Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Keskustelua aiheesta "Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance 18.3.2012"

Aloittaja goos, 03.02.12 - klo: 19.53

goos

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 05.02.12 - klo: 22.42
Moottorisäännöllä tasoitetaan eroa nelkkujen sekä tuuppien välillä sen verran että niillä voi hyvin ajaa samassa kisassa, joten siitä ei oikein voi luopua. 10.5t koska niitä on monella jo ennestään turistin jäljiltä, jolloin ilmoittautumisen yhteydessä jaettu yksi moottori riittää useimmille. Mikäli jollain on ideoita asian suhteen, niin niitä saa esittää yksityisviestillä allekirjoittanelle tai Mikolle (Mikko L).
Ymmärsin että kaikki ajaa jaetulla moottorilla, mutta näköjään saa ajaa haluamalla 10.5t moottorilla?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

*HOKE*


Fullspeed RC


Koheltaja

Pelaajapörssi on loistava idea! :smiley:

Säännöistä sen verran että voisiko porukat hyväksyä edes joskus sen tosiasian että niillä mennään mitä kisajärjestäjä on ilmoittanut. Ei aina voi kaikkea räätälöidä omia tarpeita/autoja varten, ei rataa eikä kisoja.

Volvospeden kommentissa on asiaa niin lähellä totuutta että sen lähemmäksi ei enään pääse, juuri näin!

Pulinat pois ja tiimejä kasaan että päästään kilpailemaan kestävyysajon kunniakkaasta tittelistä :afro:
Kylätason RC-kuski.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 06.02.12 - klo: 08.01
Pelaajapörssi on loistava idea! :smiley:

Säännöistä sen verran että voisiko porukat hyväksyä edes joskus sen tosiasian että niillä mennään mitä kisajärjestäjä on ilmoittanut. Ei aina voi kaikkea räätälöidä omia tarpeita/autoja varten, ei rataa eikä kisoja.

Kiitos ja olet asian ytimessä, kuten yleensä...

[katsoo taivaan rantaan ja haaveilee]
"Voi kun joskus koittaisi päivä jolloin näin tapahtuisi"
[/herää tähän maailmaan]
Old fart

Bigbear

Onko jollakin lainata/myydä 10,5t sensorillista mottia 5mm akselilla/sovitteella, niin saadaan Losi testattua ja ilmoittauduttua kisaan. Samalla jos homma toimii, niin haastetaan Turun Losi kuskit skabaamaan :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

*remppa*

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 06.02.12 - klo: 09.35
Onko jollakin lainata/myydä 10,5t sensorillista mottia 5mm akselilla/sovitteella, niin saadaan Losi testattua ja ilmoittauduttua kisaan. Samalla jos homma toimii, niin haastetaan Turun Losi kuskit skabaamaan :)

multa löytyy, sillä voit testata
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 06.02.12 - klo: 09.35
Onko jollakin lainata/myydä 10,5t sensorillista mottia 5mm akselilla/sovitteella, niin saadaan Losi testattua ja ilmoittauduttua kisaan. Samalla jos homma toimii, niin haastetaan Turun Losi kuskit skabaamaan :)


Voittehan te losimiehet myös kääntää takkinne ja ajaa kilpailun tuliterällä Martin palkinto Durangolla, se kait on kevein nelkkukorri niin kestää motit ja akut!?  :tongue: PJ-hoon:n durango toiseks autoks niin teillähän on kohta tiimi kasassa! Kisan jälkeen niistä saa kasattua vielä yhden ehjän?! :tongue:

Toi tiimi 4 henkee, oliks se vaan maksimi vai myös minimi?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

mamyllyn

Alla hieman kalustotietoa SCW-Cup 2012:n osalta:

Tässä olisi sitten muistijäljistäni raapaisu kalustoluettelo top 10 osalta.

SC4-10
1. LOSI SCTE
2. LOSI SCTE
3. LOSI SCTE
4. LOSI SCTE
5. LOSI SCTE
6. LOSI SCTE(2/3) AE SC10 4x4 (1/3)
7. LOSI SCTE
8. AE SC10 4x4
9. TD DESC410R
10. HN SCRT10

Halutaanko me Loseja mukaan skabaan ulkopaikkakunnilta vai ei?

Koheltaja

Volvospede juuri kertoi että on halukas testaamaan Lisissa 10.5 kisakonetta ja varmaan sen jälkeen ollaan viisaampia tämän asian suhteen.

On suorastaan naurettavaa alkaa KILPILUKUTSUSSA urputtamaan ja esittämään vaatimuksia että säännöt saataisiin sopiviksi jollekkin tietylle automerkille, jopa niin että sille annettaisiin erivapauksia sääntöjen suhteen.

Jos nyt lopetetaan itkeminen ja marttyyriviitan heiluttelu ja odotellaan Volvospeden moottoritestiä ja sen tuloksia.
Kylätason RC-kuski.

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 06.02.12 - klo: 11.33


On suorastaan naurettavaa alkaa KILPILUKUTSUSSA urputtamaan ja esittämään vaatimuksia että säännöt saataisiin sopiviksi jollekkin tietylle automerkille, jopa niin että sille annettaisiin erivapauksia sääntöjen suhteen.


AMEN!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Bigbear

#41
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 06.02.12 - klo: 11.15
Alla hieman kalustotietoa SCW-Cup 2012:n osalta:

Tässä olisi sitten muistijäljistäni raapaisu kalustoluettelo top 10 osalta.

SC4-10
1. LOSI SCTE
2. LOSI SCTE
3. LOSI SCTE
4. LOSI SCTE
5. LOSI SCTE
6. LOSI SCTE(2/3) AE SC10 4x4 (1/3)
7. LOSI SCTE
8. AE SC10 4x4
9. TD DESC410R
10. HN SCRT10

Halutaanko me Loseja mukaan skabaan ulkopaikkakunnilta vai ei?

Täydennetään hiukan. Lähde
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 05.02.12 - klo: 22.26
Tässä olisi sitten muistijäljistäni raapaisu kalustoluettelo top 10 osalta.]

SC4-10
1. LOSI SCTE
2. LOSI SCTE
3. LOSI SCTE
4. LOSI SCTE
5. LOSI SCTE
6. LOSI SCTE(2/3) AE SC10 4x4 (1/3)
7. LOSI SCTE
8. AE SC10 4x4
9. TD DESC410R
10. HN SCRT10

SC2-10
1. Traxxas (3/4), AE SC10 (1/4)
2. Kyosho
3. Traxxas
4. Kyosho(?)
5. Kyosho
6. Losi
7. Kyosho(?)
8. Venom
9. Kyosho
10. Traxxas, Venom, Kyosho?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

goos

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 06.02.12 - klo: 11.35
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 06.02.12 - klo: 11.33


On suorastaan naurettavaa alkaa KILPILUKUTSUSSA urputtamaan ja esittämään vaatimuksia että säännöt saataisiin sopiviksi jollekkin tietylle automerkille, jopa niin että sille annettaisiin erivapauksia sääntöjen suhteen.


AMEN!

+1
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 06.02.12 - klo: 11.37
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 06.02.12 - klo: 11.15
Arvon Bigbear ja mamylly: voitte nyt ihan oikeasti lopettaa. Sääntöjä EI VARMASTI TULLA MUUTTAMAAN MILLÄÄN MUOTOA jonkun auton takia. (PISTE)
Old fart

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 06.02.12 - klo: 11.33
Volvospede juuri kertoi että on halukas testaamaan Losissa 10.5 kisakonetta ja varmaan sen jälkeen ollaan viisaampia tämän asian suhteen.

Jos nyt lopetetaan itkeminen ja marttyyriviitan heiluttelu ja odotellaan Volvospeden moottoritestiä ja sen tuloksia.

Volvospede tarvitsisi testiin myös se Losin, kun mullahan on vaan semmonen ite pilattu TRX slash. Eli tossa meni nimimerkit sekaisin, se on Bigbear joka kokeilee Rempan lainamoottoria Losissa. Vai kannattaisko sitä kokeilla Mamyllyn Losissa kun toi isokarhun auto tais ruveta rutisee turussa!  :azn:

Mut senverran "dataa" tähänkin postiin että oma 2wd träks-ääs painaa saman kuin losi ja traksun oma vxl motti on kait 9,5 lankainen? (ei varmaan hirveetä eroa 10,5t mottiin) sillä ainakin kerkee ihan hyvin ja akkukin kestää aika pitkään. Toki neliveto kuluttanee vähän enempi sähköä kuin takaveto, mutta enempi eroa tulee varmaan neliveto ajotyylistä vs. takaveto ajotyylistä kuin ite auton tekniikasta. Vai paljonko semmosen nelkun etudiffi ja vetarit kuumenee jos se sähkö kitkoihin häviää?

Olisko porukan mielestä hyvä idea jos testataan ensin kalustoa noitten painojen/akkujen/mottien suhteen. Mun mielestä voitais vaikka järjestää jossain välissä (mahd.pian) semmonen testirupeama, vaikka 1h "harjoituskisan" ilman mitää palkintoja tai tiukkoja pipoja ja vähän vertailtas akkujen kestoja ja lämpötiloja. Tokihan noita testejä voi tehä kukin itse salaa pimeässä omalla tahollaan, mutta mun mielestä noita vois testata ja vertailla porukalla ihan avoimesti.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

jerzirccar1

No äskenhän mikko laittoi viestiä että sääntöjä ei muuteta :embarrassed:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 06.02.12 - klo: 12.01
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 06.02.12 - klo: 11.37
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 06.02.12 - klo: 11.15
Arvon Bigbear ja mamylly: voitte nyt ihan oikeasti lopettaa. Sääntöjä EI VARMASTI TULLA MUUTTAMAAN MILLÄÄN MUOTOA jonkun auton takia. (PISTE)

Tässä vaan yritettiin saada lisää osallistujia, mutta kuten jo sanoin, niin testaillaan. Loseja on vaan niin paljon kisoissa ja ne olisi myös hyvä saada mukaan.

Ihan vinkkinä oikeasta autokisa maailmasta, niin siellä autoista yritetään saada keskenään kilpailukykyisiä. Tämä tarkoittaa usein autokohtaisia sääntöjä...

Piste sullekin Mikko
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 06.02.12 - klo: 12.23
No äskenhän mikko laittoi viestiä että sääntöjä ei muuteta :embarrassed:
Jerzi

Jos viittasit tohon mun kirjotukseen, niin mä en meinannu että sääntöjä muutettais mutta silti vois testailla ja näkis kuin noi edellamainitut asiat toimii. Vois omaa kalustoa epäilevät saada vähän vertailupohjaa muiden akun kestoista, vauhdeista, lämmöistä jne. Huomata ehkä että sopivalla taktiikalla omallakin kalustolla vois pärjätä.

Mä en kyllä ite laittais noin pitkään kisaan mitään kovin tehokasta konetta vaikka olis kuinka vapaa valintainen moottori säännöissä ja pakki täynnä koneita. Enkä tiiä kannattaisko ajaa kuinka kauan putkeen vaikka olis millaset akut. Kauanko kuski jaksaa keskittyä ajamiseen, ettei tulis turhia auton hajoamisia kun on kuskilla jo ihan silmä ristissä ja kädet krampissa! Kaikki tollanen on tommosen kestävyyskisan taktikointia.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

goos

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 06.02.12 - klo: 12.31
Tässä vaan yritettiin saada lisää osallistujia, mutta kuten jo sanoin, niin testaillaan. Loseja on vaan niin paljon kisoissa ja ne olisi myös hyvä saada mukaan.
Jos nyt vaan lopettaisitte, tää turhanpäivänen jankutus on varmasti karkoittanu enemmän kuin mitä tuolla losi spedeilyllä tullaan ikinä saamaan... Itse en nyt usko että Losin on sen huonompi tässä kisassa kuin mikään muukaan nelkku, eiköhän tässä ratkaise paljon muutkin asiat että onko jokin auto 200g painavempi kuin toinen...

