Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Durango DESC210 2wd SC truck

Aloittaja MirosHima, 14.02.12 - klo: 21.57

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 16.05.13 - klo: 11.22
http://www.team-durango.com/blog/2011/12/06/dex210-motor-configurations/

Jos käyttää RM4 tai MM3 niin pitää muistaa että moottorin pyörimissuunta pitää vaihtaa. Jos haluaa ajaa sensorillisellä combolla pitää tarkistaa voiko noparista vaihtaa moottorin pyörimissuuntaa...

Ei kai sitä tarvitse silloinkaan vaihtaa? Se moottori/gearbox vain asennetaan toisinpäin (toiselle puolen)?

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 16.05.13 - klo: 11.54
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 16.05.13 - klo: 11.22
http://www.team-durango.com/blog/2011/12/06/dex210-motor-configurations/

Jos käyttää RM4 tai MM3 niin pitää muistaa että moottorin pyörimissuunta pitää vaihtaa. Jos haluaa ajaa sensorillisellä combolla pitää tarkistaa voiko noparista vaihtaa moottorin pyörimissuuntaa...

Ei kai sitä tarvitse silloinkaan vaihtaa? Se moottori/gearbox vain asennetaan toisinpäin (toiselle puolen)?
Ai niinhän se menee joo. Enpäs ajatellut että sen saa toiselle puolellekin vaihdettua  :laugh:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

jperala

#212
Lattialla köllöttää laatikko missä lukee DESC210R, nopari harjaton speedstar 8.5  ja moottori 10.5T harjaton cs magnetic pro2 :grin: tuli siihen metallirattainen servo myös...savox

Ratti ja laturit+akut katsotaan myöhemmin.
Tiger II

jperala

Miten tuo kitti kannattaa kasata kun hiekalla/mullassa/soralla tulee ajettua, monta ratasta ja moottori taakse vai keskelle ? Hyviä rengas vinkkejä otetaan vastaan, kun tuuppi on.
Tiger II

MiG-77

Sanoisin että RM3 tai MM4. Tuolla RM3:lla saa hieman enemmän pitoa takapäähän, kun taas MM4 kääntyy terävämmin jos pitoa löytyy. Itse kun muutin RTR paketin 4MM niin erittäin tyytyväinen ollut ajan sitten asfaltilla, soralla tai hiekalla. RM3:lla puski asfaltilla enemmän

jperala

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 16.05.13 - klo: 19.11
Sanoisin että RM3 tai MM4. Tuolla RM3:lla saa hieman enemmän pitoa takapäähän, kun taas MM4 kääntyy terävämmin jos pitoa löytyy. Itse kun muutin RTR paketin 4MM niin erittäin tyytyväinen ollut ajan sitten asfaltilla, soralla tai hiekalla. RM3:lla puski asfaltilla enemmän

MM4 oli 1 vaihtoehto, keulimiset ei oikein kiinnosta... siispä se.
Tiger II

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: jperala - 16.05.13 - klo: 19.41
MM4 oli 1 vaihtoehto, keulimiset ei oikein kiinnosta... siispä se.

Ei se RM3 setupillakaan keuli kun moottori pyörii auton kulkusuuntaan nähden. Paino jakaantuu tosin laajemmalle alueelle ja painopiste taaempana.

*HOKE*

MM4 suoraan vaan.

Itse olen silläkin asetuksella käyttänyt keulassa 65 grammaista keulapunttia.
Eli ei se sillä midmotorilla vielä mitenkään etupainoiseksi tai yliohjaavaksi tule.

Keskimoottorilla auto toimii varsinkin hitaammilla mutkaosuuksilla paremmin, ja moottorin ollessa keskellä myös rakenteesta johtuen pohjalevy kestää aivan peräosasta paremmin.

jperala

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 16.05.13 - klo: 23.21
MM4 suoraan vaan.

Itse olen silläkin asetuksella käyttänyt keulassa 65 grammaista keulapunttia.
Eli ei se sillä midmotorilla vielä mitenkään etupainoiseksi tai yliohjaavaksi tule.

Keskimoottorilla auto toimii varsinkin hitaammilla mutkaosuuksilla paremmin, ja moottorin ollessa keskellä myös rakenteesta johtuen pohjalevy kestää aivan peräosasta paremmin.

Kiitos infosta, sormet kihelmöi rakentamista.. tänään alkoi kesäloma niin eiköhän tuota aikaa löydy projektille.
Tiger II

jperala

Miten toi kuuladiffin kiristys, on aina ollut ratasdiffejä niin on vähän outo :) eli oikeaoppinen kiristys ?
Tiger II

*HOKE*

Pitäis varovasti kiristää ruuvi pohjaan saakka.
Eli tarkalla kädellä tunnustellen millon jousi on painunut pohjaan.
Pitäis tuntua selkeä kiristyminen.
Siitä avaat ruuvia maksimissaan vartin.

jperala

#221
Nyt on sitten tukivarret kiinni, servo kiinni ja vaihdelaatikko kasattu  :shocked:alkaa muistuttamaan jo autoa. 5-6h työ.

edit: väännetty töitä koko ilta ja nyt on moottoripaketti rungossa kiinni.
Tiger II

MiG-77

Luovuin RTR paketin mukana tulleesta servo saverista ja ohjaus parantui huomattavasti. Mutta koska en voi olla varma ettenkö jatkossa törmaile erinäisiin esineisiin, niin mikäs olis hyvä (ja jämäkkä) servo saveri durangoon? Toistaiseksi kuitenkin ajelen ilma sitä saveria. On se sen verran huonompi ajaa...

jannes28

#223
Kunnon servo vaan paikalleen niin ei mitään saveria tarvita. Muista omistamistani 2wd SC autoista olen aina saverin liimannut lukkoon, durangossa sellaista ei edes ole ollut ja yhtään servoa ei ole mennyt.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

jperala

Löytyi sitten viallinen osa, oli sulannut möykyksi.. mutta onneksi vain yksi sivukaaren kiinnitys pala... ei kovin kriittinen.
Tiger II

MiG-77

#225
Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 18.05.13 - klo: 22.18
Kunnon servo vaan paikalleen niin ei mitään saveria tarvita. Muista omistamistani 2wd SC autoista olen aina saverin liimannut lukkoon, durangossa sellaista ei edes ole ollut ja yhtään servoa ei ole mennyt.

Alturnin 10kg metallirattainen servo (ADS-967) on nyt siinä paikallaan. Kaipa tuo metalliratas sitä muoviosaa (servovarsi) paremmin kestää?

Mutta varman päällä jos ottaa niin tietenkin olisi hyvä olla joku hyvä servo saveri.

jperala

Auto nipussa niiltä osin kun on mahdollista  :laugh: huomenna renkaat ja ratti, akut saan tänään.. enään laturi...
Tiger II

jperala

Jaa, ei mennyt ihan kuin jouluna. Ratti kyllä tuli mutta renkaat uupuu vielä. Tulipahan konetta koekäytettyä pukilla ja säädettyä pakki nopariin. Tuntuu toimivan niin kuin pitää eikä kolinoita ilmennyt  :grin:

Onko tuollainen 10.5T 3700kv kone ihan ok tällaiseen härpäkkeeseen ?
Tiger II

Volvospede

Tommosen koneen pitäis riittää hyvin pitkälle. Riippuu tietysti kuskista ja ajopaikasta + ajotavasta mutta ainakin radalla pitäis piisata vauhdin puolesta.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

MiG-77

Mulle riittää vielä 13.5T hyvin pitkälle  :smiley: (Tosin on kyllä noparista ennakkoja säädetty...)

jperala

Kävin odotellessa hakemassa uudet jouset, aika vetelää tavaraa nuo alkuperäiset. White series eteen purple ja taakse keltainen.
Tiger II

Temmu

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 21.05.13 - klo: 12.29
Mulle riittää vielä 13.5T hyvin pitkälle  :smiley: (Tosin on kyllä noparista ennakkoja säädetty...)

Voikos siitä RTR speedpassionista säätää ennakkoja, vaatiko se softapäivityksen? Siis sopisiko sinne jonkun muun sp-nopan softa, eikös se ollut nimenomaan Stockki nopari jota ei voi säätää?!
TD Desc410 , TD Desc210

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: Temmu - 21.05.13 - klo: 13.28
Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 21.05.13 - klo: 12.29
Mulle riittää vielä 13.5T hyvin pitkälle  :smiley: (Tosin on kyllä noparista ennakkoja säädetty...)

Voikos siitä RTR speedpassionista säätää ennakkoja, vaatiko se softapäivityksen? Siis sopisiko sinne jonkun muun sp-nopan softa, eikös se ollut nimenomaan Stockki nopari jota ei voi säätää?!

Joo, ei voi stockki noparia säätää. Minä olen omaan RTR autoon vaihtanut Hobbywingin noparin (itseasiassa sähköistä vain moottori on enää stock versio).

Volvospede

Nyt tuli kokeiltua tätä autoa ensi kerran kunnolla ulkoradalla lavangossa ja oli kyllä todella helppo ajettava MM4 versiona vaikka kaikki alustan säädöt oli tikkurilan sisäradan jäljiltä. Ainoa ongelma oli se yks turf mutka jossa meinas puskea, mutta muuten auto totteli kuin ajatus ja oli vakaa täydessä vauhdissa pääsuoralla.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Temmu

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 21.05.13 - klo: 13.50
Lainaus käyttäjältä: Temmu - 21.05.13 - klo: 13.28
Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 21.05.13 - klo: 12.29
Mulle riittää vielä 13.5T hyvin pitkälle  :smiley: (Tosin on kyllä noparista ennakkoja säädetty...)

Voikos siitä RTR speedpassionista säätää ennakkoja, vaatiko se softapäivityksen? Siis sopisiko sinne jonkun muun sp-nopan softa, eikös se ollut nimenomaan Stockki nopari jota ei voi säätää?!

Joo, ei voi stockki noparia säätää. Minä olen omaan RTR autoon vaihtanut Hobbywingin noparin (itseasiassa sähköistä vain moottori on enää stock versio).

En minäkään edes testannut vakio sähköjä, kaverilla toistaiseksi vakiot käytössä ja kulkua pitäisi saada... Ovat muute myynnissä vakiosähköt...
TD Desc410 , TD Desc210

jperala

Nyt on sitten auto hierottu ja säädetty.. kun niitä renkaita ei saa mistään perk !!! mutta miten nuo vetoakseli, ihan kuin olisivat liian lyhyet, kun ovat ihan sen kupin huulilla normisäädöoissä ?
Tiger II


jperala

Lainaus käyttäjältä: VAJ - 21.05.13 - klo: 20.12
Tuosta apua vaivaan
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tasauspyorastot/ball-diff-outdrives-long-1pr-td310417

Niin jos tuon olisi tiennyt ennen kasaamista.. nyt ei kiinnosta auton purkaminen noiden takia :) mutta kiitos vinkistä.
Tiger II

jannes28

Itse myös yllätyin miten MM4 setup toimi LRP-Areena säädöillä jyrkkälässä.
Renkaina Pro Line Blockade M4.

Miten niin autoon ei saa renkaita mistään? Onhan noita vaikka missä ja vaikka kuinka paljon.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

jperala

Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 22.05.13 - klo: 11.16
Itse myös yllätyin miten MM4 setup toimi LRP-Areena säädöillä jyrkkälässä.
Renkaina Pro Line Blockade M4.

Miten niin autoon ei saa renkaita mistään? Onhan noita vaikka missä ja vaikka kuinka paljon.

Piti sanoa että lähimaastosta, on odoteltu kuormaa jonka piti tulla jo viime perjantaina liikkeeseen, siksi en ole lähtenyt tilaamaan. Mutta jos on jälkiviisas niin tilaamalla olisi tullut nopeammin.
Tiger II