRVETTE

Moottori ei meinaa välillä lähtee pyörimään vaikka painan kaasua. Jos painan kaasua ja avitan hiukan renkaista pyöräyttämään niin lähtee moottori pyörimään. Välillä taas voi lähtee niin että saa pakkia naputtelemalla pakin päälle ja sen jälkeen kaasun pystyy antaa taas eteenpäin. Onko tullu tällästä vastaan? Onko jotain p****a jossain välissä, syytä ehkä huoltaa moottori?
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

rcpoju

Lainaus käyttäjältä: pate - 27.10.12 - klo: 13.40
kumpi noista vaihto ehdoista olisi parempi

http://www.rcm.fi/radiot-vastaanottimet-ja-servot/servot/traxxas-2056-waterproof-high-torque-servo.html
http://www.rcm.fi/radiot-vastaanottimet-ja-servot/servot/cr057-core-hd-servo-9kg-metal-gear-2xbb-0-12secs.html

tossa traxxasin servoissa ei ole tietoja nopeudesta ja voimasta, mutta se on veden kestävä. meinaa tuun ajamaan talvellakin ulkona eli pitäis olla huonon säänkin kestävä.

se alempi

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: rcpoju - 29.10.12 - klo: 17.52
Lainaus käyttäjältä: pate - 27.10.12 - klo: 13.40
kumpi noista vaihto ehdoista olisi parempi

http://www.rcm.fi/radiot-vastaanottimet-ja-servot/servot/traxxas-2056-waterproof-high-torque-servo.html
http://www.rcm.fi/radiot-vastaanottimet-ja-servot/servot/cr057-core-hd-servo-9kg-metal-gear-2xbb-0-12secs.html

tossa traxxasin servoissa ei ole tietoja nopeudesta ja voimasta, mutta se on veden kestävä. meinaa tuun ajamaan talvellakin ulkona eli pitäis olla huonon säänkin kestävä.

se alempi

Onko dr. Hoke vaihtanu nimimerkkiä?  :police:
Flying Calacucco

rcpoju


peitsamo

Eikös ois parempi, että muut kysyy ja hoke vastaa, niin pysyy joku tolkku tässäkin asiassa.
Flying Calacucco

rcpoju

no pistetään paha tietääkö kukaan montako t:ne motti on ezrunin combossa?

Hiekkamonttu

Niitä ezrunin comboka on vaan aika paljon. Paha mennä sanomaan, kun jokaista comboa löytyy t luvun ja kv luvun mukaan useita.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

rcpoju


bluebeetle

Tässä aiheessa EI muut vastaile kuin Hoke....

Ei voi olla niin vaikeata ymmärtää, otsikkokin on "Kysy rc-tohtori Hokelta"
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 29.10.12 - klo: 17.41
Moottori ei meinaa välillä lähtee pyörimään vaikka painan kaasua. Jos painan kaasua ja avitan hiukan renkaista pyöräyttämään niin lähtee moottori pyörimään. Välillä taas voi lähtee niin että saa pakkia naputtelemalla pakin päälle ja sen jälkeen kaasun pystyy antaa taas eteenpäin. Onko tullu tällästä vastaan? Onko jotain p****a jossain välissä, syytä ehkä huoltaa moottori?

On tullut vastaan.

Yleensä vikana on säädin tai joskus moottori.

Esim säätimestä yksi vaihe pimeänä.

*HOKE*

Ilmiömäistä floodaamista tähänkin topikkiin näköjään ilmestyi.

:huh:

jerzirccar1

Mikä ihme siinä on että kisatouring autojen runkoihin tehdään niin paljon reikiä jotta saadaan joustavuutta.
Miksi ei käytetä lasikuitua.
Ei se lasikuitu niin nopeasti väsy.
Vai onko niin että lasikuidun muisti on huonompi kuin hiilarin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

*HOKE*

Hiilari on kevyempi ja jäykempi... mutta jäykkyyteen voidaan vaikuttaa sillä miten hiilari on kuidutettu.
Esimerkiksi uusin Xray runko on jäykkä pituus suunnassa, mutta kiertojäykkyys taas on heikompi, eli fleksaa halutulla tavalla.

Siitä ei ole käryäkään että pystyiskö lasikuidusta tekemään kuinka helposti vastaavanlaisen ominaisuuksiltaan.

Hiilari tuntuu myös kimmoisammalta.

JuhaS14

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 30.10.12 - klo: 03.37
Lainaus käyttäjältä: RCCRVETTE - 29.10.12 - klo: 17.41
Moottori ei meinaa välillä lähtee pyörimään vaikka painan kaasua. Jos painan kaasua ja avitan hiukan renkaista pyöräyttämään niin lähtee moottori pyörimään. Välillä taas voi lähtee niin että saa pakkia naputtelemalla pakin päälle ja sen jälkeen kaasun pystyy antaa taas eteenpäin. Onko tullu tällästä vastaan? Onko jotain p****a jossain välissä, syytä ehkä huoltaa moottori?

On tullut vastaan.

Yleensä vikana on säädin tai joskus moottori.

Esim säätimestä yksi vaihe pimeänä.

Sensorin johto p*skana.
// Juha
Hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi -palvelut.

*HOKE*

Hyvin hyvin harvoin sensorijohdossa vika mikäli vika on yllämainittu.

Riippuen säätimestä, viallisella sensorijohdolla moottori ei joko pyöri ollenkaan, tai sitten säädin menee sensorittomaan tilaan, eikä kuvattua ongelmaa ole.

Itse onnistuin juuri polttamaan yhden moottorin joka teki täysin samaa kuin yllämainitussa tapauksessa.
Moottori ylikuumeni ja kyrvähti.
Useammin olen nähnyt kyseistä vikaa kun säädin on mennyt rikki... eli säätimestä yksi vaihe mennyt pimeäksi.
Sillon tosiaan moottori ei lähde pyörimään ennenkuin sitä hieman pyöräyttää jolloin moottori kyllä pyörii niillä kahdellakin vaiheella, mutta taas kun pysäyttää, ei lähdekään liikkeelle.

pate

#442
moi osaatko sanoa mikä on noparissa vika, kun painaa kaasua niin moottori vaan vinkuu tosi hiljaa mutta ei pyöri. Se vikä tuli noparin lakkaamisen jälkeen, mutta mä oon ennekin lakannut muitakin nopareita ja on toiminut täydellisesti.

ja äsken testasin moottorin niin se on ihan ehjä ja toimii.

rcpoju

mikä noparis on vikana ku on tinannu kaik johot paikalleen ja savuttaa silti

RcVosu

Lainaus käyttäjältä: rcpoju - 01.11.12 - klo: 16.15
mikä noparis on vikana ku on tinannu kaik johot paikalleen ja savuttaa silti
Onkohan savunkeruu säiliö kunnossa?

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: pate - 01.11.12 - klo: 16.09
moi osaatko sanoa mikä on noparissa vika, kun painaa kaasua niin moottori vaan vinkuu tosi hiljaa mutta ei pyöri. Se vikä tuli noparin lakkaamisen jälkeen, mutta mä oon ennekin lakannut muitakin nopareita ja on toiminut täydellisesti.

ja äsken testasin moottorin niin se on ihan ehjä ja toimii.

Vaikea tuohon oikeastaan mitään ihmeellistä taas sanoa kuin että nopari on rikki.

Kenties lakka senverran virtaa johtavaa että pilasi noparin.
Vastaavia kuultu ennenkin.

Siksi en missään nimessä suosittele kyseisten laitteiden lakkaamista tai muullakaan nestemäisellä aineella käsittelyä.
Ne kun tuntuu olevan niin riskialttiita toimenpiteitä.
Ja mikään takuuhan ei tuollaista korvaa, joten säätimen voi heittää romukoppaan ja ostaa uuden.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: RcVosu - 01.11.12 - klo: 17.23
Lainaus käyttäjältä: rcpoju - 01.11.12 - klo: 16.15
mikä noparis on vikana ku on tinannu kaik johot paikalleen ja savuttaa silti
Onkohan savunkeruu säiliö kunnossa?

Pakko myöntää että tämä vastaus aiheutti meikäläisessä melkoisen huvittuneisuuden...

Mut joo... Mitä muuta tuohon voi vastata kuin että nopeudensäädin on rikki.
Mitähän lie alunperin tapahtunut jos on tarvinnut ruveta johtoja juottelemaan...?

JuhaS14

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 31.10.12 - klo: 23.39
Hyvin hyvin harvoin sensorijohdossa vika mikäli vika on yllämainittu.

Riippuen säätimestä, viallisella sensorijohdolla moottori ei joko pyöri ollenkaan, tai sitten säädin menee sensorittomaan tilaan, eikä kuvattua ongelmaa ole.

Itse onnistuin juuri polttamaan yhden moottorin joka teki täysin samaa kuin yllämainitussa tapauksessa.
Moottori ylikuumeni ja kyrvähti.
Useammin olen nähnyt kyseistä vikaa kun säädin on mennyt rikki... eli säätimestä yksi vaihe mennyt pimeäksi.
Sillon tosiaan moottori ei lähde pyörimään ennenkuin sitä hieman pyöräyttää jolloin moottori kyllä pyörii niillä kahdellakin vaiheella, mutta taas kun pysäyttää, ei lähdekään liikkeelle.

Ainakin Tekinissä jos joutuu "työntämään" auton liikkeelle niin vika on yleensä juuri sensorijohdossa.

Yleensä viallinen sensoripiuha on ainakin mun säätimissä (LRP/Tekin/Hobbywing) on ilmennyt pätkimisenä ja juuri tuossa "työntämisessä".
// Juha
Hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi -palvelut.

RCCRVETTE

Lainaus käyttäjältä: JuhaS14 - 03.11.12 - klo: 05.20
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 31.10.12 - klo: 23.39
Hyvin hyvin harvoin sensorijohdossa vika mikäli vika on yllämainittu.

Riippuen säätimestä, viallisella sensorijohdolla moottori ei joko pyöri ollenkaan, tai sitten säädin menee sensorittomaan tilaan, eikä kuvattua ongelmaa ole.

Itse onnistuin juuri polttamaan yhden moottorin joka teki täysin samaa kuin yllämainitussa tapauksessa.
Moottori ylikuumeni ja kyrvähti.
Useammin olen nähnyt kyseistä vikaa kun säädin on mennyt rikki... eli säätimestä yksi vaihe mennyt pimeäksi.
Sillon tosiaan moottori ei lähde pyörimään ennenkuin sitä hieman pyöräyttää jolloin moottori kyllä pyörii niillä kahdellakin vaiheella, mutta taas kun pysäyttää, ei lähdekään liikkeelle.

Ainakin Tekinissä jos joutuu "työntämään" auton liikkeelle niin vika on yleensä juuri sensorijohdossa.

Yleensä viallinen sensoripiuha on ainakin mun säätimissä (LRP/Tekin/Hobbywing) on ilmennyt pätkimisenä ja juuri tuossa "työntämisessä".


Sen verran pitää tähän topikkiin vastaa ettei turhaa enää mietitä onko se vaihe pimeänä vai sensorijohto. HOKE oli varmasti oikeassa että yksi vaihe pimeänä, nimittäin kokeilin uudella sensorijoholla eikä sekään auttanut asiaa. Nytte nopari on matkalla LRP:lle.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: JuhaS14 - 03.11.12 - klo: 05.20
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 31.10.12 - klo: 23.39
Hyvin hyvin harvoin sensorijohdossa vika mikäli vika on yllämainittu.

Riippuen säätimestä, viallisella sensorijohdolla moottori ei joko pyöri ollenkaan, tai sitten säädin menee sensorittomaan tilaan, eikä kuvattua ongelmaa ole.

Itse onnistuin juuri polttamaan yhden moottorin joka teki täysin samaa kuin yllämainitussa tapauksessa.
Moottori ylikuumeni ja kyrvähti.
Useammin olen nähnyt kyseistä vikaa kun säädin on mennyt rikki... eli säätimestä yksi vaihe mennyt pimeäksi.
Sillon tosiaan moottori ei lähde pyörimään ennenkuin sitä hieman pyöräyttää jolloin moottori kyllä pyörii niillä kahdellakin vaiheella, mutta taas kun pysäyttää, ei lähdekään liikkeelle.

Ainakin Tekinissä jos joutuu "työntämään" auton liikkeelle niin vika on yleensä juuri sensorijohdossa.

Yleensä viallinen sensoripiuha on ainakin mun säätimissä (LRP/Tekin/Hobbywing) on ilmennyt pätkimisenä ja juuri tuossa "työntämisessä".

Tämä on vihonviimeinen topikki missä jaksan katsoa turhanpäiväistä vänkäystä.
Kyseess_ ei ole sensorijohto ja piste.