Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Durango DESC210 2wd SC truck

Aloittaja MirosHima, 14.02.12 - klo: 21.57

MiG-77

Onko se ihan normaalia että diffistä kuuluu ääntä kun pyörät pyörii samaan suuntaan (on ihan hiljainen kun pyörittää vain toista ja toinen pyörä pyörii vastakkaiseen suuntaan)? Eli pyörät menee hiukan eteenpäin ja sen jälken tuntuu selvä vastus joka "kliksahtaa" ja taas sama uudestaan.

Ja seuraava kysymys olisi miten tuon diffin saa helpoiten irti purkamatta koko auton takapäätä? Tarkoitus olis kuitenkin se purkaa ja vaihtaa ne diffin tiivisteet + litkut sinne jossain vaiheessa. 

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 27.04.13 - klo: 08.30
Onko se ihan normaalia että diffistä kuuluu ääntä kun pyörät pyörii samaan suuntaan (on ihan hiljainen kun pyörittää vain toista ja toinen pyörä pyörii vastakkaiseen suuntaan)? Eli pyörät menee hiukan eteenpäin ja sen jälken tuntuu selvä vastus joka "kliksahtaa" ja taas sama uudestaan.

Ja seuraava kysymys olisi miten tuon diffin saa helpoiten irti purkamatta koko auton takapäätä? Tarkoitus olis kuitenkin se purkaa ja vaihtaa ne diffin tiivisteet + litkut sinne jossain vaiheessa.

Kumpi diffi sulla siellä on kiinni ? Missä vaihessa / miten oire ilmaantui ? 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 29.04.13 - klo: 10.00
Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 27.04.13 - klo: 08.30
Onko se ihan normaalia että diffistä kuuluu ääntä kun pyörät pyörii samaan suuntaan (on ihan hiljainen kun pyörittää vain toista ja toinen pyörä pyörii vastakkaiseen suuntaan)? Eli pyörät menee hiukan eteenpäin ja sen jälken tuntuu selvä vastus joka "kliksahtaa" ja taas sama uudestaan.

Ja seuraava kysymys olisi miten tuon diffin saa helpoiten irti purkamatta koko auton takapäätä? Tarkoitus olis kuitenkin se purkaa ja vaihtaa ne diffin tiivisteet + litkut sinne jossain vaiheessa.

Kumpi diffi sulla siellä on kiinni ? Missä vaihessa / miten oire ilmaantui ?

RTR paketti eli ratasdiffi. Olen nyt avannut tuon ratas laatikon (gearbox) ja siellä kyllä rattaat ovat päällisin puolin aivan kunnossa. Diffiä en ole vielä aukaissut kun ei ole vielä diffi-öljyä.

Miten/milloin tuo ilmaantui en osaa sanoa. Huomasin vain tuossa yksi päivä kun renkaita pyörittelin.

*HOKE*

Ethän nyt vaankaan sotke koko vaihteiatosta ja moottorista tulevaa ääntä diffiin?

jos pyörität renkaita eri suuntiin niin ainoastaan diffin sisärattaat pyörii ja kun pyörität samaan suuntaan niin pyörii silloin kaikki mahdollinen moottoria myöden.

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 29.04.13 - klo: 10.49
Ethän nyt vaankaan sotke koko vaihteiatosta ja moottorista tulevaa ääntä diffiin?

jos pyörität renkaita eri suuntiin niin ainoastaan diffin sisärattaat pyörii ja kun pyörität samaan suuntaan niin pyörii silloin kaikki mahdollinen moottoria myöden.

Mahdollisesti, mutta ääntä (kuten myös se hienoinen vaiheitteainen vastus) tulee vain kun renkaat pyörii samaan suuntaan.

Volvospede

Kulostaa moottorin "nykimiseltä". Ota pinioni irti tai moottori irti ja kokeile loppuuko nykiminen. Moottorin magneetit aiheuttaa nykimistä tolla sun kuvailemalla testillä ja on ihan normaalia.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 29.04.13 - klo: 11.04
Kulostaa moottorin "nykimiseltä". Ota pinioni irti tai moottori irti ja kokeile loppuuko nykiminen. Moottorin magneetit aiheuttaa nykimistä tolla sun kuvailemalla testillä ja on ihan normaalia.

Ok, kiitos. Täyttyy testailla tuo siinä samalla kun nuo osat keskimoottori versioksi tulevat.

MiG-77

Keskimoottori konversion osat tuli ja auto on nyt 4 rattainen ja keskimoottorinen. Siinä samalla avasin diffin ja ylläri pylläri diffi öljyä ei sisällä ollut lähes lainkaan (sen verran vain että rattaat olivat hieman öljyssä). UR20000 diffi öljyä sisään ja kummasti hiljeni noi rutinat.

Nyt kun kerkeis tänään vielä testailemaan kuinka auto käyttäytyy keskimoottorisena verrattuna takamoottoriin.

Hada

ny tarvis saada autoon nopari/kone combo. millä kerkeis? hinta pitää olla harrastus luokkaa eli noin 100e.
ja suomesta tilattavissa. saapi laittaa linkkiä tai jos jollain käytettyä settiä niin tänne vaan.

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 03.05.13 - klo: 08.07
Nyt kun kerkeis tänään vielä testailemaan kuinka auto käyttäytyy keskimoottorisena verrattuna takamoottoriin.


Eilen kävin nopesti kokeilemassa asfaltilla ja aivan eri tuntuma. Perä luista herkemmin, mutta auto on helpompi hallita luistoissa.

risla

eilen tuli auto ja autotallis testailin niin alle 2min ja hyyty savujen kera.

tilasin sitten tuollaisen combon mutta en tuolta.

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaatimet/speed-passion-reventon-pro-esc-grey-v3-0-7-5r-combo.html

kenzu

Oliks sun auto RTR??
Pitäisihän takuu korvata jos ekalla ajolla tulee savut ihan ilman syytä.
Yhteys vaan myyjään.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

risla

juu rtr. lähetän ens viikol sen tuonne ea importtiin niin katotaan mitä tapahtuu.

pt.

Lainaus käyttäjältä: risla78 - 04.05.13 - klo: 12.45
eilen tuli auto ja autotallis testailin niin alle 2min ja hyyty savujen kera.

Eilen paketti tuli ja tänään kuskin toimesta useampi tunti ajelutettu.

Ajopaikkana asfalttialue, johon muutama hyppyri tehtiin.

Alkuperäinen servosaveri antautui ruokatunnin kohdilla, joten syömisen jälkeen vaihtui servo Savox 1257:n ja servosaveri GM:ksi, joilla loppupäivä menikin kuten piti.

Joskus jonnekkin virallisemmalle radalle voinee lähteä, kunhan virallinen kuski saa hieman ajoa alle..

Bigbear

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

*HOKE*

Eipä ole tullu vastaan vielä.

MiG-77

#196
Tuli vaihdettua nyt sitten tuo RTR:n alkuperäinen servokin Alturnin 10kg servoon. Vikkelään kääntyy nyt pyörät eikä ohjaus pikkukiviä kavahda :)

Tällä viikolla pitäis tulla vielä myös Asson SC10 RTR:n vastarikotelo (oletan että durangon vastari menee myös sinne sisään), niin sitten onkin auto kokonaan myös epävirallisesti "roiskesuojattu".



risla

mitäs varaosia kannattaa heti alkuun ostaa pakinpohjalle? tai suoraan jotain cnc/alu osia?

Volvospede

Mä vaihtaisin ne takatukivarsien "hingepin holderit" metallisiin... ehkä kuitenkin ensin testailis vakiolla muovisilla mikä anti squat kulma miellyttää eniten ettei tarvii kalliita metallisia ostaa kaikkia versioita. Sitte tukivarsia kierros pakkiin niin pitäis pärjätä aika pitkälti.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Hada

milläs tähän saisi 17mm hexit?

rb

onko lavangoon hyvää setuppia kellään.

risla

Lainaus käyttäjältä: Hada - 12.05.13 - klo: 22.08
milläs tähän saisi 17mm hexit?

mä en ainakaan löytynyt mistään suoraan tähän sopivia. slässin yms vois sopia jotenkin

risla

tuo lontoon kieli pikkasen heikko niin mites helposti tuon vaihtaa keskimootoriseksi?
ja luki myös jostain 3 ja 4 gearista? :shocked:

MiG-77

#203
Lainaus käyttäjältä: risla78 - 15.05.13 - klo: 21.32
tuo lontoon kieli pikkasen heikko niin mites helposti tuon vaihtaa keskimootoriseksi?
ja luki myös jostain 3 ja 4 gearista? :shocked:

TUOTTEET ----------------------------

  KPL TUOTEKOODI / TUOTE                                             
    1 TD709033 / SHIM 5x8x0.5mm (10pcs)                                 
    1 TD601002 / BALL BEARING : 4PCS (5x10x4mm)                         
    1 TD310238 / IDLER GEAR SET                                         
    1 TD310247 / IDLER GEAR PIN (2pcs)                 

Tais olla noi millä sain oman auton keskimoottoriseksi. Muutama pieni haaste oli kokoamisessa (esim ylimääräisiä 20mm M3 ruuveja ei ollut RTR paketissa)

risla

onko tähän jossain ohjetta? mihis noita laakereita tarvitaan? eikä vissiin pakko oo noita rattaita vaihtaa jos
ajelee neljällä rattaalla?

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: risla78 - 15.05.13 - klo: 22.36
onko tähän jossain ohjetta? mihis noita laakereita tarvitaan? eikä vissiin pakko oo noita rattaita vaihtaa jos
ajelee neljällä rattaalla?

Tässä manuaali millä saa kokoon:
http://www.team-durango.com/pdf/manuals/TD102009/DESC210R%20Final.pdf

Laakereita (ja simmit kans) tarvitsee niihin idler rattaisiin (sivulla 26 MM4 tuolla manuaalissa). Niitä kun tulee 1 lisää jos 4 rattaisen tekee (minä tein). RTR paketin "rataslaatikko" (gearbox) on vakiona 3 rattainen eikä osia ole neljää ratasta varten. Nuo osat kun ostaa mitä mainitsin niin jää kyllä vielä ylimääräisiä vaikka varaosiksi.

Volvospede

Takamoottorinen kolmella rattaalla ja keskimoottori neljällä rattaalla on "normaaleja" kombinaatioita. Mä oon ajanu vain keskimoottorisena. Kolmirattainen keskimoottori ei tarjoa käsittääkseni mitään teoreettistakaan etua nelirattaiseen verrattuna, eli siksi se nelirattaine versio onkin tehty kun on parempi. Oon kyllä kokeillut kolmerattaisena kun oli vähän pakko. Kovin suuresta erosta ei ollut kyse mun käsillä tikkurilan radalla, mutta kyl se nelirattaisena oli helpompi ajaa.

Nelirattainen takamoottori kuulemma keulii helpommin?  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

risla

just aattelin kokeilla nelirattaista takamoottoria mutta keulii jo muutenkin :laugh:
nuo muut muovipalikat löytyykin tuosta pussukasta että saapi keskimoottorin.
tulipasilti tilattua nuo ratasvermeet.


MiG-77

Nuo eri kompinaatiot taitaa vaikuttaa siihen mihin suuntaan moottori pyörii suhteessa autoon + missä auton painopiste on.

Tuossa 3RM moottori pyörii samaan suuntaan auton kulkusuuntaan verrattuna jotten moottori gyroskooppivoimat painaa auton keulaa alaspain kiihdyttäessä, mutta painoa on vastaavasti enemmän takapyörillä.

4MM moottori pyörii vastakkaiseen suuntaan joten painoa siirtyy enemmän takapyörille kiihdyttäessä, mutta painopiste on enemmän keskellä ja pienemmällä aluella.

Tai jotenkin noin minä sen ymmärrän.

Maxxi

http://www.team-durango.com/blog/2011/12/06/dex210-motor-configurations/

Jos käyttää RM4 tai MM3 niin pitää muistaa että moottorin pyörimissuunta pitää vaihtaa. Jos haluaa ajaa sensorillisellä combolla pitää tarkistaa voiko noparista vaihtaa moottorin pyörimissuuntaa...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid