Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Speed Passion rs2

Aloittaja ArskaJ, 30.10.11 - klo: 21.00

Hiekkamonttu

Ohje tarjoaa tuota ohjelmointikortti vaihtoehtoa ja siinä on jotain tekstiä jostain softwaresta. Ohjelmontikorttia tai usb plugia ainakaan mukana tule.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Nyt löysin ohjelmointikortin täältä: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Tarvikkeet/Speed-Passion-Multi-ESC-Program-Card-109207.

Saanko pelkästään tällä oman inspire nopparin ohjelmoitua ilman mitään lisä kortteja tai kaapeleita ,yms varusteita?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

*HOKE*

#62
Tämä riittää tehtävään.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Tarvikkeet/Speed-Passion-Multi-ESC-Program-Card-109207



USB mallia tuskin tarvitset ikinä mihinkään.



Edit... Näköjään samaan tuotteeseen olit linkkiä laittanut, vaikka kyseinen linkki ei johdakaan muualle kuin kaupan etusivulle.

Hiekkamonttu

We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Noniin. Nyt olen saanut akut ladattua ja koitin tehdä tuota ohjelmointia (en kortilla vaan perusasetukset napilla). Auoto ei kuitenkaan liiku vaikka servo kääntää pyörät toiseen ääriasentoon ja sen jälkeen servo ei känny. Myös kaasu ei toimi eteen eikä taakse. Ennen ohjelmointia kaasu toimi hetken, mutta ohjaus ei silloinkaan. Vastari lämpiää kun virrat laittaa päälle. Ohjaimesta olen koettanut vaihtaa ohjausta ja kaasua. Mitä voin tehdä että saan auton toimimaan, tai onko minulla takuuta?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Pattereina oli ohjaimessa Turnigy LSD 1,2 volttisia 8kpl. Arveltiin ettei saa signaalia kun nuo patterit ei ole 1,5 volt. Kuitenkin vaihoin GP pattereihin ne eikä toimi siltikään :cry:. (gp 1,5volt) Vastatkaa pliis.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

nestori

Kokeileppa bindata vastari ja ohjain.

Hiekkamonttu

Mitä siinä bindauksessa tapahtuu? Mulla on sellanen bindaus-silmukka, laitetaanko se vastarin kanavareikään vai? Kiitos
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

nestori

Se laitetaan vastarin bind paikkaan ja ensin laitat ohjaimen päälle ja sitten auton ja vastariin pitöis syttyä valo tms ja sitten otetaan bind silmukka pois ja pitäisi toimia.Bindauksessa ohjain ja vastari paritetaan.

Hiekkamonttu

Pitääkö ohjaimen radio bind näppäintä painaa ja missä välissä?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Soo

Lueppas ohjeet hyvä mies. Siel selkeet ohjeet. Pikkasen erilailla menee eri radioilla noi.

Hiekkamonttu

Joo, kun tarkemmin tutkii rattiradion ohjetta niin bindaus ohjeet löytyivät. Aluksi epäilin että tuossa radio signaalissa olisi jotain vikaa, mutta nyt tämäkin sitten selvisi. Ohjeessa vaan lukee kyllä ttä ne olis bindattu jo tehtaalla, mutta siihen on silti ohjeet. Kiitos.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

nestori

Kokeilitko?Joskus tullu tuollaisia häiriöitä ja bindaus auttanu.

Hiekkamonttu

Koitan sit ajan kans kun sitä nyt huomenna tai ylihuomenna on. :cheesy: Thank you!
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

No eipä tuo toimi vieläkään, pitäskö nyt spostata Modelsportiin, vai voiko tuota vielä jotenki tehä että toimis?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Alkoi epäilyttää tuo radion virrankulutus, kun vain muutamia kertoja kokeiltu uusilla pattereilla ja heti palaa low valo. Vai oisko joku ihan sekasin tuosta nopari-servo-vastari-radio-moottori linjalta? Auttakaa nyt että saisin tuon edes liikkeelle ja ekat ajot uudella autolla.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

m.e.

Kannattaa ottaa yhteyttä kauppaan, josta auton ostit. Tuo vastarin lämpiäminen kuulostaa valmistusvialta, joten kannattaa viestitellä sinne Modelsporttiin. Yleensä takuuasiat noissa autoissa on toiminut erittäin mallikkaasti.

Hiekkamonttu

Joo, otin yhteyttä ja taidankin lukea mitä ne on vastannu. Kiitos.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

mr lazer

#78
Onko kestävä auto. Mitä varaosia kannattaa sijoittaa omaan pakkiin.
kehtaako tolla mennä radalle
vastuksia nopeesti!!!!!!!!!!!!! :police: :police: :police: :police: :police:
käykö tähän autoo kyoshon  rocket pack 4700 nimhi
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Hiekkamonttu

Kestävyydestä en tiedä kun oli heti paketista otettuna valmistusvikanen. Uutta radiosettiä odottelen ja katotaan sitten pääsiskö tuolla ajamaan kuukausien odottelun jälkeen.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

No eipä toimi uudella Ansmannin radio+vastari setilläkään. :angry: Täysin samat ongelmat kuin tuossa alkuperäsenkin radiosetin kanssa. On koitettu bindata, ei toimi. Mitä tässä nyt oikeen enää voi olla rikki kun on se jo ihme että joutuu kaikki sähköt vaihtamaan. Tänään lähetän Modelsportiin viestiä joten vinkkiä kaivataan että mitä tuonne kirjotan ja mitä vikaa ehdotan?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Nyt on sitten keskusteltu myyjän anssa ja saatu auto toimimaan :azn:. Testailtu jo vähän ympäri taloa ilman lipo cut-offia. Meneekö tuo lipo cut-offi varmasti heti päälle, kun noparin niin ohjelmoi tekemään? Ja pitääkö ok nappia painaa ohjelmointikortissa joka asetuksen jälkeen vai vasta kun joka asetus on säädetty kohdalleen? Vastauksia halutaan!
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Ohjelmointi suoritettu vailla ongelmia ja käyty jo ulkona ottamassa ensimmäiset ajot ensimmäisellä rc-autolla, lopultakin. Auto ja lähinnä vastari ja servo pääsivät vain lumen kanssa tekemisiin, joten lopettelin ajot ennen lipo cut-offin puuttumista ajoon. Lumet otin pois ja kuivasin ja testiä sisällä. Sisällä kun ei kaasua oikein kovasti voi käyttää, ei akkukaan järin huikeasti kulu, joten laitoin akun lataukseen ja huomenna sitten lisää ulkoajoa. Täytyykö tuota akun volttimäärää tarkkailla yleismittarilla, kun lipo cut-offia ei ole vielä käytännössä kokeiltu? Pelkään vain, että cut-offi ei menekään päälle kun pitäisi, vaan akku, ja sähköosat palaa. Onko tässä mitään järkeä, vai voisinko luottaa ohjelmointiini?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Nyt uusi ajo ulkona ja en voisi olla tyytyväisempi. Pihalla kurvaillessa ajoaikaa 4Ah akulla hulppeat 40 minuuttia, vaika akku on Kiinan ihme (todellakin). Itse auto toimi myös hyvin ja säätäminen on helppoa. Cut-offi meni päälle ajallaan, ja akussa ajon jälkeen jännite noin 6 volttia. Myös paranneltu lumisuojaus pelitti hyvin, sillä lunta ei päässyt auton sisään yhtään, toisin kuin eilisellä suojauksella auto täyttyi lumella. Toimivan lumisuojauksen tein pakastepussista, josta leikkasin ensin pohjan pois, ja syntyneen suikan vielä halki. Sitten vain teippiä ja ajamaan.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Harmi kun tämä menee nyt vain monologiksi ja omien kokemuksien kertomiseksi. Eilen hyppyytin autoa ensi kertaa ja kyllä se hyppää aivan erinomaisesti. Itsellä myös ensimmäinen kerta hyppyyttää rc-autoa. Hyppyristä pisimmät hypyt noin 1,5 metriä ja vain muutama hyppy jotenkin epäonnistui. Mitään ei ole kuitenkaan vielä särkynyt tuosta autosta mikä on hyvä juttu.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Nyt on sellanen propleema kun akku ei jostain syystä kestä kuin noin 1/3 normaalista kestosta. Ongelmat alkoivat sen jälkeen kun otin noparin tuulettimen johdon irti, että suojamuovi ei mene sinne väliin, mitään muutakaan en ole keksinyt mikä tuon olisi voinut aiheuttaa. Auto alkaa normiajossa yhttäakkiä köröttelemään, aivan kuin akku olisi normaalisti lopussa, eli tehot lähtee aivan täysin. Tehojen lähtö on mulla normisti tapahtunnut vasta lipo-cutoffin mennessä päällä, tai se on siis ollut lipo-offin ominaisuus. Kun tehot lähtevät, ja vien akun laturille, ei laturi saa sinne kuin 1000-2100 milliampeeria. Missä on proopleema? Miksi nopari ei anna ajon jatkua?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

polle

Menneekö sulla lämpö cut-offi päälle?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Hiekkamonttu

Ei taida mennä, kun motti ja noppari  ovat kädenlämpösiä. Ongelma ehkä ratkaistui sillä, että laitoin tuon tuulettimen pistokkeen takas ja nyt akkuun meni se normaalimäärä, ja ajot kesti normaalin ajan.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Mitä öljyä kantsis laittaa kyseisen auton iskareihin, kävisikö esim tämä? Linkki: http://www.hobbylinna.com/silicone-shock-30wt-60cc-p-17290.html

Siis viskositeettiä tarkoitan.  Autolla bashataan eli siihen tarkoitukseen öljyt. Niin, ja miten vuotava iskari saataisiin ruotuun?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Jukis

Päivitä samantien iskarit alumiinisiin. ota mitta siitä linkkien päistä täydessä ulosjoustostossa ja siitä vaan sit vertaamaan et mikä kävis. epäilisin että voi olla hyvin lähellä esim team c:n tc02t tai ansmann xt pro:n iskarit tuota kokoa eivätkä ole aivan älyttömän kalliita.
Mut vuoto korjaantuu vaihtamalla O-renkaat uusiin tai joissakin tapauksissa saatat joutua vaihtamaan myös iskarin varret jos niihin on tullut uria tai lovia jotka pilaavat ne O-renkaat. Öljyksi varmaankin tuo 30WT ei oo hirveän kaukana sopivasta.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia