Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI baja projektit

Aloittaja juhamatti, 14.02.12 - klo: 11.20

Andrimus

Mulla on aivan sama vaikka Lada , mutta miksi paluu ihmettelet tätä hpi baja projektit säikeessä.
Eiköhän täällä ole juttu just bajasta :tongue:

Pazuu

Lainaus käyttäjältä: Andrimus - 03.02.14 - klo: 16.20
Mulla on aivan sama vaikka Lada , mutta miksi paluu ihmettelet tätä hpi baja projektit säikeessä.
Eiköhän täällä ole juttu just bajasta :tongue:
siis meinasin ihan yleisesti esim tuolta bensat osiosta kun pojat kyselivät bensoista parhaimmistoa niin bajahan sieltä tuli esiin ensimmäisenä. mutta joo, jokaisella omat mielipiteet autoistaan.
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Nieminen

Lainaus käyttäjältä: tonij - 03.02.14 - klo: 14.31
vielä ei ole avautunut että miksi myit fg:n ja ostit kopio bajan taikka ylipäätään bajan?
eikö samaan lopputulokseen olisi päässyt helpommalla missä nyt olet niin lyömällä moskalla muutaman kerran sinne tänne fg:tä ja ottamalla koneesta tulpan irti?  :grin:

Kerroppas sitten mitä FG ssä on parempaa kuin bajassa? Kalliit osat ja hop uppien vähäisyys vs baja? Oletko koskaan nähnyt aitoa bajaa vs km valmistamaa luonnossa. eipä noissa eroja ole paitsi km ssä tulee uutena päivitys osia mitkä joudut myöhemmin hommaamaan aitoon. Niin ja konekkin on paljon räväkämpi kuin aidon 26cc cy. Eipä tuohon paljoa piraattia jää kun sitä päivitetään koko ajan. PS. ei palkoja nenään FG miehille.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

tonij

Lainaus käyttäjältä: Nieminen - 03.02.14 - klo: 16.27
Lainaus käyttäjältä: tonij - 03.02.14 - klo: 14.31
vielä ei ole avautunut että miksi myit fg:n ja ostit kopio bajan taikka ylipäätään bajan?
eikö samaan lopputulokseen olisi päässyt helpommalla missä nyt olet niin lyömällä moskalla muutaman kerran sinne tänne fg:tä ja ottamalla koneesta tulpan irti?  :grin:

Kerroppas sitten mitä FG ssä on parempaa kuin bajassa? Kalliit osat ja hop uppien vähäisyys vs baja? Oletko koskaan nähnyt aitoa bajaa vs km valmistamaa luonnossa. eipä noissa eroja ole paitsi km ssä tulee uutena päivitys osia mitkä joudut myöhemmin hommaamaan aitoon. Niin ja konekkin on paljon räväkämpi kuin aidon 26cc cy. Eipä tuohon paljoa piraattia jää kun sitä päivitetään koko ajan. PS. ei palkoja nenään FG miehille.

koitan vastata noihin kysymyksiisi ja nämähän on sitten minun mielipiteitä..
mitä fg:tä oon ajanut monsteria 2wd ja 4wd:tä, 2wd kepardii ja 4wd bajaa niin kyllä ne pieksii kyllä hpi:n ja kopiot niin radalla kuin montulla, monsterilla en ole ajanut radalla ja 2wd kepardilla taas en montulla.
osat kyllä fg:hen on kalliimpia kuin bajaan mutta laatu taas korvaa hinnan.
fg:eeheen saa vaikka kokonaan aluna jos lompakko kestää ja on halua..ja varmasti parempia osia kuin amerikka taikka kiina tinat.
olen nähnyt hpi:n ja muutamia kopioita livenä. kopiolla ja aidolla oon ajanut.
koneesta taas olen sitämieltä että 26cc saa kyllä liikkumaan kovempaa kuin 30,5 vakion viilauksella.
mutta mikä siinä 26cc on parempaa mun mielestä, on se että se on pienellä viilauksella kestävempi ja paljon varmatoimisempi kuin 30,5.
nämähän oli sitten tyystin minun mielipiteitä.



