Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LOPPUTULOKSET: Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance 18.3.2012

Aloittaja sahu, 18.03.12 - klo: 21.15

Bigbear

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Volvospede

No muutaman kierroksen siinä pysty roikkumaan mut pitemmän päälle ei ehkä kuitenkaan.  :tongue: Ja kun eroa oli kymmeniä kierroksia niin ei pidä liikaa ajaa keskenäistä kisaa vaan hyvää tulosta omalle tiimille. Tietenkin sopivasti nopeamman imussa roikkumalla voi parantaakin omaa suoritusta.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

jerzirccar1

Paras vitsi eilen.
Kisat oli loppu ja siinä me pakattiin ja siinä sitten se vakiokuski tuolla radalla tuli kyselemään että jäädänkö ajelemaan viellä  :grin:
Sinä oltiin koko päivän seisty ja ajeltu ja sitten kuin tuollainen kysymys tulee ihan naama peruslukemilla viellä niin se kyllä huvittaa erittäin paljon.
Jerzi

PS Onko kukaan kiittänyt Rodderia joka hoiti kuulutuksen mallikkaasti taas jälleen kerran. Thänks kundi.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 19.03.12 - klo: 20.20
Paras vitsi eilen.
Kisat oli loppu ja siinä me pakattiin ja siinä sitten se vakiokuski tuolla radalla tuli kyselemään että jäädänkö ajelemaan viellä  :grin:
Sinä oltiin koko päivän seisty ja ajeltu ja sitten kuin tuollainen kysymys tulee ihan naama peruslukemilla viellä niin se kyllä huvittaa erittäin paljon.
Jerzi


Kyl mä parisen sataa läppii taisin vielä vetää =)

Oli kyllä mahtavuudenmutihuipentuma tuo kisa.. vaikka tuloslistalla oltiinkin häntäpäässä! Ajettii aika puhtaasti yhdella autolla, muutamaan kertaan otettiin vara-auto ehkä turhaankin radalle!

seuraava kisa sit vain yhdella autolla  :cool:

iso kiitos järjestäjille ja TEAM PÖRSSILLE!  Istolle ja Hannulle pikkasen lisää vauhtii ja itelle varmuutta niin alkaa tuleen tulosta, Jerryhän ajeli rataa ympäri hyvää vauhtia ilman koheltamisti  =)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

*HOKE*

#34
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 19.03.12 - klo: 18.59
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 19.03.12 - klo: 18.24
Lainaus käyttäjältä: Sami Leskinen - 19.03.12 - klo: 17.49
Pari iphone-laatuista amatööripätkää:

http://youtu.be/JhKGaoSFXC4
http://youtu.be/9kCG1AotdCM


Sami

Eilistä rallia, oli livenny väärään topikkiin.

Hyvin pysyit Losilla Hoken vauhdissa :) , olisit vaan mennyt ohi :)

Hyvin pysy kun mun renkaat oli kyllästetty radalla olleessa iskariöljyssä ja kierrosajat putos 1.5 sekuntia  :tongue:

Mutta ei sen puoleen... Tarkkailin takana tullutta ja totesin mielessäni että perhanan hienosti ja maltilla takoo menemään.

Ps: eihän losin pitäny jaksaa liikkua mihinkään 10.5T koneella  :wink:


Nicke

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 19.03.12 - klo: 20.20
PS Onko kukaan kiittänyt Rodderia joka hoiti kuulutuksen mallikkaasti taas jälleen kerran. Thänks kundi.

Kyllä, ja voisi vielä erikseen mainita että loistavien kuulutusten lisäksi Hoffa teki hyvää työtä sekä kisojen valmistelussa että siivoamisessa kisojen jälkeen. Ja piti ajanottoa hengissä kilpailun ajan, ei valvotulle varakoneelle kävikin hieman huonommin.

Kovinkaan moni ei tainnut käydä ollenkaan katsomassa varakonetta radan toisella puolella, mutta noin kisan puolessa välissä joku oli käynyt nykäisemässä dekooderin usb piuhan irti siitä. Joten siitä eteenpäin voitiin vaan toivoa että yhden ja ainoan ajanoton kanssa ei tulisi ongelmia  :wink:

Tulipa selattua kaikki Samin ottamat kuvat läpi. Kerrankin paljon kuvia kisoista, ja myös varikolta! Pari tuli kyllä heti otettua talteen muistoksi.

jerzirccar1

Sorry OT mutta juteltiin äsken Hoken kanssa ja Jirin kanssa eilen tästä vanhasta talviklassikosta joka pidettiin vuonna 2006 lavangossa.
Lukekaas ja naurakaa  :grin: tää on vaan niin hyvä.

http://rc10.fi/index.php?topic=15143.msg157643#msg157643

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 19.03.12 - klo: 22.36
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 19.03.12 - klo: 18.59
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 19.03.12 - klo: 18.24
Lainaus käyttäjältä: Sami Leskinen - 19.03.12 - klo: 17.49
Pari iphone-laatuista amatööripätkää:

http://youtu.be/JhKGaoSFXC4
http://youtu.be/9kCG1AotdCM


Sami

Eilistä rallia, oli livenny väärään topikkiin.

Hyvin pysyit Losilla Hoken vauhdissa :) , olisit vaan mennyt ohi :)

Hyvin pysy kun mun renkaat oli kyllästetty radalla olleessa iskariöljyssä ja kierrosajat putos 1.5 sekuntia  :tongue:

Mutta ei sen puoleen... Tarkkailin takana tullutta ja totesin mielessäni että perhanan hienosti ja maltilla takoo menemään.

Ps: eihän losin pitäny jaksaa liikkua mihinkään 10.5T koneella  :wink:
eihän se oikein jaksanutkaan ;) , tosin olin keventänyt autoa about 300gr. Oikeasti se oli ihan kiva ajaa, vaikka huippunopeus oli huono. Volvo vaan vetää niin hyvin, että Losikin näyttää nopeelta  :grin:
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

*HOKE*

Miten huippunopeus oli huono, jos meni suoralla vähintään samaa vauhtia kuin minä?

Miten muuten kevensit 300 grammaa?

ajv

#40
Kiitokset järjestäjille parhaasta RC-kokemuksesta tähän mennessä. Hillitön kurvi ylitti todella odotuksensa ja podiumi jäi harmillisen lähelle :) Meidän tiimin valtti ei ehkä ollut nopeus, vaan "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty". Eli sählääminen jäi aivan minimaaliseksi ja kaikilla oli selvää, että jos radalla oleva auto hajoaa, niin kuka hyppää lauteille ja kuka vaihtaa ponderin yms. yms. En tiedä miten muut tiimiläiset joutuivat huhkimaan, mutta itse ainakin ehdin helposti käydä moneen kertaan röökillä ja katselemaan tuloksia.

Tuli tässä illan ratoksi laskeskeltua vähän statistiikoita:

Kuski Auto Ajoaika Kierrokset Best lap Average lap
Aapo Asso 1:26:42 2^8 (256) 18.193 20.65
Mikko Asso 1:26:27 260 18.100 20.258
Sami Losi 1:11:56 216 17.278 19.716
Tommi Losi 1:55:13 346 17:386 19.608


Liitteenä tarkemmat statistiikat pakattuna excelinä (foorumiin ei saanut liitettyä uuden excelin xlsx-tiedostoja, ja liiitteen kokokin tuli vastaan). Liitteessä voi filtteröidä dataa kuskin/auton tai vaikka varikkokäyntien perusteella. Sieltä löytyy myös tuloksista parsittu raaka-data kaikilta tiimeiltä, jos muita tiimejä kiinnostaa laskeskella vastaavia arvoja.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 19.03.12 - klo: 23.58
Miten huippunopeus oli huono, jos meni suoralla vähintään samaa vauhtia kuin minä?

Miten muuten kevensit 300 grammaa?
uusi pohjalevy, hiilari tornit ja rei'itetty akku peti. Sekä hiukan tavaraa pois puskureista ja vastari boksista jne.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Volvospede

Joo ratahan muuttu paikoitellen tosi liukkaaks loppua kohti. Pääsuoran alkuun ainakin hajosi jollain(ei meillä) iskari, korokkeella sit arvailtiin onko öljy ulko vai sisäkurvissa. (ulkokurvissa oli) Mä kävin sit siivoomassa oman ajovuoron jälkeen kun nostovuorolla huomasin että se on vieläkin siivoamatta.. Ei ollu vissiin kukaan kerenny putsaa!  :roll: Ainakin tuupit liukasteli siinä pääsuoralla melko holtittomasti välillä ja ajattelinkin että nyt saadaan nelivedolla etua mutta olihan meilläkin toinen auto takaveto!  :tongue:

Kävin sit kisan jälkeen ajamassa omalla takavedolla vielä muutaman kierroksen niin kyllä suti ja luisteli.

Losin huippunopeutta tais auttaa joku ihme dynaaminen ennakko mitä pojat sääteli noparista vielä vartti ennen lähtöä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

MirosHima

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 20.03.12 - klo: 10.59
Millos on seuraava kisa   :roll:
Tuskin tänä keväänä enää Tikkurilassa, mutta sen voin luvata, että endurancekisa ajetaan tänä vuonna uudelleen  :wink:

12 vai 24 h, sisällä vai ulkona? Ulkona kisaan tulisi mukaan monta uutta mielenkiintoista muuttujaa, sää, lämpötila, valaistus, renkaiden kuluminen, jne, jne Montakohan kuskia mahtuisi Vantaan Vauhtikeskuksen korokkeelle...
Old fart

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 20.03.12 - klo: 10.26
Joo ratahan muuttu paikoitellen tosi liukkaaks loppua kohti. Pääsuoran alkuun ainakin hajosi jollain(ei meillä) iskari, korokkeella sit arvailtiin onko öljy ulko vai sisäkurvissa. (ulkokurvissa oli) Mä kävin sit siivoomassa oman ajovuoron jälkeen kun nostovuorolla huomasin että se on vieläkin siivoamatta.. Ei ollu vissiin kukaan kerenny putsaa!  :roll: Ainakin tuupit liukasteli siinä pääsuoralla melko holtittomasti välillä ja ajattelinkin että nyt saadaan nelivedolla etua mutta olihan meilläkin toinen auto takaveto!  :tongue:

Kävin sit kisan jälkeen ajamassa omalla takavedolla vielä muutaman kierroksen niin kyllä suti ja luisteli.

Losin huippunopeutta tais auttaa joku ihme dynaaminen ennakko mitä pojat sääteli noparista vielä vartti ennen lähtöä.

Me otettiin Aapon kanssa ennakot pois kun lämmöt nousi liian korkeiksi. Eli ennakoilla ajettiin vain harjoituksissa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 20.03.12 - klo: 11.23Me otettiin Aapon kanssa ennakot pois kun lämmöt nousi liian korkeiksi. Eli ennakoilla ajettiin vain harjoituksissa.

Ai jaa. No mä ajoin kuitenkin ihan onnellisena kun luulin moottorissa olevan niitä vauhtia lisääviä ennakko jutskia. Tai siis noparissa ne ennakot kait asuu.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 20.03.12 - klo: 15.43
Asuu ne myös moottorissa

Dynaamiset ennakot asuu vissiin noparissa. Sinne ne pojat niitä läppärillä ainakin laitto.  :afro:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

goos

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 20.03.12 - klo: 11.23
Me otettiin Aapon kanssa ennakot pois kun lämmöt nousi liian korkeiksi. Eli ennakoilla ajettiin vain harjoituksissa.
Ja sit ettei kenelekkään jää taas värää kuva miten dynaaminen ennakko toimii, niin lämmöt nousivat liian isoiksi koska ennakko oli väärin säädetty suhteessa välitykseen(vastukseen). Ei siksi että dynaamisia ennakkoja käytettiin.

Dynaamiset ennakot siis alentavat moottorin lämpöjä kun on oikein säädetty verattuna kiinteeseen ennakkoon.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

ajv

Lainaus käyttäjältä: goos - 20.03.12 - klo: 16.34
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 20.03.12 - klo: 11.23
Me otettiin Aapon kanssa ennakot pois kun lämmöt nousi liian korkeiksi. Eli ennakoilla ajettiin vain harjoituksissa.
Ja sit ettei kenelekkään jää taas värää kuva miten dynaaminen ennakko toimii, niin lämmöt nousivat liian isoiksi koska ennakko oli väärin säädetty suhteessa välitykseen(vastukseen). Ei siksi että dynaamisia ennakkoja käytettiin.

Dynaamiset ennakot siis alentavat moottorin lämpöjä kun on oikein säädetty verattuna kiinteeseen ennakkoon.

Juuri näin ja tuota lämmönsäästöä me juuri haettiin. Slashiin haetut säädöt eri moottorille ja myös eri välitykselle (11t pinjoni ei ottanut losissa kiinni spurriin, joten jouduimme käyttämään 13t) ei yllätys yllätys toiminut suoraan Losissa, eikä meillä ollut aikaa hakea niitä aamun harjoituksissa kohdalleen. Mut täytyy sanoa, et hienosti suoriutui 60A Hobbywing Losin voimanlähteenä :)
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi