Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

pytty halki

Aloittaja juhamatti, 04.01.12 - klo: 14.00

juhamatti

Osaisiko joku kertoa mitä tai mikä aiheutti cy:n 29ccm pytyn kuoleman?


Halkeama alkaa imukanavasta ja päättyy keskelle sylinteriä huuhtelukanaviin.
Kone toimi ihan hyvin toissapäivänä kun kävin jäällä ajamassa.
Eilenkin se lähti hyvin käyntiin, mutta lysti loppui lyhyeen kun kone sammui melkein kättelyssä.
Sylinteri oli hiukan löytynyt, joten kiristin pultit, mutta mäntä jumitti.
Kun otin pytyn irti paljastui tuo halkeama.
Onko joku 2-pulttisen perus-syntejä?
4-pulttinen ois kyllä tukevampi, mutta kaippa 2-pulttinenkin paikallaan pysyy kun muistaisi joka ajokerran jälkeen pultit kiristää :undecided:

Koiranputki

Normaali kaks pulttisen vika.. luulisin.
eli toinen pultti on päässyt löyhtymään jolloin puristuksen aikana paine pääsee "vääntämään"
mukia. aikansa nitkuu ja katkaisee sen toisenkin pultin .. tahi halkaisee mukin.
Edellä oleva siis vain spekulointia...kun ei ole sitä kristallipalloakaan.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

juhamatti

tuo voi pitää paikkansa.

Lehtibakka

Mulla oli lähes samanlainen halkeama 36mm pytyssä, hieman eri paikassa tosin.

Halkeama tulee 2-pulttisessa koneessa juurikin toisen pultin löysyydestä johtuen. Ongelma on lähes täysin ratkaistu, kun pultteja kiristäessä muistaa laittaa reilusti lokua kierteisiin. Itsellä ei ainakaan lokun kanssa ole yksikään pultti löystynyt.

Jos sitten joskus haluaa avata sylkyn pultit niin se operaatio on hieman hankalampi. Joutuu vaan hieman pultteja lämmittelemään ennen kuin alkaa kiertää auki.

Toiset väittää että loku muuttuu nesteeksi kun lohko lämpenee konetta laulattaessa. Itsellä ei ainakaan ole tuota ongelmaa ollut.

Viisaammat kommentoikoot enemmän.

skippy

ruuviluketta on vaikka mihin lähtöön,kuumankestävää ja tosiaan mikä ei tykkää lämmöstä.myös ilman sitä pärjää jos jälkikiristää lämpimänä näin ainakin prätkisssä jos o alu kansi.laakeriliimaa ei kande käyttää missää puhtais kierteis,ei meinaa taho lähtee mitenkää auki enää

DIY-man

Pulttien löystymiseen vaikuttaa myös tiivisteen laatu. Itse en enää ikänä vakiotiivistettä laita 2-pulttisen sylkylle. Metallivahvistettu HD-tiiviste tahi sitten kuparinen kantsii olla.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

juhamatti

Joo, tuossa oli sellanen kortsun ohukainen musta kumilerppu tiiviste.
Kuparinen on kyllä paras, jos ei sitten kuparisilikonia käytä.