Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Auton ostaminen ja Nikko auton vika

Aloittaja Ege99, 14.11.11 - klo: 20.48

Ege99

Moro
Elikkäs täytyisi ostaa RCauto mieluiten ralliauto. Ostan myös käytettyjä, mutta sitä mietin että kannattaisiko ostaa polttis. Tiedän, että tämä on RCsivu ei Nikko, mutta ajattelin että jos joku osaisi auttaa. minun Nikkoautossa on jokin vika ajelin normaalisti. Nikkoautossani on vaihdettavat driftirenkaat . toinen eturengas oli huonosti kiinii ja se lähti vanteelta. Auto pysähtyi koska rengas jumittui korin ja vanteen väliin. Mikä voisi olla vikana auttakaa minua pliis.

Jabe

Tuohon auton ostoon, selaileppas nuo kaksi aihetta tuosta sivun yläosasta, selviää ainakin muutama asia.
Mitä mahdat tuolla Nikko ongelmalla tarkoittaa? Miksi rengas lähti vanteelta vai jotain muuta?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Ege99

Joo niinhän se olisi paras mutta sitten ei olisi drifteriä (vaikkei Nikko ole kunnon drifteri). ja en osta savagea aattelin ensi ostaa jonku polttis ralliauton ja se jälkee Slashin.

goos

Lainaus käyttäjältä: Ege99 - 15.11.11 - klo: 14.15
Joo niinhän se olisi paras mutta sitten ei olisi drifteriä (vaikkei Nikko ole kunnon drifteri). ja en osta savagea aattelin ensi ostaa jonku polttis ralliauton ja se jälkee Slashin.
unohda se polttis näin ennen talvea, ja varsinkin jos huikan irronnut rengas tuottaa ongelmia. Tietotaito ja tekninen osaaminen ei riitä polttisautoon.

Sähköautot kulkevat lujempaa kuin polttisautot ja ovat helpompia ja yleensä myös halvempia.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

veltsu1

Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

Pastirolli

Lainaus käyttäjältä: goos - 15.11.11 - klo: 14.23
Lainaus käyttäjältä: Ege99 - 15.11.11 - klo: 14.15
Joo niinhän se olisi paras mutta sitten ei olisi drifteriä (vaikkei Nikko ole kunnon drifteri). ja en osta savagea aattelin ensi ostaa jonku polttis ralliauton ja se jälkee Slashin.
unohda se polttis näin ennen talvea, ja varsinkin jos huikan irronnut rengas tuottaa ongelmia. Tietotaito ja tekninen osaaminen ei riitä polttisautoon.

Sähköautot kulkevat lujempaa kuin polttisautot ja ovat helpompia ja yleensä myös halvempia.

Samaa mieltä asiasta. Jos irronnut rengas tuottaa suuren ongelman niin sähköauton kohdalla voi olla käsi kyynärpäätä myöden suussa. Polttis on sitten jo sellaista tiedettä ettei ehkä kannata hommata. Kannattaa hieman opiskella asioita ja tekniikka ennen kun laittaa monta saturaista autoon joka saattaa hajota korjauskelvottomaksi pienen virheen takia.

Pura se Nikko ja kasaa sitten uudestaan toimivaksi. Siinäkin saattaa jo oppia kaikenlaista uutta.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

pijokela

Lainaus käyttäjältä: Pastirolli - 15.11.11 - klo: 15.20
Pura se Nikko ja kasaa sitten uudestaan toimivaksi. Siinäkin saattaa jo oppia kaikenlaista uutta.
Mutta onhan oikeat RC autot sikäli paljon mukavampia, että niille on yleensä kokoamisohjeet ja räjäytyskuvat ja varaosiakin saa kaupasta... toisin kuin lasten lelut, joissa kaikki elektroniikka on samalla piirilevyllä ja osat on liimattu toisiinsa. Itse ainakin masentuisin Nikon tutkimisesta ilman mitään ohjeita. :grin:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Ege99

joo mut en jaksa niitä sähköhommia enemmän kiinnostaa nuo moottorit ku sähkö. Ja mul o kaveri jolla o Savage et kyllä se auttaa ja oppisin samalla itekki

