Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Speed Passion rs2

Aloittaja ArskaJ, 30.10.11 - klo: 21.00

Hiekkamonttu

Sieltä löytyy joo aika hyvin osia, ja tulee siltä aika nopeesti. Toinen paikka on sitte Modelsport UK.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

m.e.

Sain lisäinfoa tähän asiaan:

"Speed Passion will continue with these items, parts for both RS1 and RS2."

Eli autoja ja varaosia saa myös jatkossa näihin molempiin autoihin.

Hiekkamonttu

Mutta itse auton valmistus lakkaaa? Ja miten nuo iskarit jota tuossa äsken ehotin, käykö?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

allu 6

Mutta eikös siinä lue. eli autoja ja varaosia saa myös jatkossa näihin molempiin autoihin.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Hiekkamonttu

Siinä kyllä lukee että parts. Mulle riittää osamyynti, ku auto on jo.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Mutta oisko jollain siihen iskariasiaan jotain tietoa?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

allu 6

Mittaa onko iskarit saman pituiset kuin nuo.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Hiekkamonttu

Tarviiko olla ihan millilleen. Kato haluis vähän enempi jäykkyyttä ja palautusta näihin iskareihin.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

allu 6

Ei tarvii olla millilleen.Tarkoitatko jousen palauttamista vai varren. Jos jousen vaiha jäykemmät.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Hiekkamonttu

Noku painaa perän alas, ei se nouse takasin omin voimin kokonaan. Tiedä siinä onko ominaisuus vai muuta. Speedin omillasivuilla heidän omat option iskarit oli takaa 105mm ja hobbykingissä 100mm. Kävisköhän ne hobbykingit siihen.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

allu 6

Joo sen perän ei kuulu palauttaa kokonaan koska muuten vetarit hankaisi tukivarsiin.Kyllä luulisi maavara vaan laskee pikkusen.Itellä on taas ultimassa noin puoli senttiä pitemmät iskarit edessä ja hyvin ne passaa.Joten kyllä luulisi passsaavan myös nuo iskarit.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

m.e.

Irroita iskarit, putsaa ne huolella (myös tiivisteet), täytä öljyllä ja säädä maavara kohdalleen maavarapaloilla. Tarkasta myös, että männän varret ovat suorat sekä se, että tukivarret eivät jumita ilman iskareita (ja renkaita). Tukivarsien tulee siis tippua ala-asentoon automaattisesti, kun iskarit ja pyörät on otettu poie.

Iskarit kyllä toimii autossa, jos ne on huollettu.

Hiekkamonttu

Joo, on täytetty öljyllä. Niistä tuli siinä paremmat, mutta jotenkin tuntuu, että perä on niin painava, että jouset ei jaksa palauttaa iskaria. Jos tämä on normaalia, niin hyvä. Kaikki m.e ehottama toimii, ja jos ei kuulukaan palauttaa, niin hyvä. Kiitoksia teille avusta.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Semmonen vielä, että onx tässä sellanen diffi johon pannaan öljyä, vaiko semmonen mihin laitetaan rasvaa?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

allu 6

Sen verran voin sanoa että niissä on vakiona rasvaa.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Hiekkamonttu

OK. Kiitos. Pitää vaan tietää, onko diffiöljyn tilaaminen tarpeellista. :shocked:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

allu 6

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 04.07.12 - klo: 20.28
OK. Kiitos. Pitää vaan tietää, onko diffiöljyn tilaaminen tarpeellista. :shocked:
Onhan se parempaa kuin rasva. rippuu onko diffi tiivistetty.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Hiekkamonttu

En ois asiasta ihan varma, diffistä tihkuu jotain. No joskus täytyy koittaa... Vois hankkia tähän isomman pinionin, kävisköhän tämä suoraan kiinni? http://www.modelsport.co.uk/traxxas-pinion-gear-28-tooth-48dp/rc-car-products/368525 Normi on 19t.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

allu 6

Kai se käy mutta ei noin iso mielummin vaikka 21/23 väliltä.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Hiekkamonttu

OK, eli vaikka joku sitten Suomesta.  Modelsportissa ei ole varastossa sopivien speksien täyttävää pinionia. :undecided: Kiitti taas Allulle.... :smiley:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Nyt tuli semmonen, että kun vaihoin vastarin speedin omaan vakioon, ei auto kulje nää niin lujaa kuin ennen... Kaasu on jo "pohjassa" ennen kuin liipasin on pohjassa. Ja ei etes keuli kunnolla, kun ennen vaihtoa keuli melkeen ympäri. Oliskohan kalibrointi noparille paikallaan...?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

allu 6

Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Hiekkamonttu

Täytyy koittaa, mutta manuaali on eräässä toisessa paikassa. Tosin saan sen kyllä tässä lähipäivinä...Kiitti!
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Nyt on ajeltu uudella kalibroinnilla... Menee kyllä mielestäni täysiä, mutta kaasu on edelleen pohjassa jo ennen kun liipasin on etes puolivälissä. Eli autolla on mahotonta ajaa tarkasti, liika äkänen ku niin vähän liikerataa ohjaimessa. Pitääkö nyt säätää timingiä vain radio neutral rangea?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Vastauksia pliis, niin ei tarvi kuopia nurtsia piloille. :angel:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Jukis

paina se liipasin pohjaan kun kalibroit. olet nyt kalibroinut sen puolikaasulle niin se ottaa täydet jo siinä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Hiekkamonttu

Kyllä on painettu pohjaan asti ainakin mun mielestä... :undecided: Voin koittaa uudestaan, jos toimisi.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Nyt kaasu on palautunut normaaliksi uudestaan kalibroinnin seurauksena. Kiitos Jukis.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Mistäs sais tähän sopivan, peittävän, ja kestävän korin? Ja halpakin pitäs olla. Tiedän, ei oo helpot kriteerit, jostain täytynee luopua...?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!