TRKMANS racing

kenblock

Amerikan tinaa, LOL, ootsää tosissas hyvä miäs :smiley:

Nieminen

Lainaus käyttäjältä: tonij - 03.02.14 - klo: 18.09
Lainaus käyttäjältä: Nieminen - 03.02.14 - klo: 16.27
Lainaus käyttäjältä: tonij - 03.02.14 - klo: 14.31
vielä ei ole avautunut että miksi myit fg:n ja ostit kopio bajan taikka ylipäätään bajan?
eikö samaan lopputulokseen olisi päässyt helpommalla missä nyt olet niin lyömällä moskalla muutaman kerran sinne tänne fg:tä ja ottamalla koneesta tulpan irti?  :grin:

Kerroppas sitten mitä FG ssä on parempaa kuin bajassa? Kalliit osat ja hop uppien vähäisyys vs baja? Oletko koskaan nähnyt aitoa bajaa vs km valmistamaa luonnossa. eipä noissa eroja ole paitsi km ssä tulee uutena päivitys osia mitkä joudut myöhemmin hommaamaan aitoon. Niin ja konekkin on paljon räväkämpi kuin aidon 26cc cy. Eipä tuohon paljoa piraattia jää kun sitä päivitetään koko ajan. PS. ei palkoja nenään FG miehille.

koitan vastata noihin kysymyksiisi ja nämähän on sitten minun mielipiteitä..
mitä fg:tä oon ajanut monsteria 2wd ja 4wd:tä, 2wd kepardii ja 4wd bajaa niin kyllä ne pieksii kyllä hpi:n ja kopiot niin radalla kuin montulla, monsterilla en ole ajanut radalla ja 2wd kepardilla taas en montulla.
osat kyllä fg:hen on kalliimpia kuin bajaan mutta laatu taas korvaa hinnan.
fg:eeheen saa vaikka kokonaan aluna jos lompakko kestää ja on halua..ja varmasti parempia osia kuin amerikka taikka kiina tinat.
olen nähnyt hpi:n ja muutamia kopioita livenä. kopiolla ja aidolla oon ajanut.
koneesta taas olen sitämieltä että 26cc saa kyllä liikkumaan kovempaa kuin 30,5 vakion viilauksella.
mutta mikä siinä 26cc on parempaa mun mielestä, on se että se on pienellä viilauksella kestävempi ja paljon varmatoimisempi kuin 30,5.
nämähän oli sitten tyystin minun mielipiteitä.

Eiköhän ne samaa alumiinia ole FG:n osissakin kuin muissakin merkeissä.
Ei millään pahalla mutta voisit jatkaa tuota FG:n hehkutusta omassa topicissa.  :police:
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

mrx-3

Tästä se taas lähtee, pitkästä aikaa kerkisin alkaa taas harrastaa.
Protomallista oppi kaikenlaista kun kävin ajamassa sillä meren jäällä.
Muunmuassa lokasuojan kaaret pitää olla huomattavasti korkeammalla, koska piikit raapii niihin.
Huomasin myös sen, että JariV oli harvinaisen oikeassa noissa renkaiden piikki asioissa.
Laitoin terävät piikit poraruuvien tilalle ja pito oli kuin eri planeetalta.

juhamatti

Voithan sie tota vanhaa kehikkoa käyttää ainakin kesällä  :smiley:

Nieminen

Tuota OBR twini settiä on tullut mietittyä joten taidan sen sittenkin hommata?
Onko paljonkin painavampi kuin BZM 50cc ?
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/engines/50-8cc-twin-x-engine/6271-full-mod-57cc-twin-x-package.html

Niin ja vielä.
Pistetään tänne vielä kaiken tietäville "kiina moottori kammoisille" kuvia miten huonoa laatua moottori onkaan.  :cheesy:
Laatu ulkoisesti tutkimalla on Zenoahin tasolla. Ei turhia purseita pytyssä, lohkon puolikkaat tasossa toisiin nähden Jne.. Tiivisteetkin ovat pitäneet ei vuotoja. Kaasutinkin oli aito Wallbro eikä kopio "Ruixing huiskin".

Kuvia.










Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

kenblock

Pinta voi olla, mut onko sisältäki siistii jälkee?
Kromaus sylinteris kuitenki se tärkei juttu, jos se on ryssitty, nii ei se kaukaa kestä.
Eixe pitkä imukaula toiminu?

DIY-man

Lainaus käyttäjältä: Nieminen - 03.02.14 - klo: 13.25
Vika oli imusarjan väli kappaleessa, laipat olivat kierot kummastakin päästä. Pahiten kierous oli impulssi reiän kohdalta. Täytyy käydä oikomassa laippa jyrsimessä, samalla suurentaa tuon laipan imuaukko koneesen sopivaksi.

Niin,  korjaantuiko vika? Mulla oli kesällä vastaavilla vermeillä vastaavaa ongelmaa koneen ryntäytyksessä, ja sain homman pelaamaan lyhyemmällä stackillä, jota vielä vähän muotoilin sisältä. Eli ainakin mun tapauksessa stackin/imusuppilon virtaus ei jotenkin natsannut muuhun systeemiin.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Nieminen

#1661
Lainaus käyttäjältä: DIY-man - 05.02.14 - klo: 11.59
Lainaus käyttäjältä: Nieminen - 03.02.14 - klo: 13.25
Vika oli imusarjan väli kappaleessa, laipat olivat kierot kummastakin päästä. Pahiten kierous oli impulssi reiän kohdalta. Täytyy käydä oikomassa laippa jyrsimessä, samalla suurentaa tuon laipan imuaukko koneesen sopivaksi.

Niin,  korjaantuiko vika? Mulla oli kesällä vastaavilla vermeillä vastaavaa ongelmaa koneen ryntäytyksessä, ja sain homman pelaamaan lyhyemmällä stackillä, jota vielä vähän muotoilin sisältä. Eli ainakin mun tapauksessa stackin/imusuppilon virtaus ei jotenkin natsannut muuhun systeemiin.

Tuota pyörteily ongelmaa myös pohdin, täytyy tänään oikaista jatkon pinnat ja kokeilla uudestaan. Käytössä oli 25mm stacki. Tuo jatko on aika must bajassa, muuten tyhjäkäynti ruuvi jää kaaren taakse.

Vakio kaulalla ja putsarilla pelitti.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Nieminen

#1662
Eli vika löytyi tuon pitkän imusarjan toimimattomuuteen.
Squish oli 2mm vakio tiivisteen kanssa!! Isku oli 28mm mitattuna. Eli 30mm kampura paikoilleen 0,30+0,50 kupari tiivisteen kera = Squish 0.4mm
Tai millin korkeampi mäntä ilman alatiivistettä = Squish 0.6mm
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

kenblock

Mitä se toho imusarjaa kattoo  :shocked: HUH..!

Nieminen

#1664
Lainaus käyttäjältä: kenblock - 05.02.14 - klo: 21.43
Mitä se toho imusarjaa kattoo  :shocked: HUH..!

Noinkin iso "Squish" vaikuttaa koneen räväkkyyteen alakierroksilla aikalailla, tuo jatkokappale ei ainakaan sitä parantanut päinvastoin. Mitään muuta syytä ei tuntunut löytyvän vaikka imuvuodot oli korjattu ja stacki poistettu tuolla jatkolla.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

juhamatti

Pitkällä imusarjalla saadaan juurikin parempaa alavääntöä.

Nieminen

Onko kellään tietoa 36mm männän mittaa, alahelmasta ylähelmaan eli se reuna mistä alkaa laki.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

pkr

Lainaus käyttäjältä: pkr - 03.02.14 - klo: 15.40
kertokaapas baja miehet, minkä mittaset ovat takatukivarret.? kiinnitys reijistä mitattuna.
no niin otetaanhan juttu esiin uudestaan jos nyt joku baja mies osais käyttää mittaa, yhtä hyvin kun näppäimistöä väittelyssä mikä merkki on paras.
1/5 Losi x3. FG mini. 1/4 rallicross volvo pv544. 1/4 rallicross escort MKII. FG sportsline x2. marder

Nieminen

Lainaus käyttäjältä: pkr - 06.02.14 - klo: 19.46
Lainaus käyttäjältä: pkr - 03.02.14 - klo: 15.40
kertokaapas baja miehet, minkä mittaset ovat takatukivarret.? kiinnitys reijistä mitattuna.
no niin otetaanhan juttu esiin uudestaan jos nyt joku baja mies osais käyttää mittaa, yhtä hyvin kun näppäimistöä väittelyssä mikä merkki on paras.

136mm pitkät (mitattuna reikien keskipisteistä).
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

pkr

kiittää tästä tiedosta.  :azn:
1/5 Losi x3. FG mini. 1/4 rallicross volvo pv544. 1/4 rallicross escort MKII. FG sportsline x2. marder

diyrc

Lainaus käyttäjältä: Nieminen - 06.02.14 - klo: 00.37
Onko kellään tietoa 36mm männän mittaa, alahelmasta ylähelmaan eli se reuna mistä alkaa laki.

28.8mm mittasin 2-pulttisen Cy:n männän korkeudeksi.

Kratos


  Moi.

  Onko baja sällei OBR 30,5 konetta käytössä. Niitä on 2 versioo, eli vääntö ja sitten korkee kierros kone. Kumpi parempi bajassa? En aja montaakaan kertaa vuodessa,ehkä talvella meren jäällä/lumella. Eli olisiko toi vääntö kone joka suunnattu losi5 parempi?

Lehtibakka

Mun mielestä Bajaan sopiva kone on kierroskone. Tuo vehjas kun on takaveto niin alapään vääntö menee enimmäkseen turhaan sutimiseen.

Ja yleensä tuon auton hauskuus alkaa vasta +18000rpm jälkeen. Tämähän on sit vain mun käyttökokemuksiin perustuva mielipide, kokeneemmat kertokoon lisää.

Lerppu86

#1673
No niin.

Kun kerran tuon moottorin tilanne kävi näin vaikeaksi niin annoin Ianille kaksi vaihtoehtoa. Joko uusi kone tilalle tai rahat takaisin. Annoin ensi viikon aikaa päättää kumman tyylin haluaa. Mulle nimittäin alkaa pikkuhiljaa riittää tämä odotteleminen. Kun näkyy olevan niin vaikeaa tuo sähköpostiin vastaaminenkin niin laitetaan nyt sitten kova kovaa vastaan.

Paketti on vakuutettu joten Ian saa jokatapauksessa rahansa takaisin. Kadonneen paketin korvaus järjestelyt ovat jokatapauksessa lähettäjän ja kuriirin välisiä asioita. Joten minkä pirun tähden minun pitää tästä kärsiä odottelun muodossa.

UPS ei luovuta, joten se saattaa etsiä sitä paketti vielä ensi kesäkuussakin. Minä olen mielestäni odottanut jo riittävän kauan (2kk) saadakseni yli kahdelle tonnille vastinetta. Paketti kun on ollut ensiviikolla jo kuukauden kadoksissa. Nyt riittää tämä well worth to wait periaate...

Jos konetta eikä rahan palautuspäätöstä ala kuulua niin pakko tästä on ajamaan päästä. Ostanpahan vaikka sen RCMAX46 koneen ja myyn myöhemmin HBF:llä jollekkin tinahuulelle ellei täällä kotimaassa kaupaksi mene. Twineihin en koske kun huollettavaa on sitten tuplasti perus koneeseen nähden.


Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

texwiller90

Toi rcmax46cc moottori toimii nähtävästi aika hyvin ja ajettavuuskin säilyy vielä
https://www.youtube.com/watch?v=PXPEJj69TSQ

qwertyuio

Nyt vaan Lerppu uutta matoa koukkuun! Sivusta projektiasi seuranneena aika lehmänhermoinen kaveri taidat olla. Kyllä vastaavassa tilanteessa olisi moni pikkuautonohjaaja käynyt jo todella kuumana...
Mcd rrv4 gizmo 28.5cc rally/krossi - Hpi Baja 5B 30cc + nikko

Lerppu86

#1676
Rcmaxissa on vaan videoiden perusteella reippaasti vähemmän ruutia kuin tuossa vakiossa 50cc:ssa. Numerot eivät niinkään kiinnosta vaan itse kone. Tuossa tilaamassani super versiossa on minimoto putkella noin 18hp ja rc putkella noin 16,5hp. Tehoja ei rcmaxista ole julkaistu mutta epäilen sen osuvan johonkin 10-12hp todelliseen luokkaan.

Ihmeellistä on myös miksi konetta ajetaan täysin alimitoitetulla kaasarilla ja 70cc:n putkella. Kaasariksi suositellaan wt990 + 257 jousella. Tällä saadaan syöttöjä vähän lisää. Toistaiseksi testikoneet ovat kestäneet hienosti. 50l läpi oikeilla säädöillä ja kone on edelleen kuin uusi. Tuohon bzmn 50cc koneeseen ja rc40 evoon saa osia suomestakin koska ne käyttää bzmn minimoton ja polinin osia. Rcmaxin moottorista en tarkemmin tiedä, mutta rc40:ssä on boren ja iskun suhde minusta vähän erikoinen. Se käyttää samaa kampuraa kuin 50cc mutta 40 käyttää 36mm mäntää kun 50 käyttää 40mm mäntää.

Pakko kai tässä on vain vihaansa nieleksiä. Ei auta huuto tähän oloon. Toivottavasti saan edes rahat takaisin ilman suurempia tappeluita. 2100€ on hiukan liikaa hävitettäväksi. Paketilla on vakuus, joten ian saa kyllä omansa pois kuriirin kukkarosta. Tuo rcmax46 maksaa myös noin 1300€ joten en minä sitäkään ihan suinpäin hanki. Ensin pitää joku tolkku saada missä tämän nykyisen tilanteen kanssa mennään...
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

JariV

Todella ikävä kuulla että noin huonosti asia meni Lerppu. Hävettää omalta osaltani. Itselläni ei ole koskaan rc-puolella ollut tällaisia ongelmia. Normaalikokoisten autojen puolella kyllä. Kerran yksi Amerikasta ostamani auto oli yli vuoden kadoksissa kunnes se löytyi ja hirveän tappelun jälkeen se vihdoin tuli Suomeen. Se on minulla edelleenkin.
Just joo.

emppu99

On kyllä todella ikävä juttu, mutta pakkohan se on jonkun osapuolen korvata, pystythän viedä asian vaikka oikeuteen tarpeen tullen!
EXC125

Lerppu86

#1679
Lainaus käyttäjältä: JariV - 09.02.14 - klo: 14.39
Todella ikävä kuulla että noin huonosti asia meni Lerppu. Hävettää omalta osaltani.

Miksi ihmeessä? Ei sinulla ole mitään syytä olla häpeissään. Kukapa olisi arvannut että kone hukkuu matkalla.

Olen tilannut jo vuosia lähes kaiken elektroniikan ja harrastusvälineet netistä. Suurimman osan suomesta mutta myös todella paljon suomen rajojen ulkopuolelta. Tämä on itsellenikin ensimmäinen kerta kun jotain hukkuu matkalla kotiin. Harmillisesti se on tietysti se suurin satsaus mitä tähänkin lajiin on kerralla tullut laitettua.

Ei tämä nyt ihan halvaksi tullut, kun koneeseen meni 2086€ ja noin 900€ sitten kaikkeen muuhun. Käytännössä hankin kokonaan uuden rungon, jousituksen, jarrut, täydellisen vaihdelaatikon, Blackbonen kytkinkamat ja välitykset, phatdadin 5m 300M vetoakseliston joka jo yksinään maksaa veroineen vajaan 300€.

Eli karkeasti paloi kolmen uuden losin verran rahaa tähän leikkiin ja noilla hankituilla paloilla ei käytännössä tee yhtään mitään jonkun 30,5cc full modin kanssa. Ostin parasta mitä saa joten konekkin sais olla sitä luokkaa että vastaa tarpeisiin ostettuja osia. Siitä syystä mitään perus pataa ei autoon enää ole koskaan tulossa. Se on joko iso mylly, tai auto myyntiin. Mutta senkin kun tietää miten helppoa näitä bensa autoja on myydä. Rullaavalle rungolle kun lyö päälle 2000€ hintaa niin saa pölyttyä varastossa  :cool:

Jos näin käy niin sitten pitää vähän rauhoittaa harrastamista ja hankkia vaikka Losi jota uppaan vain ns. tarpeellisilla osilla.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...