Chili

Suosittelisin sinlti sähköä nitron sijasta, koska nitro tuottaa paljon säätö häslinkiä, sekä myös ääntä, joka saattaa häiritä vieressä olevia. Nitroautoissakin saa jonkin verran sähkön kanssa sählätä.
Nitroahan en voi kieltää sinulta, mutta ensimmäiseksi autoksi polttis ilman henkilöä, joka niistä oikeasti ymmärtää voi olla huono valinta. Kaverisi varmasti on hyvä apu, mutta ajattelitko ajaa usein ilman häntä?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Ege99

Siis äänillä ei väliä mut kyllä mää paljo se kaveri kans ajasin ja kyllä mää oppisin laittaa sitä :cheesy:

Chili

Päätöshän on sinun.
Jos ongelmia tuottaa jo renkaiden kiinnitys, niin suosittelen sähköä, koska siitäkin löytyy voimaa kauheasti, ja sen saa päälle virtakytkimen kautta, ei 5-15 min moottorin säätöjen jälkeen.
Sähköautoissa oppii jousitukset, auton rakenteet, jne. tämän jälkeen polttikseen vaihto tarkoittaisi vain itse polttomoottorin opettelun.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Ege99

Chili renkaan kiinnitys ei oo ongelma vaa se on semmone nikko drifteri jossa pikkuse vannetta niksauttamalla saa renkaan ja vantee irti. Tässä vaa semmone et oon iha uus tällä alalla nii kantsisko ostaa sähkökäyttö? kestääkö se vettä ja pakkasta?
lähteekö johdot helposti irti levyistä?
yms. kertokaa oma mielipide

Chili

Paremmin sähkö minusta kulkee talvella, kuin polttis..
Johdot eivät lähde minnekkään kun juotos jälki on kunnollista, ja asioita käsittelee oikein.
Sähköt voi suojata erilaisilla aineilla, itse olen ajanut kiinasähköillä ilman suurempia suojia, eikä paljoa ole kosteudesta mennyt rikki.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Ege99

ok ja eikö jotkut oo jo valmiiks vedenkestäviä. Mää aatteli et sähköt jäätys talvella :azn:

samimake

Osta joku sähkö traxxas, Itellä oli joskus iso Summit ja sen pysty pesemään suihkulla kotona, mielestäni kaikki traxxas sähkö autot on veden kestäviä paitsi nuo kalliimmat e-maxx ja e-revo joissa on harjaton Mamba monster, mutta siihenkin on ratkaisu, vaihdoin nimittäin summittiin samaisen harjattoman setin aikoinaan mutta suojasin noparin piirilevyn nestemäisellä sähköteipillä,

Mutta hinnat on sitten aivan eriluokkaa kuin nikko autoissa,

Niin ja unohda ne polttikset, kokeilin itsekin kerran en tykännyt,




.......

Ege99

tarkotus oli ensi ralliauto ja se jälkee kesällä Slash

samimake

.......

samimake

Lainaus käyttäjältä: samimake - 25.11.11 - klo: 21.48
Minkälainen ralli auto?

Siis meinaatko jonkun tourinki auton talveksi?
.......

Chili

Taitaa olla parempi, että vaihdat järjestystä.
Slässin saisi suoraan vedenkestävänä, ja siinä on maavaraa ajaa talvellakin hyvin, ralliautot ovat harmi kyllä kehnoja vaihtelevassa maastossa, sorakenttää pahemmalla moisella ei oikein voi ajaa, kun slässi menee vaikkapa missä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

samimake

Ehdottomasti slash eka, menee taatusti talvella, mutta kuten sanottua ei ole enään samoissa hinnoissa nikkojen kanssa vaikka ovatkin radioohjattavien "ykkösiä" :roll:
.......

Ege99

joo mut se takia just ostan ensi rakkiauton jota meinasin korottaa et pääsee jäällä ja sillee ku slashissa nousee hinta 250€-2300€ ja ralliautot o 150€-250€ jos kiinnostusta ei riitä nii ei viittis ostaa kauhee akllista autoa

Ege99


JiiPee

Kyllä se tasamaalla ajoa kestää aika hyvin mutta hypyttelyä/törmäämisiä ei kestä yhtään. Ja yllättävän helposti harjakoneellakin, jossa ei oikeesti oo voimaa(vs nykyiset harjattomat), menee rattaat vaihtoon.
Se on vähän semmonen mennään-tikapuita-pitkin-eteenpäin-auto, kun on aikansa rassannu sitä niin huomaa että suunta on vain ylöspäin  :smiley:
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

nestori

Mistäpä saat "ralliauton" jolla tekee jotain 200€.Ja ne tt-01:set rallikopalla ei kule hiekalla ja DF-03Ra maksaa 250€+sähköt ja tohon 250euroon saa RTR slashin.

JiiPee

DF-03ra rallilaitetta on pyöriny täälläkin käytettyjen palstalla ~200 nykyvaluuttaan. Ja RTR.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

nestori

No joo käytetty tietty eri asia.Mutta se slash on aloittelijalle vaan niin paljon parempi vaihtoehto.Ja se titanikin kestää hyvin kun laittaa vaikka 17t pinjonin.

polle

Minunkin Titan 12 kesti yli puoli vuotta. Pinjonina käytin 23 ja 19. Ihan tyytyväinen tohon slässiin olen ollut bashauksessa. Vaikka ei se radalla kovin kummonen ole.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Jokipoika

Kyl täytyy sanoa, et Slash joko tuuppina tai nelkkuna olisi hyvä vaihtoehto tossa kohtaa.
Kun jatkaa harrastusta ensimmäisellä _oikealla_ rc-autolla Nikon jälkeen, niin nuo Traxxaksen vehkeet on siihen todella hyviä ja on niillä porukka ajanut kilpaakin.

HBX:n voit unohtaa, jos muovi ruostuisi niin sen kemiallinen merkki olisi HBX.

Omistan itse 4x4 PE-Slashin ja jos mietin sen etuja aloittelevalle harrastajalle (lyhennettynä kaneetteihin, koska nuori sukupolvi on laiskaa lukemaan pitkiä saarnoja), Slash is so F*CKING good because:

-Kulkee vakio-setupilla hyvin ja omiaan bashaukseen/piharalleihin
-RTR paketissa hyvä 2,4GHz radio aloittelijalle, löytyy kaikki perussäädöt, trimmit,expot, jne.
-Loputtomasti alustan ja välitysten säätömahdollisuuksia, alumiinista lisäpalikkaa, blingblingiä, koreja,jne.
-Kestää aivan järjettömän paljon sikaa
-Edullisempi ylläpitää ja ajaa
-Talvi tulee, niin voit ajaa ulkona JA monessa paikkaa myös sisällä.

-Lipo-akut ja harjaton kone antaa tarpeen vaatiessa niin paljon kyytiä, että ei tule pysymään lapasissa. Moni nitrolla ajava on edelleen radalla ihmeissään, kun noita 1:10, 1:8, ym. harjattomilla varustettuja autoja ja etenkin sähkökonversioita polttiksista vilistää ohi vasemmalta sekä oikealta ja lähes äänettömästi.

Kaiken lisäksi rahaa tuppaa jäämään vielä käteenkin verrattuna polttiksen hankintaan ja sillä ajamiseen = Osta enemmän (lipo)akkuja, osta parempi laturi, pari settiä renkaita ja vanteita ja nöyryytä kaverisi polttista.  :evil:
"Listen son...This ain´t no icehockey. This is a lifetime deal"

Jabe

Kyllä se on vain parempi uskoa että tuo Slash on parempi vaihtoehto kuin ralliauto, oli sitten kesä tai talvi tulossa.
Jos tuntuu siltä että se ei ollutkaan se juttu, niin sen saa varmasti täällä myytyä helpommin.
Ja vielä Traxxasen autoja myy aikas moni liike, eli varaosat on helposti saatavilla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Ege99

Niino kannattasha se Slash ottaa ensi nii pääsis talvellaki hyvi