Voisko joku mode siivota tämän threadin että joku löytää jotain informaatiota tästä threadistä kuten pelaajapörssin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 06.02.12 - klo: 12.01
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 06.02.12 - klo: 11.37
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 06.02.12 - klo: 11.15
Arvon Bigbear ja mamylly: voitte nyt ihan oikeasti lopettaa. Sääntöjä EI VARMASTI TULLA MUUTTAMAAN MILLÄÄN MUOTOA jonkun auton takia. (PISTE)

Juuri näin: vastaus on saatu. Emme halua näemmä uusia harrastajia mukaan sotkemaan Tikkurilan sisäpiiriä joten mennään tällä.

Ps. En osallistu.

*HOKE*

Onhan tuolla jo alussa hieman vihjattu että moottori sääntöä tullaan vielä tarkentamaan.

Minä ainakin ymmärsin Mikon viestin siten että tätäkään asiaa ei todellakaan tulla kikkailemaan ihan vain parin huutajan takia, saati sallita mitään erivapauksia millekään automerkille.

Moottori testaten niin silloin on jokainen fiksumpi.

Turha äkkipikainen äksyily ei johda mihinkään.

Vieläpä kun kisojen on tarkoitus olla ihan rentomieliset ja vieläpä nämä ensimmäiset jopa osaltaan koeluontoiset mistä saadaan sitten vielä tarkempaa dataa mahdollisia seuraavia kisoja varten.

Tää ärrinpurrin avautuminen ei johda taaskaan yhtään mihinkään.
Testatkaa ensin ja kommentoikaa sitten.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 06.02.12 - klo: 13.29
Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 06.02.12 - klo: 12.01
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 06.02.12 - klo: 11.37
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 06.02.12 - klo: 11.15
Arvon Bigbear ja mamylly: voitte nyt ihan oikeasti lopettaa. Sääntöjä EI VARMASTI TULLA MUUTTAMAAN MILLÄÄN MUOTOA jonkun auton takia. (PISTE)

Juuri näin: vastaus on saatu. Emme halua näemmä uusia harrastajia mukaan sotkemaan Tikkurilan sisäpiiriä joten mennään tällä.

Ps. En osallistu.
:shocked:  :undecided:  :huh:

Siis nyt ihan oikeasti!!! Mielessä olisi paljon foorumin sääntöjen vastaista tekstiä, mutta en viitsi lukita omaa tunnusta.

Onko kisajärjestäjien kunnioitus todella tällä tasolla, eikö ihan oikeasti voi joko osallistu tai olla osallistumatta ilman jumalatonta vääntämistä ja itkua kun oma tai kaverin auto ei ole ainakaan paperilla se paras vaihtoehto? Onko kukaan edes kokeillut losia 10.5 koneella?
Old fart

peitsamo

Kilpailukutsut voisi lähtökohtaisesti olla aina lukittuna heti alusta saakka siten, että vain säikeen aloittaja voi siihen kirjoittaa.

Näin menetellen informaatiota janoava kansa saisi haluamansa ilman "miksminuaainakiusataan"-shaissea. Sääntöväännöt ja muut henkiset taistelut voi sitten hoitaa vaikka saunan takana.

Pieni määrä respektiä kisan järjestäjää kohtaan vois olla ihan suotavaa, vaikka kisa tai sen säännöt ei sattuisi miellyttämäänkään.

:police: :police:
Flying Calacucco

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 06.02.12 - klo: 12.31
Ihan vinkkinä oikeasta autokisa maailmasta, niin siellä autoista yritetään saada keskenään kilpailukykyisiä. Tämä tarkoittaa usein autokohtaisia sääntöjä...

Anna esimerkki missä autoluokassa on eri säännöt eri autoille...

Nicke

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 05.02.12 - klo: 22.42
Mitä loseihin tulee, niin voin aukaista ongelmaa hieman. Eli luokkia ei mielellään eroteta toisistaan, koska vaikka saataisiin täydet 14 tiimiä mukaan, niin jokaisella tiimillä olisi silloin vain 6 vastustajaa.

Moottorisäännöllä tasoitetaan eroa nelkkujen sekä tuuppien välillä sen verran että niillä voi hyvin ajaa samassa kisassa, joten siitä ei oikein voi luopua. 10.5t koska niitä on monella jo ennestään turistin jäljiltä, jolloin ilmoittautumisen yhteydessä jaettu yksi moottori riittää useimmille. Mikäli jollain on ideoita asian suhteen, niin niitä saa esittää yksityisviestillä allekirjoittanelle tai Mikolle (Mikko L).

Pitää muistaa että tuuppeja kuitenkin on liikkellä huomattavasti nelkkuja enemmän, joten losi kuskitkin varmasti pääsevät ajamaan muodostamalla tiimejä tuuppikuskien kanssa.

MirosHima

Mielenkiintoista..  toivottavasti kisa saa tuulta alleen, ite olisin valmis omalla autolla osallistumaan, teknisesti se tulee varmana kestämään tuon ajomäärän.

tuohon moottori/akku/vetotapa asiaan

2wd meenee pinelle koneella ja vähällä virralla, mutta on hitaampi kuin 4wd johon taas pitää vaihtaa akkua useemmin. Molempi parempi. 


Jos olis vapaalla tekniikalla niin ite lähtisin 13,5 tai jopa 17.5 koneella jopa liikkeelle. Saa ajaa 25-40min akulla, eli säästää monta akunvaihtoa vs. tiukka tekniikka.  Jos akun vaihtoon menee vaikka 4-6läppiä niin saa melkosen suuri nopeus ero olla. että voittaa tiukemmalla koneella.  Lisäksi tiukalla koneella on huomattavasti suuremmat mahollisuudet tuhota kalusto muuten.

ps. tahtosin nähä turussakin olleiden losien yrityksen ajaa 6h putkeen, taitaa 1h tehä jo tiukkaa tekniikalle.. sen verran tuntu olevan voimaa vehkeissä. 
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 06.02.12 - klo: 14.18
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 06.02.12 - klo: 12.31
Ihan vinkkinä oikeasta autokisa maailmasta, niin siellä autoista yritetään saada keskenään kilpailukykyisiä. Tämä tarkoittaa usein autokohtaisia sääntöjä...

Anna esimerkki missä autoluokassa on eri säännöt eri autoille...
wtcc autoissa ainakin on ollut eri sääntöjö vaihdelaatikoissa ja painoissa riippuen auto mallista. Onhan noita muitakin..
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Heuli

Kilpailukutsusta siivottu kaikki ylimääräinen pois ja siirretty vapaaseen keskusteluun, ei paljoa eroa vaalivääntöjen tasosta joten sulautuu hyvin tänne. Ei mulla muuta, jatkakaa  :police:

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 06.02.12 - klo: 14.43Saa ajaa 25-40min akulla, eli säästää monta akunvaihtoa vs. tiukka tekniikka.  Jos akun vaihtoon menee vaikka 4-6läppiä niin saa melkosen suuri nopeus ero olla. että voittaa tiukemmalla koneella.

Normaalin varikkokäynnin (akun- / ponderin- / kuskinvaihto) pituus pitäis kellottaa ja sit ruveta räknäilee milloin etu kääntyy nopeuden vai pitkän ajoajan eduksi. Alustavien ja todennäköisesti virheellisten laskelmien perusteella ei passaa ottaa montaa sekuntia turpaan kierroksella vaikka akku kestäisi tuplat siihen nopeampaan nähden. Riippuu tietty ton pitstopin pituudesta.. Hyvin mielenkiintoista!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Koheltaja

Ei parane laskea taktikoita, siinä tulee pää kipiäksi. Sormi koukkuun ja toivotaan että auto kestää ajamista 6h pelkillä akun vaihdoilla :cool:

On muuten ihmeen hiljaista porukkaa nyt kun sana on vapaa. Voisiko ylläpito siirtää tämän keskustelun takaisin Kilpailukutsun alle niin saadaan lisää jupinaa ja jurputusta säännöistä tai vasemmanpuoleisen varikkopöydän vararenkaasta jonka pidotus on sääntöjenvastainen nurkkahyppyrin tiskialtaassa...
Kylätason RC-kuski.