Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

M8e ?

Aloittaja aw, 04.01.12 - klo: 17.55

topcat

Onko kukaan lähdössä patterikasilla Äänekoskelle:

http://rc10.fi/index.php?topic=69240.0

uijui

Täytyy heti kommentoida, että otamme vain hyvin pienen määrän kuskeja patterikasiin, koska rata on pieni 1/10 rata ja se ei oikein sovellu näille laitteille, mutta haluamme kuitenkin, että saisimme esiteltyä luokkaa. Eli kyseessä hieman enemmän näytösluontoinen luokka tällä kertaa!

t Jarkko
Vastaheitolla voittoon.

duda

Nyt jätkät ilmoa menemään Vantaan kisoihin, jotta saadaan jälleen hyvät kisat ensi lauantaille.

mikari

#243
Mä oon ollu 2 vkoa peräkkäin, nyt tekee liian tiukkaa  :cry:

Moniko on menossa? näköjään 3-4 autoa, hyvä alku
Kiitos 20 vuodesta!

akau

Mullakin jää Vantaa väliin kun äiti muori täyttää kunnioitettavat 70 vuotta.

topcat

Kiva olis ollu lähtee Vantaalle mutta mullakin osuu samalle päivälle sukulaisjampan häät.
Tämän vuoksi harkitsen vielä vakavasti keikkaa Äänekoskelle, vaikka ns. näytösluokka onkin...

andetee

Mä kanssa joudun tuona päivänä kekkuloimaan puku päällä iltasella, joten joudun passaamaan  :cry: Intoa olisi kyllä tulla, mut kahteen paikkaan en pysty repeämään yhtä aikaa...

Onneksi nyt jollakin toisella on saumat voittaa  :roll:
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

jopi73

Moro

Tuossa pöydällä makaa kaksi xray 808 11 conversiota. Nyt kun
Noita polttiksen koppeja sovitellut niin ei taho mahtua enään päälle
ku vastaa akkuihin. Mitäs koria olette näissä käyttäneet?

Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

redman

Lainaus käyttäjältä: jopi73 - 08.09.12 - klo: 00.01
Moro

Tuossa pöydällä makaa kaksi xray 808 11 conversiota. Nyt kun
Noita polttiksen koppeja sovitellut niin ei taho mahtua enään päälle
ku vastaa akkuihin. Mitäs koria olette näissä käyttäneet?

Jukkis

losi 8ight-e voisi olla sopiva
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

topcat

Mitenkäs reiskan oma e version koppa sopii?

jhelen

Huonosti sopii, vielä matalampi kuin '11 buldog koppa. Jollain 2s/3s akulla voi sopia, 4S turha yrittää. Losin koppa mullakin oli ennen ja se on paljon tilavampi kuin reiskan omat kopat. Jos olis konversio setti joka olisi saddlepack akuilla vois reiskan omat kopat sopia. Uuden kopan kun ostan niin losin koppa se on.
Jarno
xray808e, xray 808 10 spec konversio
Mielipide on kuin P***ereikä, kaikilla on sellainen.

jopi73

Lainaus käyttäjältä: redman - 08.09.12 - klo: 00.06
Lainaus käyttäjältä: jopi73 - 08.09.12 - klo: 00.01
Moro

Tuossa pöydällä makaa kaksi xray 808 11 conversiota. Nyt kun
Noita polttiksen koppeja sovitellut niin ei taho mahtua enään päälle
ku vastaa akkuihin. Mitäs koria olette näissä käyttäneet?

Jukkis

losi 8ight-e voisi olla sopiva
No mistä suomesta sellaisen vois hankkia?
Jukkis

X-ray my way. Real world sl500 my way.

topcat

Sabesta luulis löytyvän.

Roko

Oon tekemässä the e-caria joko tekno rc:n kitillä tai asson osilla.
Sähköistä kysyisin, että minkä merkkiset kannattaa ostaa? Castle, Tekin, hobbywing tai lrp?
Suomesta pitäisi löytyä.
   Akkuina varmaan tuollaiset 4s : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21003 koska hinta ja roar hyväksyntä houkuttelee.
Vai tarvisiko c-arvon olla suurempi?
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

topcat

Akut on ok spekseiltään, joskin itellä samoista akuista on kuoret haljennut ja kennoja kuollut. Venomin 4s hardcaset on Ollu paljon kestävempiä. Sahköissä hobbywing on ottanut niskalenkin muista. Tsekkaa vaikka Lahdesjärven kisojen kalustolistaa.

Roko

Millaisella välityksillä olette ajaneet? Mietin tässä millaista pinionia tilailen. Pääratas on 44 piikkinen (jq).
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

topcat

Riippuu vähän että mikä kone on kyseessä, montako kennoa akussa ja missä meinaat ajaa.
Jos kyseessä on 4s akut ja noin 2000 kv kone, hyvä lähtökohta voisi olla 14 hampainen mod 1 pinioni, mieluiten teräksinen (esim. robinson racing).
Auton sisäinen välitys toki vaikuttaa asiaan, radalla käytetyistä kokonaisvälityksistä oli jossain näistä vanhoista m8e topikeissa juttua.

mikari

Samaa mieltä, ehkä myös 15 jos ajopaikka on esim. vantaa.

Tampereella ajaisin 3s ja 16t (2000kv), ehkä pidemmälläkin 1-2 hammasta

Korkeammilla kv luvuilla voi riittää 12kin 4s:llä vantaalla, jos esim. 2300kv
Kiitos 20 vuodesta!

JUkka-san

Kannattaa muistaa että yhden hampaan lisääminen tai vähentäminen vaikuttaa todella paljon välitykseen kun kyseessä on MOD1-rattaat. Omissa kokemuksissani kahden hampaan lisääminen pinioniin lisäsi auton vauhtia ratkaisevan paljon, samoin lämmöt nousi reilusti. Kannattaa siis alkuun lisätä vain yksi hammas kerrallaan.

Ja pinioneiksi ei todellakaan kannata ostaa muita kuin teräspinioneja, omat Robinson Racingit ovat kestäneet käytännössä kulumatta koko viime kesän ajelut. Alkuun käytin alupinioneja ja niiden elinikä oli 5-10 akkua.

topcat

Btw. Miltä näyttää m8e autoilijoiden määrä ensi kesälle?
Ite ainakin olisin jatkamassa harrastelua näiden parissa.
Onko uusia, mahdollisesti kisailusta kiinnostuneita?

mikari

kyl varmaan jatkuu
Kiitos 20 vuodesta!

Roko

Kiitos vastauksista, tarkoitus on ostaa tälläiset sähköt : http://www.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue
4 s ja 2200 kv, ajopaikka tampere
Taidan laittaa 14-16 t pinionit tilaukseen samalla kuin konversiokitinkin amainilta.
Onko siis noi mod 1 robinsonin pinionit kestänyt teräspäärattaankin kanssa, vai kannattaako ostaa kerralla monia?
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

topcat

Hyvin on kestänyt teräksisen spurrin kanssa. Välys kohdilleen ja lukitteen kanssa kiinni.
Hienoo, saadaan Tampereelle lisää m8e autoja!

p-man

Lainaus käyttäjältä: topcat - 13.12.12 - klo: 14.19
Btw. Miltä näyttää m8e autoilijoiden määrä ensi kesälle?
Ite ainakin olisin jatkamassa harrastelua näiden parissa.
Onko uusia, mahdollisesti kisailusta kiinnostuneita?

Täällä on yks joka ois kiinnostunut kyseisestä luokasta. Rata-ajossa olen täysin aloittelia, mut ekat Rc-autot on ollut jo -90 luvulla.

Mikä ois hyvä ja helppo auto aloittaa M8e harrastus? Inferno MP 7.5 sähkö konversio jo löytyy, mut se on ihan piharäppäilyyn rakennettu.

Entä käykö porukka sisäradalla ajamassa näillä M8e autoilla?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

JUkka-san

Hyviä autoja on saatavilla aika monelta merkiltä...

Kehun ensin oman autoni, Ansmann X8e (tai Team C T8e) on ollut erittäin hyvä laite. Osat, jos niitä sattuu tarvitsemaan, saa Suomesta jopa kahdesta eri kaupasta.

Kyosho MP9e näyttää aika hyvältä ajossa.

Nyt ostaisin Techno RC EB48-auton jos olisin uutta ostamassa. Valitettavasti saatavuutta kotimaassa ei vielä ole...

Kaverilla on JQ The Car Technon konversiolla, näyttää erittäin hyvältä.

p-man

Auton ja osien saatavuus Suomesta on tärkeä kriteeri. Team C ei vaikuta hullummalta vaihtoehdolta ja on ainakin halvempi ku Mp9
Mp9 ilmeisesti ainakin maailmalla paljon käytetty ja omien kokemuksien perusteella Kyoshon varaosien saatavuus on hyvä.
Team C patterikasista ois kiva kuulla enemmänkin mielipiteitä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

JUkka-san

Kannattaa lukea koko tämä viestiketju läpi... Ansmann/TeamC on aika tarkasti pureskeltu viime kesän aikana.

Roko

Myös team durangolta, losilta ja xraylta löytyy m8e autot
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

p-man

#268
TeamC vaatis 2 X 2s akut.. Ei hyvä koska 4s akkuja löytyy itseltä. Pitää tutkia noita muita merkkejä vielä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Lainaus käyttäjältä: p-man - 15.12.12 - klo: 12.27
Lainaus käyttäjältä: topcat - 13.12.12 - klo: 14.19
Btw. Miltä näyttää m8e autoilijoiden määrä ensi kesälle?
Ite ainakin olisin jatkamassa harrastelua näiden parissa.
Onko uusia, mahdollisesti kisailusta kiinnostuneita?

Täällä on yks joka ois kiinnostunut kyseisestä luokasta. Rata-ajossa olen täysin aloittelia, mut ekat Rc-autot on ollut jo -90 luvulla.

Mikä ois hyvä ja helppo auto aloittaa M8e harrastus? Inferno MP 7.5 sähkö konversio jo löytyy, mut se on ihan piharäppäilyyn rakennettu.

Entä käykö porukka sisäradalla ajamassa näillä M8e autoilla?

Pksrca (vantaa) ei salli m8€ autoja sisäradallaan.
Perustelut löytyy niiden sisärataketjusta.
Itse olen ajatellut DBX ää, koska se on paljon kevyempi kuin mp9
mutta samankokoinen. Itsellä on DRX ja siinä 4s sähköt, käytännössä
sama auto. Mp9 menee hyvin mutta se on 4s sähköillä hieman painava vantaalle
mun mielestä. En tiedä onko siinä syy miksi K ei sitä enää tee (se olikin
kyllä limited edition). Auto saisi olla parisataa gr kevyempi, siis polttis
version painoinen. DBX on sitä, tosin en tiedä kestääkö sen rakenne
kolareita. Se saattaa estää sillä kisaamisen vaikka muuten pysyiskin nipussa.
Aion kuitenkin ehkä kokeilla, katotaan. Onhan meillä noi Scorpparitkin nimittäin.
Kiitos 20 vuodesta!