Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI baja projektit

Aloittaja juhamatti, 14.02.12 - klo: 11.20

Lerppu86

Jenkeissä yks jamppa on tehny sellasen alusta saakka itse.. En nyt tähän hätään sitä polkua löytäny. Edellisestä foorumilla käynnistä oli ehtiny kuluu sen verran pitkään että "uusia" viestejä ilmotti olevan päälle +2500kpl :roll:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

poju99

losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Lerppu86

Just tämä nitromaniac oli se kaveri jota tässä hain.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Juha-Matti

#1953
Jotkut osaa :smiley:

Tossa twinini 32cc pytyssä on kyllä nyt kanavat "auki"  :grin:

SavageRS

Eihän tossa ole enää paljon mitään jälellä...pelkkää reikää koko pytty :shocked:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Juha-Matti

Tosta on tosiaan tuo sylinterin helman sivutkin kairattu, ei välttämättä enää hyvä idea.

poju99

Tänään tuli kehikko niin päätin punnita auton. auton painoksi tuli kaikkinenn rojuineen karvan verran alle 15kiloa.
täytyy perjantaina modata kehikko tuohon autoon jos sitä viikonloppuna pääsis ulkoiluttamaan.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Juha-Matti

Ottaako putket paljonkin kehikon sivujen tielle?

poju99

Ei tarvii pikkusen levittää niin mahtuu.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Juha-Matti

Vähän hitsihommia kuitenkin tiedossa.
Mut se kuuluu hommaan :azn:

poju99

Nyt on kehikko modattu. laitoin putket ulko puolelle kun ois ollut niin mahdoton homma saada sisälle. Eise ehkä kaunein ole mutta jos se nyt toimis.

losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

SavageRS

Tuohon voisi varmaan taivuttaa pari suojakaarta lisää putkien ympärille ja yksi pitkittäin...vaikka niin että yläkehikosta kiinni ja lukitus alapuolelle, jolloin kiehikko olisi avattavissa ja kehikko mahdollista nostaa pois päältä.
Kehikon päälle saisi tehtyä myös koripaneelit muovista tai alumiinista ja putket jäisivät sisäpuolelle.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

poju99

Joo niin vois mutta ideana oli jättää tarkoituksella näkyviin että ei tulis mitään lämpö ongelmia.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Andrimus

Missä se video viipyy :wink:

poju99

No hetki vielä ku ajoin niitä testi ajoja ni särky kytkin ni purin ne kaikki jäähytykset pois ni ei pääse ajaa mutta ens viikonloppuna koitan saada.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Juha-Matti

Sitä se voima teettää :grin:

poju99

Nojoo mutta oli vähän oma vika kun jäi löysälle kytkimen pultti niin pyöri auki. oli vähän kiire kasata se kytkin sillon ku piti päästä kokeilee. :grin:
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

poju99

Nyt rupeis olee part1 kasassa panelit puuttuu enään. ei se nyt kaunein oo mut josse ois ees toimiva.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

SavageRS

Mikseipä olisi...paneelit vielä kehikkoon ja kovaa ajoa  :cool:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

poju99

Nyt alko kesä loma niin on aikaa rakennella taas tätä. Elikkä kehikko oli niin huono ja epäkäytännöllinen ja painava niin ajattelin tehhä puoliks siitä ja puoliks 5b omasta.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

kyoshodbx

#1970
Bajalle kierrätys keskuksesta ostin standin.kätevä kun voi autoa pyöritellä rassailun aikana jos tarvii.oikeastihan bajan tilalla olisi rumpujenpelti

Samassa kuvassa näkyy myös rakenteilla oleva hydraulijarru  järjestelmä.mutta siitä myöhemmin,jos saan toimimaan.on meinaan kiinalaista laatuosaa :grin:

kyoshodbx

Jee jee. Hydraulijarrut sain asennettua vihoin ja viimein,oli melko tuskainen asennus.eka vuoti 2 työsylinteriä,tietenkään ne ei kerralla paljastunut vaan kummallekin  oma kasaus purku ilmaus kierros.ja tämän jälkeen paljastui pääsylinteriltä lähtevän liitoksen vuoto,jota korjasin 3 kertaa.korjautui vasta liittimen uusinnalla.näitten vaiheitten jälkeen huolellisesti ilmattua pääsin koeajolle.ihan ok tuntui toimivan 5minuuttia :angry:.kitin mukana tullut servo paloi.sit tein "adapterin"perus pikkuservoa varten kun largeservoo ei hyllyssä ollut.standilla testaillessa huomasin että normiservo(savöx1256) kuumuu melko herkästi eikä oikein jaksa jarruttaakkaan.voimaahan siinä on 20kg.nytpä kysymys kuuluu että onko kokemuksia millä servolla nää hydraulijarrut saa toimimaan?vai saako ollenkaan.

Lehtibakka

Mun mielestä jarruissa on jotain vikaa jos 1256 servo ei jaksa vääntää jarruja kunnolla lukkoon. Ainakin rata-autossa riitti ilkeä katse servovartta kohden että sai lähes lukkojarrutuksen aikaiseksi.

Kokeile siten että auto lattialle ja väännä servovarresta sormin. Jos joutuu käyttämään paljonkin voimaa lukkojarrutuksen aikaan saamiseksi kannattaa käydä koko asennus läpi uudelleen.

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: Lehtibakka - 18.06.15 - klo: 06.40
Mun mielestä jarruissa on jotain vikaa jos 1256 servo ei jaksa vääntää jarruja kunnolla lukkoon. Ainakin rata-autossa riitti ilkeä katse servovartta kohden että sai lähes lukkojarrutuksen aikaiseksi.

Kokeile siten että auto lattialle ja väännä servovarresta sormin. Jos joutuu käyttämään paljonkin voimaa lukkojarrutuksen aikaan saamiseksi kannattaa käydä koko asennus läpi uudelleen.

Ahaa.miten herkästi pääsylinteri liikkui,mielestäni tuo rovanin sylinteri on melko jäykkä toiminen.eikä ne tahdo lukkojarrutusta aikaiseksi saada.pitääpä purkaa noi sylinterit vielä kerran.työ sylinterit liikkuu kyllä helposti,mut se pääsylinteri on nihkee sitä jo vähän mietin kasaillessa.

Lehtibakka

Joo, kyllä sen pääsylinterin kuuluu liikkua herkästi. Yleensä työsylinterin jumi ei edes tunnu pääsylinterissä ennen kuin on todella pahasti juntteessa.

kyoshodbx

Joo just purin jarrut.työ sylinterit toimi mielestäni herkästi.mut pääsylinteri on jäykä.käyn kysymässä kuopion kumista jos ois kymmenyksen ohemmat o renkaat.jos sais sillä korjattua.vaikuttais että on sylinterissä tiukka sovite.ihmettelin sitä jo paketista purkaissani et kumman jäykkä,mut aikaisemman kokemuksen puutteessa en ymmärtäny muuta tehä.mut tälleen tää jää mieleen :grin:

kyoshodbx

Kävin kaverin luona rata harmista jarruja näpelöimässä,niin selvis että jumissa tää minun sylinteri tosiaan on.uusia orenkaita en saanu ku olivat jussin viettoon kerenneet lähtee.joten jatku manantaina.

Welho

Kyllä sen pitäis sillä alkuperäisellä tiivisteellä pelata. Käytä mäntä pois ja pyyhkäse jarrunestettä o - renkaaseen ja mäntään niin pitäisi liikkua nätisti. Ohuemmalla tiivisteellä alkaa helpommin vuotaa.

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: Welho - 18.06.15 - klo: 16.15
Kyllä sen pitäis sillä alkuperäisellä tiivisteellä pelata. Käytä mäntä pois ja pyyhkäse jarrunestettä o - renkaaseen ja mäntään niin pitäisi liikkua nätisti. Ohuemmalla tiivisteellä alkaa helpommin vuotaa.

Joo ei vaikuta mitään.kun voidellun männän käyttää paikallaan niin tulee o renkaat kuivana takasi.kyllä se sovite on liika tiukka.mut kuinka paljon,niin sitä en tiijä.kuopion kumista saa o renkaita 10menyksen välein niin pitää koittaa jos löytyy sopivampi.

Hiipii mieleen et oisko kalliimpi kitti ollu parempi.ainakin harmin jarrut tuntui PALJON herkemmille.mut oli muutenkii toista tekoa 2pääsylinteriä/servoo.yms.liekkö joku oikeesti saanu bajassa näitä systeemejä toimimaan?

Andrimus

Ei muuta kuin hintoja ja käyttökokemuksia tulemaan. Ettei seuraava kompuroi samassa kohdassa :roll: