Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

M8e ?

Aloittaja aw, 04.01.12 - klo: 17.55

andetee

Lainaus käyttäjältä: topcat - 13.12.12 - klo: 14.19
Btw. Miltä näyttää m8e autoilijoiden määrä ensi kesälle?
Ite ainakin olisin jatkamassa harrastelua näiden parissa.
Onko uusia, mahdollisesti kisailusta kiinnostuneita?

Jatkan toki, tulis nyt vaan kesä :)
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

p-man

Se on totta että noi M8e autot on aika painavia.. Tosin oma MP 7.5e Vortex 10 koneella ja 3s 4200 akulla painaa vain 2960g.
Kyllähän tuostakin ratapelin päivittämällä sais. Iskarit ja ohjausservo nyt ainaski menis vaihtoon.

Pitää vielä tutkia eri vaihtoehtoja ja kyllä Scorpparia aion myös ulkoiluttaa radalla.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa


p-man

Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Kalle

Lainaus käyttäjältä: andetee - 15.12.12 - klo: 19.00
Lainaus käyttäjältä: topcat - 13.12.12 - klo: 14.19
Btw. Miltä näyttää m8e autoilijoiden määrä ensi kesälle?
Ite ainakin olisin jatkamassa harrastelua näiden parissa.
Onko uusia, mahdollisesti kisailusta kiinnostuneita?

Jatkan toki, tulis nyt vaan kesä :)

Täällä jatketaan M8€-pirssien tiimoilla myös :)

p-man

Nyt on foorumia tullut lueskeltua ja M8e autoks ois pari varteenotettavaa vaihto-ehtoa.
Mugen Mbx-6 eco ja Asson RC8.2e. Kyoshon MP9e jää pois koska sitä ei enää saa ja Tki3 sähkökonversio setillä on ehkä turhan tyyris paketti.
Kaipaisin vielä mielipiteitä tuosta Mugenista ja Assosta. Osia pitäis hyvin saada, mutta miten on kestävyys ja ajettavuus?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Kyllä kai Mugen on vähintään yhtä hyvä kuin K.
Tampereella ykkönen viime kesänä muistaakseni.
Kiitos 20 vuodesta!

goos

Lainaus käyttäjältä: p-man - 01.01.13 - klo: 15.10
Nyt on foorumia tullut lueskeltua ja M8e autoks ois pari varteenotettavaa vaihto-ehtoa.
Mugen Mbx-6 eco ja Asson RC8.2e. Kyoshon MP9e jää pois koska sitä ei enää saa ja Tki3 sähkökonversio setillä on ehkä turhan tyyris paketti.
Kaipaisin vielä mielipiteitä tuosta Mugenista ja Assosta. Osia pitäis hyvin saada, mutta miten on kestävyys ja ajettavuus?

TeamC:ltä saa kans ihan näppärän sähköauton mihin ei tarviikku laittaa sähköt kiinni ja mennä ajamaan. Malli on T8e
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

p-man

TeamC ja moni muu on akkujen sijainnin takia poissa laskuista. 4s akkuja on jo valmiina ja siks auto mihin menee 1 x 4s.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

vihku

Terveppä terve!

Joutaa tuo corri myyntiin ja tarkoitus olisi ostaa sähkö buggy/truggy! Olen nyt haravoinut nämä kaksi autoa ehdokkaiksi: TRUGGY: http://www.rceet.net/truggy-torch-tr8te-rtr-p-1478.html
                     BUGGY: http://www.rceet.net/buggy-stoke-tr8e-rtr-p-1402.html

Itsen asun täällä Akaassa (lähellä Tamperetta) ja jonkun verran tulee käytyä siellä lahdesjärven radalla. Kumpi noista nyt sitten kannattaisi hommata montulla ja radalle tulee ajeltua?

PS. Tämä kysymys ei kai kuuluisi tänne mutta olkoon.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

tactical

Subjektiivinen mielipiteeni: Buggy
Losi Twenty Two, Hitec 2.4. Hong Nor SCRT10 - Hitaasti ja epävarmasti liikkuva shikaani.

vihku

Lainaus käyttäjältä: tactical - 02.01.13 - klo: 11.54
Subjektiivinen mielipiteeni: Buggy
No joo sitä olen tässä itekkin kaavaillut.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

resistance

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 01.01.13 - klo: 23.41
Kyllä kai Mugen on vähintään yhtä hyvä kuin K.
Tampereella ykkönen viime kesänä muistaakseni.

parempi!!

p-man

#283
Lainaus käyttäjältä: resistance - 03.01.13 - klo: 22.32
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 01.01.13 - klo: 23.41
Kyllä kai Mugen on vähintään yhtä hyvä kuin K.
Tampereella ykkönen viime kesänä muistaakseni.

parempi!!

