Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Durango DESC210 2wd SC truck

Aloittaja MirosHima, 14.02.12 - klo: 21.57

*HOKE*

On painelaakeri pielessä jos säätyy ajaessa.
Silti ehdottomasti ratasdiffiä tilalle niin ei tartte huolehtia jatkuvasti.

pt.

Toinen auto tuli hommattua, niin pääsee nuorempikin junnu ajelemaan samaan aikaan vanhemman kanssa. Tuollainen SCX10 ollut ajoautona, eikä oikein enää napannut, kun oli SC:llä päässyt ajelemaan.


Ja suuret kiitokset Hobbyfactory:lle, hieman tuurilla löytyikin vielä RTR-pakettia toimitukseen ja taitanee jo huomenna olla paikallisessa noudettavana.

Saksan päässä noita näytti olevan vielä tarjolla, jos suomen kaupat on jo noista tyhjiä? Mutta tuonne ei tilausta tarvinnut tällä kertaa suunnata.

Mutta toiseen autoon aloin vaihtamaan iskarien öljyjä ja samalla vähentää noita reikien määrää lautasissa.

Kokeiluluontoisesti yhdet lautaset pikaliimasin, mutta nuo sokeat lautaset porasin 3-reikäsiksi 1,5mm poralla.

Jos illasta kasailisi ja huomenna kereisi kokeilemaan, kuinka sitten muuttuu.

Jousisarjat vielä tulossa ja keskimoottorikonversioon on osat, joten näpräiltävää on.

Pientä toivoa annettu jo sillekkin, että rata tulisi hieman lähemmäksi, niin josko tuota ajoa ihan autenttisissa olosuhteissa kertyisi lisää kuskeille.

MiG-77

Omaan Durangoon nyt asennettu taakse white (olive green) jouset ja etubulkki vaihdettu brass versioksi. Auton käyttäytyminen parani huomatavasti ja nyt sivuluisuja pystyy hallitsemaan paljon paremmin. Seuraavaksi vielä pitäis hommata ne uudet kumit alle. Asfaltilla tosin menee vielä noi "slicksi durangot", mutta heti kun on jotain muuta pintaa niin ei enää mitään pitoa.

jperala

Nyt kun on ajettu 10-15 akullista niin voi heittää vähän fiiliksiä :)

Toimii :) alusta on hyvä, toimii kun ajatus eikä "yllätä" missään vaiheessa. Hypyissä ja kovassa vauhdissa toimii neutraalisti, auto on vakaa kun kivi. Iskarit on hyvä, eivät ole vuotaneet tippaakaan, tuli kasattua hyvin ilmeisesti, pohja ei hakkaa maahan. 7,2kg servo on riittävä, ohjaus on nopea mutta ei liikaa.

Ainoa mitä on mennyt rikki on diffin akseli josta kierteen korkkaantu ? syytä en tiedä ja korjausakseli on toiminut ihan ok. Toki oma ajotyyli ei sisällä ihan mieletöntä paiskomista, ajaminen on pääasiassa, toki on hypyytetty mutta mitään ramppeja en ole rakentanut  :grin:

Slipperin säätäminen on vähän hepreaa, mutta aika lähellä ilmeisesti oikeaa koska isomman hypyn alastulossa kuulee kun slipperi vinkaisee, muuten pysyy hiljaisena.

Nyt kaipaisi jo vauhtia lisää, 26 pinjoni vakio spurrin kanssa on kohtuu mieto 10.5T koneen kanssa, ajattelin lähteä joko spurrin vaihtoa tai pinjonia isommaksi, nykyisellään koneen lämmöt pysyvät hyvin kurissa joten kestäisi pienen virittämisen  :police:

Hauska laite, oikealle radalle en ole vielään päässyt kuitenkaan.
Tiger II

*HOKE*

Jos durangosta kuuluu vinkasu niin se on kuuladiffi kun narahtaa tyhjää.
Eli diffiä karvan kireemmälle ja slipperiä puolestaan inaus auki.
Slipperi ei pidä tässä autossa käytännössä mitään ääntä.

jperala

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 06.06.13 - klo: 20.12
Jos durangosta kuuluu vinkasu niin se on kuuladiffi kun narahtaa tyhjää.
Eli diffiä karvan kireemmälle ja slipperiä puolestaan inaus auki.
Slipperi ei pidä tässä autossa käytännössä mitään ääntä.

Mistä sen sitten huomaa että liian löysällä, ei liiku enään ??
Tiger II

-HL-

Nimenomaan siitä kun se pitää sitä ääntä. Slipperin pitää luistaa ennen diffiä. Kuuladiffi menee nopeesti pilalle jos se luistaa.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Qashmir

Noniin, nyt tännekkin ensimmäistä kertaa viestiä tulemaan. Eli perus RTR tuuppi tuli tuossa pari KK takaperin hommattua.

Autoon tuli viime viikolla hommattua jo muutamia päivityksiä:

- Joka nurkkaan BIG BORE SHOCK SPRINGS: 45mm WHITE SERIES PURPLE (115gf/mm)
-GM 10.5T motti
-LOUISE sc rocket läskit alle
-Iskari öljyt vaihdettu nelikymppisiin..
Nyt vielä harkinnassa keskimoottori konversio (Vaikka saanutkin positiivistä että negatiivistä palautetta, mutta mielenkiinto sen verran korkealla kokeilla moista)

Eilisen ajon mietteet:
-Auton käyttäytyminen parantui paljon uusien jousien jälkeen.
-Nopeus kasvoi huomattavasti, myös jarrutus teho parani.
-RTR Servo alkaa olemaan turhan liian heppoinen tehoille/pidoille..
-RTR HEXIT kanttautui autossa että vanteissa...(Takaata) :(
-Diffi käyttäytyy huonosti kun pitoa on niin paljon.(sisemmäinen rengas ei anna potkua kaarroksissa)
-Ja viimeisenä sokerina päälle, auto kaatuu mutkissa/menee kahdelle renkaalle.

Tänään ilmeisesti on mentävä liikkeestä uudet HEX:it hakemaan.

Kysymys vielä tulisi että mitä autolle on tehtävä tuohon kaatumiseen?

Auttaako jäykemmät öljyt perään?

risla

Lainaus käyttäjältä: Qashmir - 10.06.13 - klo: 10.07
- Joka nurkkaan BIG BORE SHOCK SPRINGS: 45mm WHITE SERIES PURPLE (115gf/mm)

eikai sulla takana oo samoja jousia kuin edessä? takana 65mm....

jperala

Lainaus käyttäjältä: Qashmir - 10.06.13 - klo: 10.07
Noniin, nyt tännekkin ensimmäistä kertaa viestiä tulemaan. Eli perus RTR tuuppi tuli tuossa pari KK takaperin hommattua.

Autoon tuli viime viikolla hommattua jo muutamia päivityksiä:

- Joka nurkkaan BIG BORE SHOCK SPRINGS: 45mm WHITE SERIES PURPLE (115gf/mm)
--Ja viimeisenä sokerina päälle, auto kaatuu mutkissa/menee kahdelle renkaalle.


Kysymys vielä tulisi että mitä autolle on tehtävä tuohon kaatumiseen?

Auttaako jäykemmät öljyt perään?

Sama tuli mieleen että onko takana etujouset ?? omaa tuuppia en saa kaatumaan edes vauhdista, paitsi jos osun johonkin. Alusta pahasti pielessä...
Tiger II

Qashmir

#310
Lainaus käyttäjältä: jperala - 10.06.13 - klo: 10.25
Lainaus käyttäjältä: Qashmir - 10.06.13 - klo: 10.07
Noniin, nyt tännekkin ensimmäistä kertaa viestiä tulemaan. Eli perus RTR tuuppi tuli tuossa pari KK takaperin hommattua.

Autoon tuli viime viikolla hommattua jo muutamia päivityksiä:

- Joka nurkkaan BIG BORE SHOCK SPRINGS: 45mm WHITE SERIES PURPLE (115gf/mm)
--Ja viimeisenä sokerina päälle, auto kaatuu mutkissa/menee kahdelle renkaalle.


Kysymys vielä tulisi että mitä autolle on tehtävä tuohon kaatumiseen?

Auttaako jäykemmät öljyt perään?

Sama tuli mieleen että onko takana etujouset ?? omaa tuuppia en saa kaatumaan edes vauhdista, paitsi jos osun johonkin. Alusta pahasti pielessä...

Eli siis edessä on 45mm jouset ja 65mm taakse tietysti, jäi vain tuo mitta tuohon... :)

jperala

Seuraavaksi iskaria eri asentoon, älä pidä autoa turhan korkeana. Omassa tukivarret noin vaakasuorassa kun auto maassa.

Asentelin juuri alumiiniheksit... hienot  :laugh:
Tiger II

Qashmir

Lainaus käyttäjältä: jperala - 10.06.13 - klo: 12.16
Seuraavaksi iskaria eri asentoon, älä pidä autoa turhan korkeana. Omassa tukivarret noin vaakasuorassa kun auto maassa.

Asentelin juuri alumiiniheksit... hienot  :laugh:

Tänään vielä hienosäätöä/testailua ja huomiseksi Lavankoon ajelemaan, kunhan auton saa siedettäväksi.   :azn:

Mikko L

Tässä edellisen kisan säätöjä. Kaavakkeesta jäi pois maininta takatukivarsien low roll center hingepin palikoista. Kaavakkeessa näky olevan jotku kentät hiukan metässä ja esim tuo rungon versio on epäselvä, mulla on se jäykempi dimec 20.

Old fart

risla

minkäs asteinen tuo orkkis takatukivarsien pinninen takimmainen pidike on ja mistä
niitä muovisia saa, osanumero td330341-5

noita messinkisiä kyllä löytyy

*HOKE*

Viimeinen viivan jälkeen oleva numero jää pois, koska osa kuuluu osapuuhun jonka osanumero on TD330341

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-rungon-osat/front-bulkhead-rf-suspension-mount-set-td330341

risla

ny meni palasiksi silipperiakselin laakeri, siis se pieni diffiboxin sisältä(5x8x2,5)
eihän tietänkää mulla tollasii oo...

onko sillä vaikutus tuohon kun teki mm4 niin toi laakeri ois pitänyt vaihtaa rattaan toiselle puolelle?

*HOKE*

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-laakerit/ball-bearing-2pcs-5x8x25mm-td601020

Tuoltahan nuo löytyy...


Nyt en ymmärtänyt yhtään mitä tarkoitit että olis pitäny vaihtaa laakeri rattaan toiselle puolelle.

Väärin kun tuota boksia ei pitäisi pystyä kasaamaan.

risla

#318
auttaisko manuaalin tutkinta :laugh:
edit: niin siis ei mm4 vaan rm4 tarkoitin.
eikä millään pahalla mut 2 laakeria 6.90 ja postit 4.90 on aika suolanen hinta mun mielestä


-HL-

Eihän tuon edes pitäisi mennä kasaan, saati toimia jos laakeri on väärälläpuolella?
Laakeri on aika pieni ja jos jossain p*skassa ajaa niin sen kuntoa kannattaa tarkistella välillä.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

risla

niin että durangon manuaali on väärässä vai?
siinähän tuo kuvan on ja tuo vihree rasvakikkare näyttää paikan jos muuten ei nää :wink:

-HL-

No sitähän ei manuuali kerro. Spurrin puolellehan tulee kummallakin kasaustavalla se lisäkikkare isolla laakerilla, sulla on siis ollut vielä se pikku laakerikin samalla puolella?
Luulis top shaftin ainakin heiluvan ku mummon hampaat;)
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

risla

lisäkikkare?  mulla on siis se ollut kasattuna niin kuin tuossa rm3 kuvassa
paitti lisäsin sinne neljännen rattaan, ois pitänyt kasata kuin rm4 kuvassa.

tuo laakerin ja akselin kääntäminen  ny jäi epähuomissa huomaamatta  :embarrassed:

-HL-

Siis se mikä tulee boxin ja moottorilevyn väliin, siinä on yks isompi laakeri.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

risla

ny menee ihan multa ohi :shocked: mikä noista? kaikki siellä paikallaan on ollu



-HL-

310257-3, eli tohon tuleva laakeri kannattelee aina slipperin puolta akselista ja sulla oli se pikku lakru samalla puolella, eli akselin toinen pää oli ilman tukea.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

risla

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 05.07.13 - klo: 13.36
310257-3, eli tohon tuleva laakeri kannattelee aina slipperin puolta akselista ja sulla oli se pikku lakru samalla puolella, eli akselin toinen pää oli ilman tukea.

no eihä ollu. laakeri oli kuin rm3 setupissa eli akselin toisessa päässä, kattoks ny ihan oikein tota kuvaa?
rm4 setupissa se laakeri siirtyy lähemmäksi tuota isompaa laakeria.

-HL-

Tämä selvä, osta uus laakeri ja lyö kasaan.
Mä lähden purkamaan oman dexin boxia, ilmeisesti en oo sitä tarpeeks monesti avannu....
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

risla

kyllä voin olla taas puusilmä, 4rm setupis pitää vielä toi almumiinipeltikin vaihtaa toiselle puolelle kiinni?
sen takia näköjään tuo laakerin vaihtaa puolta, eikö? eli mulla ei vielä ole ollutkaan se 4rm oikein tehty..

-HL-

Riippuu mitä aluumiini pellillä meinaat? Jos moottoripukkia, niin kyllä. Tossa rm mm käännöksessä aika moni oleellinen osa vaihtaa puolta.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo