Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

KYSY RC-TOHTORI HOKELTA

Aloittaja jerzirccar1, 08.10.11 - klo: 16.32

allu 6

Tohon on paha kenenkää vastata,kun ei tiedä mihin käyttöön etit renkaita. radalle, bäshinkiin tai asfaltille.....
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Joo

Onkos Hokella kokemusta Zepping Racingin pinioneista.
Mietin vaan,kun näyttävät olevan muihin pinioneihin verrattuina puolet edullisempia.
Ja tässä haen sitä,että tekeekö noilla mitään.


Tuolta löytyy : http://fi.eurorc.com/category/101/pinjonit

Mirkku

Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 28.12.12 - klo: 00.49
Tohon on paha kenenkää vastata,kun ei tiedä mihin käyttöön etit renkaita. radalle, bäshinkiin tai asfaltille.....

Ohoo, unohtu tuo kohta kokonaa:D Joo eli siis Bashailuun lumessa ja kesällä bashailuun ihan asfaltilla / hiekalla. Takan on pantherin laparenkaat.
Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

P.R

#483
Olipa sitten jäänyt puolivajaa Lipo tuonne kylmään autotalliin syväjäädytykseen.
Mitäpä Hoke veikkaat akulle käyneen?
On siis ollu siellä kesästä asti...
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

*HOKE*

Juuri eilen kokeilin ladata kaverin akkua joka oli vasta pari päivää aikaisemmin ajettu cutoffiin ja tämän jälkeen jäänyt ainakin yhdeksi yöksi auton konttiin pakkaseen.
Jännitteet oli hyvin matalalla... Herättelin ensin nimh ohjelmalla akun jännitteen karvan yli 6 volttiin.
Tämän jälkeen akku latautui normaalisti.
Otin akun latauksesta ja pistin pöydälle.
Hetken päästä akku päätti ruveta pullistelemaan ja kuoret rapsahtivat auki.

Se siitä akusta.

Eli veikkaanpa että sun akku on entinen.

Omalla vastuulla sitä voi kokeilla ladata valvovan silmän alla... mutta sanoisin että helpommalla ja turvallisemmin selviät kun heität akun mäkeen ja hommaat uuden tilalle.

P.R

Jep..kokeilen latausta kun ehdin.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Hiekkamonttu

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 29.12.12 - klo: 23.55
Juuri eilen kokeilin ladata kaverin akkua joka oli vasta pari päivää aikaisemmin ajettu cutoffiin ja tämän jälkeen jäänyt ainakin yhdeksi yöksi auton konttiin pakkaseen.
Jännitteet oli hyvin matalalla... Herättelin ensin nimh ohjelmalla akun jännitteen karvan yli 6 volttiin.
Tämän jälkeen akku latautui normaalisti.
Otin akun latauksesta ja pistin pöydälle.
Hetken päästä akku päätti ruveta pullistelemaan ja kuoret rapsahtivat auki.

Se siitä akusta.

Eli veikkaanpa että sun akku on entinen.

Omalla vastuulla sitä voi kokeilla ladata valvovan silmän alla... mutta sanoisin että helpommalla ja turvallisemmin selviät kun heität akun mäkeen ja hommaat uuden tilalle.

Miten mun yhessä akussa lukee, että säilytys 50%-100% ladattuna +50- -20 astetta. Onko se jotain toiveajattelua akun spekseistä, vai onko teillä kehnot akut?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

P.R

On kehnot :grin:...mut hyvin näkyy virtaa ottavan vielä,saa nähdä rupeeko pullistelemaan.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 30.12.12 - klo: 14.02
Miten mun yhessä akussa lukee, että säilytys 50%-100% ladattuna +50- -20 astetta. Onko se jotain toiveajattelua akun spekseistä, vai onko teillä kehnot akut?

En todellakaan säilyttelis akkuja tuollaisilla spekseillä.

100% ladattu akku on myös erittäin moneen otteeseen nähty pullistelevan kun sitä on säilytetty reilu kuukausi.

Juu tottakai ajetaan kisaa kehnoilla akuilla...
Mihin sitä oikeasti pääsiskään jos jo kehnolla kalustolla yltää voittoihin   :laugh:

Hiekkamonttu

Epäilinkin, että ette huonoilla aja. Empä taida koittaa akun rajoja...
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

*HOKE*

Tokihan tuo edellä mainittu hajonnut akku oli myös jo parhaat päivänsä nähnyt... Eli ajettu hyvin paljon.

En silti säilyttelis akkujani edes lähellä nollaa, vaan aina sisälämpötiloissa.

Ja koska myöskään se 100% ei ole akuille hyväksi pidempiä aikoja niin suosittelen ehdottomasti säilyttämään akut mielummin edes hieman purettuna, ellei jopa kohtuu tarkasti siellä varastointi jännitteessä.

Itse lataan tai puran akut joka ajopäivän jälkeen 7.8 voltin jännitteeseen ja säilytän tosiaan sisätiloissa.
Näin on omat akut pysyneet todella pitkään hyvinä.

diyrc

Tähän kysymykseen ei ole ilmeisesti vielä vastattu, itseänikin kiinnostaa:

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 27.11.12 - klo: 10.30
Herr Doktor.
Mitä virkaa keskidiffillä on nelivetoisessa rata-autossa tai krossi autossa? Ilmeisesti Durangon nelkku SC:ssä on mahdollisuus myös lukita keskidiffi. Missä olosuhteissa avoin keskidiffi on parhaimmillaan entä lukittu?

JugeL

Täytyypä kysyä kun pakista "löytyi" Lrp sxx tc-spec - nopari ja sitä ei ilmeisesti voi säätää nollaennakolle (näin ymmärsin manuaalista)? Eli kyseistä noparia ei voi käyttää TSS-10 - luokassa? Edes kerhokisoissa?

-JugeL
MäntsMK

*HOKE*

http://www.roarracing.com/?page_id=737

Tuossa on lista FTT kisoissa sallituista 0 ennakko säätimistä.

Kerhokisat ovat sitten asia erikseen ja järjestäjän itse päätettävissä millä säätimellä saat osallistua.
Se sinun pitää kysyä kerhokilpailun järjestäjältä itseltään.

Hiekkamonttu


Nyt on jännä vika mulla HW sc8 wp säätimen kanssa. Kun ohjelmoi noparin toimimaan 3s, ja laittaa akun kiinni, auton renkaat pyörii toiseen suuntaan mitä 2s akulla. Kun taas ohjelmoi takasin 2s käyttöön, ja ottaa 2s akun, auto toimii normaalisti. Onko nyt avuksi, jos käännän säätimestä motin suuntaa, vai alan raplaamaan johtoja, joihin ei ole kyllä koskettu. Mankan kaasun suunnakääntöä on koitettu, mutta sitten auto kyllä menee eteenpäin, mutta pakin voimalla.... Mitäs nyt voi tehä?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

*HOKE*

Ilmeisesti jos säätimestä voi vaihtaa moodin akun mukaan niin samalla muuttuu kaikki muukin.
Eli kääntyiskö silloin myös moottorin pyörimis suunta samalla...

Ohjelmoi säädin molemmilla akuilla uusiks ja kato poistuuko ongelma.

Hiekkamonttu

Nyt taitaa toimia. Vastattu sinne ezrun topikkiin.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

vilve97

Voisinkohan rakenta ittelleni noista 3s lipon jos kyken noita sarjaanhttp://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/akut/lipo-akut/cs-5300mah-50c-1s.html ja autona on stampede 4x4
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

Garrett

Hoke on seuraavan kerran vastailemassa 2 viikon kuluttua.

vilve97

ei haittaa sain jo vastauksen ja apuu
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

Soo

Lainaus käyttäjältä: vilve97 - 02.01.13 - klo: 22.36
Voisinkohan rakenta ittelleni noista 3s lipon jos kyken noita sarjaanhttp://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/akut/lipo-akut/cs-5300mah-50c-1s.html ja autona on stampede 4x4

Voi rakentaa, mutta vaikean muotoinenhan tuo moneen autoon tuo on.

resistance

Kuten aikasemminkin on sanottu,et tänne vastaa vaan HOKE!!

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: resistance - 02.01.13 - klo: 23.43
Kuten aikasemminkin on sanottu,et tänne vastaa vaan HOKE!!

Tää on liian vaikea toimenpide tässä topikissa.
Milloin veikkaat että eka touring auto on markkinoilla joka on suuniteltu lyhyelle lipolle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

pate

ja HOKE on lomalla niin tuskin sitä haittaa jos joku vastaa sen puolesta?

bluebeetle

Laitetaan lukkoon niin ei huku jaskaan Hoken lomaillessa...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Heuli

Avattu että Hoke pääsee jälleen tohtoroimaan.

kalu metalliin

Moi!

Semmoinen asia askarruttaa kun Ohjain Sanva MT4 ja kahdella vastarilla, laitan siis kahteen eri autoon vastarit niin pitääkö mun joka kerta ohjelmoida ne uudestaan toimiakseen vai saanko ohjaimen muistista autot toimimaan, tarkoitan siis erikseen ei samaan aikaan. Olis aika jees jos näin homma toimisi :)

RC-Freak

Olisiko poltto- vai sähkömoottorinen auto parempi rallicrossiksi??
Kyosho Lazer ZX-5

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: kalu metalliin - 22.01.13 - klo: 15.13
Moi!

Semmoinen asia askarruttaa kun Ohjain Sanva MT4 ja kahdella vastarilla, laitan siis kahteen eri autoon vastarit niin pitääkö mun joka kerta ohjelmoida ne uudestaan toimiakseen vai saanko ohjaimen muistista autot toimimaan, tarkoitan siis erikseen ei samaan aikaan. Olis aika jees jos näin homma toimisi :)

Ohjelmoi ne kaksi eri vastaria eri muistipaikoille niin sun ei tartte tehdä muuta kuin vaihtaa muistipaikka auton mukaan ja lähettimessä on kaikki trimmi ym asetukset kohdallaan.

Molemmat autot toki toimivat samaan aikaan oli sulla kumpi tahansa muistipaikoista valittuna.
Eli jos siis laitat molemmat autot päälle niin molemmat lähtee liikkeelle kun kaasua painat.

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 22.01.13 - klo: 15.42
Ohjelmoi ne kaksi eri vastaria eri muistipaikoille niin sun ei tartte tehdä muuta kuin vaihtaa muistipaikka auton mukaan ja lähettimessä on kaikki trimmi ym asetukset kohdallaan.

Vaikken HOKE olekaan, enkä edes Tohtori, niin tarkennan tuota edellä esitettyä vastausta vielä, että vastari ainaostaan bindataan (tehdään ohjelmallinen yhteys) radioon, sitä ei varsinaisesti liitetä mihinkään tiettyyn muistipaikkaan. Sen sijaan radiossa on jokaiselle autolle muistipaikkansa, johon asetetaan mallikohtaiset säädöt.

Kun molemmat vastarit on bindattu radion kanssa ja mallikohtaiset säädöt tehty, voit käyttää kumpaa tahansa vastaria kummassa tahansa autossa, kunhan huolehdit, että radiosta on valittu oikea malli oikealle autolle.
Flying Calacucco