Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

2-tahti moottorin virittely

Aloittaja juhamatti, 27.01.12 - klo: 17.32

ovt

Uusi pytty saapui ja loppuviikosta pääsee asentamaan paikoilleen. Männänpäällä ei ole nuolta kummin päin se asennetaan eli laitanko männän renkaan katkoksen imu vai pako puolelle? Paketointi ei kovin kummoinen ollut ja siitä syystä muutama sylinterin rivotus vääntynyt mutta tuskin menoa haittaa. Mutta männässä on pieni painauma poikittain jonka tuntee kun kynnellä kokeilee vaikuttaako toimintaan?

Habaku

Tota noin katot että männänrenkaan katkos ei tule minkään aukon kohdalle. Sillon mäntä on oikein päin. Muistaakseni sen voi noin testata... :roll:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

ovt

Kyllä se väkisinkin tulee kun on toi pieni ohjuri tappi tossa männässä johon rengas pitää kohdistaa. Imuaukossa on kyllä tommonen pieni patti just tossa kohdalla mihin toi katkos jäis.

Habaku

Minun muistin mukaan nyt kun sanoit tuon niin se tulee juurikin siihen se katkos. Mutta oota varmistus.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Nieminen

Katkos tulee aina imuaukkoon päin!
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

ovt

Okei. Kiitoksia tiedosta. Huomenna haen laakerit ja pääsee aloittamaan kasaamisen. Minkäs lainen sisään ajo pitää suorittaa uudella koneella?

ovt

Kone kasattu ja pari tankillista ajettu. Huomattavasti paremmin liikahtaa tällä pytty yhdistelmällä kun vakiolla vaikka vielä nätisti ajellukkin. Joko tämä pari tankillista riittää vai vieläkö pitää ajella kolmas?

Welho

Lainaus käyttäjältä: ovt - 25.09.15 - klo: 22.22
Kone kasattu ja pari tankillista ajettu. Huomattavasti paremmin liikahtaa tällä pytty yhdistelmällä kun vakiolla vaikka vielä nätisti ajellukkin. Joko tämä pari tankillista riittää vai vieläkö pitää ajella kolmas?
Kyllä riittää. Nyt vaan kovaa ajoa.

nitropaimen

Puhutteko pojat tehokkaista bensamoottoreista ? Tässä olis yksi: 35cc tehoa 15 heppaa.. vakiona, vain euroja pöytään tarpeeksi...http://www.sg-racing.it/motore35.php
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

siffonen

#1029
Pakoputken tiivisteen vaihdon yhteydessä tuli katsottua sylinteriin pakoaukosta, onko normaalia että männänrengas liikkuu urassaan ylös-alas kun liikuttaa mäntää?

Onko hyötyä/haittaa kaasarin ja sylinterin välisen palikan aukkojen suurentamisella?
Hpi Baja 5B SS

JariV

Onko rc-rintamalle tullut mitään uusia mielenkiintoisia moottoreita?
Just joo.

jerzirccar1

JariV. Kaveri joka rakensi varmasti Suomen historia hienoin ja kuuluisin rc auto ever.
Kauan olit poissa😉😉
Vai olitkos koskaan poissa😯
Jos olit niin tere tulemast takaisin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

JariV

Tätä kehitystyötä on tullut jokunen vuosi seurattua. Ovat jo pitkällä.

http://liquidpiston.com/technology/x-mini-gasoline/

Kiitos kovasti Jerzi, erittäin ystävällisesti sanottu. Olen ollut oikeasti poissa, mutta näemmä pikkuhiljaa alkaa taas kiinnostamaan kun kerran kirjoittelen tänne.
Just joo.

Lehtibakka

Tervetuloa Jari takaisin......

Vanha kunnon wankel se siinä on muokattu rc käyttöön. Todella mielenkiintoinen projekti. Harmi vaan kun noita wankeleita ei saa OR kilpureissa käyttää.

JariV

Kiitos Lehtibakka.

Sattuukohan kenelläkään olemaan OBR 38cc widowmakerin billet-lohkoja jäähdytyskotelon kanssa joutilaana? Tai tietoa josko jollakulla olisi?

Kyseinen putka ajautui pahoihin ongelmiin ton motin yläkertojen kanssa koska se ei vaan kestä kierroksia. Se billet-lohko sinänsä voisi sopia mun suunnitelmiin. OBR:ltä en tätä halua kysyä saatikka mistään hpibajafoorumista. Enkä sinänsä pystyisikään kun oikein elinikäisen porttikiellonkin sinne sain  :grin:
Just joo.

poju99

Rupes heti kiinostamaan että miksi kysyit monikossa. :grin:
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

JariV

Vain tapa sanoa kun puolikkaita on kaksi ja sitten ilmeisesti se erillinen jäähdytyskotelo. Yhtä moottoria tässä olisi tarkoitus tehdä jos se lohko on tarpeeksi tukeva.
Just joo.

Doikin

Täältäkin jarille peukut pystyyn paluusta takaisin :) Vinkkeihisi aikoinaan tuli tartuttua ja auto rupes mukavasti liikkumaan. Neuvojasi (Apuja) varmaankin tullaan tarvitsemaan talven aikana jos sulla riittää aikaa ja kiinnostusta omien projektien lisäksi. Innolla ja mielenkiinnolla jäädään odottamaan mitä sieltä Jarin pajasta taas tulla putkahtaa.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

wille86

Darksoulin kevennettyy vauhtipyörää rupesin tänään irrottamaan ulosvetäjällä ja näin sit kävi  :undecided:



Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Lehtibakka

Ihan normi tilanne noiden liiaksi kevennettyjen vauhtipyörien kanssa. Kuulemma joillekin käynyt sama rikkoutuminen silloin kun kone on kehrännyt täydet rundit. Lopputuloksena hieman enemmän remonttia tarvitseva kone tai jopa täystuho.

SavageRS

Mitenkä se noin on hajonnut, onko tuota yritetty vetää irti ulkokehältä jollain tavallisella ulosvetäjällä ?  :huh:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

wille86

Joo ihan normi vetäjällä yritin, kerran olen jo tuon irroittanut toista kertaa ei näköjään kestäny. Olishan davella se irrotus työkalu myynnissä pitää se varmaan hommata...
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Koiranputki

mutteri aksellin, tukeva lattarauta sopivalla reika välillä. ja pari kovaa pulttia, et sä muuta tarvii.

Lainaus käyttäjältä: wille86 - 16.11.15 - klo: 13.41
Joo ihan normi vetäjällä yritin, kerran olen jo tuon irroittanut toista kertaa ei näköjään kestäny. Olishan davella se irrotus työkalu myynnissä pitää se varmaan hommata...
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

SavageRS

Käytin myös aluksi lattaraudan palasta ja parista pultista tehtyä Home Made ulosvetäjää, mutta sitten kun tilasin muutakin tavaraa RC-Car-Online.de:sta, niin heitin ostoskoriin tuon ->>



http://rc-car-online.de/shop/en/products/tool_0010-y19302-01-flywheel-and-clutch-puller-cy-zenoah-hpi-losi.html
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Nieminen

Ilman ulosvetäjääkin pärjää, löysää reilusti vauhtipyörän mutteria ja pitelee sormilla kiinni vauhtiksesta -> kopauttaa mutterin päähän voimakkaasti. Joka kerta irronnut ja ei tee vahinkoa kun järjen kanssa voimaa käyttää...
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Testikuski

Pysykö kampura suorassa  :grin:
Ospa Rc

Habaku

Itekki näin irrottelin aikanaan, kyllä pysyy suorassa.

Kampuran lyönnistä tuli myös mieleen muistuttaa kun vaihtaa laakerit ja vaikkapa uuden kampuran niin kampuran päähän kannattaa kopauttaa poistaakseen jännitykset kampuranakselin ja laakerikoolin väliltä.
Saattaa ne uudet skf:t kestää sitten pitempään. Pistepuikko on myös tässä hommassa kovasana  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Nieminen

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 19.11.15 - klo: 17.21
Pysykö kampura suorassa  :grin:

Kyllä varmasti vääntyy jos kytkimen puolimainen pääty edellä napauttaa pöytään!
Sormin pitää konetta ilmassa vauhtipyörästä niin eihän se kampura edes pitkittäis liikettä pääse mutterin päähän lyödessä tekemään...
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Basher

Osaisiko joku sanoa, että jos tilaan Gizmomotorssilta heidän billet crankcasen joka on tehty sopivaksi RCMK:n yläpäähän, niin voinko jälkikäteen laittaa siihen Zenoahin portatun yläpään?
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Juha-Matti

Käy ja visa versa.
Ihan nätti toi gizmon billet lohko, mitä maksaa?