Mikä siinä on parempaa? Mielellään kuulisin perusteita :)
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Roko

Ajaakos kaikki "suoravedolla" ja moottorijarrulla?

Löysin tälläisen viritelmän : http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_24_1360/products_id/181463/n/Tekno-RC-Traktion-Drive-Elektri-Clutch-System

Tuota voisi ymmärtääkseni käyttää polttiskytkimen tavoin jarruservon kanssa. Olisi vapaarullauskin. ( elektri-clutch )

Mutta kun kääntää kytkinpalat toisin päin, se on kai slipperi. Tämä ilmeisesti säästää moottoria ja voimansiirtoa kuten edellinenkin mutta ei tarvitse jarruservoa.   (traktion-drive)

Tavallinen kytkinkello vain lisäksi.
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

mascot

Tarkoitat kai ettei käännetä kytkin paloja mihinkään vaan vaihdetaan erilaiset jouset. Yhdet jouset puskee paloja kelloa vasten (traction drive) ja toiset vetää paloja irti kellosta (electri clutch)
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Roko

Lainaus käyttäjältä: mascot - 04.01.13 - klo: 15.20
Tarkoitat kai ettei käännetä kytkin paloja mihinkään vaan vaihdetaan erilaiset jouset. Yhdet jouset puskee paloja kelloa vasten (traction drive) ja toiset vetää paloja irti kellosta (electri clutch)

Joo, juuri niillä jousilla se varmaan tehdään.
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

McJones

Taitaa jostain pakista löytyä käyttämätön Teknon kytkinsetti (saattaa olla eri kuin tuo electri-clutch), joka oli tarkoitus pistää GT8e:hen. Loppujen lopuksi siinä ongelmaksi tuli, että kytkinkello olisi vienyt liikaa tilaa eikä sen kanssa olisi saanut vetoja spurriin ollenkaan. Tämä voi tulla vastaan myös muissa autoissa.

Eniveis, kyseinen isoturisti menee nyt 2-vaihteisena ja mekaanisella jarrulla, ilman kytkintä.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

kyoshodbx

Oishan tuossa kytkin systeemissä muutama pieni lisäosa jos muuten on helppoo tuo 8e autoilu :evil:.kiva ois heinikossa noitten jousien kans neuvotella.ite taijan säätää meijän autot sen verran maltillisiks että kelpaa perus keskidiffi.jos joku hommaa kokemusta niin kertokaa oliko kivaa.

JUkka-san

Kytkin lisää monimutkaisuutta, mutta toisaalta vähentäisi sutimista ja voimansiirron kulumista. Mekaaninen jarru olisi mukava, hitaassa vauhdissa noparin jarru ei ainakaan Tekinissä toimi hyvin. Lisäksi jarrutusteho riippuu hyvin pitkälti keskidiffin jäykkyydestä. Toisaalta ilmankin pärjää. Moottorin kuumenemista ei juurikaan ole ongelmaa vaikka moottoria käyttäisi jarrutukseen.

topcat

Onkohan The Carista tulossa sähkömalli:
http://rc10.fi/index.php?topic=49082.420

Mielenkiintoista!! Menee varmaankin hankintaan jos tulee yhden akkukotelon layout.

Joo

Niin vai JQ:lta vain oma konversio kitti...


vihku

Kesäksi näillä näkymin yksi M8E auto lisää kiertämään Lahdesjärven rataa!  :wink:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Roko

Täältä toinen, saa nähdä kummalla tulee ajettua enemmän  :afro:... Ja kans lahdesjärvi/nokian uusi rata
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

micsa.fi

Onhan M8e -kuskit noteeranneet Jyväskylän kisakutsun? Nyt olisi niitä paljon kaivattuja M8e -kisoja tarjolla!

http://rc10.fi/index.php?topic=75928.0
Wacky Stack Racing Team

p-man

Onkos kukaan M8e kuski kerennyt uusia Orionin VST2 690 Pro moottoreita kokeilemaan? Toiseen Kössiin ois combo vielä hommaamatta ja noi Orionit kiinnostais.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa